Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Pepo skvelá práca
Zafira B r.v. 2007 Z19DTH - 180PS
Vectra C r.v. 2002 Y22DTR ex.
Opel Signum Z19DTH , 6At r.v. 2007-Ex
Zafira r.v. 2006 110kW-Ex
Diagnostika + programovanie vozidiel Opel - GM MDI
Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect
Vectra C r.v. 2002 Y22DTR ex.
Opel Signum Z19DTH , 6At r.v. 2007-Ex
Zafira r.v. 2006 110kW-Ex
Diagnostika + programovanie vozidiel Opel - GM MDI
Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect
- Reklama
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Ohledne oken je to asi moje chyba mackal jsem jen 2x Zitra zkusim.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
2 presario: pro funkci ovládání oken přes DO a MKJ není nezbytně nutné mít aktivované v zadním elektrickém centru komfortní zavírání oken, ale je nutné, aby motory měly naprogramované dorazy. Pokud máš aktivované komfortní ovládání oken v zadním el. centru, musí ti jít přes trvalý stisk tlačítek na DO otevírat a zavírat okna. Jde?
2 milosh: MKJ ovládá okna přes troj-klik. Ovládání oken přes trvalý stisk tlačítek DO řídí zadní elektrické centrum a MKJ s ním nemá nic společného
2 power2: už jsem o tomto problému několikrát psal, shrnu: jakmile se komunikuje s ŘJ motoru přes diagnostiku, integrovaný sloupek řízení CIM některá diag. data přehazuje z HS-CANu (zde sedí motorová ŘJ) na LS-CAN (zde sedí budíky) a budíky jakmile na LS-CANu vidí přehozenou diagnostickou zprávu od ŘJ motoru, resp. CIMu, zobrazí na displeji ECN a nějaké číslo – tento mechanismus slouží k vyblikávní chybových kódů ŘJ motoru. Bohužel tento mechanismus programátoři CIMu a budíků nedělali úplně precizně, takže se na budících objevují i data, která s čísly chybových kódů nemají nic společného – zkuste si připojit Tech2 / OP-COM k ŘJ motoru, spustě živá data a podívejte se na displej budíků.
A nyní k MKJ: MKJ musí pravidelně přes diagnostiku číst data z ŘJ motoru (DPF parametry, tlaky turba) a to vede k tomu, že na displeji budíků svítí trvale na horním řádku ECN a dole nějaké pačísla (stejně, jako když je připojený OP-COM k ŘJ motoru). No a aby dole nesvítily úplné blbosti, MKJ hlídá, kdy se na LS-CANu objeví diag. zpráva a vzápětí zobrazí na displeji IPC stav počítadla km. Ale budíky mají omezenou rychlost, takže někdy údaj km problikává - na chviličku se zobrazí to pačíslo a vzápětí km.
Ukazuje se ale, že nové vozy, resp. CIM s novým SW se chová rozumněji a přehazuje jen některá data, což vede k tomu, že se na displeji nezobrazuje ECN a pačísla, ale normálně denní počítadlo a celkové km a nic nebliká. Určitě by bylo zajímavé udělat upgrade SW u starších CIMů – možná by toto mohlo odstranit problém problikávání počítadla km na spodním řádku displeje a obnovení zobrazení denního počítadla místo trvalého zobrazení ECN na řádku horním.
Samozřejmě pokud si na displeji budíků zobrazíte teplotu chladící kapaliny, bude na horním řádku vždy ECN a nelze s tím 100% nic dělat.
MKJ sice zná stav denního počítadla a může ho někde zobrazit, ale otázka je kde – nakonec jsem se na to vybodnul, když mají všichni dvojitý palubní počítač, tak to denní počítadlo není moc používané… jsem si myslel.
Pravda je, že se stahují mraky nad teplotou v interiéru – je to údaj dost nepřesný. Zatím padl jeden rozumný návrh, nahradit tuto teplotu obsahem nádrže. Druhý adept by bylo denní počítadlo ?
2 milosh: MKJ ovládá okna přes troj-klik. Ovládání oken přes trvalý stisk tlačítek DO řídí zadní elektrické centrum a MKJ s ním nemá nic společného
2 power2: už jsem o tomto problému několikrát psal, shrnu: jakmile se komunikuje s ŘJ motoru přes diagnostiku, integrovaný sloupek řízení CIM některá diag. data přehazuje z HS-CANu (zde sedí motorová ŘJ) na LS-CAN (zde sedí budíky) a budíky jakmile na LS-CANu vidí přehozenou diagnostickou zprávu od ŘJ motoru, resp. CIMu, zobrazí na displeji ECN a nějaké číslo – tento mechanismus slouží k vyblikávní chybových kódů ŘJ motoru. Bohužel tento mechanismus programátoři CIMu a budíků nedělali úplně precizně, takže se na budících objevují i data, která s čísly chybových kódů nemají nic společného – zkuste si připojit Tech2 / OP-COM k ŘJ motoru, spustě živá data a podívejte se na displej budíků.
