Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
Rozhodl jsem se udělat malý testík jak palubní počítač vypočítavá dojezd a průměrnou spotřebu. Testované auto bylo Zafira B 1.9 CDTI 88kW (120PS). Testované silnice byly převážně dálnice (D1 a pak Německo) a asi 300 km po okrskách. Udržovaná rychlost byla mezi 120-140 km/h na dálnici.
Na začátku jsem natankoval plnou nádrž a vyresetoval denní počitadlo km
Po ujetí 65 km jsem měl dojezd 1117 km a prům. spotřebu 5,6 l/100km
Celkem bych najel 1182 km. Je to docela hodně, ale při tomto stavu paliva je výpočet dojezdu s největší odchylkou.
Po ujetí 327 km jsem měl dojezd 726 km a prům. spotřebu 5,7 l/100km
Celkem bych najel 1053 km
Po ujetí 584 km jsem měl dojezd 497 km a prům. spotřebu 5,6 l/100km
Celkem bych najel 1081 km
Po ujetí 712 km jsem měl najeto 1000 km od resetování BC a průměrná spotřeba odpovídala 55.9 l na 1000 km, což je 5.59 l/100km
Po ujetí 816 km jsem měl dojezd 183 km a prům. spotřeba klesla o 0,1 l na 5,5 l/100km
Celkem bych najel 999 km.
Počítač tedy i přes klesající spotřebu nezvýšil celkový dojezd, ale začal jej zkracovat
Po ujetí 903 km jsem měl dojezd 65 km a prům. spotřebu 5,5 l/100km
Celkem bych najel 968 km
Po ujetí 909 km jsem měl dojezd 60 km a prům. spotřebu 5,5 l/100km
Celkem bych najel 969 km
V tento moment se rozsvítila kontrolka stavu paliva. Ručička ukazovala asi 1/8 obsahu nádrže (což může být něco okolo 6 l)
Po ujetí 946 km se mi rozsvítila hláška o tom že mám dotankovat, nebo nedojedu do místa určení. V tento moment začaly svítit na dojezdu tři čárky ---.
Po ujetí 963 km jsem měl dojezd --- km a prům. spotřebu 5,5 l/100kml
V tento moment začala kontrolka stavu paliva blikat. Ručička ukazovala asi 1/16 obsahu nádrže(něco okolo 3 l), Zhruba necelé dvě čárky nad nulovou polohou.
Po ujetí 1000 km jsem měl dojezd --- km a prům. spotřebu 5,5 l/100kml
Ručička ještě stále nebyla v nulové poloze a odhadoval bych, že tam bylo palivo asi ještě na 20-25 km.
Po ujetí 1002 km jsem zastavil na dotankování. Další benzinka byla až za 20 km a nechtěl jsem to riskovat.
Palubní počítač tedy počítá dojezd zhruba o 100km nižší než je skutečnost. Pokud se rozsvítí kontrolka mělo by být v nádrži palivo na zhruba 100km a pokud začne blikat, tak na 50km. Údaj je samozřejmě ovlivněn okamžitou spotřebou. Čím míň je v nádrži paliva tím rychleji může klesat dojezd při vysoké okamžité spotřebě. Počítač na toto nemusí zareagovat rychle a může se stát, že palivo dojde, i když BC pořád ukazuje nějaký dojezd. Je to ale spíš případ Astry G, Vectry B a starších modelů. Řekl bych, že tento stav u Astry H, Zafiry B a novějších modelů vyřešili právě rychlým zkracováním dojezdu. Pak tři čárky nutí k tomu, aby řidič zastavil a dotankoval i když má v nádrži nějaké palivo.
Na začátku jsem natankoval plnou nádrž a vyresetoval denní počitadlo km
Po ujetí 65 km jsem měl dojezd 1117 km a prům. spotřebu 5,6 l/100km
Celkem bych najel 1182 km. Je to docela hodně, ale při tomto stavu paliva je výpočet dojezdu s největší odchylkou.
Po ujetí 327 km jsem měl dojezd 726 km a prům. spotřebu 5,7 l/100km
Celkem bych najel 1053 km
Po ujetí 584 km jsem měl dojezd 497 km a prům. spotřebu 5,6 l/100km
Celkem bych najel 1081 km
Po ujetí 712 km jsem měl najeto 1000 km od resetování BC a průměrná spotřeba odpovídala 55.9 l na 1000 km, což je 5.59 l/100km
Po ujetí 816 km jsem měl dojezd 183 km a prům. spotřeba klesla o 0,1 l na 5,5 l/100km
Celkem bych najel 999 km.
Počítač tedy i přes klesající spotřebu nezvýšil celkový dojezd, ale začal jej zkracovat
Po ujetí 903 km jsem měl dojezd 65 km a prům. spotřebu 5,5 l/100km
Celkem bych najel 968 km
Po ujetí 909 km jsem měl dojezd 60 km a prům. spotřebu 5,5 l/100km
Celkem bych najel 969 km
V tento moment se rozsvítila kontrolka stavu paliva. Ručička ukazovala asi 1/8 obsahu nádrže (což může být něco okolo 6 l)
Po ujetí 946 km se mi rozsvítila hláška o tom že mám dotankovat, nebo nedojedu do místa určení. V tento moment začaly svítit na dojezdu tři čárky ---.
