Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
Následující návod je určen pro ty majitele Zafiry B, kteří si zakoupili, nebo plánují zakoupit jednotku MKJ a chtějí mít tuto jednotku snadno přístupnou. K tomuto účelu by měl sloužit držák konektoru OBD, do kterého se jednotka MKJ zasouvá a který drží v původním otvoru OBD konektoru. Při jeho navrhování jsme se snažili o maximální jednoduchost montáže a minimální zásah do plastů v okolí OBD zásuvky. Držák lze nainstalovat pouze do vozů s manuální převodovkou. U vozů s automatickou převodovkou je nedostatek místa pro jeho umístění.
Držáky budou dostupné u mne (RomanK) v Brně nebo u Pepy (PepaS) v Lysé nad Labem a budou za cenu 100 Kč/kus.
Kliknutím na obrázek se otevře okno se stejným obrázkem 5x větším.
Montáž:
Obr. 1 a 2 - Jednotka MKJ, držák konektoru OBD a tlumící páska.
Obr. 3 a 4 - Z tlumící pásky odstřihneme proužky potřebné šířky a nalepíme je na držák.
Obr. 5 a 6 - Tahem prsty směrem nahoru a k sobě odklopíme krytku diagnostické zásuvky (popř. popelníku).
Obr. 7 - Na obrázku vidíme diagnostický konektor a napravo od něj bílou sponu držící vespod kabel.
Obr. 8, 9, 10 a 11 - Pro lepší přístup ke konektoru OBD je třeba vycvaknout plast pod ruční brzdou (obr. 8). Plast uchopíme silně v místech dle obrázku 9 a táhneme směrem nahoru. Může být zapořebí obou rukou a táhnout zároveň po obou stranách.
Obr. 12, 13 a 14 - Pomocí plochého šroubováku odjistíme kabelovou sponu a zatlačíme ji směrem dolů.
Obr. 15, 16 a 17 - OBD konektor drží v plastu tři výstupky na místech znázorněných šipkami. Pomocí plochého šroubováku nejdříve zmáčknutím odjistíme spodní (obr. 16) a zatlačíme na spodní odjištěné straně konektor dolů. Tím získáme lepší přístup na horní dva výstupky.
Obr. 18 a 19 - Oba horní výstupky stejným způsobem odjistíme a konektor zatlačíme směrem dolů.
Obr. 20 a 21 - Konektor i s kabelem vytáhneme ven a nacvakneme jej do držáku.
Obr. 22, 23, 24 a 25 - Aby bylo možné držák a jednotku nacvaknout na původní místo OBD konektoru, je zapotřebí odstranit dva plastové výčnělky znázorněné šipkami na obrázku 22. Nejdříve štípacími kleštěmi ucvakneme část obou plastů. Pak pomocí ostrého nože plast seřízneme stejně jako vidět na obrázku 25.
Obr. 26, 27 a 28. Do původního otvoru OBD konektoru nyní shora nasuneme držák. Pomocí plochého šroubováku zatlačíme blízko horní hrany rozevíracího zámku držáku tak, aby zůstal zapřen o plast pod držákem. To samé uděláme i na druhé straně. V tento moment by měl být držák v otvoru zajištěn proti vytažení.
Obr. 29, 30, 31 a 32 - Vyzkoušíme zasunout do konektoru OBD jednotku MKJ (popř. diagnostický kabel) a přesvěčíme se, že ji lze dostatečně zasunout a je plně funkčí. Na závěr se ještě přesvědčíme, že lana řazení volně chodí a že držák nepřekáží v jejich dráze. Pak můžeme nasadit zpět krytku (popř. popelník).
Pokud má někdo dotazy ohledně instalace držáku, může mi je napsat zde ve vlákně, popř. zkusit mne kontaktovat pomocí odkazů v mém podpisu.
Držáky budou dostupné u mne (RomanK) v Brně nebo u Pepy (PepaS) v Lysé nad Labem a budou za cenu 100 Kč/kus.
Kliknutím na obrázek se otevře okno se stejným obrázkem 5x větším.
Montáž:
Obr. 1 a 2 - Jednotka MKJ, držák konektoru OBD a tlumící páska.
