Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Před několika měsíci jsem si pořídil ojetou Astru H - 1,7 CDTI-74 kW (Z17DTH) - autíčko poslouchá na slovo, ale jedna věc, která mi opravdu vadí, jsou vibrace přenášené do volantu (společně s vibrujícím klíčem v zapalování) při otáčkách motoru v rozmezí zhruba 1950-2100 ot/min. Je to dost nepříjemné a kazí to celkový dojem z jízdy. Vibrace se stupňují v závislosti na zařazeném rychl. stupni. Jednička, dvojka, trojka ještě v pohodě, ale pokud na to šlápnu při zařazené čtyřce nebo pětce, pak právě ve výše uvedených otáčkách dojde k uvedeným vibracím.
V Oplu zkoušeli hromadu věcí, vyměnili EGR ventil, poštelovali co se dalo a nakonec provedli montáž nějakého antivibračního zařízení - toto mělo jistý účinek, ale vibrace jsou stále patrné.
Nemáte s tímto nějakou zkušenost ?
Díky.
V Oplu zkoušeli hromadu věcí, vyměnili EGR ventil, poštelovali co se dalo a nakonec provedli montáž nějakého antivibračního zařízení - toto mělo jistý účinek, ale vibrace jsou stále patrné.
Nemáte s tímto nějakou zkušenost ?
Díky.
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
- Reklama
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Hoj, co třeba nechat převážit kola nebo můžeš mít kousnutý ráfek někde o obrubník.Nebo mě napadlo poškozený kord na pneu(odkaz:http://cs.wikipedia.org/wiki/Pneumatikový_kord) nebo poslední věc, která by měla spojitost s vibracemi můžou být vymezovací kroužky.Samozřejmě to může toho být hafo, co to může dělat.Zatím zkus toto a uvidíme.
Opel Astra H, Caravan, 1,9 CDTi, 110kW
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Taky bych asi zkusil zkontrolovat podvozek, je to nejjednodušší a levnější, než to co popisuješ... Co to bylo prosím za Opla??
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Kola, ráfky, to všechno je zkontrolováno a O.K.
Co to znamená zkontrolovat podvozek ?
Opel servis Olomouc - nakonec se mě snažili uklidnit, že je to normální. Ale normální to není...
Co to znamená zkontrolovat podvozek ?
Opel servis Olomouc - nakonec se mě snažili uklidnit, že je to normální. Ale normální to není...
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Teď jsem z tý mý potvory vylezl, schválně jsem to pozoroval a nic... A co poloosy? Kdyby to podle mne bylo motorem, bude to dělat pokaždý v těch kritických otáčkách a ne jen na 4 a 5. To vypadá, že to dělá v určité rychlosti... Zkus ještě kontrolu kol v nějakém pneu servisu, prostě jinde, a ať zkontrolují i házivost kol...JaMa píše:Kola, ráfky, to všechno je zkontrolováno a O.K.
Co to znamená zkontrolovat podvozek ?
Opel servis Olomouc - nakonec se mě snažili uklidnit, že je to normální. Ale normální to není...
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Je zajímavé, že to opravdu dělá jen při zařazené 4 a 5 rychl.stupně.Pepino se zmínil o poloosách, já bych mohl zmínit ramena.Tady máš odkaz na podobný problém u Omegy, ale za zmínku to stojí.
http://home.anet.net.tw/bob_chen/Arm_fr ... _front.htm
Samozřejmě mě napadlo nahuštění pneu, ale to je asi bezpředmětné se ptát.Jistě máš zkontrolováno.
http://home.anet.net.tw/bob_chen/Arm_fr ... _front.htm
Samozřejmě mě napadlo nahuštění pneu, ale to je asi bezpředmětné se ptát.Jistě máš zkontrolováno.
Opel Astra H, Caravan, 1,9 CDTi, 110kW
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Špatně jsem se vyjádřil, u jedničky, dvojky, trojky je to neznatelné, protože většinou dané rozmezí otáček překonám rychleji (zavrnění volantu je citelné, ale mnohem kratší dobu), než když na to šlápnu při zařazené pětce, kdy zatížím motor více a dané rozmezí otáček překonávám několik sekund. V každém případě je to závislé na otáčkách motoru - vždy když roztáčím motor v rozmezí 1950-2100 ot. - pak ta potvůrka zavrní...
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Vibrace může způsobovat několikero věcí.
Pokud přezouváte z letních na zimní a používáte jednu sadu ráfků, může po pár kilometrech dojít k posunu pneumatiky na ráfku a tím pádem k rozvážení.
Pak může být na vině i samotná vyvažovačka (samozřejmě musí být čistá, pravidelně kalibrovaná a musí s ní dělat řádně proškolený personál - jinak se může stát, že vyvážené kolo bude nevyvážené a na krajích vašich krááásných ráfků s límcem bude natlučené závaží pro plechové ráfky ). A když správně upnete trojůhelních tak ho vyvážíte taky - ale na autě to jaksi nebude ono - takže ráfky rovné, nebo nechat srovnat, jinak vyhazujete peníze.
