Imko píše:Vlastním Opel Zafiru 1,7 DTR r. 2009. Po ročnej bezproblémovej a môžem povedať úspornej prevádzke mi v servise Opel na základe zvolávačky preinštalovali program riadiacej jednotky a následne na to začali problémy. Po čase som zistil zvýšenú spotrebu auta, začal som si viac všímať palubný počítač, chod motora atď. Na základe zistených príznakov – zvýšená spotreba na neutrále – 3 l/hod, chod ventilátora chladiča na plné obrátky , smrad pri výfuku – konzultácií so servisom a kontaktným pracovníkom na opel.sk mi bolo oznámené, že zvýšená spotreba súvisí s vypaľovaním filtra DPF a vraj všetko je v poriadku. V poriadku by bolo keby k vypaľovaniu nedochádzalo každých cca 300 km a to s malým rozdielom, či robím dlhé trasy alebo krátke. V prvom roku používania Zafiry som však takéto problémy nemal a priemerná spotreba mi po cca 12000 km klesla na 6,3 l/100 km(vtedy mi bol zmenený program). Pri 24000 km bola spotreba už na 6,4 l/100 km a nedávno mi už pri 33000 km vzrástla na 6,5 l /100km. Nepomohla mi ani reklamácia počas záručnej doby. Pri zisťovaní častého vypaľovania filtra mi v servise povedali, že filter po vypálení je zanesený na cca 30%. Po poslednom vypálení som bol v servise na počítači, kde mi bolo oznámené, že filter bol vypálený pred cca 12 km ( vzdialenosť sedela – cesta z domu do práce a do servisu), zanesenie filtra na 38%. Po prejdení cca 100 km došlo k vypaľovaniu znova. Z toho všetkého usudzujem, že vypaľovanie filtra je nastavené na cca 30 – 60 resp. 70% zanesenia.
pm24 píše:Vlastnim Zafiru 1,7DRT nieco vyse dvoch mesiacov a tiez sa mi vypaluje filter po cca 300km. Je to viac menej po tej istej vzdialenosti bez ohladu ci jazdim dlhe, alebo kratke trasy.
Jocker píše:Tak s tím dvojím programem mě to docela zajímá. Dokáže někdo říct jestli je to pravda? Auto mám nové a filtr se mi regeneruje právě po těch 400-450 km – PepaS: doplňuje Jocker má: Astra Classic III, 1.7 DTR, 81 kW / 110 k
Ještě je tady na fóru uživatel matesm s Z-B-2011-Z17DTJ. Řešili jsme spolu rozchození MKJ na nových modelech ŘJ a novém displeji GID (už chodí ) a v rámci diskuse jsem se dozvěděl, že se mu regenerace spouští po cca. 350 km i při dlouhé jízdě.Frydex píše:Mám sice Astru, ale s motorem Z17DTR 2008. Filtr se mi vypaloval zatím jen jednou, protože ji mám krátce, ale od posledního vypalování mám najeto cca 1000km a je zaplněný na 70-80%
Potom se ve vlákně věnovanému MKJ objevil názor, že, cituji:
tak jsem si tedy sednul k počítadlu a pročetl si, co píše OPEL v Tis2Web o těchto motorech – nikde není zmiňována možnost volby strategie regenerace DPF a žádnou poznámku jsem neviděl ani v databázi všech dostupných a platných SW pro ŘJ těchto motorů. Považuji tedy informaci o dvojí verzi SW za vyloučenou. Nicméně je vidět, že OPEL řešil problémy s regenerací DPF na těchto motorech a výsledkem jsou nové SW:martulik píše:Před cca půl rokem jsem se zajímal o filtr a jeho vypalování,protože mi taky vypalování spouštělo v nevhodnou dobu. V autorizáku mají na výběr dva programy na vypalování filtru. Ten první a asi standartní spouští vypalování zhruba po 1000 km. Somozřejmě + - podle stylu jízdy a typu cesty se filtr zanese za jinak dlouhou dobu. A ten druhý má krátký interval,říkají tomu městský režim. To by odpovídalo těm cca 400 km.
Kód: Vybrat vše
Opel,Vauxhall Astra-J 2010 2011 BG092368 A17DTJ,A17DTR všechny
Možnosti
Reklamace Zákazníci si stěžují na malý výkon a na svítící kontrolku
SVS. Při načtení kódů DTC se zjistilo, že se nastavily poruchové kódy
P242F a/nebo P2003, a to přesto, že byl úspěšně dokončen regenerační
cyklus.
