Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Ahoj, uz si nevim rady (ani po procteni diskusi), tak zkousim tady:
Po nastartovani se studenym motorem chvili jedu, motor najednou ztrati vykon a chcipne. Musim vypnout klicek, pockat par vterin, pak zase nastartovat a na dalsi krizovatce to zase chcipne. Chcipne to nekolikrat dokud se motor neohreje, pak jede (jela - viz dale) dobre. Cim je venku chladneji, tim casteji musim startovat. Zavada souvisi evidentne s teplotou. Kdyz bylo venku kolem 25 stupnu, tak to nechciplo vubec. Cim nizsi teplota, tim casteji se to stane. Prestane to az po ohrati motoru.
Zajimave je, ze i kdyz to prestane chcipat, tak nez se motor uplne ohreje, tak si pripadam, jako kdyz za sebou tahnu jeste jedno auto, spatne to akceleruje, do mirneho kopce vubec. Kdyz se to ohreje, porad trochu kolisaji otacky volnobehu.
OP-COM zadnou zavadu nevycte, live data vypadaji OK, teplotni cidla jsou OK (jednak RJ hlasi spravnou teplotu, jednak jsem je meril ohmmetrem).
Nechal jsem zavarit svody (praskliny u hlavy, katalyzator je cisty), vymenil jsem cidlo kliky, o vikendu jsem vymenil tesneni pod hlavou (plus vsechna ostatni na hlave, v servisu mi rekli, ze to fouka do vody, ale nemaji cas to udelat), novy termostat, zaslepil jsem AGR ventil, zkontroloval vodni pumpu i rozvody...
Astra se mi odvdecila tim, ze se chova uplne stejne jako predtim, plus se to stane i za tepla, zvlast na dalnici je to super.
Docetl jsem se, ze to byva problem ridici jednotky, jak je pridelana na motoru, tak je vystavena vibracim a teplotnim rozdilum. Jinak v tom mam LPG, ale dela to i na benzin, i na plyn, to nema vliv.
Nesetkali jste se s tim nekdo? Dik
Po nastartovani se studenym motorem chvili jedu, motor najednou ztrati vykon a chcipne. Musim vypnout klicek, pockat par vterin, pak zase nastartovat a na dalsi krizovatce to zase chcipne. Chcipne to nekolikrat dokud se motor neohreje, pak jede (jela - viz dale) dobre. Cim je venku chladneji, tim casteji musim startovat. Zavada souvisi evidentne s teplotou. Kdyz bylo venku kolem 25 stupnu, tak to nechciplo vubec. Cim nizsi teplota, tim casteji se to stane. Prestane to az po ohrati motoru.
Zajimave je, ze i kdyz to prestane chcipat, tak nez se motor uplne ohreje, tak si pripadam, jako kdyz za sebou tahnu jeste jedno auto, spatne to akceleruje, do mirneho kopce vubec. Kdyz se to ohreje, porad trochu kolisaji otacky volnobehu.
OP-COM zadnou zavadu nevycte, live data vypadaji OK, teplotni cidla jsou OK (jednak RJ hlasi spravnou teplotu, jednak jsem je meril ohmmetrem).
Nechal jsem zavarit svody (praskliny u hlavy, katalyzator je cisty), vymenil jsem cidlo kliky, o vikendu jsem vymenil tesneni pod hlavou (plus vsechna ostatni na hlave, v servisu mi rekli, ze to fouka do vody, ale nemaji cas to udelat), novy termostat, zaslepil jsem AGR ventil, zkontroloval vodni pumpu i rozvody...
Astra se mi odvdecila tim, ze se chova uplne stejne jako predtim, plus se to stane i za tepla, zvlast na dalnici je to super.
Docetl jsem se, ze to byva problem ridici jednotky, jak je pridelana na motoru, tak je vystavena vibracim a teplotnim rozdilum. Jinak v tom mam LPG, ale dela to i na benzin, i na plyn, to nema vliv.