Obr. 3 a 4 - Z tlumící pásky odstřihneme proužky potřebné šířky a nalepíme je na držák.
Obr. 5 a 6 - Tahem prsty směrem nahoru a k sobě odklopíme krytku diagnostické zásuvky (popř. popelníku).
Obr. 7 - Na obrázku vidíme diagnostický konektor a napravo od něj bílou sponu držící vespod kabel.
Obr. 8, 9, 10 a 11 - Pro lepší přístup ke konektoru OBD je třeba vycvaknout plast pod ruční brzdou (obr. 8). Plast uchopíme silně v místech dle obrázku 9 a táhneme směrem nahoru. Může být zapořebí obou rukou a táhnout zároveň po obou stranách.
Obr. 12, 13 a 14 - Pomocí plochého šroubováku odjistíme kabelovou sponu a zatlačíme ji směrem dolů.
Obr. 15, 16 a 17 - OBD konektor drží v plastu tři výstupky na místech znázorněných šipkami. Pomocí plochého šroubováku nejdříve zmáčknutím odjistíme spodní (obr. 16) a zatlačíme na spodní odjištěné straně konektor dolů. Tím získáme lepší přístup na horní dva výstupky.
Obr. 18 a 19 - Oba horní výstupky stejným způsobem odjistíme a konektor zatlačíme směrem dolů.
Obr. 20 a 21 - Konektor i s kabelem vytáhneme ven a nacvakneme jej do držáku.
Obr. 22, 23, 24 a 25 - Aby bylo možné držák a jednotku nacvaknout na původní místo OBD konektoru, je zapotřebí odstranit dva plastové výčnělky znázorněné šipkami na obrázku 22. Nejdříve štípacími kleštěmi ucvakneme část obou plastů. Pak pomocí ostrého nože plast seřízneme stejně jako vidět na obrázku 25.
Obr. 26, 27 a 28. Do původního otvoru OBD konektoru nyní shora nasuneme držák. Pomocí plochého šroubováku zatlačíme blízko horní hrany rozevíracího zámku držáku tak, aby zůstal zapřen o plast pod držákem. To samé uděláme i na druhé straně. V tento moment by měl být držák v otvoru zajištěn proti vytažení.
Obr. 29, 30, 31 a 32 - Vyzkoušíme zasunout do konektoru OBD jednotku MKJ (popř. diagnostický kabel) a přesvěčíme se, že ji lze dostatečně zasunout a je plně funkčí. Na závěr se ještě přesvědčíme, že lana řazení volně chodí a že držák nepřekáží v jejich dráze. Pak můžeme nasadit zpět krytku (popř. popelník).
Pokud má někdo dotazy ohledně instalace držáku, může mi je napsat zde ve vlákně, popř. zkusit mne kontaktovat pomocí odkazů v mém podpisu.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
- Reklama
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
Paradni navod jako vzdy, jen mam problem s tim automatem, kdyz koupim zafu chcete mi rict ze mkj nebude?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
Opět dokonalá precizní práce, tleskám.
- Georgeisin
- Příspěvky: 427
- Registrován: 26 úno 2011, 18:29
- Bydliště: Ostrov nad Ohří
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
Ač ho v životě nepoužiju, neb nejsem vlastníkem Zafiry B, prečíst si luxusní návod je vždy požitek, ať už je na cokoliv. Je to taková literární odnož, "návody".
Astra H Caravan 2008 1.7 CDTI 74 KW chip 89 KW
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
krásná práce , líbí se i na španělském Zafira-B fóru, jak píše amigo gasgas: "habies hecho un gran trabajo, enhorabuena"
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
přesně to jsem chtěl napsat
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
Jasné, přehledné, řekl bych až přímo blbuvzdorné . MKJ si pěkný držáček jistě zaslouží.
Ale budu muset informovat manželku, že můj vánoční dáreček bude holt o 100Kč dražší.
Ale budu muset informovat manželku, že můj vánoční dáreček bude holt o 100Kč dražší.
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
přesunul jsem to do sekce návody
Re: Návod na instalaci držáku jednotky MKJ v Zafiře B
Super navod!
Takze z krytky netreba nic vyrezavat?
Takze z krytky netreba nic vyrezavat?