Mrtvá baterie?

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Stan. » 18 bře 2017, 18:38

Vzájemná kombinace TRW a ZF není možná, pokud budeš chtít určit typ, tak je nutné napsat VIN.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Reklama
 

Uživatelský avatar
Cyberpete
Příspěvky: 13
Registrován: 23 bře 2016, 12:17

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Cyberpete » 24 bře 2017, 09:18

Tak abych doplnil celou mou story..
Naplnily se mé nejčernější obavy a v řiti je čerpadlo serva, takže výměna, bohužel.. Nechal jsem si zkontrolovat altik, proběhl zátěžák baterky, kontrola hladiny servo-oleje. Vše vpohodě. Podle mechanika blbne to čerpadlo - točí buď moc, nebo málo nebo co. Jsem laik, tak moc nevím co tím myslel. Pochopil jsem to tak, že asi blbne regulace otáček, takže buď to přeposilovává, nebo dává málo a vypadává.. Příští týden to vezu do jiného servisu na výměnu (jelikož tam jim nevadí, že si dodám k montáži vlastní díl).
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW

Uživatelský avatar
Cyberpete
Příspěvky: 13
Registrován: 23 bře 2016, 12:17

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Cyberpete » 01 kvě 2017, 22:22

Někdo chtěl vědět jak to celé dopadlo..takže konečně asi 14 dní jezdím. Proběhla výměna čerpadla a vše funguje jak má.. Pro představu o jak nákladnou se jedná opravu: Čerpadlo (v mem případě typu ZF od BOSCHe stálo z eshopu 8000,- a 8000,- si uctovali vratnou zalohu na stary díl, který musíte zaslat zpět. Je to pry narizeni evropske unie. Jinak v servisu mi nabizeli cerpadlo za 12-14 tis :)), takze jsem to resil radsi takto). Dále olej cca 260 kc - zbyla mi více jak polovina z litrové nádoby. Servis si účtoval za výměnu 1300 kc. Jinak sem resil jednu podstatnou vec a to, ze jeden servisák mi tvrdil, že po výměně je potřeba nastavení přes velkou diagnostiku, kterou nemel a tak to nechtěl udelat. Shánel jsem tuto informaci telefonicky v autorizovaném servise OPEL u nás v Trutnove, kde mi bylo receno, ze nastavení je potreba. Následne jsem volal do pražského aut. servisu OPEL, kde mi pro zmenu bylo receno, ze nasledna diagnostika potreba neni. Tuto informaci mi nasledne potvrdili dalsi servisak a servis, ve kterem mi nakonec vymenu provadeli. Takze opravdu zadne nastaveni potreba neni..vymeni se dil a frci to.. Takze jsem rad ze mam po problemu a doufam, ze dlouho zadny dalsi nebude..jelikoz tento nebyl zrovna levny :(
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Stan. » 29 čer 2017, 08:09

Pouze doplnění o programování. Nemusí se při výměně programovat čerpadlo řízení typu ZF, ale čerpadlo typu TRW ano. To má napájení s řídící jednotky UEC, viz pak technické upozornění dílu: https://ebezo.cz/front/product/default/ ... 0wod0q0IuA
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Mayki
Příspěvky: 333
Registrován: 07 čer 2011, 16:36
Bydliště: Nejmladší město ČR

