Vymena manzety radici paky
Vymena manzety radici paky
Ahoj koupil jsem si novou Manzetu z prave kuze ta kozenka co je tam origo uz se zacina loupat/praskat no nastal problem nevim jak ji vymenit uz to nekdo z vas delal ? diky za rady
1,7CDTI 74kW (Z17DTH) Elegance
- Reklama
Re: Vymena manzety radici paky
Tak tohle mě teď taky trápí.Mám doma manžetu na řadičku a nemám odvahu to vyměnit.
Popisoval mi to RomanK a je to teda docela porod.Už si to přesně nepamatuji,ale jestli se nepletu,tak nejlepší je vyndat hlavici i s tyčkou a manžetou.Pak se musí sundat hlavice řadící páky,několika ranami a nebo jednou velkou .Hlavně se s tím nesmí kroutit,protože je tam mechanismus pro řazení zpátečky a ten by se mnohl kroucením poškodit.Pak je tam plastový držák,v kterém je uchycena manžeta a nasledně dotlačena na hlavici.
Už si přesně nepamatuji jak se dostane ven celá tyčka,ale myslím že se tam někde musí povolit šroubky a vytáhnout nahoru.
Možná s tím má někdo zkušenosti a přidá nějakou radu,docela by se hodila .
Ješte mi RomanK říkal,že když mění hlavici,tak to mění i s tou tyčkou a manžetou.
Popisoval mi to RomanK a je to teda docela porod.Už si to přesně nepamatuji,ale jestli se nepletu,tak nejlepší je vyndat hlavici i s tyčkou a manžetou.Pak se musí sundat hlavice řadící páky,několika ranami a nebo jednou velkou .Hlavně se s tím nesmí kroutit,protože je tam mechanismus pro řazení zpátečky a ten by se mnohl kroucením poškodit.Pak je tam plastový držák,v kterém je uchycena manžeta a nasledně dotlačena na hlavici.
Už si přesně nepamatuji jak se dostane ven celá tyčka,ale myslím že se tam někde musí povolit šroubky a vytáhnout nahoru.
Možná s tím má někdo zkušenosti a přidá nějakou radu,docela by se hodila .
Ješte mi RomanK říkal,že když mění hlavici,tak to mění i s tou tyčkou a manžetou.
Astra H Z16XEP
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Vymena manzety radici paky
Neco,ale fakt malo je v knize "Jak na to" str.221.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: Vymena manzety radici paky
jestli si dobře pamatuji tak je ta manžeta jenom srolovaná v tom chrom kroužku pod hlavicí, takže šroubováčkem ten kroužek sundat a manžeta je volná samo, že demontovat celou tyč aby jsi ji mohl vyvlíknout a nasadit novou
Re: Vymena manzety radici paky
Zdarec,ty jsi už měnil? Teď možná budu kecat,tak mě kdyžtak oprav.Měl jsem za to,že manžeta je k tomu chromovému kroužku
přitlačena ještě nějakým plastovým držákem.Aspoň to tak na první pohled vypadá.Nikdy jsem to neměl rozdělané,takže jenom hádám.
Nevíš náhodou co přesně musím povolit,abych tu tyčku sundal?
přitlačena ještě nějakým plastovým držákem.Aspoň to tak na první pohled vypadá.Nikdy jsem to neměl rozdělané,takže jenom hádám.
Nevíš náhodou co přesně musím povolit,abych tu tyčku sundal?
Astra H Z16XEP
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Vymena manzety radici paky
Napis clenovi denny.Urcite Ti poradi.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: Vymena manzety radici paky
A pak to prosim hod sem no to bude porod doufal sem ze bude na hlavici nakej sroubecek kterym se sunda ja si potah nove operku a naivne si myslel ze to je ta horsi cast s vymenou kuze
1,7CDTI 74kW (Z17DTH) Elegance
Re: Vymena manzety radici paky
Ruční řadicí páku vyměnit (F13/F13+/F17+)
K104100
Vymontovat, odmontovat
1. Středovou konzolu vymontovat
2. Akumulátor vymontovat
3. Řadicí tyč hřídel uvolnit
• Šroub (1) upevňovací objímky kloubu řazení uvolnit
Upozornění: Šroub nevyšroubovat.
4. Vymontovat montážní celek řadicí páky (1)
• 4x šroub (2...4) vyšroubovat
• Vytáhnout montážní celek řadicí páky s řadicím ústrojím z čelní stěny
Zamontovat, namontovat
5. Namontovat montážní celek řadicí páky (1)
Důležité: Pozor na manžetu řadicího ústrojí v čelní stěně.
