Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Odpovědět
PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 25 úno 2012, 23:31

tak to vypadá, že OP-COM má v těch SW verzích hokej. Já jsem zkusil zjistit verzi pro svoji Astro-Vectru (motor Z19DTH) a dle Tis2Web je aktuální verze č. 17613, ŘJ motoru jsem si nedávno programoval, takže by měla mít poslední SW a skutečně, když se podíváš na výpis čísla verze SW z Techu2, čísla sedí.
Přílohy
Z19DTH_ver.jpg
Z19DTH_Tis2Web_Verze.jpg
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Reklama
 

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 26 úno 2012, 14:52

Odpoveď pre Sygnuma :
Trochu som prevetral papiere od OPLA takže :
zvolávačku som dostal 28. októbra 2009.
Pretože som so Zafirkou nemal žiadne problémy, nakoľko sa v spise píše o problémoch pri štartovaní , navštívil som servis až v júni 2010 v termíne prvej servisnej prehliadky.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

def
Příspěvky: 32
Registrován: 29 čer 2011, 19:06

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od def » 27 úno 2012, 13:46

tak ja se muzu pripojit k tematu....auto jsem koupil v cervnu 2011 s 103 000km a dpf filtr jsem skoro nevedel ze mam. Az do doby kdy jsem byl v OPEL servisu nechat prelakovat zadni dvere na kterych se udelala bublinka. To jsem si taky postezoval ze auto pri jizde na dalnici,(s minimem plynu, po rovine,na 6ku cca 120,cca 2200 otacek,) citelne skube a pri pridani opet tahne jak ma. Technik rekl ze "prectou chyby" a ze se uvidi. Za 3 dny jsem sel pro auto,dvere jako nove a technik me sdeluje ze zadne chyby nenasli ale pro jistotu ze nahrali nejnovejsi software!! Ok, stastnej jak blecha, auto jak nove, nejnovejsi software a vse zadarmo!!! No samozrejme to dopadlo tak ze motor poskubava dal a dotoho cisteni dpf filtru co 300-400km, ted jak byli ty mrazy se mi zdalo ze snad nekdy i po 200km!! Ted v sobotu jsem extra vyjel na dalnici ze to protahnu at se filtr vycisti, protoze manzelka jezdila celej tyden do prace cca 10km tam a zpet.S dobrym pocitem prijedu pred garaz, otevru dvere a uz slysim jak vse zase huci a filtr se cisti. Pripada mi to jako naschval.
Kolega v praci ma audi, samozrejme s dpf, najeto cca 30tisic a vubec o nejakem vypalovani filtru nevi a jeste si niceho takoveho nevsiml!!Si nedovedu predstavit ze si koupim novou astru J za 600litru a budu muset kazdej tyden krouzit kolem garaze a vypalovat filtr, nehlede na to,ze autem jezdi i manzelka ktera si neceho takoveho nemusi ani vsimnou. To je taky celkem humorna predstava, prijet domu a nejprve sledovat okamzitou spotrebu na BC a jeste chodit kolem auta jestli se nahodou nekde z nekama nedymi a neco nehuci abych mohl vypnout motor.

Takze kdyz to shrnu, ted mam dva problemy. Auto ktere na dalnici skube a dpf filtr ktery se porad cisti. A jeste alergii na na vetu kterou vzdy tak dulezite rekne ten typek v servisu " tak mi to napichneme na pocitac a uvidime co je tam za chyby" .
Opel Astra Caravan Sport 1.7 CDTi 81kw

Uživatelský avatar
Georgeisin
Příspěvky: 427
Registrován: 26 úno 2011, 18:29
Bydliště: Ostrov nad Ohří

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Georgeisin » 27 úno 2012, 15:49

Já bych si v tomhle případě řekl v Oplu o zpětné nahrání starého sw. Ten sw update má řešit právě to škubání, ne? Takže pokud se to po něm nezlepšilo, bude chyba jinde. Dát to na den dva nějakému fachmanovi tady z fóra (notoricky známá jména) a snad na něco přijdou.

Od mechniků v autorizáku zpravidla, neříkám, že nejsou výjimky, nemůžeš čekat žádnou invenci, proklepnou to povrchně, do hloubky nejdou.
Astra H Caravan 2008 1.7 CDTI 74 KW chip 89 KW

def
Příspěvky: 32
Registrován: 29 čer 2011, 19:06

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od def » 27 úno 2012, 17:30

no ja uz jsem asi s OPEL servisem skoncil....pred 3 tydnama se mi rozvitila kontrolka servis...tak jsem si precetl cislo chyby, zjistil ze je to chyba zhavicich svicek a vydal se do opelu, stim, ze jim zase reknu otom skubani (byl to ale jiny servis nez jsem byl pred tim). Pridu tam, rikam sviti me kontrolka, zhavici svicky, kolik by to stalo? Ok, napred musime precist chyby, to stoji 20 eur...rikam to nepotrebuju, sou to svicky....neee to my musime jinak to nezjistime...ok....mate security pas? ne....ok dalsich 20 euro...cekam pul hodiny...pride typek....takze sou v prdeli zhavici svicky....na kdy chcete termin?? dela to 40 euro!!!! takze sem vyplazl 40 eur za to co uz jsem vedel. Pak jsem jim jeste rikal otom skubani.....no a zase ta sama pisnicka...diagnostika nic neukazuje takze s autem nic neni....prej se stim borec projel a niceho si nevsiml....vsechny grafy, vstriky vse je v naprostym poradku.
Takze jak pojedu na velikonoce na moravu tak jeste zkusim Brno, pokud bude mit cas. Jinak zacnu premyslet o benzinu....
Opel Astra Caravan Sport 1.7 CDTi 81kw

