Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hoonza
Příspěvky: 110
Registrován: 07 srp 2009, 14:27

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Hoonza » 15 pro 2012, 08:45

Tak trochu nechápu důvod těchto častých regenerací když u motoru Z19DTH se mi poslední regenerace se mi spustila při zanešení filtru 108% po 1710 najetých km. Tedy otázka jaký je rozdíl mezi 1.9 a 1.7 s příhlédnutím na tak zásadních rozdíl v kilometrovém průběhu a následné regeneraci.
Menší kapacita filtru? Styl jízdy? Vyšší kouřivost motorů 1.7? Nevím, ale faktem je že když to zprůměruji, tak regenerace se mi u 1.9 spouští nejdříve po cca 1300 km.
Astra H Sport, Z18XER 103 KW r. 2008, IDS+, Bi-Xenon, Keyless (Open&Start)

Reklama
 

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od RomanK » 15 pro 2012, 12:10

Rozdíl mezi 1.7 a 1.9 je velký. Jednou se mi regenerace u 1.9ky spustila po více jak 2100 km.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 16 pro 2012, 14:37

Podľa môjho názoru pravda ja asi taká , že regenerácie rieši počítač svojim programom a nie zanesenie filtra, ktoré by bolo ovládané tlakom. Dôkazom toho sú snímky, ktoré uvádzam dole. Od naštartovania auta, vybratie z garáže, vloženie potrebných vecí do auta a odchod z domu mi stúpne zanesenie DPF o 4% (na neutrále) a pri tom som neprešiel ani 1 km. Je to niečo otrasné pozerať na palubák ako naskakujú percentá. Momentálne je u mňa Opel najhoršia spoločnosť, ktorá svojim klientom znehodnocuje autá a pri problémoch sa len vyhovára, že všetko je v úplnom poriadku a nič poriadne nerieši.
Přílohy
41141 59% pri naštartovaní.jpg
41141 60%.jpg
41141 61%.jpg
Naposledy upravil(a) Imko dne 16 pro 2012, 14:41, celkem upraveno 2 x.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 16 pro 2012, 14:39

pokračovanie :
Pre dôkaz, že som stál na mieste si stačí pozrieť km od regenerácie
Přílohy
41141 62%.jpg
41141 63%.jpg
Naposledy upravil(a) Imko dne 16 pro 2012, 21:18, celkem upraveno 1 x.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od RomanK » 16 pro 2012, 15:35

Nevím co tady pořád řešíš. Už tě kvůli zanesenému filtru auto někde nechalo stát? U 1.9tek to byl docela čestý jev. U 1.7 jsem se s tím ještě nesetkal. Změnili interval regenerace a přizpůsobili jej více městskému provozu. To že diesely mají DPF je pro mnohé strašný problém, nechávají si je odstranit a přitom zanasený filtr je jen důsledek jiného problému. Navíc i budoucí benzínové motory se navrhují pro použití filtru pevných částic. Filtru se prostě v budoucnu nevyhneme u jakéhokoliv paliva. To že se filtr zanáší rychleji při studeném startu je věc logická, u studeného motoru je větší tvorba částic. Obvinění společnosti OPEL mi prosím vysvětli, nechápu jak znehodnocuje auta. OPEL a jiné automobilky se pouze snaží dodržovat emisní limity, které jim nařizují jiní. Myslím, že problémy dětí s alergiemi, problémy s ohříváním planety, úbytek ozónu, díky tomu větší výskyt rakoviny kůže ... mohl bych pokračovat, ale dál to už všichni znají, jsou způsobeny i emisemi z výfukových plynů. Tyto okolnosti a růst automobilového průmyslu nutí příslušné orgány aby zpřísňovali emisní limity. Pokud jsi tedy s autem nespokojený, tak jej prodej a kup si něco jiného a staršího, co se vyrábělo v době, kdy nebyly emisní limity tak přísné. Pak nic s filtrem řešit nebudeš, bude tě jen štvát, že ti zkorodovala karoserie.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
Imko
Příspěvky: 117
Registrován: 28 led 2012, 22:48

