Nový DPF
Re: Nový DPF
Tak 2690km a auto jezdí jak po instalaci filtru...
Dálnice 13km, 135 s tempomatem +- 5.7l, 4-6kPa... Volnoběh 0, někdy -1 i -2kPa...
Při komunikaci servisman tvrdil, že mi už určitě regenerace proběhla a že pokud chci na diagnostiku, tak klidně, ale že je to zbytečné a že to na počkání nebude...
A prej "věřte tomu a jestli to nemá problémy, tak to neřešte". Tvrdil, že to poznám jedině v té spotřebě a že kontrolka žhavení signalizuje pouze po přerušené nebo nedokončené regeneraci, aby upozornila řidiče, že ta další se už dokončit musí.
2500 prej není žádné magické číslo, ale regenerace by se měla provádět v intervalu kolem 800km a když není potřeba, tak v násobcích, tzn. 1600, 2400, ... Při novém filtru a stylu jízdy to je normální.
O MKJ takticky mlčím, protože kdyby něco, budu si stát za reklamací a nechci výmluvy, že to ovlivnilo něco, co tam nemá být.
Taky jsem si napíchl OP-COM a vylezly na mne stejné čísla jako v MKJ.
Zároveň jsem si chtěl zkontrolovat info o ŘJ (viz námitka výše, že to vypadá, jako by to nepřehráli). Našel jsem logy z minulých období a porovnal s nynějším stavem. Jediný rozdíl je v:
ECU variant coding: 0xC4103237 - původně byla 0x000010C4
Má někdo něco jíné u Z19DTH?
Takže zatím tak... Přeberte si to, jak kdo chcete. Já zatím stále čekám...
Dálnice 13km, 135 s tempomatem +- 5.7l, 4-6kPa... Volnoběh 0, někdy -1 i -2kPa...
Při komunikaci servisman tvrdil, že mi už určitě regenerace proběhla a že pokud chci na diagnostiku, tak klidně, ale že je to zbytečné a že to na počkání nebude...
A prej "věřte tomu a jestli to nemá problémy, tak to neřešte". Tvrdil, že to poznám jedině v té spotřebě a že kontrolka žhavení signalizuje pouze po přerušené nebo nedokončené regeneraci, aby upozornila řidiče, že ta další se už dokončit musí.
2500 prej není žádné magické číslo, ale regenerace by se měla provádět v intervalu kolem 800km a když není potřeba, tak v násobcích, tzn. 1600, 2400, ... Při novém filtru a stylu jízdy to je normální.
O MKJ takticky mlčím, protože kdyby něco, budu si stát za reklamací a nechci výmluvy, že to ovlivnilo něco, co tam nemá být.
Taky jsem si napíchl OP-COM a vylezly na mne stejné čísla jako v MKJ.
Zároveň jsem si chtěl zkontrolovat info o ŘJ (viz námitka výše, že to vypadá, jako by to nepřehráli). Našel jsem logy z minulých období a porovnal s nynějším stavem. Jediný rozdíl je v:
ECU variant coding: 0xC4103237 - původně byla 0x000010C4
Má někdo něco jíné u Z19DTH?
Takže zatím tak... Přeberte si to, jak kdo chcete. Já zatím stále čekám...
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
- Reklama
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový DPF
Jak jsem psal, já jsem se s chováním ŘJ motoru po výměně filtru nesetkal, takže je pro mne toto velmi zajímavý případ. Nechápu, proč rozdílový tlak přes noc „spadnul“ z 98 kPa na normální, provozní hodnoty. Pokud tedy vezme za fakt, že tlak se nyní měří správně, tak hodnota 4-6 kPa při zatížení odpovídá prázdnému filtru a je to v pohodě. Bude zajímavé sledovat, jak se bude tlak vyvíjet s ujetými km a kdy se začne hýbat saturace filtru.eSumo píše:Takže zatím tak... Přeberte si to, jak kdo chcete. Já zatím stále čekám...
No, 2500 km magické číslo tedy už skoro je.eSumo píše:2500 prej není žádné magické číslo..
To je blbost, regenerace se spouští podle stavu saturace filtru a ne v nějakým násobcích něčeho. Jak už zde bylo milionkrát psáno, interval regenerace (= rychlost zanášení filtru DPF) je ovlivněna stylem provozu vozu. Pokud pojedeš v kuse 1000 km po dálnici slušnou rychlostí, můžeš se klidně dostat na 1500 km (a možná i více), protože při tomto stylu jízdy jsou teploty v DPF filtru tak vysoké, že již dochází ke spalování sazí (čištění filtru) a není nutné spouštět nucenou regeneraci se vstřikováním extra paliva.eSumo píše:ale regenerace by se měla provádět v intervalu kolem 800km a když není potřeba, tak v násobcích, tzn. 1600, 2400, ...
Re: Nový DPF
Jasně - rozumím a souhlasím... Já si to taky přebral, jak jsem chtěl a jak píšu - budu čekat...
