LPG a záruka
Re: LPG a záruka
ano spousta lidí jezdí do servisu jinam než kde auto koupili, ale za ten servis platí, proto se knim tam chovají asi líp
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
- Reklama
Re: LPG a záruka
Za garančku platíš všude, v Oplu, koncernu nebo třeba v Kia motors.. Zatím na nic jiného ten kolega nemusel nemusel...
A odstranit v záruce takovou prkotinu, jak je tady popsaná by snad měl každý autorizovaný servis, vždyť jde o jméno značky..
Bohužel u nás je na prvním místě zisk, dobré jméno značky/firmy a důvěra zákazníků jsou někde vzadu..
A odstranit v záruce takovou prkotinu, jak je tady popsaná by snad měl každý autorizovaný servis, vždyť jde o jméno značky..
Bohužel u nás je na prvním místě zisk, dobré jméno značky/firmy a důvěra zákazníků jsou někde vzadu..
Re: LPG a záruka
Chápu, kdyby mi někdo u Staigeru řekl, že si do názarníku smím vrtat sám, tak bych si to klidně udělal. Jádro pudla je ale jinde. Díky téhle příhodě jsm se dozvěděl, že s novým autem kouopeným s LPG pohonem mne autorizovaný servis odmítne ať přijedu s čímkoliv. A když pošlu dotaz na Opel, tvrdí mi, že jsem o záruku stejně přišel, ačkoliv prodejce tvrdí něco jiného.
Jasně, s pojízdným autem klidně příště zajedu do Kolína. Ale až mne příště nechá na holičkách někde 200 km od domova nebo v cizině, to mám povinnost si to nechat odvézt na plošině do Kolína ? Takhle Opel chápe celoevropskou záruku ?
Jak se ten techni jmenova, to nevím, přes mail mne objednával nějaký pan od "K" a končící na "a", i když mail přišel od nějaké paní. Každopádně si mne pozval (můj původní dotaz byl, jestli si to mohu opravit nějak sám) a problém byl, až když na místě zjistili, že auto je na LPG.
Takže nechci nikomu křivdit, ale řekl bych že jsem zaznamenal dva problémy - jeden menší (přístup Staigreru) a druhý zásadní (zda když si u autorizovaného dealera Opelu objednám dle jejich nabídky nové auto i s LPG s výslovným slibem, že to na záruku nemá vliv, oni o tom navíc informují výrobce, kterému to v tu chvíli nevadí a po té, co auto zaplatím, se dozvím, že ho mám komplet bez záruky výrobce, že výrobce už nezajímám a všechno co se mi s autem stane, mám už řešit jen s prodejcem, jelikož výroce neřeší, co si prodejci se zákazníky domluví). To jestli se nějakému technikovi líbí nebo nelíbí, že je auto koupené jinde, je myslím z tohoto pohledu nepodstatné, protože to by se mělo řešit mezi servisem a výrobcem (ten slibuje záruku u autorizovaných kdekoliv) a ne mezi servisem a zákazníkem. Pokud by Opel od začátku tvrdil, že mi záruka platí jen u prodejce, tak bych si to auto nekoupil, jiné značky také prodávají funkční auta a nabízejí v tomto smyslu lepší podmínky. To je důvod, proč se teď cítím svým způsobem podveden a i když nejsem právník a neumím rozhodnout, jestli je vina u prodejce nebo výrobce, nevím, že bych udělal cokoliv špatně, ale ponesu důsledky. To je důvod, proč jsem napsal, že Opel si už asi příště někoupím - ztráta důvěry hned na začátku, místo abych si nové auto užil ....
To je jako by mi u Brně na dovolené odmítli lékařské ošetření syna proto, že má rodiště v Praze :-/
Jasně, s pojízdným autem klidně příště zajedu do Kolína. Ale až mne příště nechá na holičkách někde 200 km od domova nebo v cizině, to mám povinnost si to nechat odvézt na plošině do Kolína ? Takhle Opel chápe celoevropskou záruku ?
Jak se ten techni jmenova, to nevím, přes mail mne objednával nějaký pan od "K" a končící na "a", i když mail přišel od nějaké paní. Každopádně si mne pozval (můj původní dotaz byl, jestli si to mohu opravit nějak sám) a problém byl, až když na místě zjistili, že auto je na LPG.
Takže nechci nikomu křivdit, ale řekl bych že jsem zaznamenal dva problémy - jeden menší (přístup Staigreru) a druhý zásadní (zda když si u autorizovaného dealera Opelu objednám dle jejich nabídky nové auto i s LPG s výslovným slibem, že to na záruku nemá vliv, oni o tom navíc informují výrobce, kterému to v tu chvíli nevadí a po té, co auto zaplatím, se dozvím, že ho mám komplet bez záruky výrobce, že výrobce už nezajímám a všechno co se mi s autem stane, mám už řešit jen s prodejcem, jelikož výroce neřeší, co si prodejci se zákazníky domluví). To jestli se nějakému technikovi líbí nebo nelíbí, že je auto koupené jinde, je myslím z tohoto pohledu nepodstatné, protože to by se mělo řešit mezi servisem a výrobcem (ten slibuje záruku u autorizovaných kdekoliv) a ne mezi servisem a zákazníkem. Pokud by Opel od začátku tvrdil, že mi záruka platí jen u prodejce, tak bych si to auto nekoupil, jiné značky také prodávají funkční auta a nabízejí v tomto smyslu lepší podmínky. To je důvod, proč se teď cítím svým způsobem podveden a i když nejsem právník a neumím rozhodnout, jestli je vina u prodejce nebo výrobce, nevím, že bych udělal cokoliv špatně, ale ponesu důsledky. To je důvod, proč jsem napsal, že Opel si už asi příště někoupím - ztráta důvěry hned na začátku, místo abych si nové auto užil ....
To je jako by mi u Brně na dovolené odmítli lékařské ošetření syna proto, že má rodiště v Praze :-/
Re: LPG a záruka
Tomu bych se ani nedivil. Spousta Brnaku Prazaky nemusikomanek píše:To je jako by mi u Brně na dovolené odmítli lékařské ošetření syna proto, že má rodiště v Praze :-/
Re: LPG a záruka
dřív než začneš řešit prodejce a volat k tomu ČOI, doporučuji mít odmítnutí garance na lejstru.. On Ti kde kdo, rád navypráví kde co.. A pak budeš prodejci říkat, co říkali jiní a porovnávat s tím, co říká on.. Jak praví obchodníci ze zdejšího fóra - nač hned všude tahat jak furiant právníka. Napřed ať Ti vydaj lejstro a s tím se pak budeš točit u prodejce na smlouvě (objednávce a faktuře ohledně svého auta) JInak jsi pořád v rovině, jedna paní (byť z Oplu) mi povídala.. To je rada právníka.
Zafira 1.9 DT 88 kW 2007
Re: LPG a záruka
Jsem taky obchodník a k zákazníkům se opravdu nechovám arogantně, i kdybych si o nich myslel to nejhorší...
Jinak je pravda, že píč**ina na 10 minut třeba člověka nasere, ale když to nedá najevo a byl by naopak příjemnej, tak má šanci, že ten člověk se stane jeho zákazníkem, ne zákazníkem konkurence... Ale to je fuk, ať si to dělá každej jak chce, ona to neviditelná ruka trhu jednou protřídí
Jinak je pravda, že píč**ina na 10 minut třeba člověka nasere, ale když to nedá najevo a byl by naopak příjemnej, tak má šanci, že ten člověk se stane jeho zákazníkem, ne zákazníkem konkurence... Ale to je fuk, ať si to dělá každej jak chce, ona to neviditelná ruka trhu jednou protřídí
Naposledy upravil(a) Samothe dne 31 srp 2010, 10:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: úprava vulgarismu
Důvod: úprava vulgarismu
Re: LPG a záruka
Pánové,
všem Vám moc děkuji za rady a názory, některým i za podporu. Příště si to, co bude vypadat jako "píčovina na 10 minut" po telefonu ověřím v servisu mého prodejce, jestli má cenu s tím někam jezdit, případně jestli nepočkat, až toho bude víc. K záruce: kontaktoval jsem technika, který LPG přestavbu prováděl, ten o žádném podobném případu neví, dokonce si k nim prý přestavby jezdí dělat i z jiných zemí a bez problémů. Prodejce mi dnes psal, že požádal Opel o vysvětlení toho, co mi napsali, protože prý postupoval dle jejich směrnic (příprava na LPG jako ceníková položka Opelu včetně donastavení elektroniky jejich softwarem, přestavba před předáním vozu zákazníkovi, ....) Takže určitě dám vědět, co se vyřešilo a pokud Opel bude trvat na svém, budu se snažit z nich dostat to tvrzení písemně, jak mi tu radíte. Třeba opravdu jen plaším na základě toho, co jedna paní z Opelu povídala, ale uvidíme.
