Rozvody 1,9CDTI/88kW
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Mam rychlý net, stáhnul sem a serviska praví:
- Rebrovaný klinovy remeň - 10let/120t km
- Ozubený remeň a napinacia kladka - 10let/150t km
Takže buď v servisu vídí, že stav řemene je už špatný, nebo si chěji namastit kapsu. Aniž bych je znal, tipuju na to druhý.
- Rebrovaný klinovy remeň - 10let/120t km
- Ozubený remeň a napinacia kladka - 10let/150t km
Takže buď v servisu vídí, že stav řemene je už špatný, nebo si chěji namastit kapsu. Aniž bych je znal, tipuju na to druhý.
- Reklama
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
aj drážkovaný aj ozubený remeň 10 rokov 150tis. kmdark píše:A u 110 kW ?
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Tady máte servisní úkony ve 150 000 km pro 88 i 110kw.
Každých 150 000 km/60 měsíců
Podrobný popis |
* Možné potřebné náhradní díly
Motor
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* [Přejít na stranu Maziva] Vyměňte motorový olej
* Vyměňte olejový filtr
Analýzovat výfukové plyny (první kontrola při 36 měsících, dále každých 24 měsíců; pouze německý trh)
Intervaly výměny rozvodovíého řemenu mohou být předmětem aktualizace a mohou se místně lišit
* [Přejít na stranu Příručka Pro Opravu] Vyměňte rozvodový řemen(y) (každých 150 000 km/120 měsíců)
* Kontrola chladicího systému:
* Zkontrolujte těsnost a správnou činnost
* Zkontrolujte stav chladicí kapaliny, v případě potřeby doplňte
* Zkontrolujte kvalitu nemrznoucí směsi, v případě potřeby korigujte
* [Přejít na stranu Příručka Pro Opravu] Vyměňte řemenici napínače rozvodového řemenu (každých 150 000 km/120 měsíců)
Spojka, převodovka a výstup náhonu
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* Ruční převodovka:
* Zkontrolujte těsnost převodovky, v případě potřeby ji doplňte
* Manžety stejnoběžných kloubů:
* Zkontrolujte manžety z hlediska poškození, těsnosti, opotřebení a správné instalace
Řízení
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* Sestava řízení:
* Zkontrolujte z hlediska přílišné vůle, opotřebení a poškození
* Klouby řízení:
* Zkontrolujte manžety z hlediska poškození, netěsností a opotřebení
* Konce spojovací tyče:
* Zkontrolujte vůli, připevnění a manžety z hlediska poškození, netěsností a opotřebení
* [Přejít na stranu Maziva] Stav oleje v převodce řízení přezkoušet a v případě potřeby olej doplnit
Brzdy
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* [Přejít na stranu Maziva] Množství brzdové kapaliny:
* Zkontrolujte úroveň kapaliny, doplňte v závislosti na opotřebení brzdových destiček
Zavěšení kol, kola a pneumatiky
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Zavěšení kol:
Zkontrolujte všeobecný stav
Zkontrolujte z hlediska přílišné vůle, opotřebení a poškození
Zkontrolujte všechna pryžová těsnění, pouzdra a další armatury
Zkontrolujte všechny montážní body
Elektrické zařízení
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
[Přejít na stranu Příručka Pro Opravu] Zresetujte kontrolku servisního intervalu
Zkontrolujte magické oko akumulátoru
Zkontrolujte funkci vnějších světel
* Světla a houkačka: (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte přední a koncová světla z hlediska správné funkce a poškození (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte ukazatele a výstražný systém blikačů z hlediska správné funkce a poškození (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte brzdová světla z hlediska správné funkce a poškození (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte správnou činnost houkačky (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
Připojení akumulátoru:
Zkontrolujte spojky připojení akumulátoru
V případě potřeby vyčistěte připojení
Proveďte kontrolu diagnostiky vozu, načtěte kódy závad (nutno použít diagnostický nástroj)
Vnitřní prostor
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Klimatizace vzduchu: zkontrolujte hadice, potrubí z hlediska poškození a těsnosti
Klimatizace vzduchu: zkontrolujte kompresor (na těsnost přezkoušet)
Zkontrolujte airbagy na poškození
Zkontrolujte jednotku volantu z hlediska vnějšího poškození
Zkontrolujte jednotky na straně spolujezdce (jsou-li namontovány) z hlediska vnějšího poškození
Zkontrolujte přídavné jednotky (jsou-li namontovány) z hlediska vnějšího poškození
Zkontrolujte, zda jednotky nejsou ucpány nálepkami atd.
