Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Co se jinam nehodí pište sem
Odpovědět
Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od Stan. » 01 čer 2015, 19:11

maxnuke píše:Hladina oleje se kontroluje 5 minut po vypnuti motoru. Který byl nejlépe ohřát na provozní teplotu. Ve studenem motoru je olej i nad max. Proto zkontroluj hladinu jak máš a pak doplň kolik bude potřeba.
Je trochu divný aby olej ve studeném motoru byl nad max, kolik tam bude potom teplého oleje po stečení asi za 10-15 min. po vypnutí motoru, když se kapalina teplem roztahuje? :)
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Reklama
 

Uživatelský avatar
Marek65
Příspěvky: 281
Registrován: 20 čer 2014, 00:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od Marek65 » 01 čer 2015, 19:18

Ja dolievam vzdy pol litra ked sa rozvieti zlta kontrolka oleja. Ta mierka ukazuje kadeco ked to kontrolujem a to kontrolujem tak ako pisu, par minut po vypnuti motora.
EX:Opel Astra 1.6 85kW 2009 (Z16XER)
EX: Opel Astra 1.6 77kW 2005 (Z16XEP), Irmscher packet

cooper89
Příspěvky: 45
Registrován: 05 zář 2014, 11:14

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od cooper89 » 01 čer 2015, 22:49

nechtel jsem resit problem s merenim oleje... ale s tim ze oleje je tam dost a rozsvitila se kontrolka...

a i kdyby byla pravda s tim merenim..tak pokud mam olej ve studenem stavu na max...a pri zahrati nabude...tak proc se rozsvitila kontrolka???

normalne pri vymene naliju olej na max...nastaruju..necham nalit filtr..a pak doleju podle potreby na max...neprelevam..ale proste na hranu

jen dodatkove info.. mam 1000km pred vymenou...a za celou dobu jsem nedoleval... a po celou dobu byl klid ...chladici kapalina ok(ze by tekla do oleje...bo naopak)

Uživatelský avatar
maddoxx
Příspěvky: 207
Registrován: 06 srp 2013, 15:27
Bydliště: Trenčín SVK

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od maddoxx » 01 čer 2015, 23:17

Mierka fakt ukazuje trochu skreslene. Dnes som menil olej/MOBIL/+filter/MANN/. Po naliatí 5 litrov oleja som naštartoval a po stečení to ukazovalo niečo nad polku :D Pre Z17DTR je predpis 5.4 L tak som tam dal ešte 0,4L a ok :D Ale červená kontrolka oleja svietila o niečo dlhšie po naštartovaní a až potom zhasla.
Astra H Caravan 1.7 CDTI Z17DTR (92 kW), r.v. 2009 + ,,Quick Heat,, v zime poteší ;)
Moja Astra

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od honzap » 02 čer 2015, 12:47

Měnil jsem motorový olej a nalil tam cirka 4,2 litru (podle specifikace je tuším 4,3) a za studena olej dosahuje přesně k horní rysce.
Jak za studena olej atakuje spodní měrku, rozsvítí se žlutá kontrolka.

Vím, že se olej měří za tepla.

Jenom by mne zajímalo, proč je v olejové vaně dutý šroub, cáká to všude možně. Příště s tím budu počítat.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od Stan. » 02 čer 2015, 14:48

Nevím, jak je to u dieselu ale u benzínu 1,6 je měrka rozdělena ryskama na 4 dílky přibližně po 1/4 litru a rozdíl mezi ryskama Min a Max je 1 litr oleje. Spodní a horní dílek je vroubkovaný, dva dílky mezi tím jsou hladké a tak potom záleží, co se považuje za rysku Max. Rozhodně by se olej neměl nikdy přelívat přes horní vroubkovanou rysku Max. Nebezpečí poškození těsnění a katalyzátoru. Měrku natáčím při měření tak, aby směrovala ryskama dovnitř oblouku trubky a nemohla se umazat o stěnu trubky měrky.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od Midzi » 02 čer 2015, 20:14

dnes vymeneny olej a filtre, vycistena klimatizacia, urobena nejaka prehliadka po 8r a neodstranene hucanie. Boli rozobrane aj rozvody a skontrolovana vodna pumpa, no zistilo sa, ze to bude remenica kompresora klimatizacie. Takze novy kompresor, alebo repas. Bobuzial neviem sa dostat k identu kompresora. Posledne pismeno co vidim je M a pre nim asi N. Teda ak spravne pozeram.

Edit : Tak je to ident WM
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od mironto » 04 čer 2015, 21:51

Dnes som sa dostavil k Romanovi do Brna na vymenu ABS jednotky. Zacalo to nestastne, ponevac som sa hned po prichode obtrel o zdvihak a mal chrbat od vazeliny, nakoniec ale vsetko dobre dopadlo a uz sa vytesujem z asistenta rozjazdu do kopca 8-) Velka vdaka Romanovi a chalanom za profi pracu a trpezlivost, ze som ich tam tri hodiny ocumoval.

Uživatelský avatar
jituka
Příspěvky: 177
Registrován: 07 zář 2011, 22:35
Bydliště: Dražovice

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od jituka » 04 čer 2015, 22:14

Já dneska byla vyčistit klimu a konečně jsem si nechala zatmavit okna :)

Uživatelský avatar
Midzi
Příspěvky: 2636
Registrován: 29 bře 2010, 09:31
Bydliště: Bratislava

Re: Copak jste dnes vy a vaše Háčko dělali?

Příspěvek od Midzi » 05 čer 2015, 09:54

dnes prisiel novy kompresor klimy Nissens a nove zadne pruziny CS Germany. Bohuzial montaz az v utorok.
Astra H combi 1,9cdti 88kW Cosmo automat

Moja prvá Astra

Obrázek

Odpovědět