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Imko » 16 pro 2012, 16:23

Prepáč Roman, ale asi si nepochopil podstatu vecí. Môj problém nie je v tom, že mám filter a sťažujem sa na neho. DPF som mal už pri zakúpení auta. Asi Ti ušlo čo som spomínal viackrát, že problém nejakého častého vypaľovania filtra som do výmeny programu riadiacej jednotky ( o ktorý som nežiadal ) vôbec neriešil, pretože žiaden nebol. Takže porovnávam len to čo som kúpil a to čoho dôsledkom je zmena programu riadiacej jednotky. Tu sa vôbec nejedná o to či je filter v skutočnosti zanesený, pretože program riadiacej jednotky má jednoducho nastavené matematické načítavanie percent (podľa teploty, štartov a neviem ešte čoho ) bez ohľadu na stav zanesenia DPF. Keď 100% znamená nejaký celok nemôže byť niečo zanesené na 164 % ako som mal po zmene programu, alebo 113 % ako som mal pred nedávnom. Pritom som stále jazdil.
Za druhé : chcel by som ťa vidieť ,čo by si povedal ,keby sa Ti vypaľoval filter po nejakých 74 km ako som mal naposledy.
Ak si dobre čítal predchádzajúci príspevok, kde píšem, že mi dochádza k nárastu o 4 % už pri vybratí auta z garáže , bez ohľadu na to , že som niečo prešiel, čo je vlastne 1/15 toho čo dovoľuje program (30 - 90%) zisťíš , že tu nie je niečo v poriadku. To isté bolo keď kontrolovali auto v servise v októbri. Nič na aute nerobili, len počas kontroly niekoľkokrát naštartovali auto a zanesenie DPF mi do odchodu zo servisu stúplo o 4%. Prečo? Motor vôbec nebol nejako namáhaný, obyčajný neutrál. Nekupujem naftu niekde na družstvách, ale na značkových čerpačkách. Tu už nejde o žiadnu ekológiu, pretože čím viac sa vypaľuje filter tým viac nafty sa spotrebuje. Takže aká ekológia je v tomto prípade.
Dnes mi počas vyberania auta z garáže stúplo zanesenie o 3% a naskočil už interval INSP 10000
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od RomanK » 16 pro 2012, 23:44

Tohle téma občas pročítám a vím o co jde. Zanesení 100% je stav při kterém se jednotky pokouší nejčastěji o regeneraci filtru (pokud nastanou podmínky, může se regenerace spouštět i dřív, třeba při 80%, záleží na SW). Není to tedy mezní hodnota zanesení filtru, ale určitá míra, protože pokud by to tak bylo, nebylo by možné vyjádřit číselně další zaplňování filtru, třeba u nedokončených (přerušených) regenerací. Jednotka se stále "učí" podle podmínek provozu, podle počtu startů, podle diferenciálního tlaku, podle množství vstřikovaného paliva...atd, jak často má spouštět regeneraci, tedy jak rychle připočítávat procenta zanesení DPF. Častá jízda s neohřátým motorem, tzn. krátké trasy, "šetření" motoru nízkými otáčkami (podtáčení) pro jednotku znamenají rychlejší výpočet zanesení filtru. U motorů 1.7 jednotky více zohledňují dif. tlak než u 1.9, kde jednotky při vysokém dif. tlaku nesmyslně zablokovaly regeneraci. SW těchto jednotek je tedy postaven tak, aby nedošlo k zaplnění filtru a následným problémům. Možná první verze SW nechaly jednotku počítat zanesení filtru delší dobu a tím mohly vznikat problémy, tak se rozhodli vývojáři dobu mezi regeneracemi zkrátit. Stejně tak to bylo i u SW EDC16C9 a EDC16C39 u motorů 1.9. OPLU jde primárně o to, aby nemusel měnit zanesené DPF filtry na záruku, ale aby filtry fungovaly. A toho se dá dosáhnout právě zrácením intervalů mezi regeneracemi. To, že se při regeneracích spotřebuje více paliva OPEL nezajímá, nejde to z jeho kapsy. Anomální chování jednotky (regenerace po 74 km) může být samozřejmě způsobeno i chybou dat jednotky, při aktualizaci SW se totiž nepřepisují kompletně veškerá data v jednotce (která se ale přepíší a s čím mají souvislost ví snad jen tvůrce SW). Navíc proces výpočtu zanesení filtru se dá jednotce naprogramovat tak, aby začala počítat od začátku (funkce výměna filtru DPF v programovacích operacích). První regenerace budou velmi časté, třeba i po 100 km, ale časem se začnou intervaly mezi nimi postupně prodlužovat.
Jak už psal Pepa, vrácení SW na předchozí verze samozřejmě možné je, stačí k tomu určitá verze TIS2000 nebo GT, která tuto verzi SW obsahuje.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
Oněgin
Příspěvky: 160
Registrován: 06 črc 2011, 15:03
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Oněgin » 21 pro 2012, 22:01