Zkontrolujte, zda výstražné světlo funguje správně
Venkovní provedení
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* Kontrola stěračů čelního skla:
* Zkontrolujte činnost stěračů
* Zkontrolujte interval stěračů
* Zkontrolujte stav lišt stěračů
* Kontrola ostřikovačů čelního skla:
* Zkontrolujte čistící kapalinu; v případě potřeby ji doplňte
* Zkontrolujte nasměrování a činnost trysek ostřikovače
* V případě potřeby korigovat
Mycí systém reflektoru: (pokud lze použít)
Zkontrolujte funkci systému (pokud lze použít)
Zkontrolujte nasměrování a činnost trysky ostřikovače; v případě potřeby nastavte (pokud lze použít)
Zkontrolujte čistící kapalinu; v případě potřeby ji doplňte (pokud lze použít)
Koroze karosérie:
Zkontrolujte korozi a poškození všech vnitřních a vnějších částí karosérie
Podvozek:
Zkontrolujte ochranný nátěr podvozku
Zkontrolujte korozi podvozku
Zkontrolujte poškození podvozku
Všeobecně
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Zkušební jízda, pokud je relevantní
Zkontrolujte činnost brzd
Zkontrolujte činnost řízení
Zkontrolujte činnost řazení převodových stupňů
Zkontrolujte vnitřní prostor
Zkušební jízda
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Zkontrolujte výkon motoru
Zkontrolujte činnost řízení
[Přejít na stranu Technické Výkresy] Zkontrolujte činnost brzd
Zkontrolujte činnost topení/klimatizace
Zkontrolujte všechny funkce panelu přístrojů
Zkontrolujte výkonnost vozidla
1,41
Každých 150 000 km/60 měsíců
Podrobný popis |
* Možné potřebné náhradní díly
Motor
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* [Přejít na stranu Maziva] Vyměňte motorový olej
* Vyměňte olejový filtr
Analýzovat výfukové plyny (první kontrola při 36 měsících, dále každých 24 měsíců; pouze německý trh)
Intervaly výměny rozvodovíého řemenu mohou být předmětem aktualizace a mohou se místně lišit
* [Přejít na stranu Příručka Pro Opravu] Vyměňte rozvodový řemen(y) (každých 150 000 km/120 měsíců)
* Kontrola chladicího systému:
* Zkontrolujte těsnost a správnou činnost
* Zkontrolujte stav chladicí kapaliny, v případě potřeby doplňte
* Zkontrolujte kvalitu nemrznoucí směsi, v případě potřeby korigujte
* [Přejít na stranu Příručka Pro Opravu] Vyměňte řemenici napínače rozvodového řemenu (každých 150 000 km/120 měsíců)
Spojka, převodovka a výstup náhonu
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* Ruční převodovka:
* Zkontrolujte těsnost převodovky, v případě potřeby ji doplňte
* Manžety stejnoběžných kloubů:
* Zkontrolujte manžety z hlediska poškození, těsnosti, opotřebení a správné instalace
Řízení
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* Sestava řízení:
* Zkontrolujte z hlediska přílišné vůle, opotřebení a poškození
* Klouby řízení:
* Zkontrolujte manžety z hlediska poškození, netěsností a opotřebení
* Konce spojovací tyče:
* Zkontrolujte vůli, připevnění a manžety z hlediska poškození, netěsností a opotřebení
* [Přejít na stranu Maziva] Stav oleje v převodce řízení přezkoušet a v případě potřeby olej doplnit
Brzdy
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* [Přejít na stranu Maziva] Množství brzdové kapaliny:
* Zkontrolujte úroveň kapaliny, doplňte v závislosti na opotřebení brzdových destiček
Zavěšení kol, kola a pneumatiky
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Zavěšení kol:
Zkontrolujte všeobecný stav
Zkontrolujte z hlediska přílišné vůle, opotřebení a poškození
Zkontrolujte všechna pryžová těsnění, pouzdra a další armatury
Zkontrolujte všechny montážní body
Elektrické zařízení
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
[Přejít na stranu Příručka Pro Opravu] Zresetujte kontrolku servisního intervalu
Zkontrolujte magické oko akumulátoru
Zkontrolujte funkci vnějších světel
* Světla a houkačka: (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte přední a koncová světla z hlediska správné funkce a poškození (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte ukazatele a výstražný systém blikačů z hlediska správné funkce a poškození (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte brzdová světla z hlediska správné funkce a poškození (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
* Zkontrolujte správnou činnost houkačky (včetně vnitřního osvětlení a osvětlení panelu palubní desky)
Připojení akumulátoru:
Zkontrolujte spojky připojení akumulátoru
V případě potřeby vyčistěte připojení
Proveďte kontrolu diagnostiky vozu, načtěte kódy závad (nutno použít diagnostický nástroj)
Vnitřní prostor
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Klimatizace vzduchu: zkontrolujte hadice, potrubí z hlediska poškození a těsnosti
Klimatizace vzduchu: zkontrolujte kompresor (na těsnost přezkoušet)
Zkontrolujte airbagy na poškození
Zkontrolujte jednotku volantu z hlediska vnějšího poškození
Zkontrolujte jednotky na straně spolujezdce (jsou-li namontovány) z hlediska vnějšího poškození
Zkontrolujte přídavné jednotky (jsou-li namontovány) z hlediska vnějšího poškození
Zkontrolujte, zda jednotky nejsou ucpány nálepkami atd.
