padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Tak ze by prece jen to bylo CIMem. Je mi divne to napeti ktere mi diag ukazuje na REC .
Zafira B 1,8 16v 103kW
- Reklama
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
některé jednotky jsou vybaveny obvodem pro měření hodnoty napájecího napětí, toto napět se měří na vstupních napájecích svorkách té které jednotky. Přes diagnostiku se již pouze čte změřená hodnota v digitální podobě, tzn. diagnostika na tuto hodnotu nemá absolutně žádný vliv, takže např. REC změří napětí na svých napájecích svorkách a v živých datech jednotky REC je toto napětí zobrazované. Samozřejmě přesnost měření napětí v jednotkách není nijak závratná, ale pro účely diagnostické je postačující. Dnes jsem tedy kontroloval přesnost měření napájecího napětí REC v mé laboratorní A-H. Na svorkách REC bylo 11,9 V (měřeno na dvojici „tlustých“ přívodních vodičů vůči kostře) a v diagnostice REC se zobrazovalo 12,2 V. Nastartovat nemůžu, protože nemám motor... věřím ale, že někdo z fóra může toto měření zopakovat i s běžícím motorem a zapnutou zátěží – je to jednoduché...
to je divné, rozhodující je napětí na svorkách REC – pokud je napětí 14,4 V a REC ukazuje 12 V, tak buď je problém s REC anebo REC měří napětí s nepochopitelnou chybou. Zkus porovnat s měřením na jiném voze... tohle může být slepá stopatesyno píše:Vycistil jsem kompletne kontakty na baterce a pri mereni mi dnes dava krasnych 14,4 (pri volnobehu) a v diagnostice merim na REC 12,5. Jak navic neco pustim (vyhrejvani skla, slapnu na brzdu) jdu pod 12. Meril jsem oba plusy vzadu vuci kostre a mam tam pres 14V presto, ze OPcom ukazuje jen 12,5.
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Tak to jsi me nepotesil zitra zkusim prostrikat konektor na cimu tak jsem zvedav jestli to trochu pomuze. Uz nevim co s tim. Blbne to vic a vic :'( v oplu nejdriv nevedeli pomalu co je cim a uz vubec ze by sel nejak prehrat a pak najednou kdyz se podival do pc tak rekl ze cim stoji 5 - 15 tis a urcite to bude tim. Tak jako takovehlemu reseni se chci vyhnout ze zacnu menit proste dil po dilu.
Zafira B 1,8 16v 103kW
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Kazdopadne i tak dekuji za otestovani. Pokud by se nasel nekdo kdo by i otestoval primo na aute pres opcom kolik voltu ma na REC byl bych moc vdecen. PepaS kdy budes cca v tech litomericich? Nebo pripadne udelal by sis na me cas kdyz bych se dopravil k tobe? Samozrejme bychom se nejak domluvili kdy by si mel cas a kolik by sis rekl. Proste u tebe je alespon sance ze na neco prijdes ... v oplu me to tak neprislo a znamej co dela v servise ani kamarad co mi vicemene na aute vse dela nevedi. Ani ten osciloskop nezabral. Diky za pomoc.
Zafira B 1,8 16v 103kW
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Mozna jeste jeden dotaz. Nejsem v tomhle zadny odbornik jen jsem cetl nejake clanky vzhledem k tomu co mam za problemy. Chapu spravne ze CIM vlastne propojuje LScan a HScan sbernici a LScan sbernice mimo jine ma nastarosti komunikaci s REC? Pak by teoreticky bylo mozne ze z REC pujdou do diag zasuvky vlastne spatna data. Nemohlo by to vysvetlit proc mi to ukazuje nizsi napeti? A proc mi vlastne padaji ty budiky a straci se komunikace z REC, UEC, ... atp??
Zafira B 1,8 16v 103kW
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
pozdě, už jsem byl minulý pátektesyno píše:PepaS kdy budes cca v tech litomericich?
CIM ti klidně přeprogramuji, ale na servis nemám prostory, vybavení a hlavně čas...tesyno píše:Nebo pripadne udelal by sis na me cas kdyz bych se dopravil k tobe? Samozrejme bychom se nejak domluvili kdy by si mel cas a kolik by sis rekl. Proste u tebe je alespon sance ze na neco prijdes...
to je pravda, jedna z důležitých funkcí modulu CIM je vytváření komunikačního můstku mezi HS-CAN (ECM, ABS, ...) a LS-CAN (IPC, UEC, REC, DISP,...) sběrnicí - některá data se musejí předávat mezi těmito sběrnicemi, a to právě dělá CIM (mimo jiné).tesyno píše:Chapu spravne ze CIM vlastne propojuje LScan a HScan sbernici a LScan sbernice
Rozhodně ne, vysvětlení je složitější a jde nad rámec této diskuse...tesyno píše:... a mimo jine ma nastarosti komunikaci s REC? Pak by teoreticky bylo mozne ze z REC pujdou do diag zasuvky vlastne spatna data. Nemohlo by to vysvetlit proc mi to ukazuje nizsi napeti?
Co dál:
1) ověř na jiném voze, jak moc se liší měřené a v diag. zobrazované napětí REC oproti napětí na jeho napájecí svorce
2) zvaž aktualizaci SW v CIM
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
@Tesyno: obecné věci prosím piš do fóra, ať si to mohou číst i ostatní...
jo, to jsou rozumné hodnoty. Ale to víš, pueblo se ze zafirou mazlí, tak musí mít logicky lepší čísla....tesyno píše:Tak mi pueblo na jeho zafirce se stejnou motorizaci otestoval ten REC a ukazuje mu normal 14,4, kdyz zatizi tak spadne tusim na 13,8V.
počkej, REC je v zadu v kufru a pod volantem je CIM...tesyno píše:Jinak ja vcera sundal plasty pod volantem a zahybal s RECem a po pripojeni diag mi REC taky chvilku ukazoval 14V jednu cca 5km dlouhou testovaci jizdu.
viz. SZtesyno píše:kdy bys mel pripadne prosim cas na ten cim?
nejjednodušší cesta k získání security code: http://www.opel-shop.sk/www-opel-shop-s ... urity-Codetesyno píše:Predpokladam ze k tomu je potreba security code co? Budu muset do opla... nemam carpass.
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Pardon samozrejme jsem myslel pod volantem Cim. Co se tyka carpassu uz jsem byl v oplu za 1000kc uz ho mamPepaS píše:@Tesyno: obecné věci prosím piš do fóra, ať si to mohou číst i ostatní...
počkej, REC je v zadu v kufru a pod volantem je CIM...tesyno píše:Jinak ja vcera sundal plasty pod volantem a zahybal s RECem a po pripojeni diag mi REC taky chvilku ukazoval 14V jednu cca 5km dlouhou testovaci jizdu.
jinak chtel jsem pak dat samozrejme i info sem na forum ale myslel jsem ze sepisu souhrnne po prehrani CIMu.... ale mas pravdu ze lepsi je asi resit verejne at pripadne vedi i ostatni co treba resi neco podobneho, polepsim se
Zafira B 1,8 16v 103kW
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Tak prinasim dalsi zjisteni stavu meho vozidla. V patek jsem byl u PepaS - a chtel bych timto jeste jednou strasne moc podekovat za ochotu a pomoc navic takhle narychlo - a po dukladne diagnostice vsech moznych jednotek zjistil ze chyba bude nekde v napajeci soustave. Pravdepodobne chyba na alternatoru. Takze behem tohoto tydne auto pojede nekam na kontrolu a pripadny repas (pokud by mel nekdo doporuceni kam v decine byl bych vdecny). Pak dam dalsi info
Zafira B 1,8 16v 103kW
Re: padajici rucicky budiku a v tu chvili nefunkcni packy.
Tak alternator je po repasu a budiky porad padaji dalsi napady ??? Diag mi ukazuje napeti na REC i IPC kolem 13V Pri vytizeni pada i niz (stejne jako predtim) ale realne napeti drzi (na baterce) tedy alespon co jsem v rychlosti zkousel. Poradne zmerim az tak ve stredu kdy mam volno. Kdyby mel nekdo nejaky tip tak ho uvitam. Obavam se jestli to nebude nekde na CAN sbernicich. Popripade kdyby mel nekdo tip na nejakeho borce pres elektriku nejlepe severni cechy byl bych vdecny.
Zafira B 1,8 16v 103kW