NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
K čištění jsem se rozhodl poté, co mi vyskakovala na displeji chyba společně s oranžovým symbolem auta s klíčkem.Samozřejmě následovalo přepnutí vozidla do úsporného režimu a tudíž jízda o ... Jednoduchá, rychlá demontáž.Vyčištění a následná montáž.Nástroje 10 a 13 klíč + torx bity(na oddělení plastové části), kartáček na čištění sazí, přípravek na odstranění karbonu.
Fota převzaté z http://www.astraownersclub.com
Návod zde https://www.opel-astra-h.cz/cisteni-agr-egr-ventilu/
Očištěný a vysušený ventil namontujeme zpět.Nic nezapomenout.Já osobně, jak jsem namontoval čistý ventil, tak jsem to jel projet a po chvilce mi zhasla kontrolka a do dnes se nerožla.Tak regenerace proběhla, tak jak měla a jezdím zase bez problémů.
Fota převzaté z http://www.astraownersclub.com
Návod zde https://www.opel-astra-h.cz/cisteni-agr-egr-ventilu/
Očištěný a vysušený ventil namontujeme zpět.Nic nezapomenout.Já osobně, jak jsem namontoval čistý ventil, tak jsem to jel projet a po chvilce mi zhasla kontrolka a do dnes se nerožla.Tak regenerace proběhla, tak jak měla a jezdím zase bez problémů.
Opel Astra H, Caravan, 1,9 CDTi, 110kW
- Reklama
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Prosím kde najdu AGR(EGR) ventil na motoru 1.7 CDTI 74kw nejlépe foto dival jsem se asi spátně ,foto tu je akorád na 1.9CDTI,děkuji.
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
EGR na 1,7 je vpravo vedle krytu motoru. Vypadá trochu jinak, výfukový plyny jsou přivedeny šikmo zespoda. Při čištění chce ještě myslím sundat elmagnet, který ovládá vlastní ventil, aby se to dalo dobře vyčistit. Jo a ješte to chce vyčistit tu černou trubku za EGR (za motorem) ta je taky dost zanesená.
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Tu je navod na 1,7 CDTi
http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... p?t=241888
Mam v plane si ho vycistit. Ak sa podari tak potom dam vlastny fotonavod... este si na to najst cas
http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... p?t=241888
Mam v plane si ho vycistit. Ak sa podari tak potom dam vlastny fotonavod... este si na to najst cas
Astra H Caravan - Cosmo, 1,7CDTI 74kW
Spotreba: min. 4,7 l/100 (predpisova pokojna jazda - priemer za 300km)
max. 6,3 l/100 (svizna jazda s plnym kufrom - priemer za 500km)
Spotreba: min. 4,7 l/100 (predpisova pokojna jazda - priemer za 300km)
max. 6,3 l/100 (svizna jazda s plnym kufrom - priemer za 500km)
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Uz ked sa zalozila tato tema, tak cosi podrobnejsie pre cistnie EGR Z19XX je tu.
http://www.lucskai.adsl24.co.uk/vectra/ ... 5B1%5D.pdf
http://www.lucskai.adsl24.co.uk/vectra/ ... 5B1%5D.pdf
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Ahoj, byl jsem mesic zpatky na garancni prohlidce (3 roky) v AutoStaiger Praha a pozadal jsem v ramci toho ukonu o prevetivni vycisteni EGR. Prijimaci technik se na me koukal jak na vola a pry ze to nema cenu. Tak jsem nenalehal, stejne jsem byl za blbce. Pred tydnem se mi rozsvitila kontrolka motoru s klicem a taky vyfuku - na diagnostice u AutoStaiger mi rekli, ze je potreba asi nove EGR... vymena vcetne dilu tak 8-10 tis. To me teda dopalilo.
Dneska jsem se do toho pustil na vlastni pest. Jelikoz nemam garaz, tak jsem sjel ke kamaradovi za Prahu. Bohuzel jeste nema udelany vjezd do garaze, takze jsem to delal venku v -6 st., coz je teda pekny vopruz. Postupoval jsem podle navodu, nicmene jsem byl prekvapen, ze muj motor ma trosku jine EGR (1.9/Z19DT). Privod spalin je kolinkem odspodu (imbus), privod k sani je pres plechove kolinko zboku (imbus) a samotny ventil je prisroubovany pres drzak na blok pomoci 3 sroubu. Nejhorsi byly ty imbusy ve spodni casti. Fotky nemam, protoze byla takova kosa, ze na foceni nebyla nalada.