• Zavést montážní celek řadicí páky s řadicím ústrojím skrze čelní stěnu
• 4x šroub (2...4) utáhnout 10 Nm
6. Ruční řadicí páku zaaretovat v seřizovací poloze
• Ruční řadicí páku zatlačit doleva
• Ruční řadicí páku a těleso řadicí páky (šipky) zaaretovat pomocí KM-527-A (1)
7. Hřídel řazení s víkem řazení zaaretovat
• Řadicí tyč otočit doleva
– Směr 3. převodový stupeň
• Aretační kolík (1) zaklesnout do seřizovacího otvoru ve víku řazení (šipka)
8. Řadicí tyč upevnit
Upozornění: Neměnit polohu řadicí tyče.
• Šroub (1) utáhnout 12 Nm + (180...225)°
9. Aretaci ruční řadicí páky uvolnit
• KM-527-A (1) odmontovat
10. Aretační kolík ve víku řazení uvolnit
Upozornění: Aretační kolík v seřizovacím otvoru se samočinně uvolní při prvním zařazení do polohy "R" – když zapotřebí aretační kolík ručně odjistit.
11. Přezkoušet lehkost řazení převodových stupňů
• na místě
• při motoru v chodu
• při vypnutí spojky
12. Akumulátor namontovat
13. Programovat energeticky závislé paměti
14. Středovou konzolu namontovat
Bohužel žádné obrázky z TISu nevydoluju.
Jen tento popis.
_________________
http://www.ase-dedic.com Zde vám váš vůz opravíme.OPEL origo díly 10% sleva,aftermarketové díly 15% sleva pro členy tohoto fóra.
Diagnostiku máme téměř na jakýkoli vůz.Tech 1,Tech 2,Supervag,BMW GT1,Bosch KTS,Sykes Pickavant,Hermann.
Bohužel bez obrázků,ale i tak díky .
K104100
Vymontovat, odmontovat
1. Středovou konzolu vymontovat
2. Akumulátor vymontovat
3. Řadicí tyč hřídel uvolnit
• Šroub (1) upevňovací objímky kloubu řazení uvolnit
Upozornění: Šroub nevyšroubovat.
4. Vymontovat montážní celek řadicí páky (1)
• 4x šroub (2...4) vyšroubovat
• Vytáhnout montážní celek řadicí páky s řadicím ústrojím z čelní stěny
Zamontovat, namontovat
5. Namontovat montážní celek řadicí páky (1)
Důležité: Pozor na manžetu řadicího ústrojí v čelní stěně.
• Zavést montážní celek řadicí páky s řadicím ústrojím skrze čelní stěnu
• 4x šroub (2...4) utáhnout 10 Nm
6. Ruční řadicí páku zaaretovat v seřizovací poloze
• Ruční řadicí páku zatlačit doleva
• Ruční řadicí páku a těleso řadicí páky (šipky) zaaretovat pomocí KM-527-A (1)
7. Hřídel řazení s víkem řazení zaaretovat
• Řadicí tyč otočit doleva
– Směr 3. převodový stupeň
• Aretační kolík (1) zaklesnout do seřizovacího otvoru ve víku řazení (šipka)
8. Řadicí tyč upevnit
Upozornění: Neměnit polohu řadicí tyče.
• Šroub (1) utáhnout 12 Nm + (180...225)°
9. Aretaci ruční řadicí páky uvolnit
• KM-527-A (1) odmontovat
10. Aretační kolík ve víku řazení uvolnit
Upozornění: Aretační kolík v seřizovacím otvoru se samočinně uvolní při prvním zařazení do polohy "R" – když zapotřebí aretační kolík ručně odjistit.
11. Přezkoušet lehkost řazení převodových stupňů
• na místě
• při motoru v chodu
• při vypnutí spojky
12. Akumulátor namontovat
13. Programovat energeticky závislé paměti
14. Středovou konzolu namontovat
Bohužel žádné obrázky z TISu nevydoluju.
Jen tento popis.
_________________
http://www.ase-dedic.com Zde vám váš vůz opravíme.OPEL origo díly 10% sleva,aftermarketové díly 15% sleva pro členy tohoto fóra.
Diagnostiku máme téměř na jakýkoli vůz.Tech 1,Tech 2,Supervag,BMW GT1,Bosch KTS,Sykes Pickavant,Hermann.
Bohužel bez obrázků,ale i tak díky .
Astra H Z16XEP