Odlučovač pevných částic

Odpovědět
Uživatelský avatar
azo
Příspěvky: 37
Registrován: 07 srp 2010, 20:07
Bydliště: Chodsko

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od azo » 04 zář 2010, 12:12

:oops: už jsem to našel na jiném vlákně..
Zafira 1.9 DT 88 kW 2007

Reklama
 

Uživatelský avatar
Karbec
Příspěvky: 7
Registrován: 04 zář 2010, 12:02
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Karbec » 04 zář 2010, 12:28

Zdravím Vás všecky. Vlastním Opel Zafira 1.9 CDTI, rv 2006, 88 kW. DPF Filtr mám asi 4 měsíce vypáraný, upravenou řídící jednotku, zaslepený EGR ventil. Provedeno ve firmě X-TUNING (www.xtuning.cz). Auto má lepší akceleraci, dynamiku, spotřebu. Jediná vada je, že je o trošku více slyšet roztáčení turba, ale je to pořád v normálu, není to nic, co by nějak vadilo, či rušilo. Žádná extra kouřivost z výfuku není znát, proto každému, kdo má s DPF stejné problémy doporučuji jeho odstranění ve firmách, které se tím zabývají. Je to položka cca do 10 tisíc a máte na vždycky pokoj. Nový DPF stojí okolo 50 tisíc, což je darda jako blázen.
Filtr pevných částic je asi ta nejhorší věc, se kterou jsem se kdy u aut setkal. Auto sem koupil a mělo něco nalítáno (cca 180 000). Probíhala mi regenerace filtru, ale nikdy ne dokonale. Auto hučelo, okamžitá spotřeba šla brutálně nahoru, nejdřív jsem si myslel, že to jede na tři válce, převalovalo se to jako kůň. Nechával jsem filtr pevných částic vyčistit i uměle vyvolanou regenerací v autorizovaném servisu OPEL, auto valilo na místě na plné obrátky po dobu cca 20 minut a stejně to nepomohlo. Vystříkávali jsme si filtr horkým wapem a taky nic. Při nedodělané regeneraci je možnost i toho, že Vám turbo natáhne olej a je hotovo, regenerace se mi vždy spustila při příjezdu do práce, tak jsem se otočil a dal jsem si dalších 20 km, aby se filtr vypálil. Nikdy v regeneraci auto nevypínejte, může to mít katastrofální následky. Při jedné z cest do Brna se mi auto hodilo po 5 km od domu do nouzového režimu a bylo vymalováno. Po těchto obrovských problémeh jsem se rozhodl filtr nechat odstranit a od té doby pohoda a Zafirka mi konečně začala dělat radost.
Dříve: Opel Calibra 2.0i 16V, rv 1993, 110 kW, White
Dříve: Opel Astra Caravan 1.6i 8V, rv 1996, 55 kW, Magenta
Nyní: Opel Zafira 1.9 CDTI, rv 2006, 88 kW, COSMO, Black

Uživatelský avatar
Montty
Příspěvky: 38
Registrován: 24 bře 2010, 13:45
Bydliště: Pohořelice, Zlín

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Montty » 04 zář 2010, 15:56

Zdravím,
chci se zeptat, píšeš zde, že je slyšet roztáčení turba, je to slyšitelné v zadu od výfuku, nebo od motoru? Máš tam místo filtru jen trubku, nebo je jen odpojený?
Já mám totiž verzi bez filtru a zdá se mi, že výfuk hlučněší, než, když jsem kupoval auto a zkoušel jeden kousek s filtrem.
Díkes
Nově Zafira B 1.9 88kW SilverCars
Teď už je sousedova Astra H Caravan 1.9 88kW BlackCars

Uživatelský avatar
Karbec
Příspěvky: 7
Registrován: 04 zář 2010, 12:02
Bydliště: Velké Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Karbec » 04 zář 2010, 18:15

Filt tam po odstranění fyzicky není, ta keramická přepážka připomínající včelí plástve je prostě venku. Roztáčení turba je slyšet více vepředu, výfuk hlučnější není, jen po větší zátěži mi přijde, že je trošičku více dunivý zvuk, ale nic zásadního.

