tiahlo na sacom potrubi
Re: tiahlo na sacom potrubi
Chalani a viete poradiť od ktorého roku výroby uz začali davat tie neporuchove klapky???
Vďaka
Vďaka
- Reklama
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: tiahlo na sacom potrubi
Výrobca je jeden a ten istý - PIERBURG.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: tiahlo na sacom potrubi
Tak potom prečo každý hovorí že radšej až po roku 2007?
Re: tiahlo na sacom potrubi
Musím poděkovat Pavlovi, za jeho vynikající bezproblémovou komunikaci a skvělou spolupráci při odeslání nového sání na moji Záfu. Mockrát děkuji, vyšlo mně to levněji než kdekoli jinde.
RE lukko46: ano, také jsem se dočetl, že výrobce PIERBURG toto sání nějakým způsobem inovoval a od roku 2007 by mělo být bezproblémové.
RE lukko46: ano, také jsem se dočetl, že výrobce PIERBURG toto sání nějakým způsobem inovoval a od roku 2007 by mělo být bezproblémové.
Re: tiahlo na sacom potrubi
To hej len aby to tak aj bolo lebo mam dobru vectru na ruke len je 7/2006 tak som to zatial nechal tak a sustredim sa na rok po 2007 a najradšej 2008.len ma zaujíma či má niekto motor po roku 2007 a či sa mu to pokazilo.
- syncek5
- Příspěvky: 55
- Registrován: 17 bře 2012, 22:08
- Bydliště: Považany - okres Nové Mesto nad Váhom (SR)
Re: tiahlo na sacom potrubi
Ako to vidím ja...
Pred dvoma týždňami som menil sacie potrubie pre vypadnuté a vydraté tiahlo na klapkách (motor Z19DTJ rok 2005). Materiál som nakúpil u SWABELA (ďakujem). Rozdiel je v saní podľa mňa v tom, že na starom saní sa tiahlo svojimi plastovými čiapočkami (púzdrami) nasúvalo na kovové kolíčky z klapiek. Keďže časom sa z EGR spätnými plynmi ktoré tam púšťa komôrky klapiek zanášali, muselo tiahlo prekonávať čoraz väčší odpor a tým dochádzalo k nadmernému opotrebovaniu tých plastových púzdierok na tiahle a otrasmi pri jazde následne k jeho vypadnutiu. Nové sanie má tie kolíčky už plastové, aspoň sa mi tak zdá a tým pádom dôjde k menšiemu opotrebovaniu. Teda aspoň dúfam, že to ďalších 100tisíc km vydrží (a to už bude auto off).
Inak nevýhoda pri výmene je, že u môjho motora treba dať dole aj rozvody (tie som menil pre pol rokom, keby som bol vedel mohlo sa to spraviť naraz), čerpadlo a podobne, lebo inak sa sacie potrubie nevytiahne, teda aspoň čo som chvíľu pozeral na mechanika, tak mi to pripadalo, že rozobral tretinu motora .
Počas výmeny sania bolo vyčistené všetko čo sa len dalo, čiastočne zaslepené EGR, skontrolované žhaviče, vymenené všetky filtre, olej, nový akumulátor a rozdiel je badateľný. Auto chodilo aj bez tiahla, to ano, ale studený motor mal okamžitú spotrebu na úrovni 0,9 - 1,0 litra a teraz po výmene to kleslo na 0,5 - 0,6 litra, teraz je motor tichší a má kultivovanejší chod bez zášklbov, takže isto je to zmena k lepšiemu.
Cena servisu mimo materiálu bola 90€, pravda hrabal sa v tom dva dni, deň trvalo než prišiel na to čo všetko treba rozobrať (nadával jak pohan), ale menil sanie (popritom aj práca na rozvodoch, pravda), všetky filtre, olej, batériu... takže cena celkom ok...
