Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

wojto33
Příspěvky: 118
Registrován: 03 zář 2008, 21:47

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od wojto33 » 14 led 2009, 22:36

tento motor ma rad otacky 2000 a viac.... jazdenie ako tu pisal kolega od 1050 do 1850 je dobre akurat na rezonaciu a akurat ten motor doje.e
Astra H 1.9 Cdti 88kw 16v

Reklama
 

Uživatelský avatar
jamborek
Příspěvky: 73
Registrován: 01 čer 2008, 14:33
Bydliště: Opava

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od jamborek » 15 led 2009, 10:35

wojto33 píše:tento motor ma rad otacky 2000 a viac.... jazdenie ako tu pisal kolega od 1050 do 1850 je dobre akurat na rezonaciu a akurat ten motor doje.e
Moje řeč, svižnější jízda taky nikdy nikomu neublížila... :twisted:
Opel Astra H, Caravan, 1,9 CDTi, 110kW

majkp
Příspěvky: 156
Registrován: 20 pro 2008, 23:41
Bydliště: Praha

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od majkp » 15 led 2009, 13:25

Dneska jsem tomu venoval obzvlast pozornost a skutecne si motor pri akceleraci pod plnym plynem v rozmezi otacek 1800-1900 jakoby zaduni. Pri nizsich kvaltech to timto pasmem otacek obvykle profrci rychle ale u 4 a 5 (nebo trojky do vetsiho kopce) je to celkem znatelny. U 6tky uz je to pri vetsi rychlosti a hluk zvenku je vetsi, tak to neni tolik znatelny. U me je to ale vicemene spis akusticky projev, nez ze by neco vibrovalo...

JaMa
Příspěvky: 49
Registrován: 13 led 2009, 18:47

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od JaMa » 15 led 2009, 21:31

pmo píše:
JaMa píše:Před několika měsíci jsem si pořídil ojetou Astru H - 1,7 CDTI-74 kW (Z17DTH) - autíčko poslouchá na slovo, ale jedna věc, která mi opravdu vadí, jsou vibrace přenášené do volantu (společně s vibrujícím klíčem v zapalování) při otáčkách motoru v rozmezí zhruba 1950-2100 ot/min. Je to dost nepříjemné a kazí to celkový dojem z jízdy. Vibrace se stupňují v závislosti na zařazeném rychl. stupni. Jednička, dvojka, trojka ještě v pohodě, ale pokud na to šlápnu při zařazené čtyřce nebo pětce, pak právě ve výše uvedených otáčkách dojde k uvedeným vibracím.
V Oplu zkoušeli hromadu věcí, vyměnili EGR ventil, poštelovali co se dalo a nakonec provedli montáž nějakého antivibračního zařízení - toto mělo jistý účinek, ale vibrace jsou stále patrné.
Nemáte s tímto nějakou zkušenost ?
Díky.
Zdravím. Musím říct, že když jsem si přečetl tvé pocity, tak já mám ve své Astře podobné a přičítám to motoru. K vibracím dochází než zabere turbo a to je u mého motoru 1.9CDTi 110kW při 2000 otáčkách. Od těchto otáček se motor pohybuje v oblasti max. momentu a všechno je v pohodě. V pohodě je to taky asi do 1850, ale jak nato šlápnu při 1850, tak se přenesou vibrace podobně jak to popisuješ(i do klíčku). Nejvíc je to znatelné na 4 a 5tku, protože to trvá nejdéle, než to tyto otáčky překoná. Je to, ale znatelné i na 3, když chci i na dvojku, záleží na terénu. Díval jsem se do návodu na krouťák u tvé 1.7 a není tam napsáno rozmezí otáček, kde je max. krouťák. Je tam jenom 2300 otáček, takže nevím jaký je průběh momentu. Já osobně bych bral max. krouťák raději už od 1700, tak jako to je u slabších 1.9 74kW a 88kW. Přemýšlel jsem o chiptunningu, některé firmy mají v parametrech posun max. kroutícího momentu u mého motoru k 1900, ale RomanK mě od toho odradil z důvodu nutného zásahu do ŘJ s nejistým výsledkem. Jinak pokud jedu nad 2000 otáček vše je v pohodě, akorát je auto pořád připraveno vystřelit vpřed a všichni mně na silnici pořád překáží a není to žádná klidná rodinná jízda. Takže často jezdím v rozmezí 1050 až 1850 a jak jdu přes 1850 tak řadím vyšší rychlost, anebo hodně přidám abych se dostal nad 2000. Má to samozřejmě vliv i na spotřebu (myslím jako ježdění do 2000 otáček)Teď mám spotřebu 6,3 - kombinace obou výše popsaných stylů jízdy. To jsou moje zkušenosti s 1.9 110kW, auto mělo při koupi najeto 65000km,ted mám 75000 r.v. 11/04, chování motoru je pořád stejné, nezhoršuje se ani nezlepšuje, takže to považuji za normál. Musel bych se asi svézt s jiným se stejným motorem abych to mohl porovnat a přesvědčit se o opaku. Zatím Cau

