CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od quicky » 05 lis 2015, 15:18

Malo tomu nakladate chlapci :lol: Mne to regeneruje po tych 300-350km iba ked jazdim dochodcovskym tempom. Ked to nahanam tak spravim aj 800 medzi regeneraciami
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

Reklama
 

WK63
Příspěvky: 8
Registrován: 23 říj 2014, 11:10

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od WK63 » 05 lis 2015, 15:39

No za můj příspěvek se moc tato reakce nehodí, neboť mně to regeneruje až tak po 2000 km, viz příspěvek výše ...

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od quicky » 05 lis 2015, 16:56

Ani to nebolo na tvoj prispevok, kedze sa tu bavime o uplne inych motoroch ako mas ty...
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

WK63
Příspěvky: 8
Registrován: 23 říj 2014, 11:10

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od WK63 » 05 lis 2015, 17:50

quicky píše:Ani to nebolo na tvoj prispevok, kedze sa tu bavime o uplne inych motoroch ako mas ty...
No to jsem teda tele, vůbec jsem si toho nevšimnul.
SORRY všem.

Uživatelský avatar
Mayki
Příspěvky: 333
Registrován: 07 čer 2011, 16:36
Bydliště: Nejmladší město ČR

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od Mayki » 06 lis 2015, 20:45

Když jsme jeli na dovolenou, dálnice po ČR :
Obrázek
Jinak většinou jezdím couračky po městě a regenerace se spouští cca co 700km.
Zafira B 1.9 CDTI OPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...

Uživatelský avatar
chemicak
Příspěvky: 9
Registrován: 21 úno 2015, 09:38
Bydliště: Sudličkova Lhota

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od chemicak » 08 lis 2015, 09:03

Ahoj,

já jezdím do práce cca 13 km, kus po městě,kusmimoměsto a na 1,7 CDTI mám regenerace cca po 200 km. Většinou tedy ráno, když jedu do práce, zaplaťpánbůh za MKJ, že mne na to upozorní a můžu to nechat doběhnout na stojícím autě. Když jsem jezdil na dovolenou na Slovač, tak jsem se dostal i na 1 000 km :-)
J.
Opel Zafira 1,7CDTI 81 kW
ex Astra G 1,6 16V (rok 2000)
Škoda 125
Trabant 601 sedan

WK63
Příspěvky: 8
Registrován: 23 říj 2014, 11:10

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od WK63 » 08 lis 2015, 10:17

Pánové, to tedy nechápu, mám sice jiný motor, ale regenerace po 200 km!!! To snad ani není možné. To musí být průměrná spotřeba 10l/100km. Proč mít potom diesel? Spotřeba je snad jeho jediné plus, ale tohle...? Už jsem se strašně divil, když mi v Opel říkali, že běžně u nových aut probíhá regenerace kolem 600 km!!!
A když necháš regeneraci doma doběhnout na volnoběh, nemůže se NIKDY korektně dodělat. Podívej se na tu moji tabulku, jaké jsou teploty na výfuku při volnoběhu → 170°C! Jasně, při tý regeneraci se ti tam valí víc nafty, ale stejně si myslím, že 500°C tam ani tak mít nebudeš. No vlastně máš MKJ, tak se podívej, jaké teploty ti běhají při té regeneraci. Jakmile tam nemáš alespoň těch 500°C (já mám běžně za jízdy i 750°C), tak se DPF prostě nevyčistí a časem je zaděláno na problém. Proto se ti asi spouští regenerace tak často. Takto totiž probíhá nucená regenerace vyvolaná přes diagnostiku, ale stejně hned po ní se vždy spouští dynamická regenerace za jízdy. Po vyčištění by zbytkové zanesení mělo být od 6 do 16%. To taky trochu napoví, jak to proběhlo. Já jakmile mi MKJ ohlásí regeneraci, většinou to už tuším podle nájezdu km, že brzy proběhne, tak se snažím jet 3 - 4000 ot/min. a to po celou dobu regenerace. Někdy to je fakt problém, naštěstí mám tady kolem sebe i dvouproudé silnice, anebo podřazuji, aby se motor při regeneraci takto točil. Většinou končím na 6 - 8%. Pouze když se mi nezadaří a jedu po státovce (obce), tak se dokončí třeba na 12%. Ale to se stalo snad jednou.
Dnešní diesel auta je opruz a už teď mi je jasný, že to je můj diesel poslední. S předchozím mám najeto skoro 496 tis. (načipovaná Vectra B - ještě s ní jezdí manželka) ale to je jiná kapitola.

Uživatelský avatar
chemicak
Příspěvky: 9
Registrován: 21 úno 2015, 09:38
Bydliště: Sudličkova Lhota

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od chemicak » 08 lis 2015, 10:38

No bohužel je to tak, regeneruji při 600-650°C, pokud je tam míň, tak regenerace neprobíhá, po regeneraci mám cca 30 - 40%, proto asi tak častá regenerace. Auto jsem koupil letos na jaře z druhé ruky, je to můj první diesel, možná že je filtr již mírně zanesen. Za jízdy se nedostávám s teplotou nad 200°C, proto se mi spouští regenerace tak často. Do práce jedu většinu cesty z kopce nebo obcí, takže proto nedosáhnu nějakých velkých teplot. Průměrnou spotřebu (včetně regenerací) mám přes léto cca 6 litrů, teď na podzim kolem 6,5. Ale ani když probíhá renenerace cestou k rodičům (cca 200 km), tak se nikdy nedostanu po regeneraci na těch 5%.
Opel Zafira 1,7CDTI 81 kW
ex Astra G 1,6 16V (rok 2000)
Škoda 125
Trabant 601 sedan

WK63
Příspěvky: 8
Registrován: 23 říj 2014, 11:10

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od WK63 » 08 lis 2015, 10:45

Pokud mohu poradit, jakmile ti bude probíhat, udělej to podle mě a uvidíš výsledek. Neboj se toho a pak sem napiš jak to dopadlo. U každé takovéto diskusi by si měl i autor dát práci, když už sem píše, sdělit výsledky. Ať se i ostatní můžou poučit. Dík proto za reakci. V Opel ti toho fakt moc neřeknou. Ať se daří.

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: CDTI motory, MKJ a naměřené hodnoty

Příspěvek od Hellrider » 08 lis 2015, 10:47

Souhlasím. Couračky po městě cca 700-800km při 500-650°C a otáčkách 1900+- viz foto.
_20151108_110722.JPG
Při vyšších otáčkách 2500+- jsem se dostal na 8% saturace. Ale i při nucené pomalé jízdě jsem nikdy neměl na konci vyšší saturaci jak 20%.
Dálnice 1300km + eko jízda 1600km+. 1plná nádrž = 1 regenerace.
Souhlasím s WK 63 Dálnice + chip 2000km+. Dobrá výdrž.
Dodávám, tlak turba za ustálené jízdy při 50km/h i 110km/h a otáčkách +- 1900 činil 1.10 baru.
V autě mám funkční EGR i vířivé klapky.
Ještě jedna věc. Před dvěma lety jsem totálně ucpal DPF. Nově koupený a instalovaný MKJ ukázal hodnotu 250% saturace.
Též ukázal chybu. Lambda 2 na DPF mimo provoz. Nespouštěly se mi regenerace. DPF vyčištěn vapkou a saponátem.
Chlapi takže jestli pro 1.7čky nedělaly speciálně vyhublé DPFka tak strach z ucpaného komína po 800km+ mít nemusíte.

Opel Astra Twintop Cosmo 1.9 CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID
Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Odpovědět