...a hlavně pro ty, co mají MKJ a tuší, kdy asi k regeneraci dojde - pokud v takové situaci auto někomu půjčujete, vysvětlete mu, aby si MKJ zapnul do DPF módu (to je zkratek jak na vojně). Já tak půjčil auto bráchovi, když potřeboval jet se 2 vozíky do pálenice a druhý den jsem se divil, jaktože před pár kilometry došlo 2 x k přerušení regenerace ;) A tak proběhlo, byť pozdě, školení...
Zafira B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, DVD 90 NAVI, MKJ, adapt. xenony, park. asistent, vyhř. sedačky, flex lišty atd. r.v. 2006
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od PepaS » 26 pro 2012, 21:43

Imko píše:...momentálne je u mňa Opel najhoršia spoločnosť, ktorá svojim klientom znehodnocuje autá a pri problémoch sa len vyhovára, že všetko je v úplnom poriadku a nič poriadne nerieši
tento Imkův závěr mne velmi mrzí, ale bohužel musím napsat, že mu rozumím. Imko velmi pečlivě analyzoval proces čištění DPF u motorů A17DTR a se svými závěry se obrátil na autorizovaný servis vozů OPEL SK, následně vše přeložil do němčiny a zaslal přímo do OPELu Rüsselsheim, odkud se vrátilo do OPEL SK a ticho po pěšině...

Postupem času se ze mě stal tak trochu OPEL fanda, mám radost z každého OPELíku na silnici (je to ale slabota), se slzou v oku sleduji proces umrtvování továrny GM OPEL v Bochumi (rodiště mého povozu) a zprávy o mizerných ekonomických ukazatelích OPELu (a nejen OPELu); nejvíce mě ale mrzí nezájem o řešení reálných problémů zákazníků. A problém s DPF u x17DTx skutečně je; viz. další ilustrační foto motor A17DTJ (teplotě okolí se prosím nedivte, Zafira jezdí v Rusku kousek od města Ufa :-))

Obrázek

Jsou pouze dvě možnosti:

a) OPEL skutečně zjistil, že s regenerací DPF filtrů u motorů x17DTx byl problém (docházelo k ucpávání filtrů při běžném městském provozu), a tento odstranil úpravou algoritmu spouštění čištění – přesně jak píše RomanK

b) OPEL při úpravách SW řídící jednotky motoru udělal nějakou chybu, díky které se regenerace spouští zbytečně často

Pokud je správně a) nelze s častým spouštěním regenerace dělat nic a OPEL na podněty nereaguje, protože se mu nechce s pravdou ven. Pokud je správně b) řešení je v rukách OPELu, ale jak je vidět, je to běh na velmi, velmi dlouhou trať. Která z možností je správně nikdo nedokáže říci, ale jak jsem již kdysi psal, neměl by být problém vrátit starou verzi SW řídící jednotky motoru. V autorizovaném servisu to běžnou cestou udělat nemohou.

Vím o pěti lidech, kteří mají vybavení a schopnosti na to, aby tuto operaci mohli provést: já (Lysá nad Labem), Denny (Staré Hradiště u Pardubic), RomanK (Brno), Signum (Bratislava) a Arwy (Prievidza). Samozřejmě nevím, zda-li by byli ochotní to zkusit (bude to vyžadovat instalaci a aktivaci archivní verze GlobalTIS). V tuto chvíli je to určitě jediná cesta, jak něco zkusit. Pokud bude správně možnost a), může po vrácení starší verze SW s méně častým spouštěním regenerace dojít k ucpání DPF filtru, ale s MKJ by se to stát nemělo.

tak Imko zkus popřemýšlet, zda-li to nezkusit...
Naposledy upravil(a) PepaS dne 27 pro 2012, 12:22, celkem upraveno 2 x.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Příspěvek od Jocker » 27 pro 2012, 08:34

Já bych do toho šel.
RomaneK byl bys ochotný?

Odpovědět