Jinak pokud jde o to, jeslti být na zákazníka protivný nebo to přejít s úsměvem: asi ani jedno, ze zákazníka není třeba dělat blba, nicméně dobrá rada, jak si něco vyřešit svépomocí už při objednávce do servisu ušetří čas oběma stranám a zákazníkovu i cestu do servisu. Proč třeba Opel nemá na svých stgránkách něco jako FAQ, kam by se scházely stručné návody na nejčastěji řešené problémy ze servisů, místo aby si zákazníka rovnou objednali na středu v devět a pak mu na místě vynadali, proč je otravuje ? Možná je to zbytečné pro lidi, kteří mají x-té auto a přes víkend pod ním leží v garáži. Pro ostatní je to ale často jen přepravní nástroj a z každého sebemenšího problému jsou na prášky
Tak zatím, ať Vám to všem jezdí jak má a kdo je tu za prodej nebo servis, tomu přeju co nejméně takových diletantů jako jsem já
všem Vám moc děkuji za rady a názory, některým i za podporu. Příště si to, co bude vypadat jako "píčovina na 10 minut" po telefonu ověřím v servisu mého prodejce, jestli má cenu s tím někam jezdit, případně jestli nepočkat, až toho bude víc. K záruce: kontaktoval jsem technika, který LPG přestavbu prováděl, ten o žádném podobném případu neví, dokonce si k nim prý přestavby jezdí dělat i z jiných zemí a bez problémů. Prodejce mi dnes psal, že požádal Opel o vysvětlení toho, co mi napsali, protože prý postupoval dle jejich směrnic (příprava na LPG jako ceníková položka Opelu včetně donastavení elektroniky jejich softwarem, přestavba před předáním vozu zákazníkovi, ....) Takže určitě dám vědět, co se vyřešilo a pokud Opel bude trvat na svém, budu se snažit z nich dostat to tvrzení písemně, jak mi tu radíte. Třeba opravdu jen plaším na základě toho, co jedna paní z Opelu povídala, ale uvidíme.
Jinak pokud jde o to, jeslti být na zákazníka protivný nebo to přejít s úsměvem: asi ani jedno, ze zákazníka není třeba dělat blba, nicméně dobrá rada, jak si něco vyřešit svépomocí už při objednávce do servisu ušetří čas oběma stranám a zákazníkovu i cestu do servisu. Proč třeba Opel nemá na svých stgránkách něco jako FAQ, kam by se scházely stručné návody na nejčastěji řešené problémy ze servisů, místo aby si zákazníka rovnou objednali na středu v devět a pak mu na místě vynadali, proč je otravuje ? Možná je to zbytečné pro lidi, kteří mají x-té auto a přes víkend pod ním leží v garáži. Pro ostatní je to ale často jen přepravní nástroj a z každého sebemenšího problému jsou na prášky
Tak zatím, ať Vám to všem jezdí jak má a kdo je tu za prodej nebo servis, tomu přeju co nejméně takových diletantů jako jsem já
Re: LPG a záruka
Zdravím všechny!
Slíbil jsem, že dám vědět, pokud bude další vývoj v případu záruky. Dnes jsem od Opelu dostal oficiální dopis klasickou poštou, kde mi píšou, že pokud jejich autorizovaný prodejce provedl v rámci dodání přestavbu na LPG, bylo jeho povinností mi oznámit, že tím přijdu o záruku a že to neudělal, je to jeho problém a nikoliv problém výrobce. Záruka na veškeré součásti vozu mi tím od výrobce padá a s veškerými záručními opravami se mám obracet pouze na servis mého prodejce. Převzetím vozu a s tím spojeným podpisem v prodejně jsem údajně prohlásil, že vůz nemá žádné vady, dostal jsem jej v naprostém pořádku a se vším jsem spokojený. Jinak je jim prý líto, že nejsem spokojený, je to dle jejich slov úplná výjimka a jejich kvalita je úžasná.