Nesetkali jste se s tim nekdo? Dik
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG
- Reklama
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
zkousel si jeste nejakou jinou diagnostiku nez op-com??celkem zvlastni ze neni zadna zavada,tipoval bych to na nejaky vadny cidlo...neni voda v oleji ci opacne??neubyva voda,neni praskla hlava nebo podpalene ventily???
Opel Astra OPC
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
V servisu zkouseli nejakou jejich diagnostiku se stejnym vysledkem. Voda v oleji ani olej ve vode neni, ted o vikendu jsem vymenil tesneni pod hlavou, protoze sel trochu vzduch do vody. Vsechna tesneni jsou nova, hlava byla na rovnani a tlakovani, ventily vypadaji OK.sladas opc píše:zkousel si jeste nejakou jinou diagnostiku nez op-com??celkem zvlastni ze neni zadna zavada,tipoval bych to na nejaky vadny cidlo...neni voda v oleji ci opacne??neubyva voda,neni praskla hlava nebo podpalene ventily???
Zitra zkusim vymenit cidlo podtlaku v sani.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Je divné že žádný chybový kód to nezobrazí. Může to také dělat senzor teploty nasávaného vzduchu, snímač absolutního tlaku v sacím potrubí, mohou mít špatný kontakt něktré Piny ve svorkovnicích (zaoxidované, uvolněné a pod.). Zkus zkontrolovat konektory zda nejsou náhodou uvolněny, zaoxidované, případně je prostříkni Kontaktolem. Hodně nejasných závad bývá právě ve špatných spojích.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
kdyby to melo zaoxidovane ci spatnej kontakt tak myslis ze by to nehazelo chybu na diagnostice????
Opel Astra OPC
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Vite nekdo, jaky tlak v sani by mela ukazovat ridici jednotka Z16XEP? Namerene teploty (teplota nasavaneho vzduchu, okolni teplota, teplota motoru) sedi, ale nevim, jaky tlak by mel byt v sani.
Kazdopadne vim, ze az budu mit vsechno v poradku, tak si ulozim referencni hodnoty, abych mel v budoucnu s cim srovnavat...
Kazdopadne vim, ze az budu mit vsechno v poradku, tak si ulozim referencni hodnoty, abych mel v budoucnu s cim srovnavat...
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Četl jsem o podobné závadě, kdy byla nakonec závada v imobilizéru, absolutní tlak v sacím potrubí by se měl pohybovat asi v rozmezí 0,133 - 1,032 bar. Závada může být také v ŘJ. jak jsi psal v úvodu. Smůla je, že to nezobrazí žádnou závadu.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Taky jsem chtěl dát plyn do své Astry s motorem 16XEP, po dlouhém pátrání jsem zjistil že pro úpravu LPG se tento motor nehodí. Hlava motoru nemá tvrzená sedla a navíc nemá "hydroštely". Posléze jsem na netu objevil seznam motorů (od nějakého holandského výrobce LPG), které se nehodí pro přestavbu. Doporučuji projít německé fóra o tomto motrou.
Domnívám se, že se zaklepávají ventily do hlavy, pro rychlou identifikaci si změřte vůli ventilů.
PH
Domnívám se, že se zaklepávají ventily do hlavy, pro rychlou identifikaci si změřte vůli ventilů.
PH
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Takze zahada pokracuje.
Vcera mi v servisu vysekali katalyzator, ktery stejne nepotrebuju, kdyz jezdim na plyn, jen ty emise budu muset nejak zaridit, nastesti mam cerstve po technicke. Hrali si s tim asi 7 hodin a na nic jineho neprisli. Po teto uprave auto prestalo do kopce zastavovat, uz aspon vyjelo kopec.
Cestou domu ze servisu jsem jeste vymenil cidlo sani, ukazalo se, ze je taky v haji. OP-COM zacal ukazovat uplne jine hodnoty. Auto najednou jelo jak nove, slo nadherne za plynem, ale jen chvili. Pak to zase prestalo jet. Kdyz jsem na dalnici vyslapl spojku, motor chcipnul. Po nastartovani to zase jelo jako nove. A zase jen nejakou dobu a zase to zacalo zlobit.