Vyvažování kol je kapitola sama sobě - máme několik druhů závaží, několik možností jeho umístění, na "lepších" vyvažovačkách je možné provést tzv. optimalizaci, kdy se nejdříve "zamotá" samostatný ráfek , pak ráfek s pneumatikou, mašina navrhne případné posunutí pneumatiky na ráfku tak, aby s nevývažky ráfku a pneumatiky eliminovaly. Pak se také dá u paprskovýc ráfků závaží schovávat za paprsky (když máte hezké černé ráfky, vypadá to blbě když se na vás culí stříbrné závaží) atd.
Pneumatiky jsou taktéž na delší povídání - jeté pneu kupované někde na trhu, v bazaru a pod na auto nepatří. Proč? Několikrát se stalo, že takovéto pneumatiky, které si zákazní přivezl, buď neodpovídaly rozměrům používaných na daném vozidle (pro upřesnění - na Fabii se 14" ráfky prostě pneumatiku o rozměru 165/70R13 nedostanete i když se prodávající dušoval, že: to tam půjde) , pak bylo i pár pneu s prořezaným vzorkem do takové míry, že bylo vidět plátno, nebo se po nafouknutí dělaly na bocích boule, nízkoprofilové pneumatiky s rychlostním indexem V, W a vyšším měly opravované bočnice radiálníma záplatama a podobné zhovadilosti. Nevím jak jinde, já s tím lidi slušně vyhazuju, pokud trvají na svém, mám připravený papír s formulací, že zákazník byl upozorněn, že pneumatika není vhodná k dalšímu použití, a že následná montáž byla provedena na jeho výslovné přání atd.
Jaká koliv z těchto věcí může mít vliv na chvění volantu - ať už stálé, nebo jen v určitých rychlostech.
Neopomeňme taky fakt, že zákazník by si po ujetí "několika" kilometrů měl buďto sám, nebo si v servisu nechat zkontrolovat dotažení kol. Stejně jako to, že pokud použijete ráfky s větší středovou dírou než jakou má vaše vozidlo, měly by být při montáži těchto ráfků použity centrovací kroužky patřičných rozměrů, nemluvě o správných šroubech - matkách (dostatečná délka a správná dosedací plocha).
Pakliže eliminujeme tyto faktory, můžeme směle pokračovat dále - házivost brzdových kotoučů, vůle v silentblocích, čepech, ramenech atd.
Pokud přezouváte z letních na zimní a používáte jednu sadu ráfků, může po pár kilometrech dojít k posunu pneumatiky na ráfku a tím pádem k rozvážení.
Pak může být na vině i samotná vyvažovačka (samozřejmě musí být čistá, pravidelně kalibrovaná a musí s ní dělat řádně proškolený personál - jinak se může stát, že vyvážené kolo bude nevyvážené a na krajích vašich krááásných ráfků s límcem bude natlučené závaží pro plechové ráfky ). A když správně upnete trojůhelních tak ho vyvážíte taky - ale na autě to jaksi nebude ono - takže ráfky rovné, nebo nechat srovnat, jinak vyhazujete peníze.
Vyvažování kol je kapitola sama sobě - máme několik druhů závaží, několik možností jeho umístění, na "lepších" vyvažovačkách je možné provést tzv. optimalizaci, kdy se nejdříve "zamotá" samostatný ráfek , pak ráfek s pneumatikou, mašina navrhne případné posunutí pneumatiky na ráfku tak, aby s nevývažky ráfku a pneumatiky eliminovaly. Pak se také dá u paprskovýc ráfků závaží schovávat za paprsky (když máte hezké černé ráfky, vypadá to blbě když se na vás culí stříbrné závaží) atd.
Pneumatiky jsou taktéž na delší povídání - jeté pneu kupované někde na trhu, v bazaru a pod na auto nepatří. Proč? Několikrát se stalo, že takovéto pneumatiky, které si zákazní přivezl, buď neodpovídaly rozměrům používaných na daném vozidle (pro upřesnění - na Fabii se 14" ráfky prostě pneumatiku o rozměru 165/70R13 nedostanete i když se prodávající dušoval, že: to tam půjde) , pak bylo i pár pneu s prořezaným vzorkem do takové míry, že bylo vidět plátno, nebo se po nafouknutí dělaly na bocích boule, nízkoprofilové pneumatiky s rychlostním indexem V, W a vyšším měly opravované bočnice radiálníma záplatama a podobné zhovadilosti. Nevím jak jinde, já s tím lidi slušně vyhazuju, pokud trvají na svém, mám připravený papír s formulací, že zákazník byl upozorněn, že pneumatika není vhodná k dalšímu použití, a že následná montáž byla provedena na jeho výslovné přání atd.
