Tak další info o mém Webastu:
Pán v servise mi sliboval, že se na to podívá v pondělí, nejpozději v úterý. Dneska středa, tak jsem tam volal, co jako s tím je a on že ještě neví, že mi zavolá zpět. Po třech hodinách sem to nevydržel a jel tam osobně. A přesně co jsem čekal. "No, diagnostika nám vyhodnotila špatný hořák, chcete ho vyměnit." tak se ptám na cenu... "3700,- samotný hořák bez daně pane." Takže jsem řekl děkuji, nechal jsem tam dvě kila za diagnostiku, vzal topení a šel domů. Vůbec nechápu, jak na tom co dělali, protože tak jak sem ho tam dal, tak mi ho vrátili, tedy napůl rozebrané (povolené šroubky od dmychadla, všecky 4 a odjištěné svorky hadice od vodního čerpadla).
Tak jsem se to jal rozebrat celé sám a vyčistit. Hned na úvod řeknu, že se ten hořák velmi špatně čistí, respektive je to dost nemožné, takže spíš jen pokus o vyčištění. Jde totiž o to, že samotný hořák tvoří jakási jemná drátěnka a ta se časem zanese karbonem (usazeniny z nafty). Proto je nekvalitní nafta zabiják tohoto zařízení.
Každopádně je dobré topeni zapínat sem tam i v létě (stejně jako je to s klimou v zimě), aby ta drátěnka nevytvrdla úplně na beton, ale aby se vypalovala. Takže tak 3x - 5x za léto to pustit 10-20 minut.
Takhle jsem to rozebral:
Pohled na ještě složené Webasto Thermo Top C diesel - navrchu vodní čerpadlo, za plastovým krytem nahoře dmychadlo a dole elektronika / rozebrané vodní čerpadlo, zleva - dmychadlo - spalovací komora s hořákem (trubička pro přívod nafty)
Samotná spalovací komora bez hořáku s kusem vypadnutého karbonu z hořáku (vidět vstup a výstup vody - ohřívá se v obalu spalovací komory) / samotný hořák
Hořák zespoda - vidět drátěnka uvnitř (více jsem se k ní nedostal) a hromada karbonu po obvodě a na vrchu drátěnky / Tohle jsem vysypal a vyšťoural šroubovákem
Vzal jsem čistič na klapky a karburátory a celé jsem to prostříkal a pak vyfoukal vzduchem / je to čistější než to bylo, ale té drátěnce jsem moc nepomohl - není k ní přístup.
Pak už jsem to jen složil dohromady a narouboval na auto. Topení funguje, ale jen když předtím nastartuju a pak ho zapnu (stejně jako předtím - rozjede se a motor můžu zase vypnout a topení i dále topí), takže si myslím, že problém spíš bude ještě někde jinde. Protože elektronika to umí odstavit, ikdyž je třeba nízké napětí na baterii, aby jí nevycucala na následný start) Zkusím ještě nabít pořádně baterku pak to zkusit, případně vyměnit za jinou.
Takže zatím ušetřených 5 tis., protože si myslím, že to nebude jen ten hořák, to by pak nefičelo vůbec....