Pred dvoma týždňami som menil sacie potrubie pre vypadnuté a vydraté tiahlo na klapkách (motor Z19DTJ rok 2005). Materiál som nakúpil u SWABELA (ďakujem). Rozdiel je v saní podľa mňa v tom, že na starom saní sa tiahlo svojimi plastovými čiapočkami (púzdrami) nasúvalo na kovové kolíčky z klapiek. Keďže časom sa z EGR spätnými plynmi ktoré tam púšťa komôrky klapiek zanášali, muselo tiahlo prekonávať čoraz väčší odpor a tým dochádzalo k nadmernému opotrebovaniu tých plastových púzdierok na tiahle a otrasmi pri jazde následne k jeho vypadnutiu. Nové sanie má tie kolíčky už plastové, aspoň sa mi tak zdá a tým pádom dôjde k menšiemu opotrebovaniu. Teda aspoň dúfam, že to ďalších 100tisíc km vydrží (a to už bude auto off).
Inak nevýhoda pri výmene je, že u môjho motora treba dať dole aj rozvody (tie som menil pre pol rokom, keby som bol vedel mohlo sa to spraviť naraz), čerpadlo a podobne, lebo inak sa sacie potrubie nevytiahne, teda aspoň čo som chvíľu pozeral na mechanika, tak mi to pripadalo, že rozobral tretinu motora .
Počas výmeny sania bolo vyčistené všetko čo sa len dalo, čiastočne zaslepené EGR, skontrolované žhaviče, vymenené všetky filtre, olej, nový akumulátor a rozdiel je badateľný. Auto chodilo aj bez tiahla, to ano, ale studený motor mal okamžitú spotrebu na úrovni 0,9 - 1,0 litra a teraz po výmene to kleslo na 0,5 - 0,6 litra, teraz je motor tichší a má kultivovanejší chod bez zášklbov, takže isto je to zmena k lepšiemu.
Cena servisu mimo materiálu bola 90€, pravda hrabal sa v tom dva dni, deň trvalo než prišiel na to čo všetko treba rozobrať (nadával jak pohan), ale menil sanie (popritom aj práca na rozvodoch, pravda), všetky filtre, olej, batériu... takže cena celkom ok...
Astra H Station Wagon 1.9 CDTI (Z19DTJ 88kW) 2005 Blueberry Gloria
Re: tiahlo na sacom potrubi
Ja len potrebujem vedieť či sa to kazí aj po roku 2007 lebo teraz mam na ruke 7/2006 len sa bojim tejto zavady by má to nasralo keby idem z talianska, chorvatska, francúzska a sa mi to stane alebo radšej 2008???
- syncek5
- Příspěvky: 55
- Registrován: 17 bře 2012, 22:08
- Bydliště: Považany - okres Nové Mesto nad Váhom (SR)
Re: tiahlo na sacom potrubi
No takto, výmena je dosť peňazí, to hej... čiže ak sa dá, kúp radšej z druhej polovice roku 2007 a ani tam ti nikto nezaručí bezporuchovosť, ale ja som najazdil necelých 10tis. km bez tiahla a auto išlo aj bez neho... a keby som na fóre nebol čítal o spadnutom tiahle a nebol sa pozrel v akom je stave, tak by som bez neho jazdil dodnes...
Dokonca môj mechanik tvrdil, aby som na budúce neblbol a nevyhadzoval toľko evri, že on by dal staré sanie rozobrať (je šrobované), vypieskovať a vyčistiť ultrazvukom. Následne by všetky klapky odstránil, otvory po oskách dal zavariť tak aby neunikal tlak vzduchu zo sania von, komôrky klapiek by ostali naplno otvorené a tak by ho namontoval... motorček by dal len tak bokom, aby si s ním riadiaca jednotka vrtela koľko len chce (tým pádom by nevyhodnocovala chybu) a motor by musel šlapať jak alabaster.
Verím tomu, že motor by išiel dobre aj tak, ale čo by bolo o rok na emisnej, neviem či by auto prešlo pre väčšiu dymivosť a pod.
