NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxnuke
Příspěvky: 673
Registrován: 25 srp 2011, 05:50
Bydliště: Valtice

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od maxnuke » 29 srp 2012, 18:19

Sprej byl dobrý už jsme ho zkusil a je to ještě o trošku lepší, jak po pročištění EGR + škrtící klapky a té černé trubky za EGR. Rozhodně si dejte práci a vymontujte i to černou trubku, tam je toho ještě mnohem víc jak v EGR.
Astra H 1.7 74 kw r.v. 2007

Reklama
 

dracul
Příspěvky: 5
Registrován: 24 srp 2012, 23:29

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od dracul » 29 srp 2012, 19:05

ok takze to rozoberiem este raz ked bude cas.
hned mam dnes krajsi den
skoda ze to video na yotube ako to nastriekat je uz nefunkcne.

Uživatelský avatar
hazmec
Příspěvky: 670
Registrován: 31 srp 2011, 11:37
Bydliště: Brno - Jih

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od hazmec » 04 led 2013, 21:18

Přidám drobný postup na demontáž EGR u 1,7 z anglického fora : http://translate.google.cz/translate?hl ... 1eb313369a
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kW Z17DTH 2/2005 Elegance
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon

miky_5
Příspěvky: 656
Registrován: 26 úno 2011, 19:50
Bydliště: Bratislava

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od miky_5 » 04 led 2013, 21:46

super aj ja sa na to chystam cez leto a toto mi pomoze.
neberte zivot vazne aj tak z neho nevyviaznete zivy

astra 1.7cdti 74kw
kadett Gsi

Uživatelský avatar
maxnuke
Příspěvky: 673
Registrován: 25 srp 2011, 05:50
Bydliště: Valtice

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od maxnuke » 18 led 2013, 20:57

Chlapi v letě jsem čisti EGR na 1.7 CDTI všude jsou kovová těsnění a nic jsem neměnil, některá už byly trochu opotřebovaná, ale neřešil jsem to. Myslíte, že pokud by to pod nějakým těsněním profukovalo auto by poznalo, že unika tlak v saní a vyskočila by chyba.
Astra H 1.7 74 kw r.v. 2007

Davidu
Příspěvky: 9
Registrován: 30 dub 2009, 12:31

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Davidu » 08 úno 2013, 01:37

Ahoj kutilove:) Byla by tu nejaka dobra duse, ktera by mi za nejaky peniz vycistila tento ventil a asi i skrtici klapku? Ja bych to sice zkusil rad sam, jenze nemam zadne nastroje ani misto kde:(

Diky!
David

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Midzi » 08 úno 2013, 12:30

a co tak este napisat odkial si
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Midzi » 09 úno 2013, 12:26

tak dnes som sa do toho chcel aj ja pustit, no ide rovno na vymenu
Přílohy
IMG_20130209_105818.jpg
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od x-father » 28 úno 2013, 11:25

Tohle očouzní zhora je podle mě nomální.

Když EGR rozebereš, tak zjistíš, že je konstrukčně řešený tak, že mezi tělesem selenoidu a tou dolní částí je vložená podložka, která má v sobě právě v tomto místě díru, takže tudy unkat splodiny prostě musí. Byl jsem z toho taky překvapený. Po vyčištění EGR a sešlápnutí plynu tudy při sundaném krytu motoru vždycky začoudilo.

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od x-father » 28 úno 2013, 11:35

Zoušel jste někdo někdy pouštět test EGR ventilu třeba přes OP-COM?

Já to zkoušel po čištění. V diagnostice bylo vidět na volnoběh, nebo při vypnutém motoru otevření EGRna 0% (ta hodnota ale spíš znamená jaký stav EGR je požadovaný a ne jaký je skutečný - není tam žádné čidlo, které by toto sledovalo).

Když se pustil test, tak bylo slyšet z motoru cvaknutí a hodnota se změnila na 100%.

Pokud jsem ten test zkusil při nastartovaném motoru na volnoběh, tak otevření ventilu na 100% způsobilo téměř okamžité udušení a zastavení motoru.

Mě se totiž EGR přicpal tak, že zústal částečně otevřený a motor téměř nešel nastartovat a v otáčkách tak do 2500 to prakticky nejelo.

Nyní po ujetí cca 70.000km od minulého čištění jsem zkusil pustit test EGR znovu, ačkoliv nepozoruji žádné obtíže a nic to nedělá. Pokud pustím test EGR ventilu na volnoběh, tak motor jede bez jakékoliv změny dál.
Když zkusím pustit test EGR s vypntým motorem, tak sice slyším slabý zvuk z motoru, ale ne to jasně slyšitelné cvaknutí, jako když byl EGR vyčištěný (není tam pevné spojení - ta tyčka co přenáší pohyb od jádra magnetu je na pružince a ten zvuk co slyším může být jen nepatrný pohyb jádra magnetu a klapka EGR se nemusí vůbec hýbat).

Vypadá to, že EGR mám zaseknutej v zavřené poloze, takže to nemá pozorovatelnej vliv na chod. Ale zas se tu u zaslepení řešilo, že ho nelze zaslepit úplně, protože to rozhodí plnící tlaky a to by hlásila diagnostika, takže může být trvale zavřený nebo ne? Spíš by teda asi trochu profukoval stále, ale ne tolik aby to mělo negativní vliv ne?
Na emisích jsem byl při první technické po 4 letech, což bylo víc jak před rokem, takže tak před 40.000km a to to bylo asi ještě OK.

Zkoušel jste si někdo cvičně pustit diagnostiku EGR ikdyž vám to nehlásí žádný chyby a jede to zdá se normálně?

Odpovědět