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Mayki » 21 zář 2017, 19:13

Tak momentálně taky řeším problém se servem, normálně jsem s autem přijel a zaparkoval bez problému. Když jsem další den potřeboval odjet, tak jsem nastartoval a zjistil jsem že servo vůbec nefunguje, žádný zvuk, žádné varování, prostě šlo strašně ztuha točit volantem. Šel jsem zkontrolovat pojistku F27, vyndal jsem ji, prozvonil a dal zpět. Znova nastartoval a najednou servo šlo krásně tak jak vždy. Když jsem ale pořád na místě točil a zkoušel, najednou začalo servo vynechávat a všiml jsem si že i pohasínaly xenony. Znovu jsem auto vypl a opět nastartoval, v MKJ jsem zkontroloval dobíjení, po nastartování alternátor dobíji cca 13,8V, když ale na místě začnu točit volantem k dorazům, klesne napětí klidně pod 12V a servo začne vynechávat, začnou poblikávat světla, rožla se i kontrolka ESP. Pokud přestanu točit servem, dobíjení vyleze zpět na 13,8V. No a teď řeším jestli je vadný alternátor (mám najeto 190000km), nebo odchází servo a má nějak velký odběr, kdy to alternátor nestíhá dobíjet. Poradíte někdo? Do poslední chvíle auto jezdilo, zatáčelo a dobíjelo bez problémů, toto se stalo bez jakéhokoliv varování přes noc... :-(
Zafira B 1.9 CDTI OPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...

Uživatelský avatar
Mayki
Příspěvky: 333
Registrován: 07 čer 2011, 16:36
Bydliště: Nejmladší město ČR

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Mayki » 23 zář 2017, 11:23

Menší update mého problému, nabil jsem baterku na nabíječce na 100%, dal do auta. Dobíjení na volnoběh vylezlo na 14,2V a při točení servem na místě klesá na 12,6V a už nevynechává (zatím). Je to teda ale hodně divné, jelikož už jsem párkrát baterku vybil tak, že auto nenastartovalo, ale problémy se servem nikdy nenastaly. Teď to ještě normálně startovalo ale servo se úplně vyplo. Nechápu... :(

PS: nevíte někdo jestli se TRW pumpa dá nastavit čínským OP-COMem, nebo na to musí být "dospělá" diagnostika?
Zafira B 1.9 CDTI OPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...

Uživatelský avatar
Mayki
Příspěvky: 333
Registrován: 07 čer 2011, 16:36
Bydliště: Nejmladší město ČR

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Mayki » 24 zář 2017, 11:54

Mohl by prosím někdo, kdo má Pepasův MKJ zkontrolovat síťové napětí v záložce diagnostika, když motor běží na volnoběh a potom to samé ale s vytočenými koly na doraz? Jde mi o porovnání odběru serva. Děkuji za pomoc. ;)
Zafira B 1.9 CDTI OPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Stan. » 24 zář 2017, 12:43

Mayki píše:Mohl by prosím někdo, kdo má Pepasův MKJ zkontrolovat síťové napětí v záložce diagnostika, když motor běží na volnoběh a potom to samé ale s vytočenými koly na doraz? Jde mi o porovnání odběru serva. Děkuji za pomoc. ;)
Nabíjení po nastartování studeného motoru 14,4 -14,5V (pak klesalo okolo 14,2 -14,4V) - servo TRW
Nabíjení s prvně vytočenými koly hned po nastartování 12,6 - 12,7V další vytočení kol pak již v rozmezí 13,5 - 13,7V (hodnoty téměř stejné, vyzkoušeno po dvojím nastartování)
Doplnění: Mayki ty budeš mít ale podle motoru v popisu typ ZF (variabilní posilování), tak nevím zda budou hodnoty stejné. ZF se programovat nemusí.
Pro rozpoznání jsou jiné nádržky kapaliny a rozdíl v konektorech. ZF má 2 konektory elektrických přívodů přímo na čerpadle u nádržky.
TRW má přívody u nádržky na pevno a konektor je pod nádržkou chladící kapaliny.
Poznámka: Vypadne-li během provozu alternátor, hydraulické čerpadlo se odpoji, aby se šetřil akumulátor.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Mayki
Příspěvky: 333
Registrován: 07 čer 2011, 16:36
Bydliště: Nejmladší město ČR

Re: Mrtvá baterie?

Příspěvek od Mayki » 24 zář 2017, 21:18

Super informace, díky za pomoc...
Zafira B 1.9 CDTI OPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...

Odpovědět