Tj. vyžádám si ještě písemné stanovisko prodejce k rozsahu záruk a způsobu, jakým bude hradit případné opravy jiným servisům, jestliže budu na cestách mimo oblast Kolína. Předpokládám, že se mi vysměje s tím, že mám záruku jen pokud si to sám nějak dopravím k němu a jen na dva roky a že na vše, co jsem zaplatil v ceně vozu navíc (dvouletá asistence, šestiletá záruka na motor+převodovku a ještě delší na korozi) mi zvysoka kašle. Pokud to tak dopadne, pak se asi budu muset modlit, že se žádná mnou nezaviněná závada neprojeví a pokud ano, že mne čeká soud a ztráta přízně posledního servisu v Evropě, kam smím jezdit.
Takže se mnou vyjebali jak je v Čechách zvykem snad už úplně všude. Naštěstí si za pár let vydělám na auto jiné značky. Ale rád bych svoji zkušenost (bez emocí, až vychladnu a budu mít i stanovisko prodejce), umístil někam na web jako varování všem, kteří uvažují o tom, že uvěří autorizovanému prodejci a nevolají s každým dotazem rovnou až do továrny. Nevíte o nějakém dostatečně populárním webu pro tyhle účely ?
Slíbil jsem, že dám vědět, pokud bude další vývoj v případu záruky. Dnes jsem od Opelu dostal oficiální dopis klasickou poštou, kde mi píšou, že pokud jejich autorizovaný prodejce provedl v rámci dodání přestavbu na LPG, bylo jeho povinností mi oznámit, že tím přijdu o záruku a že to neudělal, je to jeho problém a nikoliv problém výrobce. Záruka na veškeré součásti vozu mi tím od výrobce padá a s veškerými záručními opravami se mám obracet pouze na servis mého prodejce. Převzetím vozu a s tím spojeným podpisem v prodejně jsem údajně prohlásil, že vůz nemá žádné vady, dostal jsem jej v naprostém pořádku a se vším jsem spokojený. Jinak je jim prý líto, že nejsem spokojený, je to dle jejich slov úplná výjimka a jejich kvalita je úžasná.
Tj. vyžádám si ještě písemné stanovisko prodejce k rozsahu záruk a způsobu, jakým bude hradit případné opravy jiným servisům, jestliže budu na cestách mimo oblast Kolína. Předpokládám, že se mi vysměje s tím, že mám záruku jen pokud si to sám nějak dopravím k němu a jen na dva roky a že na vše, co jsem zaplatil v ceně vozu navíc (dvouletá asistence, šestiletá záruka na motor+převodovku a ještě delší na korozi) mi zvysoka kašle. Pokud to tak dopadne, pak se asi budu muset modlit, že se žádná mnou nezaviněná závada neprojeví a pokud ano, že mne čeká soud a ztráta přízně posledního servisu v Evropě, kam smím jezdit.
Takže se mnou vyjebali jak je v Čechách zvykem snad už úplně všude. Naštěstí si za pár let vydělám na auto jiné značky. Ale rád bych svoji zkušenost (bez emocí, až vychladnu a budu mít i stanovisko prodejce), umístil někam na web jako varování všem, kteří uvažují o tom, že uvěří autorizovanému prodejci a nevolají s každým dotazem rovnou až do továrny. Nevíte o nějakém dostatečně populárním webu pro tyhle účely ?
Zafira B 1.8, Edice 111, 2010, modrá "Royal"
Re: LPG a záruka
To je jedna možnost, to modlení a popularizace. Modlení nezzavrhuji, popularizaci ano Jako kupující máš však ještě pár možností. Protože Ti prodávající sdělil, že zboží bude mít určité kvality (záruku za vady zboží) i po jeho úpravě a následně se zjistilo, že tomu tak není, máš práva z vad zboží. A protože podle sdělení dodavatele vozidla, jde o vadu neodstranitelnou (není jak záruku obnovit) přichází v úvahu i odstoupit od smlouvy. Tedy vrátíš milému prodejci vozidlo a on tobě cos podle smlouvy zaplatil. Podle povahy uzavřené kupní smlouvy (jestli jsi kupoval auto jako nepodnikatel nebo na firmu) odkazuji buď na § 619 a následující, zejména 623 občanského zákoníku nebo § 436 a následující obchodního zákoníku.
Zafira 1.9 DT 88 kW 2007