Popisuješ to naprosto přesně, jsem si jistý, že jde o stejný problém. Jen si říkám, že s tvým 110 kW CDTi to přeci jen pociťuješ méně než já s 74 kW, kdy na překonání daných kritických otáček potřebuji více času.
V každém případě, jak říkáš, stav se ani nezlepšuje, ani nezhoršuje. Astru jsem koupil 10 měsíců nazpět při 76 000 km, nyní má necelých 100 tis. a je to stále stejné. Jen jednou jsem si užil asi týdne ježdění naprosto bez výše uváděného a neumím si to nijak vysvětlit - jednoduše to všechno ustalo a byl klid... Tak zatím čau. :)
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)

machy
Příspěvky: 122
Registrován: 16 lis 2008, 18:16

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od machy » 07 úno 2009, 18:32

Ahoj, ja mam 1.9CDTI 88kW a vibrace se taky objevuji ve stejnych otacka jako vam. Akorat mi to nejde do volantu ani do klice ale do palubky vseobecne. Vzdycky neco zadrnci :-) Je to porad stejne. Asi je to u CDTI normalni. Asi jedinej recept je slapat tomu na krk az po 2000 ot.

Uživatelský avatar
Juray
Příspěvky: 1032
Registrován: 06 led 2009, 21:26
Bydliště: Vroutek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od Juray » 07 úno 2009, 19:51

Tak já mám upa ten stejný motor a upa ten samí problém :) přesně jak říkáš, vybrace do volantu popř. do klíčku. Mám teda astru jedenáctý den, najeto má 39600km,:D ale zatím to řeším buď otáčkami nad 2000 nebo spíš mírnějším zrychlením v daných otáčkách, protože brnění je intenzivnější právě při větším sešlápnutím plynu...

Uživatelský avatar
pmo
Příspěvky: 178
Registrován: 13 srp 2008, 15:06
Bydliště: Rosice

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od pmo » 07 úno 2009, 23:29

Juray píše:Tak já mám upa ten stejný motor a upa ten samí problém :) přesně jak říkáš, vybrace do volantu popř. do klíčku. Mám teda astru jedenáctý den, najeto má 39600km,:D ale zatím to řeším buď otáčkami nad 2000 nebo spíš mírnějším zrychlením v daných otáčkách, protože brnění je intenzivnější právě při větším sešlápnutím plynu...
přesně tak
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004

JaMa
Příspěvky: 49
Registrován: 13 led 2009, 18:47

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od JaMa » 20 dub 2009, 17:22

Všimli jste si taky, že dané vibrace ustupují v závislosti na vnější teplotě nebo se mi to jenom zdá.. Pokud auto stojí na odpoledním slunku, zdá se mi, že je auto potom klidnější. Těžko říct.

Na volnoběh mi trochu vibruje volant, máte s tím podobný problém? Že by silentbloky uložení motoru?
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)

JaMa
Příspěvky: 49
Registrován: 13 led 2009, 18:47

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od JaMa » 05 kvě 2009, 21:20

Že by se našlo řešení ... ??
Koukněte na odkaz:

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=9983


JaMa píše:Před několika měsíci jsem si pořídil ojetou Astru H - 1,7 CDTI-74 kW (Z17DTH) - autíčko poslouchá na slovo, ale jedna věc, která mi opravdu vadí, jsou vibrace přenášené do volantu (společně s vibrujícím klíčem v zapalování) při otáčkách motoru v rozmezí zhruba 1950-2100 ot/min. Je to dost nepříjemné a kazí to celkový dojem z jízdy. Vibrace se stupňují v závislosti na zařazeném rychl. stupni. Jednička, dvojka, trojka ještě v pohodě, ale pokud na to šlápnu při zařazené čtyřce nebo pětce, pak právě ve výše uvedených otáčkách dojde k uvedeným vibracím.
V Oplu zkoušeli hromadu věcí, vyměnili EGR ventil, poštelovali co se dalo a nakonec provedli montáž nějakého antivibračního zařízení - toto mělo jistý účinek, ale vibrace jsou stále patrné.
Nemáte s tímto nějakou zkušenost ?
Díky.
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)

zamky
Příspěvky: 56
Registrován: 07 zář 2011, 11:53

Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW

Příspěvek od zamky » 02 bře 2013, 00:29

Zdravim, ta rezonancia ma tiez vzdy stvala no uz som si na nu zacal zvykat, predvcerom som dal auto do servisu lebo mi odisiel alternator, ked som auto vyzdvihol, tak sa mi po dlhsej jazde zdalo,ze to akosi menej rezonuje, urcita rezonacia tam je ale vraj to je normalne pri tomto motore a pri tychto otackach, este to nemam moc otestovane, tak vas tu nechcem zbytocne nazhavovat, ale moj subjektivny pocit je taky , ze sa to dost zlepsilo...je logicky mozne ak je alternator zly, resp nejako konstrukcne zly, vybehany, tak moze fungovat ako vibracne zvonenie na mobile...vtedy som to mal dost citelne no teraz ten prechod nie je taky ostry ako bol, uvidim dlhsim pouzivanim...alternator mam original, ale zrepasovany...ked to poriadne preverim, napisem... p.s. : mozno teraz mi to rezonuje tak ako vam a vtedy som to mal este horsie, tazko povedat
ASTRA H 2005 / Z17DTH 74 kw

Odpovědět