Porucha CIM-skrytá vada?
Porucha CIM-skrytá vada?
Ahoj všem,
prosím Vás o radu řekl bych technicko-právního charakteru. Před časem jsem koupil u Áček Astru kombíka 2006 1.7 diesela (nenadávejte , auto jsem kupoval s kamarádem automechanikem, pořádně jsme auto prolezli a nenašli jsme na něm žádnou vadu - zjevnou). Při koupi dá bazar člověku podepsat předávací protokol, který ho vyvazuje takřka ze všeho - nicméně u položky startování je tam zaškrtnuto - funkční.
Bohužel se mi stalo, že auto po otočení klíčkem nereagovalo (je to tu v jiných tématech popsáno), tak jsem šel na diagnostiku, tam mi potvrdili, že to je vadný CIM modul (resp imobilizér) a napsali potvrzení, že je tozávadná vada způsobující nenastartování.
Odnesl jsem to do bazaru, vypsal reklamační formulář a za dva dni mi přišlo domů vyjádření - odmítnutí, že je to vada způsobená opotřebením a používáním vozidla.
Podle mě je to skrytá vada a tím pádem je rozpor s kupní smlouvou a mám nárok požadovat opravu/výměnu. Koupil jsem auto, které má být funkční, zjevná vada to nebyla, v předávacím protokolu mám zaškrtnuto, že auto má startovat, tak to přece nemůžou hodit na opotřebení užíváním vozidla.
Ze zákona mám právo 6 měsíců na uplatnění reklamace na skryté vady - v této lhůtě jsem.
Co myslíte? Mám pravdu já nebo bazar?
Díky všem za názory...
prosím Vás o radu řekl bych technicko-právního charakteru. Před časem jsem koupil u Áček Astru kombíka 2006 1.7 diesela (nenadávejte , auto jsem kupoval s kamarádem automechanikem, pořádně jsme auto prolezli a nenašli jsme na něm žádnou vadu - zjevnou). Při koupi dá bazar člověku podepsat předávací protokol, který ho vyvazuje takřka ze všeho - nicméně u položky startování je tam zaškrtnuto - funkční.
Bohužel se mi stalo, že auto po otočení klíčkem nereagovalo (je to tu v jiných tématech popsáno), tak jsem šel na diagnostiku, tam mi potvrdili, že to je vadný CIM modul (resp imobilizér) a napsali potvrzení, že je tozávadná vada způsobující nenastartování.
Odnesl jsem to do bazaru, vypsal reklamační formulář a za dva dni mi přišlo domů vyjádření - odmítnutí, že je to vada způsobená opotřebením a používáním vozidla.
Podle mě je to skrytá vada a tím pádem je rozpor s kupní smlouvou a mám nárok požadovat opravu/výměnu. Koupil jsem auto, které má být funkční, zjevná vada to nebyla, v předávacím protokolu mám zaškrtnuto, že auto má startovat, tak to přece nemůžou hodit na opotřebení užíváním vozidla.
Ze zákona mám právo 6 měsíců na uplatnění reklamace na skryté vady - v této lhůtě jsem.
Co myslíte? Mám pravdu já nebo bazar?
Díky všem za názory...
Astra H Caravan, 1.7 CDTI, 74kW, 2006
- Reklama
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
s áčkama se nedohodneš, to je risk koupě u nich, prostě zásadně neuznávaj žádný reklamace, buď investuješ 4500 do novýho cimu nebo se jdi soudit
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Taky mě to dřív imobilizér někdy dělal, možná by to stačilo přeprogramovat, u mě to pomohlo. Ale s tím by ti asi poradili jedině Romank nebo vojta.
Opel Astra H Cosmo Caravan 1.7 CDTI 74Kw
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Presne tak nekdy to jde preprogramovat. Ja musel kupovat novej .
Astra H Caravan Elegance 1,6 77 kW
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Máš sice pravdu, ale stejně ji neobhájíš. Tady už to tak prostě chodí
Mám podobnou zkušenost s Auto ESA. Je sice ráno, ale už jsem rozpumpovanej a nas....., jak s normálníma lidma v tomhle státě bez pravidel, resp. s pravidly jen pro někoho, vořou.
Jdu si dát kafe a budu Ti držet palce, ať stačí přeprogramování
Mám podobnou zkušenost s Auto ESA. Je sice ráno, ale už jsem rozpumpovanej a nas....., jak s normálníma lidma v tomhle státě bez pravidel, resp. s pravidly jen pro někoho, vořou.
Jdu si dát kafe a budu Ti držet palce, ať stačí přeprogramování
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Díky za názory a podporu-budu informovat jak dopadnu!
V servisu vyčíslili nový modul+naprogramování+montáž na cca 6500,-Kč. Tak napřed skočím v pondělí se zkusit pohádat do těch Áček-nedělám si iluze, že by to mohlo vyjít, ale pro klid duše, že jsem udělal maximum - pak bych zkusil jen to přeprogramování a kdyžtak až potom tu komplet výměnu.
Nejste někdo nějakej odborník z Plzně nebo okolí, kdo byste to přeprogramování zvládnul? Co jsem koukal (díky danielG za jména) tak Vojta je z Liberce a Roman z Brna....
V servisu vyčíslili nový modul+naprogramování+montáž na cca 6500,-Kč. Tak napřed skočím v pondělí se zkusit pohádat do těch Áček-nedělám si iluze, že by to mohlo vyjít, ale pro klid duše, že jsem udělal maximum - pak bych zkusil jen to přeprogramování a kdyžtak až potom tu komplet výměnu.
Nejste někdo nějakej odborník z Plzně nebo okolí, kdo byste to přeprogramování zvládnul? Co jsem koukal (díky danielG za jména) tak Vojta je z Liberce a Roman z Brna....
Astra H Caravan, 1.7 CDTI, 74kW, 2006
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Jsi z Plzně, takže to řešíš na Rokycanský? Já jen, že se dají stlačit s cenou na ND. Jinak nejdřív bych zkusil přeprogramovat. Co máš za motor?
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Jojo, bydlím kousek od Plzně a řeším to na Rokycanský...to je fakt, potvrzuju, s cenou mi škubli dolů, když jsem teďko kupoval šroubky na přichycení spodního krytu motoru...ale stejně jim to půjdu hodit na hlavu, protože mi prodali takový, který nejdou použít ..navíc jeden stál 150 (se slevou 120).
Motor mám 1.7 CDTI, Z17DTH, 74 kW...Neznáš někoho, kdo by zvládnul to přegromavání?
Motor mám 1.7 CDTI, Z17DTH, 74 kW...Neznáš někoho, kdo by zvládnul to přegromavání?
Astra H Caravan, 1.7 CDTI, 74kW, 2006
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Tak ještě jsou v Plzni 2 ofiko dealeři, třeba by nabídli lepší cenu.
Přeprogramování zase jen v autorizáku, aspoň já o nikom s Tech2 v Plzni nevím.
Přeprogramování zase jen v autorizáku, aspoň já o nikom s Tech2 v Plzni nevím.
Re: Porucha CIM-skrytá vada?
Dalšího dealera jsem našel že je na Slovanech na Koterovský, nevíš, kde je tedy ten třetí? Pak nejbližší je ještě ve Starým Plzenci..
Jinak info z mého boje proti větrným mlýnům - přišel jsem do bazaru, zopakoval v krátkosti historii případu, nějakej hošík tam mi řekl, že to musí řešit manažer, že mi ho zavolá. Tak jsme si sedli s manažerem pobočky za stůl, chvíli jsme debatovali o tom, co je skrytá vada a co ne (dozvěděl jsem se, že skrytá vada znamená např. když je na autě nějaký díl svařený/opravený, oni by mi to neřekli při koupi a já to zjistil až poté...zvláštní vysvětlení), pak jsem se dozvěděl, že ten CIM modul se mi mohl rozbít, když jsem vyjel z brány bazaru (což mě namíchlo), tak jsem na něj vytáhl paragrafy z obchodního a občanskýho zákoníku a on mi řekl, že ze své pozice pro mě nemůže nic udělat, že mám napsat nesouhlasný dopis a poslat to doporučeně na jejich reklamační oddělení do Phy. Že to tam přehodnotí a bude se tím zabývat vedení firmy... haha, to jsem zvědav! Takže to jdu udělat, plus si nechám asi vypracovat znalecký posudek.
Z komunikace s bazarem mám dobrý pocit, není to tak, že by mi nezvedali telefon, hrubě mě odbývali nebo něco podobnýho. Nicméně je to z jejich strany zbytečná byrokracie, kdy patrně předpokládají (u mě mylně), že se na to člověk vybodne a přestane to řešit...Někde jsem četl, že kvalita společnosti/ firmy se pozná podle toho, jak jsou ochotni řešit případné reklamace (jestli tu někdo děla v QA, tak by mi to mohl potvrdit, jestli to tak je) a u Áček, který mají ziskovost určitě hodně vysoko, bych předpokládal, že takový prkotiny v řádech jednotek tisíc, budou řešit s větší grácií...
Jinak info z mého boje proti větrným mlýnům - přišel jsem do bazaru, zopakoval v krátkosti historii případu, nějakej hošík tam mi řekl, že to musí řešit manažer, že mi ho zavolá. Tak jsme si sedli s manažerem pobočky za stůl, chvíli jsme debatovali o tom, co je skrytá vada a co ne (dozvěděl jsem se, že skrytá vada znamená např. když je na autě nějaký díl svařený/opravený, oni by mi to neřekli při koupi a já to zjistil až poté...zvláštní vysvětlení), pak jsem se dozvěděl, že ten CIM modul se mi mohl rozbít, když jsem vyjel z brány bazaru (což mě namíchlo), tak jsem na něj vytáhl paragrafy z obchodního a občanskýho zákoníku a on mi řekl, že ze své pozice pro mě nemůže nic udělat, že mám napsat nesouhlasný dopis a poslat to doporučeně na jejich reklamační oddělení do Phy. Že to tam přehodnotí a bude se tím zabývat vedení firmy... haha, to jsem zvědav! Takže to jdu udělat, plus si nechám asi vypracovat znalecký posudek.
Z komunikace s bazarem mám dobrý pocit, není to tak, že by mi nezvedali telefon, hrubě mě odbývali nebo něco podobnýho. Nicméně je to z jejich strany zbytečná byrokracie, kdy patrně předpokládají (u mě mylně), že se na to člověk vybodne a přestane to řešit...Někde jsem četl, že kvalita společnosti/ firmy se pozná podle toho, jak jsou ochotni řešit případné reklamace (jestli tu někdo děla v QA, tak by mi to mohl potvrdit, jestli to tak je) a u Áček, který mají ziskovost určitě hodně vysoko, bych předpokládal, že takový prkotiny v řádech jednotek tisíc, budou řešit s větší grácií...
Astra H Caravan, 1.7 CDTI, 74kW, 2006