Jaká koliv z těchto věcí může mít vliv na chvění volantu - ať už stálé, nebo jen v určitých rychlostech.
Neopomeňme taky fakt, že zákazník by si po ujetí "několika" kilometrů měl buďto sám, nebo si v servisu nechat zkontrolovat dotažení kol. Stejně jako to, že pokud použijete ráfky s větší středovou dírou než jakou má vaše vozidlo, měly by být při montáži těchto ráfků použity centrovací kroužky patřičných rozměrů, nemluvě o správných šroubech - matkách (dostatečná délka a správná dosedací plocha).
Pakliže eliminujeme tyto faktory, můžeme směle pokračovat dále - házivost brzdových kotoučů, vůle v silentblocích, čepech, ramenech atd.
Opel Astra H, Caravan, 1,9 CDTi, 110kW
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Zatím díky za příspěvky, vypadá to, že se budu muset vydat cestou kontroly ramen, čepů, silentbloků apod.
Pneu jsou nové, vyvážení O.K. (navíc problém byl i před přezutím z letních pneu a disků), brzdy jsem měnil před 15 000 km, ty jsou taky O.K.
Uvidím, v každém případě, pokud vás ještě něco napadá, určitě se ozvěte.
Pneu jsou nové, vyvážení O.K. (navíc problém byl i před přezutím z letních pneu a disků), brzdy jsem měnil před 15 000 km, ty jsou taky O.K.
Uvidím, v každém případě, pokud vás ještě něco napadá, určitě se ozvěte.
JaMa
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Opel Astra H, 1,7 CDTI, 74 kW (2005)
Re: Vibrace 1,7 CDTI-74 kW
Zdravím. Musím říct, že když jsem si přečetl tvé pocity, tak já mám ve své Astře podobné a přičítám to motoru. K vibracím dochází než zabere turbo a to je u mého motoru 1.9CDTi 110kW při 2000 otáčkách. Od těchto otáček se motor pohybuje v oblasti max. momentu a všechno je v pohodě. V pohodě je to taky asi do 1850, ale jak nato šlápnu při 1850, tak se přenesou vibrace podobně jak to popisuješ(i do klíčku). Nejvíc je to znatelné na 4 a 5tku, protože to trvá nejdéle, než to tyto otáčky překoná. Je to, ale znatelné i na 3, když chci i na dvojku, záleží na terénu. Díval jsem se do návodu na krouťák u tvé 1.7 a není tam napsáno rozmezí otáček, kde je max. krouťák. Je tam jenom 2300 otáček, takže nevím jaký je průběh momentu. Já osobně bych bral max. krouťák raději už od 1700, tak jako to je u slabších 1.9 74kW a 88kW. Přemýšlel jsem o chiptunningu, některé firmy mají v parametrech posun max. kroutícího momentu u mého motoru k 1900, ale RomanK mě od toho odradil z důvodu nutného zásahu do ŘJ s nejistým výsledkem. Jinak pokud jedu nad 2000 otáček vše je v pohodě, akorát je auto pořád připraveno vystřelit vpřed a všichni mně na silnici pořád překáží a není to žádná klidná rodinná jízda. Takže často jezdím v rozmezí 1050 až 1850 a jak jdu přes 1850 tak řadím vyšší rychlost, anebo hodně přidám abych se dostal nad 2000. Má to samozřejmě vliv i na spotřebu (myslím jako ježdění do 2000 otáček)Teď mám spotřebu 6,3 - kombinace obou výše popsaných stylů jízdy. To jsou moje zkušenosti s 1.9 110kW, auto mělo při koupi najeto 65000km,ted mám 75000 r.v. 11/04, chování motoru je pořád stejné, nezhoršuje se ani nezlepšuje, takže to považuji za normál. Musel bych se asi svézt s jiným se stejným motorem abych to mohl porovnat a přesvědčit se o opaku. Zatím CauJaMa píše:Před několika měsíci jsem si pořídil ojetou Astru H - 1,7 CDTI-74 kW (Z17DTH) - autíčko poslouchá na slovo, ale jedna věc, která mi opravdu vadí, jsou vibrace přenášené do volantu (společně s vibrujícím klíčem v zapalování) při otáčkách motoru v rozmezí zhruba 1950-2100 ot/min. Je to dost nepříjemné a kazí to celkový dojem z jízdy. Vibrace se stupňují v závislosti na zařazeném rychl. stupni. Jednička, dvojka, trojka ještě v pohodě, ale pokud na to šlápnu při zařazené čtyřce nebo pětce, pak právě ve výše uvedených otáčkách dojde k uvedeným vibracím.
V Oplu zkoušeli hromadu věcí, vyměnili EGR ventil, poštelovali co se dalo a nakonec provedli montáž nějakého antivibračního zařízení - toto mělo jistý účinek, ale vibrace jsou stále patrné.
Nemáte s tímto nějakou zkušenost ?
Díky.
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004