Zkontrolujte, zda výstražné světlo funguje správně
Venkovní provedení
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
* Kontrola stěračů čelního skla:
* Zkontrolujte činnost stěračů
* Zkontrolujte interval stěračů
* Zkontrolujte stav lišt stěračů
* Kontrola ostřikovačů čelního skla:
* Zkontrolujte čistící kapalinu; v případě potřeby ji doplňte
* Zkontrolujte nasměrování a činnost trysek ostřikovače
* V případě potřeby korigovat
Mycí systém reflektoru: (pokud lze použít)
Zkontrolujte funkci systému (pokud lze použít)
Zkontrolujte nasměrování a činnost trysky ostřikovače; v případě potřeby nastavte (pokud lze použít)
Zkontrolujte čistící kapalinu; v případě potřeby ji doplňte (pokud lze použít)
Koroze karosérie:
Zkontrolujte korozi a poškození všech vnitřních a vnějších částí karosérie
Podvozek:
Zkontrolujte ochranný nátěr podvozku
Zkontrolujte korozi podvozku
Zkontrolujte poškození podvozku
Všeobecně
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Zkušební jízda, pokud je relevantní
Zkontrolujte činnost brzd
Zkontrolujte činnost řízení
Zkontrolujte činnost řazení převodových stupňů
Zkontrolujte vnitřní prostor
Zkušební jízda
OK Potřebuje výměnu/opravu Opraveno
Zkontrolujte výkon motoru
Zkontrolujte činnost řízení
[Přejít na stranu Technické Výkresy] Zkontrolujte činnost brzd
Zkontrolujte činnost topení/klimatizace
Zkontrolujte všechny funkce panelu přístrojů
Zkontrolujte výkonnost vozidla
1,41
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Je mi jasne, ze s rozvodmi netreba hazardovat, preto jedine Opel alebo iny renovovany servis, samozrejme na fakturu.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Taky mi pravý servisní kniha u 110KW, že výměna rozvodů ve 150tis, ale pak mě vyděsil Romank, když jsem byl u něj a řekl mi ve 130tis, že přejíždím už 10tis km, že rozvody se mění v 120tis, tak jsem je nechal okamžitě vyměnit u neautorizovaného servisu za 7.5tis, prý s origo rozvody.
Astra H Caravan, 1,9 CDTi 110KW, r.v. 2006
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Js sem kupoval oplika v listopadu O9 ...moje prvni otazka měřovala na rozvody borec se dušoval že jsou hotové.... ja muřikám kde to je napsano???..... ukazal fakturu k vozu memeno ve148 000 a mam najeto 165 000 :.jsou tam psane i kladky tak doufam že to sedi bo sem to našel i na krytu baterky kdy se co dělalo ...ROzvodu se taky bojim jak čert kříže ...kamoš nechal udělat rozvody někde v garazi a pak se mu to potkalo a měl po radostech.
OPEL ASTRA H/1,7 CDTi/16V/59 KW/Essentia 5dr.
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Jestli tedy můžu shrnout:
- dle servisní knížky je doporučeno měnit rozvody při 150 000km
- odborníci (některé autorizované Opel servisy, RomanK...) doporučují při 120 000km. Tady se bohužel nepodařilo dohledat proč?
V každém případě děkuji všem.
- dle servisní knížky je doporučeno měnit rozvody při 150 000km
- odborníci (některé autorizované Opel servisy, RomanK...) doporučují při 120 000km. Tady se bohužel nepodařilo dohledat proč?
V každém případě děkuji všem.
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Proč? Lepší dřív, než pozdě. Já s výměnou rozvodů (pokud ještě auto budu mít), taky nebudu čekat do 150t km, ale jen pro jistotu je vyměnil dřív, řekněme kolem 130 - 140t km.
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
Mám motor 1,9CDTI 74kw.Nedávno mi měnily rozvody v Oplu v Olomouci.Měl jsem najeto 140733km.Bylo mi vysvětleno že rozvody se doporučuje měnit cca od 120000km do 150000km.
Těch 150000 je nejzašší hranice kdy riskovat poškození motoru.Znáte to řeknete si mám čas ještě to nějaký kilometr vydrží a pak bác.Takže bych o rozvodech uvažoval v rozmezí těch
doporučovaných hodnot.Dělali mi kompletní prohlídku vozu zafira b.S doplnkama a rozvodama jsem jim nechal bratru 34990kč.Ale mám klid.
S pozdravem mudr.sat
Těch 150000 je nejzašší hranice kdy riskovat poškození motoru.Znáte to řeknete si mám čas ještě to nějaký kilometr vydrží a pak bác.Takže bych o rozvodech uvažoval v rozmezí těch
doporučovaných hodnot.Dělali mi kompletní prohlídku vozu zafira b.S doplnkama a rozvodama jsem jim nechal bratru 34990kč.Ale mám klid.
S pozdravem mudr.sat
Zafira B,2006,1.9 CDTI 74kW
Re: Rozvody 1,9CDTI/88kW
A jejda, co ti tam všechno dělali? Mě dávali rozpočet na rozvody - olej - filtry... cca 16 tis. Ostatní "drobnosti" jsem počítal tak další 4 tis. Pravda z předešlých zkušeností, do takto dávaných rozpočtů se myslím nikdy nevešli.