Kdyz jsem to vyndal, jazycek elektromagnetu byl uplne zasekly, takze jsem musel odvrtat ten plastovy kryt a jadro vyrazit (navod nekde na netu). Musim rict, ze to vubec neslo, takze jsme nakonec vyvrtali diru vetsi a pouzili vetsi kulatinu i kladivo. Cele to bylo zkorodovane a ten valecek (jadro elektromagnetu) se musel poradne vycistit. Jelikoz jsme odvrtali trosku vetsi diru nez zdravo, pro klid duse jsem to zalepil pomoci tavici pistole. Dovnitr toho plastoveho krytu jsem strcil 9 vrtak, ten plochy zadek - nechal jsem mezeru cca 1mm a kamos z druhe strany do toho striknul plast. Takze z toho vznikla takova cepicka a dirka zmizela. Civka mela pri mereni cca 7 - 8 Ohm, takze predpokladam, ze ok.
Ventil je vycisteny a namontovany, auto jede dobre, ale kontrolka na palubce mi porad sviti (ten vyfuk). Musi se to nejak zresetovat v servise?
Dneska jsem se do toho pustil na vlastni pest. Jelikoz nemam garaz, tak jsem sjel ke kamaradovi za Prahu. Bohuzel jeste nema udelany vjezd do garaze, takze jsem to delal venku v -6 st., coz je teda pekny vopruz. Postupoval jsem podle navodu, nicmene jsem byl prekvapen, ze muj motor ma trosku jine EGR (1.9/Z19DT). Privod spalin je kolinkem odspodu (imbus), privod k sani je pres plechove kolinko zboku (imbus) a samotny ventil je prisroubovany pres drzak na blok pomoci 3 sroubu. Nejhorsi byly ty imbusy ve spodni casti. Fotky nemam, protoze byla takova kosa, ze na foceni nebyla nalada.
Kdyz jsem to vyndal, jazycek elektromagnetu byl uplne zasekly, takze jsem musel odvrtat ten plastovy kryt a jadro vyrazit (navod nekde na netu). Musim rict, ze to vubec neslo, takze jsme nakonec vyvrtali diru vetsi a pouzili vetsi kulatinu i kladivo. Cele to bylo zkorodovane a ten valecek (jadro elektromagnetu) se musel poradne vycistit. Jelikoz jsme odvrtali trosku vetsi diru nez zdravo, pro klid duse jsem to zalepil pomoci tavici pistole. Dovnitr toho plastoveho krytu jsem strcil 9 vrtak, ten plochy zadek - nechal jsem mezeru cca 1mm a kamos z druhe strany do toho striknul plast. Takze z toho vznikla takova cepicka a dirka zmizela. Civka mela pri mereni cca 7 - 8 Ohm, takze predpokladam, ze ok.
Ventil je vycisteny a namontovany, auto jede dobre, ale kontrolka na palubce mi porad sviti (ten vyfuk). Musi se to nejak zresetovat v servise?
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
V servise alebo lacnejsie je to zmaza OP-COMom.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Tak dnes rano po nastartovani uz kontrolka nesviti, zda se to byt ok. Akorat po zapnuti klice zustava svitit auticko s klickem, myslim ze by melo po par vterinach zhasnout. Kazdopadne po nastartovani motoru uz nic nesviti, tak to ted nebudu resit. Kdyby mi to mohl v Praze nekdo sjet Opcomem, nebo nejakou jinou diagnostikou za mensi peniz, ozvete se. Dekuju
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Můžu Ti to projet Op-Comem, nacházím se v Michli (P-4) nebo ve Strašnicích (P-10).
PRODÁNO: Opel Zafira B 1.9 CDTi 110kW (2006) Sport, Panorama, AFL Bi-xenon, Open&Start, CID+DVD90 CZ, Quick Heat, DDS, UHP, HSA, IDS+, DPF, MKJ, Diagnostika OP-COM (Praha 4)
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
takze smazani OpComem nakonec pomohlo, visela tam opravdu chyba EGR ventilu. dekuji Martinovi ("mach00") za pomoc a autorum za navody na cisteni...
edit: pridavam jeste foto EGR ventilu, co byl u me v motoru (4x imbusy na dve kolinka a 3x sroub na motor)
edit: pridavam jeste foto EGR ventilu, co byl u me v motoru (4x imbusy na dve kolinka a 3x sroub na motor)
- Přílohy
-
- EGR.JPG (9.22 KiB) Zobrazeno 156026 x
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)