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 05 bře 2012, 21:28

Tak v neděli jsme se vrátili ze zimní dovolenky. Najeto skoro 1600km a za celou dobu se DPF regeneroval 3x!!!. Pri cestě tam se regenerace spustila někde za Mikulovem (cca 430 od předchozí regenerace) pak celou cestu nic až v průběhu týdne (po-so krátké cesty od bytu k lanovce) od předchozí regenerace uběhlo 680km. Pak odjezd domů a další regenerace až v OL - po cca 700km.

Spotřeba podle dotankovaného množství při cestě tam byla 6,1 zpět 5,9 (rakev na střeše, naložené auto a z těch cca 1600 bylo kolem 1000 po dálnici tempomat 125-130 km)

Jsme si jistí, že ten onterval regenerace je pevný - 300-350 km?

def
Příspěvky: 32
Registrován: 29 čer 2011, 19:06

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od def » 06 bře 2012, 20:48

jocker: tak ten interval urcite neni pevny, jak uz tady nekdo psal je to podle zaplneni filtru sazemi. pokud jezdis kratsi trasy, motor bezi castejc studeny a tim padem produkuje vic sazi a filr se zanasi. kdyz ted bylo -16 a soused nastartoval svyho pasata bez filtru tak mu s vyfuku nejakej ten dym sel.....me nic,takze nekde se to asi muselo zachytit. ty sileny mrazy na to asi taky budou mit nejaky vliv, disel vic kouri. Proste jsme si koupili auto jen na dovolenou :)

jinak spotrebu mas fakt dobrou, ja se v lete pod 6 nedostal....vzdy 6.1, a kdyz jsem jel pres vanoce k rodicum cca 1000km tak 6,7...ale na dalnici 150 sem tam i vic. ono se to hodne lame....do tech 130 se to drzi kolem 6....ale pak vys uz to leze nahoru. Ale priste az pojedu tak chci zkusit eco rally za jakou nejnizsi spotrebu to dam :) uvidime jak me to dlouho bude bavit :)
Opel Astra Caravan Sport 1.7 CDTi 81kw

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 06 bře 2012, 21:23

běžně mám spotřebu viz spritmonitor v podpisu...

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 06 bře 2012, 21:41

Joker : prosím Ťa máš v aute namontovaný MKJ alebo podľa čoho si zistil, že sa ti vypaľoval filter, pretože pri takej trase ako si robil môžeš prehľadnúť vypaľovanie. Hlavne v kopcoch, na rovnej ceste je to ľahšie spozorovateľné.

Moja skúsenosť z munulého týždňa : Po odchode z práce asi po 1,5 km som zistil na palubnom počítači vypaľovanie filtra podľa spotreby. Nešiel som preto do nákupnéhp centra ako som mal v úmysle, ale som sa rozhodol, že auto prebehnem , aby sa vypálil filter. Nakoľko som si uvedomil, že Opel servis je ešte otvorený rozhodol som sa ísť na diagnostiku do Opla, že čo zistia. Prešiel som cca ďaľší 1,5 km kým som tam došiel a oboznámil som vedúceho servisu, že sa mi vypaľuje filter, nakoľko pri predchádzajúcom stretnutí mi povedal, aby som prišiel hneď ako sa mi bude vypaľovať filter a budem na blízku. Motor som nevypínal. Keď sme prišli ku autu ukončilo sa vypaľovanie, po premeraní saturácia na 31 %. Takže filter bol vypálený. V sobotu som prešiel s autom cca 2 x 95 km , v ostatné dni tak 3x 9 km trasy a filter nabehol znovu , čiže 222 km od predchádzajúceho vypálenia.
Zajtra by som už mal mať MKJ doma preto som veľmi zvedavý na parametre, ktoré mi bude vykazovať. Požadovať Opel o nápravu budem aj tak. Informáciu v Opli som však dostal, že predchádzajúci softwér mi už nahrať nemôžu.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 07 bře 2012, 08:38

MKJ nemám, cesta to byla dlouhá a nudná, takže jsem se tomu dost věnoval a chtěl zjistit jestli nastane nějaká změna. Auto už nějakou tu chvíli mám a vím jaká je aktuální spotřeba v různých situacích. Regeneraci bezpečně poznáš při vyřazení - normálně mám aktuální spotřebu 0,4-0,6l/100km při regeneraci kolem 5/6l.

Navíc i to, že při cestě zpět jsem měl spotřebu po 567km (430km dálnice, zbytek krátké trasy se studeným motorem) 5,9l (odečet po dotankování do plna)- rakev na střeše a plné auto, už o něčem vypovídá.

Odpovědět