A nyní k MKJ: MKJ musí pravidelně přes diagnostiku číst data z ŘJ motoru (DPF parametry, tlaky turba) a to vede k tomu, že na displeji budíků svítí trvale na horním řádku ECN a dole nějaké pačísla (stejně, jako když je připojený OP-COM k ŘJ motoru). No a aby dole nesvítily úplné blbosti, MKJ hlídá, kdy se na LS-CANu objeví diag. zpráva a vzápětí zobrazí na displeji IPC stav počítadla km. Ale budíky mají omezenou rychlost, takže někdy údaj km problikává - na chviličku se zobrazí to pačíslo a vzápětí km.
Ukazuje se ale, že nové vozy, resp. CIM s novým SW se chová rozumněji a přehazuje jen některá data, což vede k tomu, že se na displeji nezobrazuje ECN a pačísla, ale normálně denní počítadlo a celkové km a nic nebliká. Určitě by bylo zajímavé udělat upgrade SW u starších CIMů – možná by toto mohlo odstranit problém problikávání počítadla km na spodním řádku displeje a obnovení zobrazení denního počítadla místo trvalého zobrazení ECN na řádku horním.
Samozřejmě pokud si na displeji budíků zobrazíte teplotu chladící kapaliny, bude na horním řádku vždy ECN a nelze s tím 100% nic dělat.
MKJ sice zná stav denního počítadla a může ho někde zobrazit, ale otázka je kde – nakonec jsem se na to vybodnul, když mají všichni dvojitý palubní počítač, tak to denní počítadlo není moc používané… jsem si myslel.
Pravda je, že se stahují mraky nad teplotou v interiéru – je to údaj dost nepřesný. Zatím padl jeden rozumný návrh, nahradit tuto teplotu obsahem nádrže. Druhý adept by bylo denní počítadlo ?
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
za sebe - jsem pro.PepaS píše: Zatím padl jeden rozumný návrh, nahradit tuto teplotu obsahem nádrže.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
obsahom nadrze? Sak na to mam budik + pp. Denne pocitadlo mam tiez tak na co vymyslat vymyslene. Skusme popremyslat nad niecim inym.
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Budík je orientační.......Takhle by ses nemusel složitě proklikávat přes BC, ale jsem i pro jinou variantu.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Dobrý nápad. Za sebe říkám, na prvním místě jsem pro obsah nádrže , na druhém místě dojezd, protože mi vadí, že při dojezdu pod 30km jen vidím ---.
Zafira 1.7cdti, 92kW, 2011
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Takže jsem se také přidal do klubu MKJ Dnes jsem jednotku připojil a vyzkoušel všechny její funkce mimo videa- nemám DVD ani parkovací kameru. Čísla kilometrovníku mi také problikávají, ale ukazují správnou hodnotu. Místo denního kilometrového nájezdu mi také svítí ECN. Ten mi opravdu chybí. Často ho používám, jelikož si vedu svou knihu jízd a někdy také auto používám pro firemní účely, kde si kilometry zapisuju a nechávám proplácet. Mám elektrické pouze přední okna a nefungovala mi na DO. Nyní fugují s MKJ normálně. Jen ten trojklik je vražednej Kolikrát jsem pouze rozžhnul mlhovky a nebo jsem se proklikl dál a okna se jen pohla. Také jsem doufal, že už jsou okna propojená s dešťovým senzorem, ale nefungovalo to a po detailnějším prostudováním návodu jsem se o tom nikde nedočetl- škoda.
A teď k vlastní instalaci modulu. Vyndal jsem konektor ven a ten plastový čep jsem na kabelu posunul dál a standardně připl zpět do otvoru. Modul jsem otočil, ale nepřipl zpět do úchytu. Přichytil jsem ho pouze vrácenou plastovou krytkou do které jsem nechtěl v žádném případě dělat díru. Ta krytka ho díky štíhlosti MKJ pěkně drží sama na místě, nikde nevisí a ani na jednotku netlačí.
Zapomněl jsem ti Pepasi veřejně poděkovat za výborně odvedenou práci= děkuji...
A teď k vlastní instalaci modulu. Vyndal jsem konektor ven a ten plastový čep jsem na kabelu posunul dál a standardně připl zpět do otvoru. Modul jsem otočil, ale nepřipl zpět do úchytu. Přichytil jsem ho pouze vrácenou plastovou krytkou do které jsem nechtěl v žádném případě dělat díru. Ta krytka ho díky štíhlosti MKJ pěkně drží sama na místě, nikde nevisí a ani na jednotku netlačí.
Zapomněl jsem ti Pepasi veřejně poděkovat za výborně odvedenou práci= děkuji...
Naposledy upravil(a) Halis dne 23 bře 2012, 17:31, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Ten obsah nádrže by byl zobrazován v okně Diagnostika místo vnitřní teploty ve voze. V tuto chvíli nevím, zda-li by se vešlo vedle obsahu ještě zobrazit i ten dojezd, zda-li lze dojezd z DISP číst přes diagnostiku a když ano, tak jestli je platný i pod těch 50/30km.
