Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 66
Registrován: 25 črc 2009, 21:42
Bydliště: Česká Třebová

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od HonzaL » 17 led 2011, 19:19

Píšeš to dobře- když si pustíš klimatizaci, tak zapneš kompresor a vysouší se vzduch, když kompresor neběží, tak má výparník stejnou teplotu jako vzduch, který přes něj prochází.
Meriva B Enjoy 1,4T 88kW

Reklama
 

Uživatelský avatar
danielG
Příspěvky: 78
Registrován: 13 pro 2009, 21:58
Bydliště: Praha

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od danielG » 17 led 2011, 19:46

Já teda nevím jak klima funguje, ale je pravda že když se mi to občas zamlží (není to zase tak často), tak jakmile pustim kompresor je to hned pryč! Doporučuju všem vyzkoušet :)
Opel Astra H Cosmo Caravan 1.7 CDTI 74Kw

Uživatelský avatar
Werewolf
Příspěvky: 1042
Registrován: 30 zář 2010, 22:57
Bydliště: Loket - Karlovy Vary

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od Werewolf » 17 led 2011, 20:30

Díky emvee. Ještě by mě pro úplnost zajímala kompletní funkce. Když je zapnut kompresor, tak se vždycky výparník chladí chladivem? Jak je pak regulována teplota? Jelikož nyní pouze topim, logicky, tak zřejmě se žene vzduch přes nějaký radiátor. Pokud bude léto a já budu chtít chladit, tak ho požene, přes onen chlazený výparník?
Jestli je to tak, znamená to tedy:
Ať je léto nebo zima (at topim nebo chladim), klimatizace tedy běží a zvedá to onu spotřebu o které se v souvislosti s klimama vždy mluví?
Ale moment... Jestliže se výparník chladí, ale topim a tak vzduch ženu přes nějaký radiátor, pak přes chlazený výparník nejde a neměl by se rosit...
Já už jsem z toho jelen! :cry:

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od Westler » 17 led 2011, 20:41

Werewolf: Radiator v topeni a vyparnik jsou v serii za sebou. Vyparnik pri zapnute klime vzduch vysusi a ochladi, radiator mu pouze muze/nemusi zvysit teplotu.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Antero
Příspěvky: 83
Registrován: 26 lis 2009, 09:41
Bydliště: Plzeň

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od Antero » 17 led 2011, 21:18

emvee píše:v zimě je chladný protože je zima :-)

A jaky vliv na to ma teda zapnuti klimatizace? Ja mel za to, ze zapnuti klimatizace v principu znamena jenom sepnuti kompresoru.
emvee píše:Čili když si v zimě v autě zatopíte a pustíte klimatizaci, tak z toho teplého vzduchu z auta se ve výparníku klimatizace dostane vlhkost.
Na tom by neco byt mohlo, ale jenom v pripade zapnute vnitrni cirkulace, jinak se do vyparniku teply vzduch z auta nikdy nedostane. A pokud by byla ona vnitrni cirkulace zapnuta, tak to stejne pomuze jenom na chvili, nez se vyparnik o prochazejici vzduch ohreje (protoze bez zapnuteho kompresoru nebude vyparnik nicim ochlazovan).

Vysouseni vzduchu bez sepnuteho kompresoru je podle me jenom placebo efekt. ;)
Opel Astra H Caravan, Z16XEP, MR 2006

Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od emvee » 17 led 2011, 21:56

Antero: Zapnutí klimatizace je taky to, že se ten vzduch dostane k tomu výparníku, ne jen, že se zapne kompresor. Samozřejmě, že to vysoušení funguje, žádný placebo efekt to není, nebo myslíš, že všichni výrobci aut jsou idioti, co lidem radí v návodech ke svým autům blbosti ohledně vysušení oken? Nebo v ADACu jsou taky volové, co ničemu nerozumí a doporučují to lidem jen tak ze srandy?

Ten výparník se samozřejmě ochladí i v zimě, protože k tepelné výměně dochází i při vypnutém kompresoru. V zimě na to ale stačí náporové chlazení v kondenzátoru, kudy se v létě dostává pryč teplo.

Werewolf: Spotřebu zvyšuje, resp. výkon motoru bere právě ten kompresor, čili v zimě, když neběží se spotřeba nezvyšuje.

Pánové tohle všechno jsem si dneska jen nastudoval na internetu, žádný odborník na to nejsem, stačí jen chvíli googlit, číst a přemýšlet...
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Uživatelský avatar
Werewolf
Příspěvky: 1042
Registrován: 30 zář 2010, 22:57
Bydliště: Loket - Karlovy Vary

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od Werewolf » 17 led 2011, 22:14

emvee píše:Werewolf: Spotřebu zvyšuje, resp. výkon motoru bere právě ten kompresor, čili v zimě, když neběží se spotřeba nezvyšuje.

Pánové tohle všechno jsem si dneska jen nastudoval na internetu, žádný odborník na to nejsem, stačí jen chvíli googlit, číst a přemýšlet...
To jsi mě nic neřek. řekni mě KDY běží a kdy ne. Pokud mám zaškrtnuté tak už běží, nebo si musim nastavit nižší teplotu než je venku aby spustil a chladil tak vzduch? Když říkáš že v zimě neběží, to by znamenalo, že neběží ani když ho mám aktivní...

Možná nejsem super hledač, ale já taky hledal a nalézal jsem jenom stránky, kde vysvětlovali princip ochlazování, ale nikde jsem už nenašel jak celej ten systém využívá toho chladícího "antiradiátoru" k mísení a zpracovávání klimatu v autě... Rád bych nějaký schéma, kudyma ten vzduch teda leze. Tady někdo psal, že jsou v sérii výparník a raditáro, který může a nemusí topit, to znamená, že je v něm nějaký ventil, který ovládá jestli do něho chladící kapalina z motoru jde nebo nejde? To se mi nezdá, takhle to fungovalo na fávech a všichni si tam strkali topení z feldy, právě proto, že to nebylo moc dobrý...

Antero
Příspěvky: 83
Registrován: 26 lis 2009, 09:41
Bydliště: Plzeň

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od Antero » 17 led 2011, 22:55

emvee píše:Ten výparník se samozřejmě ochladí i v zimě, protože k tepelné výměně dochází i při vypnutém kompresoru. V zimě na to ale stačí náporové chlazení v kondenzátoru, kudy se v létě dostává pryč teplo.
Kondenzator se urcite ochladi, to beru, ale jak se od nej ochladi vyparnik mi neni jasne, kdyz chladici medium necirkuluje.
Opel Astra H Caravan, Z16XEP, MR 2006

Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od emvee » 18 led 2011, 09:46

Antero: Ale samozřejmě, že to cirkuluje. To myslíš, že když se v kondenzátoru to chladivo ochlazuje od studeného vzduchu z venku a ve výparníku ohřívá od teplého vzduchu zevnitř auta, že se to chladivo nesnaží tu teplotu vyrovnat? Samozřejmě že snaží, to je prostě fyzika.

Werewolf: Kompresor jede, když zapneš klimu a venkovní teplota je nad cca 5 st. C. Když je teplota venku nižší, tak se kompresor nezapne, protože by chladivo taky mohlo měnit skupenství na pevný a to by byl průser. U automatický klimy ještě bývá (nevím jak je to v astře, mám manuální klimu) mód ECO, který taky vypne kompresor.

Jak přesně je ovládání klimy řešený v astře nevím, jinak je určitě řešená manuální klima a jinak automatická. Tipuju, že u manuální je to tak, že když ji zapneš (a je venku víc než těch 5 st.), tak kompresor jede naplno a teplota vzduchu, kterou to fouká, se mění jen tím, že se do chladnýho vzduchu z klimy přimíchává teplý vzduch (ohřívaný radiátorem) podle nastavení regulace teploty. U automatický tam bude ještě nějaký teplotní čidlo, který tohle automaticky ovládá a buď bude taky jen měnit množství teplýho vzduchu nebo bude možná i měnit výkon kompresoru, tj. jak moc to chladí. Jak přesně to v našich autech funguje by určitě věděl RomanK nebo vojta...
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Uživatelský avatar
Werewolf
Příspěvky: 1042
Registrován: 30 zář 2010, 22:57
Bydliště: Loket - Karlovy Vary

Re: Mlženi a namrzáni skla ze vnitř při odstavení auta

Příspěvek od Werewolf » 18 led 2011, 10:09

Já mám elektronickou, ECO = vypnutý kompresor, když jej vypnu, zobrazí se mi ECO. Když bude 5 stupnu, já si budu chtít přitopit, tak on to nejdřív zchladí a pak to ohřeje? To se mě nezdá.... :) Je to záhada, no hlavně, že to nějak funguje... Ještě jsem se teda nedozvěděl, zda mám vůbec nějaký vliv nyní mít zašrtlý kompresor...

Odpovědět