Přečtl jsem toho hodně, a protože mi připadalo vše jasné a logické, tak jsem do toho šel...
A teď - čekám...
A navíc - nejedná se jen o výměnu DPF, ale i o reset upravené ŘJ do výchozího stavu s návratem původního FW. I když...
Zarazilo mne ale včera právě to, že se ukazuje verze FW v ŘJ stejně, vyjma toho "variant coding". A jestli stačilo (nebo spíše by mělo stačit) přepsat jen nějaké bity, tak mne natáhli, protože údajné stažení FW z DE stálo 50€ + 1,5hod... Ale to je jen tak na okraj.
Na druhou stranu - před tím se mne vždycky OP-COM dodatečně ptal, jakou verzi ECU mám, protože ji nerozeznal. Teď to projde bez dotazu.
Určitě budu dál sledovat a informovat! Třeba se i někdo jiný rozhoduje s koncem čouzení...
Přečtl jsem toho hodně, a protože mi připadalo vše jasné a logické, tak jsem do toho šel...
A teď - čekám...
A navíc - nejedná se jen o výměnu DPF, ale i o reset upravené ŘJ do výchozího stavu s návratem původního FW. I když...
Zarazilo mne ale včera právě to, že se ukazuje verze FW v ŘJ stejně, vyjma toho "variant coding". A jestli stačilo (nebo spíše by mělo stačit) přepsat jen nějaké bity, tak mne natáhli, protože údajné stažení FW z DE stálo 50€ + 1,5hod... Ale to je jen tak na okraj.
Na druhou stranu - před tím se mne vždycky OP-COM dodatečně ptal, jakou verzi ECU mám, protože ji nerozeznal. Teď to projde bez dotazu.
Určitě budu dál sledovat a informovat! Třeba se i někdo jiný rozhoduje s koncem čouzení...
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový DPF
No a ještě se v ECU musí nastavit výměna DPF, čímž se všechny hodnoty související s DPF nějak inicializují.eSumo píše:A navíc - nejedná se jen o výměnu DPF, ale i o reset upravené ŘJ do výchozího stavu s návratem původního FW.
Záleží, jakou verzi ti vykuchávači DPF použili. U těchto motorů se už SW nějaký ten rok nevyvíjí, takže klidně mohli mít a upravit verzi aktuální. Takže ti tedy v servisu aktualizovali sice na stejnou SW verzi, ale odstranili tím prasečinu ignorující nepřítomnost DPF. Skutečně tedy mohli změnit jen pár bitů, ale servis jinou možnost nemá. A stažení SW od OPEL je opravdu zpoplatněno; není to sice € 50, ale asi jen € 30; no ale servis to zadarmo dělat nebude...eSumo píše:Zarazilo mne ale včera právě to, že se ukazuje verze FW v ŘJ stejně, vyjma toho "variant coding". A jestli stačilo (nebo spíše by mělo stačit) přepsat jen nějaké bity, tak mne natáhli, protože údajné stažení FW z DE stálo 50€ + 1,5hod..
Jo, v každé jednotce je uložen identifikátor opravny (Repair Shop Code), která přeprogramování provedla, takže není v zásadě problém ověřit, zda-li servis skutečně programování dělal nebo ne. Toto platí jen v případě, že se programování dělá standardními nástroji a postupy OPEL. Když do toho šahají nějací „ladiči“, tak se samozřejmě kód nezmění.
Re: Nový DPF
No a s OP-COMem je šance něco zjistit? Asi ne... To je jen taková náhražka, ale zeptat se musím...
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
Re: Nový DPF
Zdarec,
trochu mi to ale není jasné - máš MKJ, proběhla ti viditelná regenerace (na displeji informace z MKJ: začátek/konec vypalování, nárůst a pak pokles teplot) cestou na tu svatbu či ne? Všimnul sis ? Jestli pan Servisman tvrdí něco o násobcích 800 km, (1600, 2400 km..), to se mi zdá hodně podezřelé, i když uvnitř programu může být napsáno cokoliv.
Píšeš, aktuální zanesení filtru 0% - zvláštní, snad možná vysvětlitelné tím , že je to fungl nový filtr. Já se dostanu na max. 6% zanesení DPF po regeneraci, nikdy pod, ale jasně - mám filtr starý 11 let, který už toho musí mít lecos za sebou.
Jak je zde napsáno - zkus sledovat postupný nárůst %zanesení filtru s najetými km. Jestli se nepletu, tak podle tvým předešlých příspěvků jsi nikdy neviděl jinou hodnotu %nasycení filtru než 0%, je to tak ?
trochu mi to ale není jasné - máš MKJ, proběhla ti viditelná regenerace (na displeji informace z MKJ: začátek/konec vypalování, nárůst a pak pokles teplot) cestou na tu svatbu či ne? Všimnul sis ? Jestli pan Servisman tvrdí něco o násobcích 800 km, (1600, 2400 km..), to se mi zdá hodně podezřelé, i když uvnitř programu může být napsáno cokoliv.