Odstranění DPF - následující odkazy (je jich samozřejmě mnohem více, ale pro info tohle stačí)

http://www.chiptuning.cz/galerie-chiptuningu.php

http://www.fapoff.cz/

http://www.xtuning.cz/
Dříve: Opel Calibra 2.0i 16V, rv 1993, 110 kW, White
Dříve: Opel Astra Caravan 1.6i 8V, rv 1996, 55 kW, Magenta
Nyní: Opel Zafira 1.9 CDTI, rv 2006, 88 kW, COSMO, Black

Haczek
Příspěvky: 126
Registrován: 28 črc 2009, 10:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Haczek » 08 říj 2010, 18:27

Odstranění DPF - následující odkazy (je jich samozřejmě mnohem více, ale pro info tohle stačí)

http://www.carteam.cz/

- tento človíček by se v seznamu také neměl zapomínat :mrgreen:
------------------------------------------------------------------------------
DPF mám 3dny odstraněný Romanem - problémy jsem neměl, ale teď mám výhody:

Znatelně se zlepšil nástup motoru -při komfortním režimu jsem měl dojem že mám aktivovaný sport režim. Tedy citlivost plynu je tak o 30procent blíže ke sport módu a hlavně motor nemá prodlevu nástupu výkonu při rozjezdu! Párkrát jsem se po městě omylem "závodně" na křižovatce rozjel, protože jsem navyklí na pomalejší nástup motoru.

Snížila se mně při stání spotřeba o 0,15litru, při jízdě také ale ještě nechci psát o kolik -až bude aspoň jeden tisíc km najetý, což bude tak za 2dny.... Zatím to vypadá na 0,3-0,5l/100km, ale to je zatím pouze subjektivní odhad na pár okreskách.

Již mně nebude štvát vypalování sazí při dojezdu do cíle (letos jsem měl na něj obzvlášť štěstí)....

PS: příště v seznamech nezapomínejte na toho RomanaK, kterého doporučuje 9,5majitelů Oplů z deseti :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :!:
Astra GTC 1,9 (110kW)

Haczek
Příspěvky: 126
Registrován: 28 črc 2009, 10:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Haczek » 01 lis 2010, 14:42

Tak od odstranění pdf jsem moc nejezdil, jen cca 4800Km za necelý měsíc a spotřeba je dle palubáku a tankování do nádrže 6,4l. Dřív jsem měl dlouhodobou spotřebu na 50 000km 6,9.

Tedy úspora 0,5l -což teda koukám -myslel jsem si že to bude tak 2-3dcl. (průměr v zimě se k horšímu nezmění -zimáky mám široké 205, letní 225 a tak je spotřeba obdobná)

Takže ještě jednou děkuji RomanoviK, už jsem ušetřil na naftě 720Kč :mrgreen:
Astra GTC 1,9 (110kW)

honzasek
Příspěvky: 14
Registrován: 25 kvě 2010, 10:50

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od honzasek » 15 lis 2010, 09:10

Zdravím,
přidávám stejný problém. Atsra 1,9 cdti 110 kw. Je to asi 14 dní, kdy jsem měl pocit, že auto do 2000 ot/min málo táhne. Pak zabere a je vše ok. Spotřeba je taky ok. Včera se k tomu přidala rozsvícená kontrolka emisí. Zajel jsem do Opel servisu a tam na mě vybalili, že je asi hotový tento filtr. Nový stojí 50 000,- Zatím tedy nevím, jestli se jim to podaří vyčistit, nebo ne. Počkám, až zavolají.
Pokud bych tento filtr nechal odpojit a dát do toho stavu, jak se píše výš, má to nějaký negativní vliv? Třeba pak na technické, když vám měří emise, nebo jestli to neoddělá něvo jiného jako třeba turbodmychadlo, nebo katalizátor?

Děkuji za případné informace.

Honza

honzasek
Příspěvky: 14
Registrován: 25 kvě 2010, 10:50

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od honzasek » 15 lis 2010, 09:12

Ještě jsem si zapomněl postěžovat. Nidky jsem nepocítil nějakou změnu v chování motoru, tím chci říct, že jsem nezaznamenal ten cyklus vypalování, takže jsem vlastně ani netušil, že něco takového se děje. Podle mě je to dost zásadní informace, kterou by Vám asi při prodeji vozu měli říkat. Nebo myslíte, že ne? To auto má najeto 56000 km.

Honza

Uživatelský avatar
sauce
Příspěvky: 570
Registrován: 18 srp 2010, 09:02

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od sauce » 15 lis 2010, 09:19

Při převzetí nového vozu podepisuješ papír, že jsi byl seznámen mimo jiné s procesem regenerace filtru pevných částic a že bereš na vědomí veškeré důsledky toho, když proces nedoběhne apod.

Jenda
Příspěvky: 100
Registrován: 06 kvě 2010, 18:30
Bydliště: Pernink
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Jenda » 15 lis 2010, 12:31

Ahoj,

taky nad tou regenerací tapu, s Astrou jsem zatim 35000 km, aktualne najeto 155480 km - že by auto nejak cukalo, nebo kourilo, blikalo žhavení repsektive probihala nejaka regenerace jsem si nevšiml, jezdim hlavne po dalnicich kolem 150Km/h , takze me taky čeka plný filtr ???

To mam radost :?
Opel ASTRA Caravan 1.9 CDTI 16 V / 88 kw - chip na 110 kw / 330 Nm

Odpovědět