Motor 1,4

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 52
Registrován: 05 zář 2013, 14:42
Bydliště: Prajzák, Pracoviště od Ov po ValMez

Re: Motor 1,4

Příspěvek od p.somik » 14 zář 2013, 22:23

jak jsem psal, podle rall, elit....netvrdím opak. jen si asi při objednávání dílů dávat pozor, když u H nemají Z 14xe. :-)
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC
OP-COM v PL, EN, CZ, SK + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 480000km - žel nyní K.O.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: Motor 1,4

Příspěvek od Nerez » 15 zář 2013, 11:20

Takže u H byl vždy motor twinport s objemem 1364? A do G jako Classic II se ten motor začal dávat až v roce 2006, je to tak?

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 52
Registrován: 05 zář 2013, 14:42
Bydliště: Prajzák, Pracoviště od Ov po ValMez

Re: Motor 1,4

Příspěvek od p.somik » 15 zář 2013, 19:26

Na 100% bych to netvrdil, ale mělo by to tak být, příklad z minulosti : koupil jsem nové auto v roce 1999 - Tehdy Astru F jako Classic 1. Motor tam byl X14 NZ, tedy 8-mi ventil. Když jsem chtěl čidlo teploty vody, a prodávající mi dal díl do ruky, řek jsem mu, že tam je jiné. Donesl čidlo z 16-ti ventilu a tvrdil, že to tam nemůže být, že to patří jen do 16-ti ventilových motorů. Teprve až se na to kouknul fyzicky, nevěřícně kroutil hlavou a uznal to.
Takže kdoví, co jim za motory zůstali na skladě .. možná :P
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC
OP-COM v PL, EN, CZ, SK + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 480000km - žel nyní K.O.

Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: Motor 1,4

Příspěvek od emvee » 16 zář 2013, 10:00

podle téhle stránky http://www.opel-infos.de/modelle/astra_h5t.html se do háčka dával jen motor Z14XEP s objemem 1364 cm3.
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: Motor 1,4

Příspěvek od Nerez » 22 zář 2013, 13:42

Podle Světa motorů, kde jsem našel srovnání Astra H vs. Golf V, oba s motory 1.4 16V se do Astry H od roku 2004 dával motor 1.4 s rozvody řemenem a od roku 2006 1.4 s rozvody řetezem. Tak by mě fakt zajímalo, kde je pravda.

Uživatelský avatar
sladas opc
Příspěvky: 1762
Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4

Příspěvek od sladas opc » 22 zář 2013, 20:16

ja kdyz jsem to auto kupoval v roce 2008 tak mi bylo receno ze ten motor 1.4 16V je zmodernizovanej nez zname prej z predchozich modelu..ja tenhle motor znam treba z corsy B kde mel tento motor rozvodovej remen,ale jak to bylo pak u gecek to uz nevim..me tenhle motor dost vychvaloval,mozna za ucelem prodeje..ja puvodne chtel 1.6 77KW ten mi ale vymluvil
Opel Astra OPC

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Motor 1,4

Příspěvek od Stan. » 22 zář 2013, 20:21

Podle Opel Infos.de

Motor Z14XE Astra G
Obsah: 1389cm3
Výkon: 66kW/6000ot.
Rozvody: řemen
Vrtání: 77.6mm
Zdvih: 73.4mm
Je to motor podčtvercový
výhoda:menší střední pístová rychlost a menší opotřebení pístu a válců
nevýhoda:velké tlaky na pohyblivé díly (ložiska, pístní čepy, ojnice a kliková hřídel)


Motor: Z14XEP Astra H od 03/2004 (písmeno P= Twinport)
Obsah: 1364cm3
Výkon: 66kW/5600ot.
Rozvody: řetěz
Vrtání: 73.4mm
Zdvih: 80.6mm
Je to motor nadčtvercový (opak výhod a nevýhod motoru podčtvercového)

Již podle jiného zdvihu a vrtání je vidět, že to jsou rozdílné motory.
Od r. 2004 jsou motory Z14XEP (Twinport) montované i do Astry G (Classic II)
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: Motor 1,4

Příspěvek od Nerez » 21 říj 2013, 21:34

V kolika má Z14XEP omezovač otáček? V manuálu se píše o maximálních povolených otáčkách motoru - trvalý provoz 6200, ale dnes jsem vytočil motor na 6500 bez jakéhokoliv zásahu omezovače.

Odpovědět