2 Halis: po zapnutí zapalování by na displeji budíků měly být po dobu cca. 5 s vidět původní údaje, takže i ten stav denního počítadla km. Než bych se pouštěl do doplňování zobrazení denního počítadla do MKJ, chtěl bych ověřit, jak to je s tím přeprogramováním CIMu, zda-li pomůže.
Troj-klik: záleží na stavu tlačítek na dálce, pokud jsou vymačkané, je to bída. Interval mezi 1. a 2. stiskem je max. jedna sekunda a interval mezi 2. a 3. už máte prodloužený na sekundy dvě. Když mačkáte, nekoukej na světla jak blikají, to většinou člověka zmate. Ten první interval je zkrácený kvůli modelům se zamykáním závory, která se zasouvá po druhém stisku – snaha byla, aby závoráři měli šanci zamknout auto, aniž by rozsvítili světla. A druhý důvod byl „bezpečnostní“ filtr – když bude MKJ tolerovat delší interval mezi stisky (není problém), může si někdo hrající s tlačítky neustále rozsvěcovat / otevírat; první rychlý dvoj-klik hračičkové náhodně neudělají.
Dešťový a světelná senzor: tak s tím jsem si hodně vyhrál a díky ochotě mach00 a matesm, za což jim ještě jednou děkuji, mám vše důkladně analyzováno. Moje představa byla, že funkce rozsvěcení světel se spustí pouze za tmy a dále že bude možné udělat automatické zavírání oken při dešti. Jenže zásadní problém je, že dešťový a světelný senzor je u A-H / Z-B napájen ze zapalovacího napětí, tzn. že pokud není zapnuté zapalování, senzor je bez napájení a nedává žádnou informaci . Je otázka, co by se stalo, kdyby se dešťový senzor zapojil na bateriové napájení (netuším, jakou má spotřebu). V tomto případě by bylo množné info. o stavu oblohy použít pro řízení komfortních funkcí MKJ.
2 Halis: po zapnutí zapalování by na displeji budíků měly být po dobu cca. 5 s vidět původní údaje, takže i ten stav denního počítadla km. Než bych se pouštěl do doplňování zobrazení denního počítadla do MKJ, chtěl bych ověřit, jak to je s tím přeprogramováním CIMu, zda-li pomůže.
Troj-klik: záleží na stavu tlačítek na dálce, pokud jsou vymačkané, je to bída. Interval mezi 1. a 2. stiskem je max. jedna sekunda a interval mezi 2. a 3. už máte prodloužený na sekundy dvě. Když mačkáte, nekoukej na světla jak blikají, to většinou člověka zmate. Ten první interval je zkrácený kvůli modelům se zamykáním závory, která se zasouvá po druhém stisku – snaha byla, aby závoráři měli šanci zamknout auto, aniž by rozsvítili světla. A druhý důvod byl „bezpečnostní“ filtr – když bude MKJ tolerovat delší interval mezi stisky (není problém), může si někdo hrající s tlačítky neustále rozsvěcovat / otevírat; první rychlý dvoj-klik hračičkové náhodně neudělají.
Dešťový a světelná senzor: tak s tím jsem si hodně vyhrál a díky ochotě mach00 a matesm, za což jim ještě jednou děkuji, mám vše důkladně analyzováno. Moje představa byla, že funkce rozsvěcení světel se spustí pouze za tmy a dále že bude možné udělat automatické zavírání oken při dešti. Jenže zásadní problém je, že dešťový a světelný senzor je u A-H / Z-B napájen ze zapalovacího napětí, tzn. že pokud není zapnuté zapalování, senzor je bez napájení a nedává žádnou informaci . Je otázka, co by se stalo, kdyby se dešťový senzor zapojil na bateriové napájení (netuším, jakou má spotřebu). V tomto případě by bylo množné info. o stavu oblohy použít pro řízení komfortních funkcí MKJ.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Mám dotaz k tý teplotě v autě. Protože to s ECC ukazuje hámotiny, opouštíš tuhle myšlenku definitivně s tím, že tato teplota bude nahrazena jiným údajem, jak jsou zde návrhy?
Pro mě s manuální klimou a určitě je nás víc, je teplota v autě docela zajímavej údaj, když nám to nehlídá automat. Věděli bychom jak točit kolečkem a nemuseli čekat, až nám bude zima nebio vedro......
Na začátku jsme se bavili o externím čidle teploty napojeném do sběrnice a já bych se tý myšlenky nechtěl vzdát
P
Pro mě s manuální klimou a určitě je nás víc, je teplota v autě docela zajímavej údaj, když nám to nehlídá automat. Věděli bychom jak točit kolečkem a nemuseli čekat, až nám bude zima nebio vedro......
Na začátku jsme se bavili o externím čidle teploty napojeném do sběrnice a já bych se tý myšlenky nechtěl vzdát
P