Píšeš, aktuální zanesení filtru 0% - zvláštní, snad možná vysvětlitelné tím , že je to fungl nový filtr. Já se dostanu na max. 6% zanesení DPF po regeneraci, nikdy pod, ale jasně - mám filtr starý 11 let, který už toho musí mít lecos za sebou.
Jak je zde napsáno - zkus sledovat postupný nárůst %zanesení filtru s najetými km. Jestli se nepletu, tak podle tvým předešlých příspěvků jsi nikdy neviděl jinou hodnotu %nasycení filtru než 0%, je to tak ?
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Re: Nový DPF
Ano - zanesení je furt na 0%.
Sleduji vše bedlivě - někdy mám pocit, že až moc.
Cestou na svatbu nic, druhý den řídila má drahá a i když jsem ještě moc neviděl , tak jsem sledoval a furt nic...
V pondělí pak ten zvrat k lepšímu, ale údaje o km stejné. Proto jsem napíchl i OP-COM, kde jsou samozřejmě údaje stejné.
No sleduji, sleduji... Až se mi už o tom i zdá...
Sleduji vše bedlivě - někdy mám pocit, že až moc.
Cestou na svatbu nic, druhý den řídila má drahá a i když jsem ještě moc neviděl , tak jsem sledoval a furt nic...
V pondělí pak ten zvrat k lepšímu, ale údaje o km stejné. Proto jsem napíchl i OP-COM, kde jsou samozřejmě údaje stejné.
No sleduji, sleduji... Až se mi už o tom i zdá...
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
Re: Nový DPF
No, když to všechno sečtu, a k tomu výroky + neurčité názory servismana, vše je to takové zvláštní - já bych od stolu řekl, že filtr tam bud nemáš, nebo je upravený/provrtaný nebo něco nestandardního, co ti tají.
% saturace může být nastaveno v poupraveném programu natvrdo, ale proč nastavovat zrovna čistou nulu, takové blbé číslo.
Ale psal jsi, že tlakové hodnoty nějak chodí, jednou skoro 100 kPa, což je teda už na nouzový režim kvůli zacpanému filtru, jak se psalo výše, pak den poté jsou tlaky najednou minimální bez viditelně provedené regenerace... Jen aby i ty tlaky, o kterých se tu bavíme, nechodily tak nějak předprogramovaně.
Ale ber to s rezervou, bylo to přeci v autorizáku, je to jen moje pocitová spekulace, na soudy jsou tu povolanější.
% saturace může být nastaveno v poupraveném programu natvrdo, ale proč nastavovat zrovna čistou nulu, takové blbé číslo.
Ale psal jsi, že tlakové hodnoty nějak chodí, jednou skoro 100 kPa, což je teda už na nouzový režim kvůli zacpanému filtru, jak se psalo výše, pak den poté jsou tlaky najednou minimální bez viditelně provedené regenerace... Jen aby i ty tlaky, o kterých se tu bavíme, nechodily tak nějak předprogramovaně.
Ale ber to s rezervou, bylo to přeci v autorizáku, je to jen moje pocitová spekulace, na soudy jsou tu povolanější.
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový DPF
Něco ano. OP-COM po připojení k ECU vypíše v hlavním okně identifikační údaje jednotky. A měl by tam být i Repair Shop Code. Pokud byla jednotka programována u výrobce, budou tam samé nuly v opačném případě tam bude kód servisu (typicky H000xxxx nebo S000xxx). Co tam vidíš (ideálně vlož kopii obrazovky).eSumo píše:No a s OP-COMem je šance něco zjistit?
Samozřejmě nemám databázi kódů a servisů, takže nemohu určit, ve kterém servisu se programovalo - to bys musel mít přístup k jiné jednotce, kterou také programovali a pak bys jejich kód zjistil.
Re: Nový DPF
No "Repair Shop Code" tam nevidím...
Read info...
Identifier: 0x1349
VIN: W0L0AHM75721*
Hardware number:81012656
Motor type: Z19DTH
Part Number:55570807
Software version number: HMOMS300_S
Hardware manufacturer number: 0281015767
Software Number: 1037394069P485_O27
Programming Date: 20100224
Hardware key number: T000073877
System description: BOSCH0100
Type approval number: B06048
Variant programming: 0x00006550
Alpha code: MJ
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0xC4103237
A před tím tamy bylo jiné pouze:
ECU variant coding: 0x000010C4
Read info...
Identifier: 0x1349
VIN: W0L0AHM75721*
Hardware number:81012656
Motor type: Z19DTH
Part Number:55570807
Software version number: HMOMS300_S
Hardware manufacturer number: 0281015767
Software Number: 1037394069P485_O27
Programming Date: 20100224
Hardware key number: T000073877
System description: BOSCH0100
Type approval number: B06048
Variant programming: 0x00006550
Alpha code: MJ
Hardware manufacturer system name: EDC16C39
Software version: HO27JDB2
ECU variant coding: 0xC4103237
A před tím tamy bylo jiné pouze:
ECU variant coding: 0x000010C4
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone