ECN 190158 - DPF

Odpovědět
Uživatelský avatar
edyss1
Příspěvky: 77
Registrován: 22 čer 2009, 20:49

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od edyss1 » 28 srp 2012, 19:56

Dnes jsem se zastavil v Opelu a mění se pouze celý kus „9“ (dle obrázku Frydexe-díky) č.kategorie podle VIN u mě 862010 a cena je 3950Kč s DPH bez práce. Bylo mi řečeno, že to mění celkem často. Uvažuji, že bych to propojil nějakou jinou hadičkou jak píše Fritol. Teď je otázka jakou a jak?
Orig. hadice má normu DIN73378 pr.8x1mm tj. teplota -60 až+100°C, tlak až 26 bar, odolnost na různé chemikálie.... Díval jsem se na nějaké dostupné hadice a našel benzínovou hadici 6/12mm (černá pryžová hadice s tlakovým textilním opláštěním), teplota -40 až+100°C, tlak pouze 1,2Mpa což je zhruba poloviční, odolnost jen na nějaké chemikálie. Napojil bych to tak, že bych to nasadil na tu originální a stáhl stahovací páskou (akorát bych musel dát do té plastové kousek 6mm trubičky, abych ji při stahování nerozdrtil) a celé napojil na tu kovovou a také stáhl páskou. Je tu ještě možnost vyměnit tu celou plastovou hadičku i s tou vrchní gumovou a napojit novou benzínovou na stávající. Jenže nevím, jaká je tam max.teplota a ani max.tlak. Neřešil to už někdo?
Opel Zafira 1,9CDTI 110KW

Reklama
 

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od Halis » 28 srp 2012, 22:21

Ok, tak to jsem řešil zhruba před měsícem, když jsem řešil svítící nouzák motoru, ale neřešil jsem nějakou tlakovou normu nebo odolnost proti chemikáliím (i když je to důležité), ale vyzkoušel jsem gumovou hadičku, která byla dost přizpůsobilá na stažení stahovací páskou z obou stran. Vždyť ona je jen přívod na tlakový spínač, který je umístěný na crash obalu palivového filtru. Bez problému zatím funguje cca ten měsíc po výměně a když se propálí nebo cosi, tak se vymění za něco jinýho- ale necelý 4tis rvát Opelu za plastovou trubičku určitě nebudu!!!
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

Uživatelský avatar
edyss1
Příspěvky: 77
Registrován: 22 čer 2009, 20:49

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od edyss1 » 29 srp 2012, 20:50

Tak jsem koupil 0,5m benzínové hadice pr.6/12mm, nerez hadicové spony – 2ks a stahovací pásky, celkem za 40Kč. Celé jsem to od té kovové hadice nahradil benzínovou. Chybu jsem vymazal pomocí OPCOMu a šel to projet. Auto s klíčem nesvítí a chyba se už také neobjevila, tak snad to vydrží.
Opel Zafira 1,9CDTI 110KW

Uživatelský avatar
vojtavojta
Příspěvky: 3778
Registrován: 14 dub 2010, 18:41
Bydliště: Vsetín

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od vojtavojta » 29 srp 2012, 21:04

8-)
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od Halis » 30 srp 2012, 18:21

8-)
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

vagus
Příspěvky: 12
Registrován: 02 led 2011, 21:15

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od vagus » 01 zář 2012, 10:56

Tak se mi taky objevila chyba 190158. Mám dotaz. Zhruba před týdnem mi probíhala regenerace DPF filtru. Byl jsem nucen ji přerušit vypnutím motoru. Následně se mi objevila tato chyba a rozsvítila se kontrolka autíčka s klíčkem. Od té doby se mi vždy po zahřátí motoru na provozní teplotu a překročení 2000 otáček opět rozsvítí uvedená kontrolka. Koukal jsem pod auto a v trubce, co se rezebírá výše žádná díra není. Nemáte s touto závadou nějaké zkušenosti?

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od Halis » 01 zář 2012, 13:45

RE vagus: přesně tato závada se zpočátku objevila i u mne a byla to ta prasklá plastová hadice v místě cca 10-15cm pod crashboxem.
Ale já měl těch závad víc :( (227956, 038008, 242F75, 207561, 161450, 161600.)
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

vagus
Příspěvky: 12
Registrován: 02 led 2011, 21:15

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od vagus » 02 zář 2012, 12:53

Díky Halis. Tak já jen co mi to trochu vyjde, tak znovu kouknu pod auto a budu hledat. Snad něco najdu. Prosím tě, když jsi měl tuto závadu, tak to mělo nějaký vliv na chod motoru? Mě auto jede stále stejně, jen se rozsvěcuje ta kontrolka.

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od Halis » 02 zář 2012, 13:31

RE vagus: chovalo se to přesně jak píšeš ty, ale nešla se mi spustit regenerace. Nejprve se kontrolka rozsvěcela při delším brždění motorem, ale časem se rozsvěcela při překročení 2000 ot/min. Podle MKJ (multifunkční komfortní jednotka od PepaSe) se sice regenerace spustila, ale byla vždy přerušena. U mého motoru je pouze jen jedna takováto podtlaková hadice/trubka, která vede od DPF, ale u některého motoru jsou dvě. Bohužel nevím kterého motoru se to týká.
Ale jak jsem psal, začal se mi stav zhoršovat a vypsalo mi to více chyb. Nejprve svítila kontrolka motoru bez ztráty jakéhokoliv výkonu, ale později už mi svítil nouzový stav a výkon se omezil. Chvíli to jezdilo v omezeném stavu a chvíli motor tahal normálně i když svítila kontrolka nouzového stavu, proto jsem se pustil do celkové výměny sání, žhav. svíček, baterie do DO, rozvodů s vodní pumpou a pokud se mi snad ještě objeví chyba 242F75, tak i EGR.
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

vagus
Příspěvky: 12
Registrován: 02 led 2011, 21:15

Re: ECN 190158 - DPF

Příspěvek od vagus » 03 zář 2012, 21:02

Tak to bude asi tím. Zatím jsem ještě neměl čas na to kouknout. Dělá mi to to přesně jak popisuješ. Delší dobu, když jedu skopce na tempomat, tak se mi rozsvěcovala kontrolka. Dělalo to i když jsem jel s hodně lehkou nohou na plynu. Už jsem se dostal i do nouzového režimu. Pak se to na chvíli uklidnilo a teď jsem ve stádiu, že svítí při 2000 ot. Doufám, že se mi díra podaří brzo najít. Předpokládám, že se jedná o tlakovou hadici, jak píšeš. Tak že hledat syčení :). Ty rozvody s vodní pumpou už mám taky za sebou. O baterce v klíči ani nemluvím. EGR ventil jsem rozebral cca před rokem podle návodu co je tady na fóru a od té doby chodí výborně. Elektromagnet byl pěkně zatuhlej. Musela přijít na řadu hrubá síla :D. Než budeš kupovat novej, tak ten co máš zkus rozebrat a pořádně vyčistit. Můžu jen doporučit.

Odpovědět