NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří
NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří
Skromný návod pro opravu poškozené kabeláže zadních dveří, nefunkční centrální zamykání, Zafira B (2007).
EDIT: Radoš 92: Návod pro opravu v jakýchkoli dveřích, důvod opravy: nefunkční okna, centrál, osvětlení
Jednou jsem takhle zjistil, že nemůžu před domem zamknout auto ani mechanicky klíčkem a ani dálkovým centrálním zamykáním. Prohlédl jsem pojistky v zavazadlovém prostoru, pojistka č.38 (25A) centrální zamykání, svorka 30 byla spálená. Po výměně pojistky a pětiminutovém odpojení baterie (nutno pro restart centrálního zamykání) šlo už auto zamknout, ale dveře za řidičem zůstaly pořád zamknuté. Nezbývalo než je otevřít ručně zevnitř a podívat se na kabelový svazek který vychází ze sloupku a přes konektor je zapojen do dveří.
Po zatlačení modrého pojistného kroužku jde konektor snadno od dveří odpojit...
Po odjištění šedého kroužku (poslouží nám k tomu malý plochý šroubováček) dostaneme lehce dolů gumovou "harmoniku" kryjící samotné kabely...
V mém případě jsem měl dva dráty úplně přelomené a asi čtyři dráty měli poškozenou izolaci. Přetržené kabely jsem spojil pájkou a potom všechny pěkně zaizoloval...
Opačným postupem jsem vše zpětně poskládal a zapojil a centrální zamykání opět funguje u všech dveří. Celou tuto opravu jsem prováděl s odpojeným akumulátorem a trvalo mi to cca 30 min...
EDIT: Radoš 92: Návod pro opravu v jakýchkoli dveřích, důvod opravy: nefunkční okna, centrál, osvětlení
Jednou jsem takhle zjistil, že nemůžu před domem zamknout auto ani mechanicky klíčkem a ani dálkovým centrálním zamykáním. Prohlédl jsem pojistky v zavazadlovém prostoru, pojistka č.38 (25A) centrální zamykání, svorka 30 byla spálená. Po výměně pojistky a pětiminutovém odpojení baterie (nutno pro restart centrálního zamykání) šlo už auto zamknout, ale dveře za řidičem zůstaly pořád zamknuté. Nezbývalo než je otevřít ručně zevnitř a podívat se na kabelový svazek který vychází ze sloupku a přes konektor je zapojen do dveří.
Po zatlačení modrého pojistného kroužku jde konektor snadno od dveří odpojit...
Po odjištění šedého kroužku (poslouží nám k tomu malý plochý šroubováček) dostaneme lehce dolů gumovou "harmoniku" kryjící samotné kabely...
V mém případě jsem měl dva dráty úplně přelomené a asi čtyři dráty měli poškozenou izolaci. Přetržené kabely jsem spojil pájkou a potom všechny pěkně zaizoloval...
Opačným postupem jsem vše zpětně poskládal a zapojil a centrální zamykání opět funguje u všech dveří. Celou tuto opravu jsem prováděl s odpojeným akumulátorem a trvalo mi to cca 30 min...
Zafira B 1.9 CDTI OPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...
- Reklama
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
Prosím Tě,jak se ti tam podařilo dostat a udržet tu gumu shrbenou?mě na tom dnes tekly ervy kvůli jednomu drátu.a tři už mají poškozenou izolaci....stačí to přeizolovat,nebo je jiná varianta?
Opel Astra H Caravan 2006 1.8 103kW,super spotřeba 6,9L.
http://www.zdravotnicke-asistence.eu
http://www.zdravotnicke-asistence.eu
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
koukam ze tenhle problem ma kazdej druhej...tyka se to i verze gtc????
Opel Astra OPC
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
Naštěstí zadní dveře nemáme Ale o předních tady nikdo nic nepsal. Tam sou asi lepší kabely. Navíc ty naše dveře se nemusí tolik otvírat, takže to bude namáhaný míň.
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
prave ze my zadni nemame proto me tak trochu zajimalo jestli se to netyka celkove dveri u aster
Opel Astra OPC
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
Pekný návod Ja by som ale miesto izolačnej pásky použil zmršťovacie bužírky.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
- Frydex
- Moderátor
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
Pokud ten kabel není úplně přeseklý, ale jen sedřená izolace, tak jí tam stejně nedáš. Už tak je tam ale hnusně málo místa na to..
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
Ak nie je preseknutý tak hej. Len ak by si vybral pin z konektora
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
- Frydex
- Moderátor
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání
Je docela jedno jak se to opraví. Pokud se to pouze zaizoluje páskou, měděný vodič se stejně časem zláme a přeruší. Pokud se použije smršťovací bužírka, tak se kabel zlomí v izolaci a přeruší v jiném místě, kde bužírka není (hned za ní). Mimochodem, ta se dá navléknout na ještě nepřerušený kabel, stačí jej pouze vypinovat z konektoru. Na svém autě jsem zkusil na poškozeném kabelu odstranit izolaci po celé délce a použít smršťovací bužírku jako izolaci. Kabel je více ohebný a co mám zkušenost, tak bužírky časem netvrdnou. Navíc u tohoto způsobu kabelový svazek "nenabobtnává". Tak uvidíme, jak dlouho to vydrží. Nejideální oprava je samozřejmě použití nových drátů, nejlépe ze svazku uvnitř auta, jejich osazení piny a napojení na původní kabeláž v místě vnitřního prahu, což je asi nejpřístupnější místo na pájení. Samozřejmě je nutno dodržet i patřičné průřezy drátu.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301