Preto som rád, že som vymenil a všetko je ok. Ale ako som už písal, auto jazdilo aj bez tiahla, podstatnejšie je aby sa klapka č. 2 ktorú ovláda motorček chodila a nebola zaseknutá, inak by to riadiaca jednotka hádzala ndo núdzového režimu.
Dokonca môj mechanik tvrdil, aby som na budúce neblbol a nevyhadzoval toľko evri, že on by dal staré sanie rozobrať (je šrobované), vypieskovať a vyčistiť ultrazvukom. Následne by všetky klapky odstránil, otvory po oskách dal zavariť tak aby neunikal tlak vzduchu zo sania von, komôrky klapiek by ostali naplno otvorené a tak by ho namontoval... motorček by dal len tak bokom, aby si s ním riadiaca jednotka vrtela koľko len chce (tým pádom by nevyhodnocovala chybu) a motor by musel šlapať jak alabaster.
Verím tomu, že motor by išiel dobre aj tak, ale čo by bolo o rok na emisnej, neviem či by auto prešlo pre väčšiu dymivosť a pod.
Preto som rád, že som vymenil a všetko je ok. Ale ako som už písal, auto jazdilo aj bez tiahla, podstatnejšie je aby sa klapka č. 2 ktorú ovláda motorček chodila a nebola zaseknutá, inak by to riadiaca jednotka hádzala ndo núdzového režimu.
Astra H Station Wagon 1.9 CDTI (Z19DTJ 88kW) 2005 Blueberry Gloria
Re: tiahlo na sacom potrubi
No a nebola na tuto poruchu vypisana zvolavacia akcia v roku 2008?a po kolko kilometroch najazdenych sa ti to pokazilo?mal som astra g s motorom 2.0di tam sa kazilo čerpadlo tu zase klapky a alternator co nedokážu spraviť majstri v NDR nieco bez takýchto častých problémov???
- syncek5
- Příspěvky: 55
- Registrován: 17 bře 2012, 22:08
- Bydliště: Považany - okres Nové Mesto nad Váhom (SR)
Re: tiahlo na sacom potrubi
Auto som kupoval jazdené za dobrú cenu v 03/2012 (neznalý týchto poruchových častí, ale každé auto má svoje problémy a viem že to stojí peniaze, ale doteraz som sa vozil len na fábií a toto je úplne iné povozeníčko). Auto bolo kupované na Slovensku, žiadny dovoz. Pri kúpe malo auto 134tis. a teraz má 145tis. a pravdepodobne som ho už kúpil zo spadnutým tiahlom. Ale ako som písal, keby som nebol o tom čítal, ani by som nevedel, že niečo nie je ok... auto jazdilo bez problémov, ani diagnostika nič nevykazovala (to som si dal preveriť pri kúpe).
Či bola na toto tiahlo nejaká zvolávacia akcia neviem, ale celkom by ma zaujímalo, ak som druhý majiteľ vozidla, kde bola napríklad zvolávacia akcia na poruchy CIM modulu, pôvodný majiteľ na zvolávačke nebol (nie je záznam v knižke) a zvolávačka bola napríklad už pred piatimi rokmi, či by mi to ešte teraz vymenili?
Asi niekedy zájdem do Opla skúsim sa popýtať.
Či bola na toto tiahlo nejaká zvolávacia akcia neviem, ale celkom by ma zaujímalo, ak som druhý majiteľ vozidla, kde bola napríklad zvolávacia akcia na poruchy CIM modulu, pôvodný majiteľ na zvolávačke nebol (nie je záznam v knižke) a zvolávačka bola napríklad už pred piatimi rokmi, či by mi to ešte teraz vymenili?
Asi niekedy zájdem do Opla skúsim sa popýtať.
Astra H Station Wagon 1.9 CDTI (Z19DTJ 88kW) 2005 Blueberry Gloria