Příspěvek
od Luigy87 » 30 čer 2018, 20:50
Blbě je že auta jsou čím dál složitější. Ja to dělám tak, že sledují rentabilitu nákladů. Koupím ojetinu, ze začátku do ní stříknu, pak už jenom servis. A sledují náklady na kilometr. Když se náklady zvyšují, na můj limit, jde z domu Měl jsem zafiru. Najel jsem na ni 100 tkm. Náklad na servis na jedem km mě stál 1.48kč/km (včetně nákup a prodeje auta, instalace LPG). Pak mě čekal velký servis za 30 tKč, tak jsem koupil astru H s tím, že ty peníze dám do ní. A u ní si taky sledují náklady.
Pokud se to zdá moc, když jsem dělal propočty u nového auta, tak vzhledem mému vysokému nájezdu a vlastnictví vozidle max.5 let jsem byl na 2.80kč/km. V autobildu bylo nove Mondeo , a to je stalo 9kč na km včetně ztráty hodnoty vozidla po 100tkm. Kolega v práci má dvojkouvou ovci v naftě a ta ho na servisu stojí přes dvě koruny na km. Do nákladů počítám vše ( opravy, gumy, pojištění). Nepočítám tam, že si třeba z radosti koupím nějaký doplněk (nové rádio, kameru do auta atd.)
Astru má od března a mám námi najeto 9500tkm. Kilometr na servisue zatím stojí 2.38kč/km. Když propočtů kupní cenu auta, tak jsem na 10,87.
Ale není jak leasingovky, že budu šetřit na servisu a budu třeba měnit olej, co 30 000. O auta pečují menim jim olej max. 10000. Ale třeba si spočítám. Jestli si mám koupit barumky za 5000. Nebo eco Michelin za 7000. A na nich najedu 2x tolik a ušetřím na palivu.
Za moje ex Zafira byla při 270 tkm na STK. A mechanik říkal, že motory s polovičním nájezdem nejsou v takovém dobrem stavu. A to díky péči mě a předchozího majitele. A to jsem měl tu problémovou 1.6 16V.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS