čidla tlaku vs. přezutí

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od mironto » 28 říj 2015, 09:08

Ja som si dorabanim TPMS presiel, takze som si co-to o tom precital a vyskusal a zase nie je to az taka ducharina ;) Podstatny rozdiel je ten, ze ty mas novu Zafiru z 2014, kde uz Opel pouzil novu ABS ako aj TPMS jednotku a snimace, ktore sa uz pouzivaju na Insignii/AstreJ/atd. Ak si ja dobre pamatam, tak v Opel servise hovorili, ze na Insignii a Jcku je uz potrebne nove snimace naprogramovat do TPMS jednotky a priradit pre kazde koleso, takze predpokladam, ze u tvojej Zafiry sa uz neda pouzit to automaticke ucenie (ale zase v Opli toho narozpravaju :mrgreen: ) Cize by som odporucil opytat sa a precitat Jckove/Insignia forum alebo prinajhorsom sa opytat v servise (kde ti ale mozno povedia, ze prineste auto, pozrieme, vypytaju 20€ a nakoniec povedia, ze nevedia).
@Skrolant: Ja som spojazdnil snimace na mojej Zafire bez techu (a aj bez Opcomu), len pomocou tlacitka DDS a spravneho tlaku v jednotlivych kolesach (samozrejme mi predtym RomanK techom naprogramoval pritomnost DDS/TPMS po vymene ABS jednotky za ident BR a doplneni TPMS prijimaca).

Reklama
 

Uživatelský avatar
Skrolant
Příspěvky: 523
Registrován: 27 pro 2011, 09:55
Kontaktovat uživatele:

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od Skrolant » 28 říj 2015, 09:51

kde jsi prisel na to že mám 2014 ?? já má zafiru 9 let :mrgreen:
Only Flying Is More Beautiful, Pure Passion - OPC
ZAFIRA B OPC - Modrý deník

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od mironto » 28 říj 2015, 09:57

Ja som odpovedal mathejosovi, ospravedlnujem sa, ak to nebolo jasne.

Uživatelský avatar
mathejos
Příspěvky: 28
Registrován: 20 črc 2014, 16:51
Bydliště: Nový Jičín

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od mathejos » 28 říj 2015, 10:38

No čo som čítal na fóre Astra J, tak aj tam použili 2 typy systémov (do roku 2015 a od 1/2015)

Ten prvý si sám detekuje kolesá a časom sa naučí čo je kde.
Ten druhý, ako píšeš ty, je zložitejší v tom, že pri prehodení kolies, musíš zájsť do servisu na naprogramovanie RJ TPMS.

Ak som to správne pochopil, tak ten prvý systém sa dá spoznať podľa toho, že ak prehodíš gumy, tak sa ti napr. predné gumy budú zahrievať rýchlejšie. V mojom prípade to platí. Predné studené gumy po prejdení pár km mi ukazujú o 0,1 ATM viac ako zadné. V servise si neznačili, ktorý disk kam patrí.
Z toho dedukujem, že mám prvý systém.

Otázkou teraz je, či systém rozpozná nové ID snímačov.
Opel Zafira B 1.8 88kW - 2014 (A18XEL)
+ Opel Astra G 1.6 16V - 1998 (X16XEL) +
+ Opel Meriva 1.7 DTi - 2005 +
+ Škoda 105L +

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od mironto » 28 říj 2015, 15:07

Ja si myslim, ze TPMS prijimac snimace rozpozna. Je to predsa len jednoduchy vysielac na 433Mhz (+/-, kazda automobilka zrejme pouziva troska inu frekvecniu v spektre a asi zrejme aj medzi jednotlivymi modelmi) frekvencii (bez nejakeho potvrdzovania, sifrovania, alebo nieco podobne). Rozdiel je potom len v tom, ako si tie konkretne snimace asociuje dana jednotka v aute.

Jeden system je, ze jednotka snima hodnoty snimacov urcitu dobu a ked si je ista, tie styri snimace, z ktorych detekuje hodnoty, su naozaj snimace na aute (preto je vacsinou potrebne prejst nejaku vzdialenost a dlhsiu dobu, aby si napr. nezasociovala snimace z vedla stojaceho auta na parkovisku), tak ich zasociuje a zobrazi hodnoty na displeji. Nevyhoda pri tomto rieseni je, ze prijimacia jednotka nevie presne povedat, ktory snimac je na ktorom kolese. Astracke/Zafiracne riesenie pri uceni vie rozlisit len snimace na prednej naprave od snimacov na zadnej naprave (mozno podla sily signalu, kedze jednotka je za kastlikom spolujazdca?) a az ked je unik tlaku v penumatike, tak vie povedat, ktore presne koleso to je (to uz zisiti z ABS jednotky, kedze koleso s nizsim tlakom sa otaca rychlejsie). Ked chcete mat naucene snimace spravne, da sa to obist tym, ze sa kazde koleso nafuka inou hodnotou presne podla tabulky (uz som to tu daval) a zapne ucenie pomocou DDS tlacitka. Po asociovani sa potom dofukaju vsetky kolesa na normalne prevadzkove hodnoty.

