regeneraci DPF filtru prováděnou během jízdy (dynamická regenerace) není možné standardně přes diagnostiku (a tedy ani přes MKJ) spustit. Napadla mě jedna myšlenka, jak toto obejít, ale zatím jsem neměl sílu ji ověřit...chemicak píše:nešlo by aktualizací MKJ docílit možnosti spouštění regenerace manuálně?
Jde o to, že když se spouští statická regenerace (servisní úkon pro případ ucpání DPF filtru - auto stojí, motor sám točí 3000 ot/min a saze hoří), tak se po jejím dokončení nastaví hodnota saturace DPF na cca. 70%, díky čemuž se velmi brzo spustí dynamická regenerace. Toto je uděláno z toho důvodu, že statická regenerace je méně účinná, než regenerace dynamická. V servisu tedy po provedení statické regenerace sednou do auta a vzápětí někde svižnou jízdou provedou regeneraci dynamickou (ideální postup).
A teď je otázka, kdo v řídící jednotce motoru nastaví saturaci DPF na těch zmiňovaných 70%. Pokud by to udělal tester (GM Tech2, OP-COM...) na závěr statické regenerace, tak by to znamenalo, že je možné přes diagnostické rozhraní nastavit hodnotu saturace DPF filtru. Pokud to tak je, tak MKJ může při splnění nějakých podmínek (určitě saturace > 70 %, ...) stav saturace na popud uživatele uměle navýšit a tím vyvolat spuštění dynamické regenerace. Takže např.: jedete po dálnici, máte saturaci na 80 %, víte že se regenerace spouští např. při 90% a odhadnete, že do cíle to už nevyjde, ledaže by se regenerace spustila okamžitě. Tak tedy požádáte MKJ aby v řídící jednotce zvýšilo saturaci ze stávajících 80% na 95%. Dynamická regenerace by se tímto měla okamžitě spustit...
Jo - někteří uživatelé vypozorovali závislost mezi spuštěním regenerace a zatížením motoru. Když se blíží mez zanesení DPF filtru, při které se regenerace spouští, tak je možné „podtáčením“ motoru její spuštění oddálit. Naopak, při „vytáčení“ motoru je možné regeneraci spustit o něco dříve. Zde na fóru o tomto kdosi ptal, ale nemohu to už najít.
pokud to je možné, tak je lepší při probíhající regeneraci pokračovat v jízdě.chemicak píše:Občas se mi stává, že se regenerace spustí těsně před dojetím do cíle a musím nechávat zapnutý motor, aby doběhla.