Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět

Koupíš si tento modul od Pepase?

Ano
118
61%
Ne
25
13%
Nevím
50
26%
 
Celkem hlasů: 193

Uživatelský avatar
sauce
Příspěvky: 570
Registrován: 18 srp 2010, 09:02

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od sauce » 29 dub 2011, 07:04

Zajímalo by mě, jestli se dá nějak nastavit doba, po kterou se po zapnutí zapalování na displeji GID objeví ta úvodní obrazovka s datem, teplotou apod. Stejně tak doba, po kterou se objeví při vypnutí zapalování, než displej úplně zhasne. Lze tyto doby nějak ovlivnit? Případně, ale to už je z říše fantazie, zobrazit i na GIDu po zapnutí logo OPEL :D

Reklama
 

Uživatelský avatar
Pepino_GH
Příspěvky: 2024
Registrován: 22 črc 2008, 18:46
Bydliště: Praha

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od Pepino_GH » 29 dub 2011, 08:22

Pepo, jak to vypadá s osazováním? Už se něco rýsuje?
Opel Meriva B 1.4 88 kW Obrázek
Opel Astra G HTB 5D 1,2 16V 48 kW X12XE - Supersport + historie
Opel Astra H Caravan 1,7 CDTI 74 kW Z17DTH

Uživatelský avatar
janda82
Příspěvky: 268
Registrován: 04 čer 2009, 14:51
Bydliště: Zilina

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od janda82 » 04 kvě 2011, 21:03

Teplota chladiacej kvapaliny sa moze zobrazovat na kilometrovniku, myslim podobne to ma aj happylightshow s tym, ze sa to da potom takto navolit:

Kód: Vybrat vše

Teplota sa zobrazi na malej obrazovke pod tachometrom
Mozete si vybrat:
- Vypnuta
- Tepl. sa vam ukaze az do + 80 ° potom varovania pri 105 °
- Tepl. sa zobrazi pri stlaceni urciteho tlacidla + varovania pri 105 °
- Len varovanie pri 105 °
Velmi by som este uvital moznost rozsvietenia hmloviek pri zamknuti, odomknuti auta, ak by nebol problem aj s moznostou zvolenia dlzky svietenia.

A ozaj ako je to u nas na SK nestacilo by pouzivat ako denne svietenie samostatne svietiace hmlovky? Ochcafky tak bezne vidim svietit, ale neviem ci maju tie svetla nejak specialne homologovane na denne svietenie alebo su to klasicke hmlovky. Ten happylaghtshow ich na Astrach dokaze zapnut ako denne svietenie.
Astra H Caravan 1.7 CDTi (17DTH), 6xABG, ABS, ESP, PDC, Fog Lights, BC + Check Control, CD70+CID
Astra G Hatchback 1.7 TD (1.7TD) 1999-2008 R.I.P.
Diagnostika MDI, OPCOM, LAUNCH X431
Servis mobilných telefónov všetkých značiek

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od PepaS » 04 kvě 2011, 23:09

2 milosh: myšlenka zajímavá, ale do záloh bych rozhodně nešel – jeden nikdy neví, co se může stát. Cokoliv může kdykoliv skončit, a co pak s tím?

2 all: samozřejmě bude věcí volby, zda-li si pustíte zobrazení teploty na počítadlo km. Jen upozorňuji, že na počítadle uvidíte pouze tu teplotu – na horním řádku bude vždy zobrazeno ECN (Error Code Number) a na spodním řádku ta teplota. Bohužel to jinak nelze udělat, IPC jiné možnosti zobrazení údajů na počítadle nenabízí

2 Werewolf: na displeji je skutečně místa hoodně, ale díky koncepci zobrazovaní dat na GIDu/CIDu je problém tam zobrazit něco, někde, trvale tak, aby to nebylo na úkor něčeho jiného. Ale to uvidíte až z reálných fotek a videí. Snažím se ty krásně svítící displeje trošičku víc zaměstnat a využít…

2 Pepino_GH: jasně že kvůli zobrazení teploty nebudeš nikde listovat, max. zmáčkneš tlačítko na volantu nebo na rádiu a teplota se ti začne zobrazovat tam, kde sis vybral. Nemyslím si, že bude nutné tu teplotu zobrazovat trvale, protože krom možnosti trvalého zobrazení teploty, budou ještě vyskakovat okna typu: dosažena provozní teplota, překročena teplota xxx, nečekaný pokles teploty (únik chladící kapaliny)

2 sauce: doba, po kterou se po zapnutí zapalování na displeji GID objeví ta úvodní obrazovka s datem, teplotou apod. nastavit nelze, tedy já jsem to nikde neviděl. Na GIDu logo OPEL jednoduše opravdu nezobrazíš

2 Pepino_GH: mám osazené první dva kousky a začínám je oživovat a tvořit řídící firmware. Osazení dalších testovacích kousků asi nebude problém, ale osazení „série“ je stále zatím ve hvězdách – reakce na mou poptávku jsou zatím nulové.

2 janda82: travlé zobrazení si snadno (viz. výše) zvolí uživatel stylem zap/vyp. Informační okna budou vyskakovat na GIDu/CIDu automaticky dle uživatelského nastavení (pokud to uživatelské nastavení bude vůbec účelné). Jinak teploměr může umět i to, co umí happylightshow


Děkuji všem za náměty a přípomínky k funkcím teploměru. Pozorně je čtu a budu se jimi snažit obohatit funkce teploměru – fórum funguje jako slušný tavící kotel nápadů. Jakmile trošičku pokročím s tvorbou FW teploměru, začnu dávat dohromady popis jeho funkcí, který budu prezentovat zde na fóru a který budu postupně doplňovat o podněty vzešlé z diskuse v tomto vlákně
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Pepino_GH
Příspěvky: 2024
Registrován: 22 črc 2008, 18:46
Bydliště: Praha

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od Pepino_GH » 04 kvě 2011, 23:19

8-)
Opel Meriva B 1.4 88 kW Obrázek
Opel Astra G HTB 5D 1,2 16V 48 kW X12XE - Supersport + historie
Opel Astra H Caravan 1,7 CDTI 74 kW Z17DTH

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od Midzi » 05 kvě 2011, 08:05

8-) 8-) 8-)
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
pepcco
Příspěvky: 292
Registrován: 15 lis 2008, 12:44
Bydliště: Široké - Prešov (SK)

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od pepcco » 05 kvě 2011, 08:11

PepaS super práca. Teším sa na foto. 8-)
Opel Astra H Caravan 1,9 CDTi, 88 kW, 16V, OPC line 1

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od swabel » 20 kvě 2011, 17:19

http://www.youtube.com/watch?v=VfpBIhw5 ... re=related

dost podarene vyriesene upozornenie na regeneraciu DPF
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od PepaS » 23 kvě 2011, 00:19

v následujícím příspěvku bych rád detailněji nastínil funkce teploměru (stále nemám výstižnější název). Funkce uvedené v I. etapě budou implementovány nejdříve a s těmito funkcemi bych chtěl teploměr zkušebně vypustit do světa. U funkcí uvedených s otazníkem si v tuto chvíli ještě nejsem jistý, zda-li je bude možné skutečně implementovat. Jakmile se z provozu ukáže, že teploměr je životaschopný, začnu do světa vypouštět „sériové“ kousky s funkcemi I. etapy doplněnými o některé funkce etapy II. Každý majitel teploměru získá neomezený přístup k upgradu FW, resp. jeho funkcí za cenu poštovného a nějakého skutečně symbolické poplatku (cca. 50Kč). Teoreticky by bylo možné, aby si každý vybavený uživatel dělal upgrade sám, ale zatím s touto variantou nepočítám.

***************** I. Etapa *****************

1) menu teploměru ve stylu ovládání klimatizace. Menu se bude aktivovat delším stiskem klávesy BC rádia. V menu bude záložka okna DPF monitoru (stejné jako v menu ECC, Navi atd.), záložka okna extra parametrů vozu a záložka/y okna/en konfigurace funkcí teploměru. Ovládání a pohyb v menu teploměru bude identický s ovládáním ostatních menu, samozřejmě s podporou ovládání přes rádio a přes tlačítka na volantu

2) v okně DPF monitoru budou zobrazovány údaje související s regenerací filtru pevných částic: saturace filtru DPF v % (míra zanesení filtru), diferenciální tlak před a za DPF v kPa, stav probíhající regenerace DPF v %, ujetá vzdálenost od poslední regenerace DPF, datum poslední úspěšně proběhlé regenerace DPF filtru, datum poslední nedokončené regenerace DPF filtru (?) a počítadlo přerušených regenerací DPF (?) (počítadlo se vynuluje při úspěšně provedené regeneraci). S DPF monitorem ještě budou spojeny tyto funkce: při spuštění a ukončení procesu regenerace vyskočí informační okna (stejná jako okna informují řidiče o nedostatku kapalin, prasklých žárovkách apod.) a během probíhajícího procesu regenerace se bude zobrazovat aktuální stav dokončení v procentech v řádku ovládání klimatizace (nebude tedy nutné mít stále na displeji okno DPF monitoru, aby řidič viděl stav probíhající regenerace)