Po ujetí 963 km jsem měl dojezd --- km a prům. spotřebu 5,5 l/100kml
V tento moment začala kontrolka stavu paliva blikat. Ručička ukazovala asi 1/16 obsahu nádrže(něco okolo 3 l), Zhruba necelé dvě čárky nad nulovou polohou.
Po ujetí 1000 km jsem měl dojezd --- km a prům. spotřebu 5,5 l/100kml
Ručička ještě stále nebyla v nulové poloze a odhadoval bych, že tam bylo palivo asi ještě na 20-25 km.
Po ujetí 1002 km jsem zastavil na dotankování. Další benzinka byla až za 20 km a nechtěl jsem to riskovat.
Palubní počítač tedy počítá dojezd zhruba o 100km nižší než je skutečnost. Pokud se rozsvítí kontrolka mělo by být v nádrži palivo na zhruba 100km a pokud začne blikat, tak na 50km. Údaj je samozřejmě ovlivněn okamžitou spotřebou. Čím míň je v nádrži paliva tím rychleji může klesat dojezd při vysoké okamžité spotřebě. Počítač na toto nemusí zareagovat rychle a může se stát, že palivo dojde, i když BC pořád ukazuje nějaký dojezd. Je to ale spíš případ Astry G, Vectry B a starších modelů. Řekl bych, že tento stav u Astry H, Zafiry B a novějších modelů vyřešili právě rychlým zkracováním dojezdu. Pak tři čárky nutí k tomu, aby řidič zastavil a dotankoval i když má v nádrži nějaké palivo.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
- Reklama
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
, jj, dobrá práce...
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
Si dobrý, človeče. To podporuje presne moju teoriu v inom vlákne - veľkost palivovej nádrže a presnost PP. Aj ja si myslím, že ked PP ukazuje dojazd 0 km, v nádrži je ešte cca. 3-5 litr. benz. Presne ako Tebe, aj mne nesedí dojazd a prejdené km na jednu nádrž.
Ahojte
Ahojte
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
Ahoj, keby si mal čas, ešte by si mohol podla tankovania vypočítat spotrebu a porovnat s PC.
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
Moze byt ze som total nevsimavy,ale chyba mi jedna zakladna vec.
Kolko si pak dotankoval nakoniec?aky bol rozdiel po prepocitani na kalkulacke a toho co ukazal BC?
Kolko si pak dotankoval nakoniec?aky bol rozdiel po prepocitani na kalkulacke a toho co ukazal BC?
Astra H, 1.7 CDTi
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
Ahoj, máte nějakou zkušenost se spotřebou u 1,9CDTI 110KW???? Mám ji čerstvě a připadne mi, že mi dost papá, nemám BC...
O víkendu jsem jel k Baltu po německých dálnicích, zkoušel jsem jet kolem 120Km/h....občas i více,ale né nikdy než 10min.
Najel bych max. 700Km a měl bych prázdnou nádrž...na moje gusto mi to hodně papá!!!
Nějaká rada?
O víkendu jsem jel k Baltu po německých dálnicích, zkoušel jsem jet kolem 120Km/h....občas i více,ale né nikdy než 10min.
Najel bych max. 700Km a měl bych prázdnou nádrž...na moje gusto mi to hodně papá!!!
Nějaká rada?
Astra H Caravan, 1,9 CDTi 110KW, r.v. 2006
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
Romane super informacni clanek, ale jak uz psali ostatni taky by me zajimalo o kolik se lisi spotreba udavana pocitace ma pak kdyz to propocitas sam?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
U me se prumerna spotreba spocitana oproti spotrebe udavane BC lisi o cca 0,5l (vzdy vztazeno na plnou nadrz - cca 800km)
Mam 1.7CDTI 74kW (bez chipu, 5-ti kvalt - caravan) Pneu predni 205/55 R16, zadni 225/50 R16
Da se treba pomoci TECH2 nastavit presnost BC? Pokud ano, tak bych o tom uvazoval. Takhle me to zbytecne klame
Mam 1.7CDTI 74kW (bez chipu, 5-ti kvalt - caravan) Pneu predni 205/55 R16, zadni 225/50 R16
Da se treba pomoci TECH2 nastavit presnost BC? Pokud ano, tak bych o tom uvazoval. Takhle me to zbytecne klame
ASTRA H caravan 1.7CDTI
Oblíbené: http://www.skiparkcervenavoda.cz, http://www.snehoveradlice.eu, http://www.usporanafty.cz
Oblíbené: http://www.skiparkcervenavoda.cz, http://www.snehoveradlice.eu, http://www.usporanafty.cz
Re: Test přesnosti palubního počítače a dojezdu
2 Lopuch: a ukazuje ti BC vic nebo min proti realu?
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet