Zafira B Automat/Tiptronic
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
no ja mam taky isty automat ako Midzi a nemozem si to vynachvalit. Spotreba je myslim celkom slusna nakolko v posledne co som meral Bratislava - Sladkovicovo cast v meste, mimo mesta a na dialnici a vyslo to na 5,3. Takze je to super. Co sa tyka tlacitka sport tak to po stlaceni vyzera asi tako http://www.youtube.com/watch?v=-nKACm61lXY
- Reklama
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
Zdravím všechny. Jsem tu nový a na toto fórum jsem narazil, když jsem se snažil na netu získat co nejvíce informací a zkušeností uživatelů vozů Opel Zafira. Chci totiž koupit Zafiru a nejlépe v automatu. Nejdříve jsem koukal po prvním modelu, ale nakonec padla volba na Zafiru B. Vím, že se tam dávají sekvenční tiptronic u nafty a robotická easytronic u benzínu 1.8i - o 2.2i s klasickým automatem neuvažuji. Rád bych nasbíral nějaké zkušenosti s těmito dvěma automaty - někde jsem šlyšel či četl, že easytronic strašně dlouho řadí (navíc u toho nějak cuká vozem), ale zase má lepší spotřebu (stejnou jako manuál) i ve městě. Naproti tomu tiptronic je prý rychlý, ale ve městě si vezme o dost více. Všiml jsem si, že jsou tady uživatelé obou systémů a není nad to dostat reference přímo od uživatelů tak bych byl vděčný za každou radu, postřeh, připomínku doporučení apod. Díky moc všem za ochotu.
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
Řeknu ti to asi takhle: Moje první auto Opel Kadett 1.6i, třístupňový automat, spotřeba něco přes 8 litrů. Druhé auto Renault Mégane 1.6e, čtyřstupňový automat, spotřeba něco přes 8 litrů. Teď jezdím od dubna dieselovou Zafirou s šestistupňovou automatikou a dlouhodobou spotřebu mám nějakých 6,7. No každopádně jelikož už mám s automaty něco naježděno hodnotím ten v Zafiře hodně vysoko, dokonce jsem nedávno jel novým E-klasse 220 CDI a musím říct že ten jejich pětistupňový neřadí tak jemně jako ten v Oplu. Každopádně doporučuji.
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
Ja zase muzu pridat zkusenosti s Easytronicem, mam ho uz v druhym aute. Je to robotizovana manualni prevodovka, takze vlastne ma podobny princip jako klasicky manual, ale ovlada ji pocitac. Proti klasickemu automatu ma jednodussi konstrukci a rekl bych ze je mene narocna na servis nez klasicky automat. Poznatky z uzivani Easytronicu se pokusim rozdelit do + a - :
+podobna spotreba jako manual
+moznost radit sam pohybem paky nahoru, dolu
+nenarocny servis (za celou dobu jsem jednou nechaval doplnovat olej kvuli uniku)
+pri rozjezdech z krizovatek dokaze byt velmi rychly
+v automatickem rezimu radi spravne pouze pri klidne, rovnomerne jizde
+ve spojeni s tempomatem uzasna vec, sam si podradi do kopce (i pri konst. otackach, nejen kdyz klesnou)
+pri spravne praci s plynem je mozne brzdit motorem z kopce (ne vzdy ale automatika spravne odhadne pozadavek ridice)
+pokud automatika nekdy zvoli nevhodny stupen, tak to lze velmi snadno "opravit" zarazenim + nebo -
-pri prerazeni cukne (pri plynule jizde se toto neprojevi, naopak pri nizkych otackach a razeni 1-2 cukne vyrazne)
-pri rychle/sportovni jizde v automatickem rezimu radi nevhodne (lze resit prepnutim na manualni rezim)
-pri velmi pomalych rozjezdech muze cukat, hlavne kdyz je studeny motor a taky kdyz se zacne prehrivat (typicky - 5km kolona na dalnici)
-tlacitko Sport opravdu nelze vyuzit ke sportovni jizde (pouze prerazuje ve vyssich otackach a mirne zkrati dobu prerazeni)
+podobna spotreba jako manual
+moznost radit sam pohybem paky nahoru, dolu
+nenarocny servis (za celou dobu jsem jednou nechaval doplnovat olej kvuli uniku)
+pri rozjezdech z krizovatek dokaze byt velmi rychly
+v automatickem rezimu radi spravne pouze pri klidne, rovnomerne jizde
+ve spojeni s tempomatem uzasna vec, sam si podradi do kopce (i pri konst. otackach, nejen kdyz klesnou)
+pri spravne praci s plynem je mozne brzdit motorem z kopce (ne vzdy ale automatika spravne odhadne pozadavek ridice)
+pokud automatika nekdy zvoli nevhodny stupen, tak to lze velmi snadno "opravit" zarazenim + nebo -
-pri prerazeni cukne (pri plynule jizde se toto neprojevi, naopak pri nizkych otackach a razeni 1-2 cukne vyrazne)
-pri rychle/sportovni jizde v automatickem rezimu radi nevhodne (lze resit prepnutim na manualni rezim)
-pri velmi pomalych rozjezdech muze cukat, hlavne kdyz je studeny motor a taky kdyz se zacne prehrivat (typicky - 5km kolona na dalnici)
-tlacitko Sport opravdu nelze vyuzit ke sportovni jizde (pouze prerazuje ve vyssich otackach a mirne zkrati dobu prerazeni)
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
Díky moc za cenné info pánové. Zatím mě od Easytronicu spíše odrazovali, ale byli to samí teoretici, nikdo se skutečnými zkušenostmi. Je mi bližší benzín, ale těžko se kupuje něco co člověk ani nepoznal a když jsem byl u dvou prodejců Opel jestli by mě tam vozem s Easytronicem povozili, tak mi řekli, že takové předvádečky nemají a že když ho chci, tak si ho musím koupit bez vyzkoušení
Ani nafta mi nijak nevadí, ale mám lehce obavy z problémů, které tyto motory mohou mít. Moc se v technice nevyznám, ale četl jsem tu, že snad jsou i v naftě spolehlivé a bezproblémové motory - poradíte po kterém se dívat..?
Ten Easytronic je tedy pětirychlostní... jak rychle ten systém řadí? Je to rychlejší než běžné manuální řazení nebo mu to trvá déle? A když jedeš v automatickém režimu, tak stačí posunout řadící páku nahoru či dolů (podle toho kam potřebuješ řadit a tím automaticky přepneš do manuálního režimu? A jak potom zpět do automatického?
A hombre_71 jakou mám počítat spotřebu v tiptronicu, když bych jezdil skoro pořád město? Vím, že je to nereálné, ale jak jsem se dočetl, tak rozdíl v tomto automatu oproti manuálu je hlavně při spotřebě ve městě.
Díky moc, jsem z toho trošku v lese
Ani nafta mi nijak nevadí, ale mám lehce obavy z problémů, které tyto motory mohou mít. Moc se v technice nevyznám, ale četl jsem tu, že snad jsou i v naftě spolehlivé a bezproblémové motory - poradíte po kterém se dívat..?
Ten Easytronic je tedy pětirychlostní... jak rychle ten systém řadí? Je to rychlejší než běžné manuální řazení nebo mu to trvá déle? A když jedeš v automatickém režimu, tak stačí posunout řadící páku nahoru či dolů (podle toho kam potřebuješ řadit a tím automaticky přepneš do manuálního režimu? A jak potom zpět do automatického?
A hombre_71 jakou mám počítat spotřebu v tiptronicu, když bych jezdil skoro pořád město? Vím, že je to nereálné, ale jak jsem se dočetl, tak rozdíl v tomto automatu oproti manuálu je hlavně při spotřebě ve městě.