Příčina Filtr DPF je v důsledku chyby v regeneračním softwaru zablokován.
Výroba N/A.
Upravený kalibrační soubor (PepaS: kalibrace == SW ŘJ motoru) bude k dispozici následovně:
Zafira-B
Euro V, A17DTR/J od verze MR8,5 TIS2WEB, 11.10.2010
Euro IV, Z17DTJ EcoFlex od verze MR9,5 TIS2WEB, 11.10.2010
Astra-H
Euro V, A17DTR/J od verze MR8,5 TIS2WEB, 1.11.2010
Euro IV, Z17DTx od verze MR7,75 TIS2WEB, 31.1.2011
a Z17DTJ EcoFlex od MY9,0
Astra-J
Astra, A17DTR/J od verze MR11 TIS2WEB, 29.11.2010
Astra, A17DTR/J/L od verze MR11,25 TIS2WEB, 13.12.2010
Astra, A17DTR/J od verze MR10 TIS2WEB, 24.1.2011
Meriva-B
Meriva, A17DT od verze MY11 TIS2WEB, 18.4.2011
Samozřejmě všem asi vadí zvyšující se spotřeba – viz. precizní popis Imko a samozřejmě další problém nastane se zkrácením servisního intervalu; pokud se regenerace nespouští po cca. 1000 km, ale po 350 km, skončí životnost oleje mnohem dříve (< 15000 km ?). S každou regenerací DPF se odepisují 3% životnosti motorového oleje (matesm mí říkal, že mu regenerace odečítá ze servisního intervalu 1000 km, takže při periodě regenerace DPF 350 km je po 10500 km olej na výměnu).
Dle mého názoru udělali při upgradu SW buď chybu nebo záměrně výrazně zkrátili interval regenerace DPF filtru – ono asi z pohledu OPELa je lepší, že se DPF častěji čistí, než když se ucpe, to lidi více řvou. Těch zvídavých, co se zajímají a přemýšlejí, je dnes menšina (OPEL fórum je dle mého sešlost trošku ujetých lidí, v dobrém slova smyslu) – např. v popisu úprav SW se píše: "DPF Robustnost: Upravená strategie diagnostiky -> Zákazník si nevšimne (nesvítí kontrolka, nesníží se výkon), zda regenerace DPF byla aktivována kvůli zpětnému tlaku." --- když si nevšimne, nebude si stěžovat, nebude co řešit a jsme v pohodě (ta zmínka o tlaku souvisí s algoritmem stanovení saturace DPF filtru, ale o tom teď nechci psát, nebo nedočtete konec mého příspěvku)
Oslovil jsem jednoho zdejšího člena, který pracuje v OPEL servisu, a cituji: „ pripadá Mi to velmi zvláštne a zrejme súdruhovia v NDR urobili niekde chybu v SW ak by som mal viacej času v práci venovať sa takýmto anomáliám tak by som určite niečo s TAC poriešil, ale momentálne na to nieje časový priestor (veľa,veľa práce)“
A co s tím tedy dělat? Pokud si nikdo nebude stěžovat (nemyslím nadávat, ale slušně sdělit svůj požadavek) nebo požadovat vysvětlení, nic se dít nebude. Takže si všichni, co máte uvedený problém, připravte argumenty jako má Imko a zajeďte do svých OPEL servisů – máte nová auta, někteří možná i v záruce, tak to zkuste. Když se na TAC (Technical Assistance Center) najedenou začnou valit identické problémy, začnou to řešit a věřím, že se časem objeví nový upgrade, který navrátí periodu regenerace DPF tam, kde byla před upgradem.
Mimochodem: někteří z Vás si mohou přes OP-COM ověřit, jakou verzi SW mají v ŘJ motoru a tady si všichni můžete podívat do veřejně přístupné části OPEL Tis2Web http://tis2web.service.gm.com/tis2web , kde najdete info. o všech aktuálně dostupných verzích SW pro OPEL
Samozřejmě např. pro Imko existuje řešení, downgrade SW v ŘJ na starou verzi před úpravou DPF. U OPEL to asi nepůjde, tam asi mohou programovat pouze aktuální verze, ale je možno programovat i z offline zálohy Tis2Web GlobalTIS a tu si můžete pustit, jakou starou chcete, takže by neměl být problém, naprogramovat SW z roku např. 2009
Berte prosím můj popis (nemohu vyloučit nepřesnosti či chyby) jako úvod k diskusi – věřím, že se vám podaří přes OPEL servis zjistit, co se stalo a najít vyhovující řešení....