kontrolka elektroniky motora - help
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Roman, a neni to tak ze spaliny sa vracaju este pred klapku? Takze proste si vace "cucnu" viac cisteho vzduchu.... EGR ventil by samozrejme ostal na kabli, aby RJ nepindala.... Ale toto robili chalani na starsich motoroch, benzinoch a klapky boli este ovladane lankom....
Astra H 1,6 16V kombi
- Reklama
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Něco jiného je diesel a něco jiného benzín. Benzín nemá v sání čidlo plnícího tlaku. Má jenom čidlo absolutního tlaku v sacím potrubí. A hlavně nemá turbo. Když se u dieselu ubere plyn, tak poklesne plnící tlak, řídící jednotka totiž ubere na turbu a doplní chybějící vzduch z výfuku přes EGR. Ale to je velmi zjednodušené. Systémů plnění u diesela je několik a jsou tam určité odlišnosti ve fungování. Benzín naopak není přeplňovaný a vzduch si jenom nasává. EGR tam je hlavně z důvodu emisí.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Aha, takze diesle maju to, co sa vola "vaha vzduchu", a benziny MAP senzor na sacom potrubi. Chapem to spravne?
Astra H 1,6 16V kombi
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Benziny mají několik systémů: Motronic, Multec,Simtec . Některé mají váhu vzduchu, některé jen čidlo absolutního tlaku v sání. Díval jsem se jaký motor máš ty a píšeš 1.6 16 V což je Multec a ten váhu nemá.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: kontrolka elektroniky motora - help
to RomanK : a nejak elektronicky by sa nedal EGR ventil obist alebo oklamat ? Teda aby si RJ myslela, ze je vsetko OK, a pritom EGR bude priskrteny, teda cez neho pojde menej vyfukovych plynov, aby sa to menej zanasalo, alebo ho uplne odstavit aj nejakymi mechan. upravami, resp. zamedzit prisunu vyfukovych plynov a nech don ide len cisty vzduch ?
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: kontrolka elektroniky motora - help
To prave myslim nejde, aby isiel vzduch tadial. Pokial som dobre videl obrazok, tak zo zvodu prveho valca sa cast vyf. plyn. vracia durch cez dieru v hlave valcov. A hned na druhej strane dakde bude EGR primonteny na hlavu valcov. Tam sa zvyklo prave vymenit to tesnenie s dierou za kus plechu. EGR ostal na kabli, vycisteny, takze RJ ho ovladala nadalej a pekne sa tam naprazdno otvaral/zatvaral. Ale ak ide prave o tu vahu vzduchu, tak by som nechal origo a kupil novy EGR (ak nepomoze vycistenie). Na druhej strane, keby si mal MAP senzor, potom by sa riesenie so zaslepenim dalo spravit. Na EK to nepoznat. Ale aj pri tejto operacii by musel byt EGR funkcny, aby RJ nepindala.
Ono to zrejme nieje len o tom, ze RJ otvori/zatvori ventil kedy treba, ale zrejme aj cita z EGR jeho polohy. RomanK - ako to ty vidis?
Jo, a to "čidlo plnícího tlaku" je "vaha vzduchu", alebo sa jedna o 2 komponenty ? Hovorim, s dieslami nemam absolutne skusenosti...
Ono to zrejme nieje len o tom, ze RJ otvori/zatvori ventil kedy treba, ale zrejme aj cita z EGR jeho polohy. RomanK - ako to ty vidis?
Jo, a to "čidlo plnícího tlaku" je "vaha vzduchu", alebo sa jedna o 2 komponenty ? Hovorim, s dieslami nemam absolutne skusenosti...
Astra H 1,6 16V kombi
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Jednotka ovládá EGR ventil a zpětnou vazbou sleduje jak je otevřený (zjednodušeně je tam magnet a potenciometr). Tzn. že EGR ventil musí být mechanicky funkční, jinak to jednotka zjistí.
Váha vzduchu a čidlo plnícího tlaku jsou dva komponenty. Váha je za vzduchovým filtrem, tj. před turbem a čidlo plnícího tlaku je v sání na hlavě motoru, tj. za turbem. EGR přepouští spaliny z výfuku do sání na hlavě motoru, tzn. za turbo. Tady taky měří čidlo plnící tlak. Plnící tlak by se měl měnit plynule, neměl by rychle kolísat, mění se ale hodnoty na vzduchové váze podle toho kolik vzduchu jde přes ni a kolik spalin jde přes EGR ventil. Řídící jednotka motoru vychází z nějakých hodnot (pedál plynu, teplota motoru, teplota spalin, otáčky motoru a vačky, rychlost vozidla, množství nasávaného vzduchu, tlak paliva ve společné liště - common rail, tlak výfukových plynů...), na jejichž základě pak nastavuje turbo a EGR ventil (množství paliva do vstřiku, ventil regulace tlaku paliva...), prostě řídí chod motoru. No a teď je otázkou co to udělá, když se jednotce zaslepí EGR. Jak se změní vstupní parametry a jak na to jednotka zareaguje.
Pozn. Turbo je hnané výfukovými spalinami, a když se otevře EGR tak poklesne i tlak spalin který roztáčí turbínu a tím se změní chod turba (i když vliv není moc velký).
Můj názor je, že je lepší nechat motor fungovat tak, jak je zkonstruován, s funkčním EGR. Pokud jej někdo vymyslel, tak k tomu měl nějaký důvod. Kdyby nebyl potřeba, tak by tam nejspíš nebyl. A taky se mi nechce laborovat nad tím co to bude dělat, když se EGR zaslepí nebo jeho funkčnost omezí. Nejsem chytřejší než konstruktéři motorů, proto jim nebudu "fušovat do řemesla"
Pokud by někdo chtěl lépe poznat problematiku přeplňování dieselových motorů, dám mu číslo na kamaráda, který konstruuje a navrhuje turba pro automobilový průmysl. Vím o tom mnohem víc než já.
Váha vzduchu a čidlo plnícího tlaku jsou dva komponenty. Váha je za vzduchovým filtrem, tj. před turbem a čidlo plnícího tlaku je v sání na hlavě motoru, tj. za turbem. EGR přepouští spaliny z výfuku do sání na hlavě motoru, tzn. za turbo. Tady taky měří čidlo plnící tlak. Plnící tlak by se měl měnit plynule, neměl by rychle kolísat, mění se ale hodnoty na vzduchové váze podle toho kolik vzduchu jde přes ni a kolik spalin jde přes EGR ventil. Řídící jednotka motoru vychází z nějakých hodnot (pedál plynu, teplota motoru, teplota spalin, otáčky motoru a vačky, rychlost vozidla, množství nasávaného vzduchu, tlak paliva ve společné liště - common rail, tlak výfukových plynů...), na jejichž základě pak nastavuje turbo a EGR ventil (množství paliva do vstřiku, ventil regulace tlaku paliva...), prostě řídí chod motoru. No a teď je otázkou co to udělá, když se jednotce zaslepí EGR. Jak se změní vstupní parametry a jak na to jednotka zareaguje.
Pozn. Turbo je hnané výfukovými spalinami, a když se otevře EGR tak poklesne i tlak spalin který roztáčí turbínu a tím se změní chod turba (i když vliv není moc velký).
Můj názor je, že je lepší nechat motor fungovat tak, jak je zkonstruován, s funkčním EGR. Pokud jej někdo vymyslel, tak k tomu měl nějaký důvod. Kdyby nebyl potřeba, tak by tam nejspíš nebyl. A taky se mi nechce laborovat nad tím co to bude dělat, když se EGR zaslepí nebo jeho funkčnost omezí. Nejsem chytřejší než konstruktéři motorů, proto jim nebudu "fušovat do řemesla"
Pokud by někdo chtěl lépe poznat problematiku přeplňování dieselových motorů, dám mu číslo na kamaráda, který konstruuje a navrhuje turba pro automobilový průmysl. Vím o tom mnohem víc než já.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: kontrolka elektroniky motora - help
OK, majestro. Ako sa hovori rozumiem, ale velmi tomu nechapem.
To ale nevadi, nie som technicky typ, a preto si necham poradit a dam na odporucania mudrejsich a skusenejsich
To ale nevadi, nie som technicky typ, a preto si necham poradit a dam na odporucania mudrejsich a skusenejsich
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Ja tomu zase rozumiem a dakujem za objasnenie Ja som zazil EGR na starsom Daewoo benzin motore (M-Tec r.v. 99), kde bola este klapka ovladana lankom, IAC ventil a mechanicky rozdelovac. Tam EGR chalani zaslepovali jedna radost. Tu uz to zjavne posaha chod motora zda sa. Takze jedine vycistit al. kupit novy
Astra H 1,6 16V kombi
Re: kontrolka elektroniky motora - help
.....som tu opat s tym istym problemom, EGR ventil vycisteny, elektricka cast by mala byt v poriadku, dal som to na meranie, nevykazovala ziadnu vadu, jedna sa o nejaku vynutu cievku ( na kalble je to pripojene len 2 kontaktami, ziadny potenciometer ), mechanicka cast riadne vycistena. Par dni bolo vsetko v poriadku a dnes to opat zacalo . Trha motorom, co som odsledoval, hlavne pri pridavani, ako keby som nevedel radit rychlosti. Kontrolka mi nesvieti ziadna. Tak cakam na nejake dobre a uzitocne rady. Vdaka
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006