Díky moc, jsem z toho trošku v lese
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
JA mam klasiku 4-rychlostni automat, řadi hned ze to ani nepoznas, vykon v pohode (92, pripadne 103kw), navic to je benzin, takze neresis zadne DPF a podobne sragory, za me doporuceni
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
O naftovych motorech je tu toho napsano dost, hlavni problemy u 1.9 budou s DPF, virivimi klapkami a alternatorem (podle toho co jsem pochytil ze zdejsiho fora). Zafira je tezsi nez Astra, takze spotreba s benzinem bude urcite vyssi.zacek píše:Ani nafta mi nijak nevadí, ale mám lehce obavy z problémů, které tyto motory mohou mít. Moc se v technice nevyznám, ale četl jsem tu, že snad jsou i v naftě spolehlivé a bezproblémové motory - poradíte po kterém se dívat..?
Ten Easytronic je tedy pětirychlostní... jak rychle ten systém řadí? Je to rychlejší než běžné manuální řazení nebo mu to trvá déle? A když jedeš v automatickém režimu, tak stačí posunout řadící páku nahoru či dolů (podle toho kam potřebuješ řadit a tím automaticky přepneš do manuálního režimu? A jak potom zpět do automatického?
A hombre_71 jakou mám počítat spotřebu v tiptronicu, když bych jezdil skoro pořád město? Vím, že je to nereálné, ale jak jsem se dočetl, tak rozdíl v tomto automatu oproti manuálu je hlavně při spotřebě ve městě.
Díky moc, jsem z toho trošku v lese
Easytronic v Astre (a asi i Zafire) je 5ti rychlostni. Radi priblizne stejne rychle jako prumerny ridic, mozna o malinko rychleji. Jak jsem psal uz vyse - pri rovnomerne plynule jizde v automatickem rezimu se plynulosti a presnosti blizi klasickemu automatu, ale na rychlou sportovni jizdu neni moc vhodny. Pokud si ovsem clovek radi sam, je to jina zabava Pokud chces preradit nahoru/dolu v automatickem rezimu, tak staci pohybem paky zvolit + nebo - a tim se aktivuje manualni rezim. Pokud chces zpatky automaticky rezim, tak staci jen pohnout pakou vlevo (bez zmeny zarazeneho stupne).
Tuhle posledni vec vyuzivam casto treba pri dojizdeni ke krizovatce - nechce se mi radit dolu, tak prepnu z M do A (delam to mimo jine taky proto, ze manualni prerazovani mirne narusi plynulost jizdy - malinko cukne - a pro naprosto plynulou jizdu pri manualnim podrazovani to chce mit optimalni otacky a jemnou praci s plynem - da se casem naucit)
Dodatek: mam takovy pocit ze motor 1.8 92kw nebo 103kw s automatem ma v Astre klasicky 4st. automat a v Zafire Easytronic.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
Díky za info, ale tu tuším dávali jen do Zafiry A, do B už ne .. A musím zjistit co je to DPF a jaké další srágory hrozí pročtu všechny fóra. Taky jsem si všiml, že jsou tu lidé ochotni pomoci rozkódovat informace z VIN kódu. No nic, věnuji tomu víkend, protože už chci mít po zadkem nějakou dobrou Zafiru, rodina se rozrůstá a do stávajícího malého se už stěží vlezeme
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
Pokud nemas 3 deti zafira je zbytecna, astra hacko je slusne velky kombik a kocarek neni problem dat do kufru a jeste ti tam zbyde misto Navic i na zadnich sedackach je dost mista, osobne mam 186cm a za sebe si v pohode sednu i kdyz jako ridic mam sedacku opravdu dost vzadu
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Zafira B Automat/Tiptronic
No, jsem ještě o chlup delší, mám skoro dva metry a když jezdíme na víkendy za babičkami a musíme nabalit polovinu výbavy co máme doma, tak je to dost problém. Taky jsem si dost zvykl na vyšší auta, nastupování a přehled z auta je podle mě stejně fajn jako velký kufr Pro Zafiru jsem rozhodnutý, teď jen jaký zvolit motor