12V po zapnuti klice / motoru

Od klimatizace až po xenony
Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od quicky » 13 bře 2017, 15:40

Ja som mal pod airbagom spolujazdca jak je pelovy filter zapaskovany volny konektor, ktory neviem na co mal sluzit povodne. Mozno nejaky CD-menic. Zistil som, ze ma prud prave vtedy ked je otoceny kluc, tak som tam napojil navigaciu. Jednoduchy pristup (staci vybrat priehradku spolujazdca) a ziadne saskovanie s REC nebolo potrebne
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

Reklama
 

MiraJ
Příspěvky: 6
Registrován: 19 srp 2017, 18:34

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od MiraJ » 19 srp 2017, 18:39

quicky: na stejném místě mám podle popisu stejnou koncovku, ale já ji mám připojenou do osvětlení kastlíku. "Záhada" vyřešena

Osvětlení pravděpodobně zruším a koncovku použiji na druhou zásuvku:
https://www.gme.cz/usb-do-panelu-yj-ds-2015

Dokonce v kastlíku je kruhový otvor, do kterého to pravděpodobně zásuvka přesně zapadne.

Jen v mém případě je kabel pod napětím ještě cca 10minut po vytáhnutí klíče.

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od Stan. » 19 srp 2017, 19:52

MiraJ píše:quicky: na stejném místě mám podle popisu stejnou koncovku, ale já ji mám připojenou do osvětlení kastlíku. "Záhada" vyřešena
.
Záhadu jsi asi nevyřešil a quicky má na mysli určitě jiný konektor (dle některé přípravy vyšší výbavy vozidla). Napájení osvětlení kastlíku je stálé pouze přerušeno spínačem na kastlíku při zavření, vypíná jej pak časový spínač z řídící jednotky. Rozsvítí se pak při každém otevření kastlíku bez zapnutí klíčku zapalování, jako vnitřní osvětlení vozidla při otevření dveří. Ovládací vodič z ŘJ je černožlutý a hnědý pak kostra. Pro zapalovací napětí (po zapnutí klíčku zapalování) musíš najít celý černý vodič a né kombinace barev. Otvor ve skříňce je pro uzávěr chlazení schránky (od klimatizace) dle výbavy vozidla.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

MiraJ
Příspěvky: 6
Registrován: 19 srp 2017, 18:34

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od MiraJ » 19 srp 2017, 21:13

Stan. píše:
MiraJ píše:quicky: na stejném místě mám podle popisu stejnou koncovku, ale já ji mám připojenou do osvětlení kastlíku. "Záhada" vyřešena
.
Záhadu jsi asi nevyřešil a quicky má na mysli určitě jiný konektor (dle některé přípravy vyšší výbavy vozidla). Napájení osvětlení kastlíku je stálé pouze přerušeno spínačem na kastlíku při zavření, vypíná jej pak časový spínač z řídící jednotky. Rozsvítí se pak při každém otevření kastlíku bez zapnutí klíčku zapalování, jako vnitřní osvětlení vozidla při otevření dveří. Ovládací vodič z ŘJ je černožlutý a hnědý pak kostra. Pro zapalovací napětí (po zapnutí klíčku zapalování) musíš najít celý černý vodič a né kombinace barev. Otvor ve skříňce je pro uzávěr chlazení schránky (od klimatizace) dle výbavy vozidla.
Tak to jsi mě nepotěšil. Věděl jsem, že mám hledat černý a hnědý. Bohužel té žluté jsem si v garáži nevšimnul. Raději si pro tyto případy vše fotím a tam je jasně vidět žlutočerný. A to jsem myslel, že už mám vyhráno. Ale bohužel jsem tedy asi na začátku.
Přílohy
DSC06946.JPG

Uživatelský avatar
silver
Příspěvky: 1428
Registrován: 06 pro 2010, 22:53
Bydliště: Topolcany
Kontaktovat uživatele:

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od silver » 20 srp 2017, 17:59

Zober plusko z diody podsvietenia popolnika ak ho mas a minus z hnedeho v 12v zasuvke a buddes mas spinave nie stale napatie
ASTRA H estate Z17DTH 74kw,COSMO
EX Astra H estate 08 1.9cdti 74kw ,vybava Catch me now ,Henrieta silver&black edition
EX ceed 1.4 Ex 2007

MiraJ
Příspěvky: 6
Registrován: 19 srp 2017, 18:34

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od MiraJ » 20 srp 2017, 20:25

silver píše:Zober plusko z diody podsvietenia popolnika ak ho mas a minus z hnedeho v 12v zasuvke a buddes mas spinave nie stale napatie
Díky za tip. Popelník i kabely tam jsou, takže pravděpodobně použiji ten.

Spíš ze zvědavosti se zeptám, proč nepoužít napájení osvětlení kastlíku spoujezdce. Je sice černožlutý, ale je na něm 12V, pod napětím je po celou dobu jízdy a vypne se 10minut po zamknutí auta.
(zásuvku potřebuju pro dashboard kameru a kabel pro navigaci)
Přílohy
20170820_201001.jpg

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od Stan. » 21 srp 2017, 07:53

MiraJ píše:
silver píše:Zober plusko z diody podsvietenia popolnika ak ho mas a minus z hnedeho v 12v zasuvke a buddes mas spinave nie stale napatie
Spíš ze zvědavosti se zeptám, proč nepoužít napájení osvětlení kastlíku spoujezdce. Je sice černožlutý, ale je na něm 12V, pod napětím je po celou dobu jízdy a vypne se 10minut po zamknutí auta.
(zásuvku potřebuju pro dashboard kameru a kabel pro navigaci)
Použít jej můžeš, ale ber v potaz že při vypnutí zapalování se odpojuje relé pro napájení sítě zapalovacího napětí, ale při napájení přes osvětlení skříňky je vypnutí závislé pouze na elektronice (řídící jednotce REC nebo UEC bez REC) a přibližně okolo roku 2006 byla u REC pojistka vnitřního osvětlení FR37 zrušena a nahrazena časovou tepelnou pojistkou přímo v elektronice, elektronika je náchylnější k závadě. Osvětlení zapalovače je jištěno přes pojistku FR18 REC nebo FE33 UEC u vozidel bez REC, některá vozidla zadní REC nemají.(REC zadní elektronický modul a UEC přední elekronický modul).
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

MiraJ
Příspěvky: 6
Registrován: 19 srp 2017, 18:34

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od MiraJ » 21 srp 2017, 12:52

Děkuji za podrobnou odpověď. Bude komplikovanější, ale raději tedy použiji osvětlení zapalovače.

Uživatelský avatar
silver
Příspěvky: 1428
Registrován: 06 pro 2010, 22:53
Bydliště: Topolcany
Kontaktovat uživatele:

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od silver » 23 srp 2017, 19:38

@stan ,diky za podrobny vyklad ,aaano fe33 poistku som stihol uz aj vyskratovat :D
@miraj ,jasne pouzi to 8-)
ASTRA H estate Z17DTH 74kw,COSMO
EX Astra H estate 08 1.9cdti 74kw ,vybava Catch me now ,Henrieta silver&black edition
EX ceed 1.4 Ex 2007

Uživatelský avatar
Zdenda
Příspěvky: 81
Registrován: 26 úno 2010, 15:44

Re: 12V po zapnuti klice / motoru

Příspěvek od Zdenda » 02 úno 2018, 20:34

Já jsem to vyřešil pomocí spínacího relé. Podle mě ideální varianta - zůstává zachováno původní jištění zásuvky 15A. Všechny potřebné kabely jsou na jednom místě přímo u zásuvky. Potřeba je původní (+) a (-) ze zásuvky a jako spínané napětí klíčkem, slouží (+) od osvětlení zásuvky. Pokud se připraví kabeláž k zapojení, tak není vůbec zasaženo do originální kabeláže a v případě potřeby lze zase jednoduše relé odpojit.
Přílohy
2.jpg
1.jpg
ASTERIX 1.9 CDTI 110 kW

Odpovědět