3) v okně extra parametrů bude zobrazováno: teplota chladící kapaliny, napětí palubní sítě (přesně měřená hodnota), při vypnutém motoru stav nabití akumulátoru v % (orientační údaj), teplota uvnitř interiéru (výhledově i pro ty bez ECC s externím snímačem) a nastavená hlasitost rádia (?)

4) v okně konfigurací extra funkcí teploměru si uživatel bude moci nastavit, zda-li požadovanou extra funkci chce deaktivovat nebo aktivovat v požadované variantě. U všech extra funkcí bude v konfiguračním menu zadáváno pouze číslo, přičemž 0 znamená funkce deaktivována, další čísla budou odpovídat různým funkčním variantám

Přehled volitelných extra funkcí:

a) DPF monitor: aktivovaný / deaktivovaný, popis viz. výše. Pokud bude DPF monitor deaktivovaný, nebude se vůbec zobrazovat jeho okno

b) teploměr chladící kapaliny ve variantách: teplota se zobrazuje pouze v okně extra parametrů, teplota se trvale zobrazuje navíc i v okýnku zobrazení hodnoty nastavované teploty klimatizace (je vidět všude a přestože je font větší, nepůsobí nikde zvlášť rušivě), teplota se trvale zobrazuje navíc i místo nastavené teploty klimatizace na spodním informačním řádku uprostřed (nepůsobí rušivě, ale je vidět pouze na některých stránkách), teplota se trvale zobrazuje na přístrojové desce místo počítadla km. Pokud je zvolena některá z variant trvalého zobrazení teploty, lze toto trvalé zobrazení rychle aktivovat/deaktivovat delším stiskem levého kolečka na ovladači volantu; ti co nemají na volantu dálkové ovládání nemohou použít rychlou aktivaci/deaktivaci a musí měnit variantu zobrazení teploty v konfiguračním menu

c) monitor dosažení pracovní teploty chladící kapaliny ve variantách: deaktivovaný, aktivovaný 80°C. Pokud je funkce monitoru aktivována, zobrazí se informační okno při dosažení teploty chladící kapaliny 80°C

d) monitor překročení mezní teploty chladící kapaliny ve variantách: aktivovaný. Při překročení teploty 105°C (nebo?) se zobrazí varovné informační okno

e) monitor nečekaného poklesu teploty chladící kapaliny ve variantách: aktivovaný. Pokud dojde k rychlému a neočekávanému poklesu teploty chladící kapaliny (kapalina byla zahřátá, motor stále točí a teplota poklesla pod 50°C (nebo ?)), zobrazí se varovné informační okno

f) urychlovač nastavení hlasitosti ve variantách: deaktivovaný, 1, 2, 3, 4. Číslo znamená počet kroků o kolik se navíc přidá nebo ubere hlasitost rádia po jednom otočení dálkového ovladače hlasitosti na volantu

Podporované jazykové mutace: čeština a slovenština včetně diakritických znamének pro majitele lokalizovaných navigací CD70/DVD90. Při nastavení všech ostatních jazyků bude teploměr psát „cesky“

***************** II. Etapa *****************

3) v okně extra parametrů přibude: plnicí tlak turbodmychadla (?), teplota uvnitř interiéru pro vozy bez ECC s externím snímačem teploty (budu řešit později)

5) v okně monitoru parkovacího asistenta budou zobrazovány v textové a semigrafické podobě vzdálenosti překážek od všech snímačů. Samozřejmě bude použitelné pouze u vozů s parkovacím asistentem.