Druhy system je ten, ze sa diagnostickym pristrojom rovno nakoduje v prijimacej jednotke konkretne ID snimaca na konkretne koleso a jednotka sa tym padom nemusi nic ucit a snimace funguju hned. Nevyhoda je, ze je potrebne po vymene chodit do servisu alebo vlastnit diagnostiku, s ktorou sa to da naprogramovat.

Cize ked kupis rovnake snimace ako mas, tak neurobis chybu. Bud sa snimace naucia automaticky, ked mas starsi system, alebo v pripade, ze to nepojde, zajdes za niekym s diagnostikou, kto ti ich naprogramuje do jednotky. Zrejme ale bude musiet mat aj ten taky rucny snimac, s ktorym pride ku kolesu a odcita hodnoty, aby vedel IDcko snimaca v konkretnom kolese (alebo je mozno to id uz vytlacene na snimaci a vies si to poznacit pred montazou, pripadne pri kodovani odmontujes tri kolesa a odnesies prec od vozidla :?: )

Pre zaujimavost screenshot z opcomu, ake hodnoty vie vycitat TPMS jednotka zo snimaca.
Obrázek
Naposledy upravil(a) mironto dne 12 čer 2017, 14:03, celkem upraveno 6 x.

Uživatelský avatar
vojta
Příspěvky: 2754
Registrován: 29 led 2009, 18:24
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od vojta » 28 říj 2015, 16:41

já jenom žasnu proč to opel má takhle složitý, proč u aut nepoužívá jen signál s ABS pro informaci že je defekt a případně za příplatek kdo na to má a chce to, tak si připlatí za snímače v kolech, nechápu proč když si koupim corsu za 200 tis tak musim vyplajznout 6000-8000 za snímače na zimní kola a pak ještě laborovat s tím jak to sjednotit s autem, dobře to má udělaný insignia, tam se to auto naučí samo, nemusí se nic dělat...aspoň teda co mám osobní zkušenost s insi r.v. 2015
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
mathejos
Příspěvky: 28
Registrován: 20 črc 2014, 16:51
Bydliště: Nový Jičín

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od mathejos » 29 říj 2015, 07:22

Podľa všetkého mám naozaj ten prvý systém.

Včera som skúšal "inicializovať" snímače. Po podržaní tlačítka DDS a rozblikaní kontrolky, som naštartoval a rozbehol sa. Po nejakej chvíli bolo pekne vidieť na palubáku ako si auto načítava jednotlivé kolesá...

Urobím to tak ako píšeš. Objednám snímače, skúsim ich spárovať a keď to nepojdem, zájdem na diagnostiku.
Opel Zafira B 1.8 88kW - 2014 (A18XEL)
+ Opel Astra G 1.6 16V - 1998 (X16XEL) +
+ Opel Meriva 1.7 DTi - 2005 +
+ Škoda 105L +

Uživatelský avatar
rosta12345
Příspěvky: 107
Registrován: 25 kvě 2014, 11:58
Bydliště: Dolní Domaslavice

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od rosta12345 » 11 úno 2017, 23:23

Na tohle video jsem narazil náhodou, nevím sice jestli už tady někde neproběhlo ale pokud né tak se může určitě hodit, autor ukazuje jak vyměnit baterku v čidle
https://www.youtube.com/watch?v=jp3S_A-6BrA
ZAFIRA B 1,8 88KW Benzin

Gondil
Příspěvky: 30
Registrován: 16 úno 2018, 15:32
Bydliště: Bošany (PE/TO)

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od Gondil » 01 kvě 2018, 16:23

Nazdar, chcem sa spytat, kupil som pouzivane disky so snimacmi tlaku. Ked som bol s nimi v pneuservise aby mi pozreli ci nie su krive, tak mi medzi recou hovorili, ze tie snimace mi mozu robit problemy ak v aute tuto funkciu nemam. Ze mi to moze hlasit sprostosti a teda ze ci si tie snimace nechcem dat dole. Jak to teda je? Moze to robit problemy ked tam mam tie snimace a nahodou auto tuto funkciu nepodporuje (totizto neviem ci podporuje a ani ako to zistit - okrem toho ze by som si vypustil koleso :D)
Opel Astra H Caravan, 1.9 74kW (Z19DTL), 2010, Recaro

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: čidla tlaku vs. přezutí

Příspěvek od mironto » 01 kvě 2018, 21:09

Je to blbost. Ak nemas jednotku TPMS, tak je suma fuk, ci mas v kolesach snimace, alebo nie. Problem ti moze hlasit jedine keby si TPMS mal (a to potom musis mat na tlacitkovej liste tlacidlo DDS so symbolom pneumatiky) a snimace v kolesach nemal, alebo by bola v nich vybita bateria.

Odpovědět