že já nebydlím v ÚnL .milosh píše:Pak ti z Otasem kazdy zaplatime petipivo
Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
- Reklama
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
jasnýýýý .....milosh píše:Pak ti z Otasem kazdy zaplatime petipivo
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Má niekto MKJ v okrese Senica?
Mohli by sme to spolu poslať na aktualizáciu FW.
Mohli by sme to spolu poslať na aktualizáciu FW.
ASTRA H 1,4 2005
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Dnes se mi stala podivná věc. Při cestě domu jsem udělal 5.minutovou zastávku na nákup materiálu. Při rychlém pokusu o start se motor zachoval jako kdyby byla baterie bez šťávy nebo se poroučely uhlíky ve startéru. Při druhém pokusu jsem nechal nejprve všechny kontrolky zhasnout a teprve potom bez problému nastartoval. Ihned jsem navolil MKJ na okno diagnostiky, abych viděl v jakém stavu je baterie a zda se nabíjí. Ukázalo mi to 13,4V a BATERIE 100%. Žádné běhající kostičky se nekonaly... Potom jsem za jízdy v MKJ roloval na DPF monitor= nic. Prostě mi to tu volbu přeskočilo. Zkoušel jsem to několikrát a se stejným výsledkem. MKJ mi přitom ukazovala vše ostatní normálně bez problémů. Doma při vypnutí motoru jsem si všiml, že nápis ECN na tachometru zmizel a jsou zobrazeny denní ujeté kilometry. Zdali se to událo po vypnutí motoru či ještě za jízdy, nevím. Tím směrem se nekoukám- pouze při psaní knihy jízd.
Provedl jsem tedy demontáž a zpětnou montáž MKJ se synchronizací a zatím to běhá bez problému i DPF. Uvidím, co se bude dít dále.
Provedl jsem tedy demontáž a zpětnou montáž MKJ se synchronizací a zatím to běhá bez problému i DPF. Uvidím, co se bude dít dále.
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
MKJ vždy po probuzení (= oživení palubních jednotek vozu) provádí identifikaci modelu vozu (A-H / Z-B či V-C) z VIN a následně detekci typu motoru. Na základě těchto údajů MKJ komunikuje s příslušnými jednotkami a také povoluje např. DPF monitor.
A co se tedy asi stalo, resp. mohlo stát v tvém případě:
1) po zapnutí zapalování se MKJ probudilo a pokoušelo se z řídící jednotky motoru přečíst VIN kód vozu a jelikož napětí v síti bylo nízké, nestabilní (?), ŘJ motoru nebyla zcela funkční a do MKJ neposlala odpověď na žádost o čtení VINka nebo byla komunikace při čtení VINka přerušena např. výpadkem ŘJ motoru či jiné jednotky
2) následně MKJ již úspěšně přečetlo z ŘJ typ motoru (ten se čte po 1,5 s od čtení VINka), ale jelikož VIN bylo v MKJ neplatné (čte se pouze jednou a čtení neproběhlo korektně), nastavil se režim bez DPF monitoru – proto byla zašedlá položka DPF monitor
3) v okně diagnostiky se zobrazuje stav akumulátor jako přeskakující čtverečky (symbolicky znázorněno dobíjené baterie) pokud je síťové napětí větší než 13,0 V a motor se točí. MKJ tedy musí znát stav otáček a jelikož v našem případě MKJ neví, v jakém autě sedí (nezná VIN), tak ani nečte z budíků otáčky (u A-H a V-C jsou různé verze budíků s různými verzemi komunikačních protokolů, proto než MKJ začne s budíky komunikovat, musí vědět s kým má tu čest). A jelikož se nečetly otáčky, MKJ nevědělo, že se motor točí a proto místo čtverečků zobrazilo 100 %, i když podle hodnoty napětí (13,5 V) motor už točil a akumulátor se dobíjel
Ve stručnosti: MKJ po zapnutí zapalování nedokázalo z ŘJ motoru přečíst VIN kód, vše ostatní už bylo pouze důsledkem nepřečtení VINka. Proč se nepodařilo přečíst VIN kód nevím, ale dával bych to do souvislost s „mrtvým“ spouštěním motoru jak si ho popsal.
Jak jsem psal, MKJ po každém probuzení dělá úvodní sken, tj. v tvém případě by stačilo, kdybys vše vypnul, počkal cca. 30 sekund – auto usne a sním i MKJ. Po opětném zapnutí zapalování by MKJ znovu četlo VIN a pokud by ŘJ motoru komunikovala korektně, vše by se vrátilo k normálu. Samozřejmě tvoje řešení je také řešení, ale nebylo nutné.
Ještě k tomu stavu akumulátoru: hodnotit stav nabití je ideální po min. 1 hodině bez dobíjení a s minimální zátěží (vše vypnuté krom rádia). Ideálně např. ráno po nástupu do vozu pouze zapnout rádio a podívat se na stránku diagnostiky MKJ. Jakmile se akumulátor začne dobíjet a následně se vypnete motor a ihned se podíváte na napětí akumulátor, bude jeho napětí vyšší, resp. jeho stav nabití, než skutečně je – v podstatě toto nemá valnou vypovídací hodnotu; ideálně po ránu nebo po delší době klidu…
Ještě by také bylo zajímavé zkontrolovat přesnost měření síťového napětí – ti kdož mají nějaký slušný multimetr mohou porovnat napětí změřené přímo na svorkách akumulátoru s napětím zobrazovaným MKJ. Zase je nutné provádět toto měření pouze se zapnutým rádiem; zatím jsem toto kontroloval na dvou autech (A-H a Z-B) a sedělo to přesně. MKJ jako takové měří napět velmi přesně (chyba < 0,1%), ale může se projevit vliv úbytků napětí na napájecí kabeláži vedoucí do diagnostické zásuvky
A co se tedy asi stalo, resp. mohlo stát v tvém případě:
1) po zapnutí zapalování se MKJ probudilo a pokoušelo se z řídící jednotky motoru přečíst VIN kód vozu a jelikož napětí v síti bylo nízké, nestabilní (?), ŘJ motoru nebyla zcela funkční a do MKJ neposlala odpověď na žádost o čtení VINka nebo byla komunikace při čtení VINka přerušena např. výpadkem ŘJ motoru či jiné jednotky
2) následně MKJ již úspěšně přečetlo z ŘJ typ motoru (ten se čte po 1,5 s od čtení VINka), ale jelikož VIN bylo v MKJ neplatné (čte se pouze jednou a čtení neproběhlo korektně), nastavil se režim bez DPF monitoru – proto byla zašedlá položka DPF monitor
3) v okně diagnostiky se zobrazuje stav akumulátor jako přeskakující čtverečky (symbolicky znázorněno dobíjené baterie) pokud je síťové napětí větší než 13,0 V a motor se točí. MKJ tedy musí znát stav otáček a jelikož v našem případě MKJ neví, v jakém autě sedí (nezná VIN), tak ani nečte z budíků otáčky (u A-H a V-C jsou různé verze budíků s různými verzemi komunikačních protokolů, proto než MKJ začne s budíky komunikovat, musí vědět s kým má tu čest). A jelikož se nečetly otáčky, MKJ nevědělo, že se motor točí a proto místo čtverečků zobrazilo 100 %, i když podle hodnoty napětí (13,5 V) motor už točil a akumulátor se dobíjel
Ve stručnosti: MKJ po zapnutí zapalování nedokázalo z ŘJ motoru přečíst VIN kód, vše ostatní už bylo pouze důsledkem nepřečtení VINka. Proč se nepodařilo přečíst VIN kód nevím, ale dával bych to do souvislost s „mrtvým“ spouštěním motoru jak si ho popsal.