Přehled volitelných extra funkcí:

g) otevírání oken ve variantách: deaktivované, automaticky po odemčení vozu do plného otevření, automaticky po odemčení vozu do částečného otevření 75 % (? nevím, jak přesně půjde udělat, v autě neznám polohu oken), automaticky po odemčení vozu do částečného otevření 50 % (?)

h) zavírání oken ve variantách: deaktivované, automaticky po uzamčení vozu, automaticky při detekci deště (?)

i) dálkově ovládaná svítilna ve variantách: deaktivovaná, rozsvícení světel (potkávací + zpětná) na dobu 10 sekund po zamčení dálkovým ovladačem již zamčeného vozu, rozsvícení světel po odemčení již odemčeného vozu, rozsvícení světel po odemčení nebo zamčení již odemčeného / zamčeného vozu

j) automatické vyklápění a sklápění zrcátek ve variantách: deaktivované, automatické vyklopení po odemčení vozu a automatické sklopení po uzamčení vozu dálkovým ovladačem (?- zatím nevím, na kterých modelech lze sklápět)

k) simulátor OPC přístrojové desky ve variantách: deaktivovaný, po zapnutí zapalování vyjedou synchronně všechny ručičky IPC na 100% a potom zase sjedou na 0, po zapnutí zapalování postupně vyjedou všechny ručičky IPC na 100% a potom zase sjedou na 0

l) světelné uvítání ve variantách: deaktivované, po odemčení a zamčení vozu auto zabliká jako vánoční stromeček v obchodním domě

m) volba jazyka stále cesko-slovensky ve variantách: deaktivované, stále česky bez diakritiky a bez ohledu na aktuálně nastavený jazyk rádia, stále slovensky

Podporované jazykové mutace: čeština a slovenština včetně diakritických znamének pro majitele lokalizovaných navigací CD70/DVD90 a následně němčina, angličtina…

Další dříve zmiňované funkce (podpora videa na displejích CID, komunikace přes Bluetooth přes profily A2DP a AVRCP, Hands Free ) vyžadují další elektronickou jednotku. Teploměr by s těmito jednotkami přes CAN sběrnici spolupracoval, resp. je ovládal, ale vývoj těchto jednotek je zatím ve hvězdách.

***************** Obecně pro obě etapy: *****************

Podporované vozy:

a) Astra-H - pouze se zasune do diagnostické zásuvky

b) Vectra-C / Signum – modul teploměru půjde zastrčit do diagnostické zásuvky, ale kvůli této operaci bude nutná demontáž krycího plastu. Zatím jsem to nezkoušel, tak nevím, co to bude obnášet

c) Zafira-B – bohužel problém. Zafira má z pohledu instalace modulu teploměru velmi nešťastně umístěnou diagnostickou zásuvku. Aby šel modul zasunout, musela by se buď otočit diagnostické zásuvka o 180° (nevím, zda-li je to možné) nebo udělat jiný plošný spoj pro modul. A navíc by se musel do plastové krytky vyfrézovat ještě otvor (krytka sedí přímo nad konektorem). U kuřáků by se musel vyhodit popelník a nahradit zmiňovanou plastovou krytkou s odkládacím prostorem. Ta krytka nebude nic drahého, ale je to nemilé. Zafir-B je dnes asi více, než Aster-H, takže jsem z tohoto smutný. A největší znalec anatomie OPELů (všichni jistě ví, o kom píši – malá nápověda: je z Brna) ve střední Evropě (nebo Evropě ?) má také Zafiru, tak to tam nebude moci šoupnout…

Podporované displeje: GID (grafický jednobarevný) nebo CID (grafický barevný)

Podporovaná rádia: CD30, CD30MP3, CD70 Navi, DVD90 Navi a asi i ty ostatní OPEL originální (bude nutné vyzkoušet)

Pozn.: majitelé vozů bez ECC si budou muset v jednotce displeje aktivovat ve variantní konfiguraci přítomnost modulu ECC. Na funkci vozu toto nemá žádný vliv, pouze na displeji se začne obrazovat informační řádek ECC

Sériová cena modulu teploměru: 2000 Kč – bohužel moje představa trošku vzala za své a není to způsobené mou chamtivostí. Když tak v dalším příspěvku vysvětlím…

Edit 29.5.2011: doplněn monitor parkovacího asistenta
Naposledy upravil(a) PepaS dne 29 kvě 2011, 22:03, celkem upraveno 1 x.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečný teploměr vody

Příspěvek od PepaS » 23 kvě 2011, 00:20

tak, a takhle vypadá téměř hotový modul teploměru. V konečném provedení ještě přibude impregnace nebo zalití plošného spoje modulu teploměru do vhodného laku z pohledu jeho elektrických a mechanických parametrů. Deska v žádném případě nemůže zůstat nechráněná.
Naposledy upravil(a) PepaS dne 27 říj 2011, 12:21, celkem upraveno 1 x.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Odpovědět