Dodatočná montáž hmloviek?

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Stan. » 20 zář 2016, 07:58

Zdravím, ale to jsi měl napsat rovnou, že chceš konektor přímo na žárovce, nikoliv propojovací a mohli jsme si ušetřit zbytečné dohadování,
jelikož jsem Ti hned na začátku psal, že jde vodič z modulu elektroniky UEC, svorkovnice XE1 přímo na žárovku mlhovky. Logicky, že nebude vodič přiletován k žárovce.
Typ konektoru na žárovky ZFW 2-10 modrá barva
Jinak se musím také omluvit, jelikož jsem stále psal o vozidlech s elektronickým modulem vzadu REC.
Vozidla bez zadního modulu REC mají ještě propojení přes konektor X3 od relé mlhovek K39 které je umístněno vzadu v pojistkové skříňce.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Reklama
 

Kansas
Příspěvky: 6
Registrován: 24 lis 2014, 09:31

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Kansas » 21 lis 2017, 09:22

Bych navázal na tohle téma.
Mám již na přístrojové desce vlevo od volantu spínač předních mlhovek (koupil sem originál). V místě pojistek mám pojistku pro mlhovky včetně relátka. Mlhovky doinstalované do předního nárazníki, kabely dodělané. Moje otázky zní.
Když zatlačím spinač předních mlhovek, jak poznám, že mi relé seplo? Tedy jde mi o to, zda mám kabeláž mezi spínačem a relátkem v pojist. skříni funční..Eventuelně kde to zjistím (změřím), že seplo?
Pokud tady bude vše v pořádku na které konektory relátka mám připojit kabely od mlhovek?
Předem díky za detailnější info eventuelně fotky..

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Stan. » 21 lis 2017, 10:33

Nejdříve zjisti, zda máš vzadu REC (zadní elektronické centum) nebo pouze pojistkový a releový panel.
REC (zadní elektronické centrum) 4tý obrázek od zhora: https://www.opel-astra-h.cz/pojistky-opel-astra-h/
Pojistkový panel zadní bez REC, také 4tý obrazek od zhora:
Připojení u vozidel z REC:
Ze spínače světel S122/5 Pin8 vede šedomodrý vodič do přístrojů P3 Pin28
Z přístrojů P3 pak signálem sběrnicí LS CAN (sběrnice pro pomalý přenos dat) do A1 X125 modul elektroniky vpředu (řídící jednotka UEC).
Z řídící jednotky UEC spína signál -pól cívky relé mlhovek K16 (pozice 4) vpředu kontakt 85. Po přivedení signálu na -pól se uzavře obvod
cívky relé a přes pojistku vpředu FE13 +pól baterie kontakt 86 sepne cívku relé a uzavře obvod pro napájení z +pólu baterie kontakt 30
(pojistka FE13) na přívod k mlhovým světlům od spínaného kontaktu 87 relé. (teprve po příchodu signálu v ŘJ je funkce světlometů do mlhy).
Připojení u vozidel bez REC:
Ze spínače světel S122/5 Pin8 vede šedomodrý vodič do přístrojů P3 Pin28
Z přístrojů P3 Pin 13 hnědobílý vodič přes svorkovnici X1 (sloupek u nohou řidiče) na relé K39 vzadu kontakt 85 signál - pól cívky relé kde
uzavře obvod na sepnutí cívky od +pólu baterie kontakt 86 pojistka F51 vzadu. Pojistka F51 napájí také spínací kontakt relé 30 a spínaný
kontakt 87 přívod na žárovky. Funkci mlhovek je nutné naprogramovat diagnostikou Opel.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Kansas
Příspěvky: 6
Registrován: 24 lis 2014, 09:31

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Kansas » 21 lis 2017, 17:00

Mám jen relé... a ještě doplním nemám, pokud vím, plný palubní počítač, ale jen jakousi omezenou verzi.

Kansas
Příspěvky: 6
Registrován: 24 lis 2014, 09:31

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Kansas » 21 lis 2017, 17:05

Přiznám se, že jsem trochu zmaten. Předpokládal sem, že spinačem předních mlhovek na palubní desce sepnu relé které je umístěno v motor prostoru u pojistek...a to pak sepne přední mlhovky, ale jak vidím je to asi jinak...

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Stan. » 21 lis 2017, 18:04

Zjednodušeně řečeno z důvodu rozšířené elektroniky a elektrických spotřebičů v autech, došlo k úspoře váhy i množství dalších vodičů (mědi) nahrazením sběrnic CAN (sít pro řídící jednotky), přes které potom vysílají řídící jednotky signály dle nadřazenosti. Proto jsou také většinou spínané komponenty řídícíma jednotkama -pólem a řídící jednotky programovány.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Kansas
Příspěvky: 6
Registrován: 24 lis 2014, 09:31

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Kansas » 21 lis 2017, 18:15

Díky...

Kansas
Příspěvky: 6
Registrován: 24 lis 2014, 09:31

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Kansas » 23 lis 2017, 12:37

Nejsou ty návody přehozeny? V zadu nemám relé, ale pouze pojistkovou rozvodnou desku...

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od Stan. » 23 lis 2017, 14:07

Návod prohozený není, pouze tam nebudeš mít vzadu z výroby dosazené patice (držáky) na relé a pojistku mlhových světel. Máš tam pouze relé K56-relé zadní stěrač, K5-relé kompresoru klimatizace a K71-relé zpětných světel, dále pojistky F54-přední elektr. okna, F56-zadní světla, F50-klimatizace a možná F52-konektor příslušenství vzadu. Na obrázku 3 jsou vidět zašedlé krabičky za pojistkama a to jsou relé dle výbavy: https://www.opel-astra-h.cz/pojistky-op ... h-podruhe/, popis a rozdíl rozmístnění relé a pojistek vpředu v UEC u vozidel s REC a bez REC a pak vzadu bez REC úplně dole: https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search .Nejdříve musíš na svorkovnici přístrojů (budíků) zjistit, zda máš přívod na Pin28 šedomodrý vodič který vede od spínače a vývod Pin 13 hnědobílý vodič vede do svorkovnice X1 Pin9 ve sloupku u nohou řidiče. Pokud toto nezjistíš, tak se nikam dál nepohneš a teprve pak se nechá další již dodělat.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 228
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Re: Dodatočná montáž hmloviek?

Příspěvek od vasekpetr1 » 28 lis 2017, 17:28

Jdu za radou na Stan.: dnes jsem zkusil znovu hledat kabeláž od předních mlhovek (měl jsem dole přední nárazník) a zase jsem nic nenašel. Už se smiřuji s variantou, že budu muset tahat nová lana z UEC - XE1 piny 48,49. Přitom to vypadá, že pojistka je osazena, relé K16 na pozici 4 je rovněž osazeno. Šedo-modrý vodič ve svazku od přepínače světel také je natažen. Z toho obrázku rozebrané přední pojistkové skříňky chápu, že se dá dostat k tomu konektoru XE1, který je zasazen do tělesa pojistkovky. Ten je pak možné vytáhnout a dostat se ke kabeláži (jako je povytažená XE3) a případně osadit kabel s fastonem pro konektor? Obávám se, že místo díry pro spodní faston bude zalepená díra, tak jako na XE1 na obrázku (to jsou také nezapojené mlhovky? :D )
Nehrozí tam nějaký zádrhel? Ve schématu je psané černé lanko 0,75 (kostra 1,5 hnědá), netušíš, jaké jsou tam ty fastony? Samec faston 4,8?
Dík za nějakou odpověď.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

Odpovědět