Jak jsem psal, MKJ po každém probuzení dělá úvodní sken, tj. v tvém případě by stačilo, kdybys vše vypnul, počkal cca. 30 sekund – auto usne a sním i MKJ. Po opětném zapnutí zapalování by MKJ znovu četlo VIN a pokud by ŘJ motoru komunikovala korektně, vše by se vrátilo k normálu. Samozřejmě tvoje řešení je také řešení, ale nebylo nutné.
Ještě k tomu stavu akumulátoru: hodnotit stav nabití je ideální po min. 1 hodině bez dobíjení a s minimální zátěží (vše vypnuté krom rádia). Ideálně např. ráno po nástupu do vozu pouze zapnout rádio a podívat se na stránku diagnostiky MKJ. Jakmile se akumulátor začne dobíjet a následně se vypnete motor a ihned se podíváte na napětí akumulátor, bude jeho napětí vyšší, resp. jeho stav nabití, než skutečně je – v podstatě toto nemá valnou vypovídací hodnotu; ideálně po ránu nebo po delší době klidu…
Ještě by také bylo zajímavé zkontrolovat přesnost měření síťového napětí – ti kdož mají nějaký slušný multimetr mohou porovnat napětí změřené přímo na svorkách akumulátoru s napětím zobrazovaným MKJ. Zase je nutné provádět toto měření pouze se zapnutým rádiem; zatím jsem toto kontroloval na dvou autech (A-H a Z-B) a sedělo to přesně. MKJ jako takové měří napět velmi přesně (chyba < 0,1%), ale může se projevit vliv úbytků napětí na napájecí kabeláži vedoucí do diagnostické zásuvky
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Já měl podobný problém s nezobrazováním se DPF, přestože jsem neměl "rychlý" start. Jezdil jsem s tím 3 dny a když se to nespravilo, MKJ jsem vyjmul, dal zpátky, znovu nakonfiguroval a zase šlape.
Zafira B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, DVD 90 NAVI, MKJ, adapt. xenony, park. asistent, vyhř. sedačky, flex lišty atd. r.v. 2006
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
zeptám se asi hloupě, ale nedeaktivoval si DPF monitor v nastavovacím menu?
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
ludia v okoli Ba.
nabuduci tyzden sa chystam polsat svoju MKJ na prepalenie. kto bude chciet poslat tiez nech sa ozve.
nabuduci tyzden sa chystam polsat svoju MKJ na prepalenie. kto bude chciet poslat tiez nech sa ozve.
neberte zivot vazne aj tak z neho nevyviaznete zivy
astra 1.7cdti 74kw
kadett Gsi
astra 1.7cdti 74kw
kadett Gsi
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Nee, navíc jsem jej měl v menu šedé, když jsem jej chtěl aktivovat.PepaS píše:zeptám se asi hloupě, ale nedeaktivoval si DPF monitor v nastavovacím menu?
Zafira B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, DVD 90 NAVI, MKJ, adapt. xenony, park. asistent, vyhř. sedačky, flex lišty atd. r.v. 2006
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
myslíš zašedlou položku „aktivovat DPF monitor“ v okně Nastavení? Pokud v okně Nastavení není zaškrtnutá položka „aktivovat DPF monitor“, je v hlavním okně Komfort položka DPF monitor zašedlá a DPF monitor je mimo provoz.
Samozřejmě pokud MKJ usoudí, že ve voze není DPF filtr, bude v okně Komfort položka DPF monitor zašedlá a také bude zašedlá položka „aktivovat DPF monitor“ v okně Nastavení – to byl tedy Tvůj případ?
Samozřejmě pokud MKJ usoudí, že ve voze není DPF filtr, bude v okně Komfort položka DPF monitor zašedlá a také bude zašedlá položka „aktivovat DPF monitor“ v okně Nastavení – to byl tedy Tvůj případ?