Kedy menit brzdy

Odpovědět
Uživatelský avatar
pmo
Příspěvky: 178
Registrován: 13 srp 2008, 15:06
Bydliště: Rosice

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od pmo » 12 srp 2011, 19:24

to je možný, ale pro BMW vyrábí třeba brzdové třmeny a jiné, tzn. značka je to kvalitní
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004

Reklama
 

Uživatelský avatar
Werewolf
Příspěvky: 1042
Registrován: 30 zář 2010, 22:57
Bydliště: Loket - Karlovy Vary

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od Werewolf » 15 srp 2011, 16:15

Mě tak napadla otázka, jak je to s opotřebením vzhledem k průměru kotouče?
Větší kotouč = brzda působí menším tlakem, ale kotouč se tře větší rychlostí
Menší kotouč = brdza působí větším tlakem, ale při menší rychlosti tření

Na větším kotouči urazí destička delší vzdálenost po ploše kotouče, ale s menším tlakem než u menšího kotouče.

Opotřebují se tedy obě stejně?

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od Kesi » 15 srp 2011, 20:24

Prečo si myslíš že na väčšom kotúč pôsobí brzda menším tlakom :?:

Predstav si to skôr ako páku, väčší priemer väčšia páka = väčší brzdný účinok.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od Midzi » 15 srp 2011, 20:59

ani sila ani paka ale trecie sily. Vacsia plocha znamena vacsiu treciu silu. A to je ta sila, ktora posobi proti pohybu a spomaluje
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od Kesi » 15 srp 2011, 21:05

Midzi píše:ani sila ani paka ale trecie sily. Vacsia plocha znamena vacsiu treciu silu. A to je ta sila, ktora posobi proti pohybu a spomaluje
Ale brzdové platničky majú rovnakú plochu ;)

Viď napr.:
Brzdný kotúč

je mechanicky spojený s brzdeným strojom. Pohybová energia brzdeného stroja sa teda prenáša na brzdný kotúč, ktorý ju pomocou segmentov premení na teplo. Teplo je odvádzané okolitým prúdiacim vzduchom. Kotúč je obvykle vyrobený z ocele, niekedy obsahuje otvory pre zväčšenie chladiacej plochy. Kotúč sa niekedy vyrába aj s vnútorným chladením (ventilovaný kotúč). Kotúč môže mať rôzne rozmery, pričom platí čím väčší priemer, tým väčší brzdný moment a menšia potrebná trecia sila. Vo vysokovýkonných strojoch sa ako materiál na kotúč používa kompozit (napr. z aramidových, alebo uhlíkových vlákien) alebo keramika.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od Midzi » 15 srp 2011, 22:39

tak to som nevedel, myslel som si ze sa meni aj velkost platniciek.
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
Werewolf
Příspěvky: 1042
Registrován: 30 zář 2010, 22:57
Bydliště: Loket - Karlovy Vary

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od Werewolf » 15 srp 2011, 23:48

A jak napsal tak i třecí síla - tlak, kterým tlačí destička na kotouč. Ano - jako páka je sice větší brzdná účinnost a právě proto snižuji přece tlak na pedál, pokud za určité situace potřebuju brzdit určitou silou, tak při většim kotouči při použití stejné síly bude brzdný účinek větší, než by byl žádaný, proto musím snížit tlak působící destičky na kotouč pedálem tak, aby intenzita brždění odpovídala mým požadavkům v té oné určité situaci.

Takže zpět k otázce, je tedy pravda, že by mělo být opotřebení v obou případech (velký vs. malý) kotouč stejné?
Můžu to přirovnat k následujícímu příkladu: Vezmu si metr smirkového papíru a lechce přes něj přejedu prstem. Trochu si ho ošoupu. Pokud budu na smirek více tlačit, tak si ho stejně ošoupu na menším kousku jak na metru... :D Vím, že je to diskuze o ničem, ale proč řešit jen důležité věci :D

tomert23
Příspěvky: 10
Registrován: 29 říj 2010, 19:12
Bydliště: Galanta SR

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od tomert23 » 16 srp 2011, 10:24

ked ostáva brzdový strmen na povodnom mieste tak sa ti páka nemení je jedno aký tam je kotúč nie? ;) ,
caravan 1.9 cdti DTH

Uživatelský avatar
JohnyBA
Příspěvky: 470
Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
Bydliště: Bratislava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od JohnyBA » 16 srp 2011, 10:30

a aky by to malo vyznam ak by bol vacsi kotuc ale dosticky rovnake a na tom istom mieste? :-), podla mna su dosticky vacsie, mozno su sirsie a kratsie takze plocha je rovnaka ale paka je vacsia
Opel Astra H, 1.9CDTI 74kW, 11/2007
Spotreba: Obrázek

tomert23
Příspěvky: 10
Registrován: 29 říj 2010, 19:12
Bydliště: Galanta SR

Re: Kedy menit brzdy

Příspěvek od tomert23 » 16 srp 2011, 10:43

ale páku zvacsís len ked posunies strmen smerom von od stredu kola nie?inak sa páka nemení :geek:
caravan 1.9 cdti DTH

Odpovědět