Takze jsem momentalne ve stavu, kdy to chvili jede dobre, chvili to jede mizerne. A v ridici jednotce neni zadna chyba, krome napeti na ventilatoru sahary, coz je ok, protoze jsem vyndal relatko, aspon vim, ze umi protokolovat chybu. V pristi odpovedi samostatne shrnu, co to aktualne dela, at je jasne, jaky je aktualni stav.
Vcera mi v servisu vysekali katalyzator, ktery stejne nepotrebuju, kdyz jezdim na plyn, jen ty emise budu muset nejak zaridit, nastesti mam cerstve po technicke. Hrali si s tim asi 7 hodin a na nic jineho neprisli. Po teto uprave auto prestalo do kopce zastavovat, uz aspon vyjelo kopec.
Cestou domu ze servisu jsem jeste vymenil cidlo sani, ukazalo se, ze je taky v haji. OP-COM zacal ukazovat uplne jine hodnoty. Auto najednou jelo jak nove, slo nadherne za plynem, ale jen chvili. Pak to zase prestalo jet. Kdyz jsem na dalnici vyslapl spojku, motor chcipnul. Po nastartovani to zase jelo jako nove. A zase jen nejakou dobu a zase to zacalo zlobit.
Takze jsem momentalne ve stavu, kdy to chvili jede dobre, chvili to jede mizerne. A v ridici jednotce neni zadna chyba, krome napeti na ventilatoru sahary, coz je ok, protoze jsem vyndal relatko, aspon vim, ze umi protokolovat chybu. V pristi odpovedi samostatne shrnu, co to aktualne dela, at je jasne, jaky je aktualni stav.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG
Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Najel jsem na plyn cca 65 tis km za posledni rok a pul a tohle je jedina skutecna zavada a zatim si myslim, ze s tim plyn nema nic spolecneho. Jak uz jsem psal, mam cerstve vymenene tesneni pod hlavou - odesel termostat a pak slo do kytek tesneni pod hlavou. Vzhledem k najetym km nic zvlastniho. Mel jsem hlavu na rovnani a tlakovani a ok, vizualne vypada hlava v poradku, zadny karbon, zadne vetsi opotrebeni cehokoliv.holyfield píše:Taky jsem chtěl dát plyn do své Astry s motorem 16XEP, po dlouhém pátrání jsem zjistil že pro úpravu LPG se tento motor nehodí. Hlava motoru nemá tvrzená sedla a navíc nemá "hydroštely". Posléze jsem na netu objevil seznam motorů (od nějakého holandského výrobce LPG), které se nehodí pro přestavbu. Doporučuji projít německé fóra o tomto motrou.
Domnívám se, že se zaklepávají ventily do hlavy, pro rychlou identifikaci si změřte vůli ventilů.
PH
Motor ma hydrostely. Olej se tlaci pod zdvihatka kanalky v hlave.
Jedine, co me trosku prekvapilo na tomto motoru, ze jsem jezdil Bela pod Bezdezem - Praha Pankrac - Bela pod Bezdezem s prumernou spotrebou 5.7 l benzinu/100km, na plyn to je ale 8.5 - 10 l/100km podle stylu jizdy. Kdybych ale jezdil tak, jak jezdim se spotrebou 10 litru LPG na benzin, mel bych spotrebu cca 7 litru benzinu. Naklady na LPG (bez zapocteni ceny prestavby) jsou i pri sekvencnim vstrikovani (mam LPG Stag 300-4) cca 2/3 nakladu na benzin. Pri 50 tis. km rocne se to stejne vrati brzo. Naposledy kdyz jsem to spocital, tak jsem jezdil 1 km za 1.60 Kc na LPG proti 2.20 Kc na benzin. Pri opatrnejsi jizde jsem jezdil za 8l LPG, coz by dneska bylo cca 1.4Kc/km.
Ted jeste aby to zase zacalo normalne jezdit
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG