Xenony - nastevní regulátoru sklonu

Od klimatizace až po xenony
pueblo
Příspěvky: 1277
Registrován: 02 říj 2009, 13:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu

Příspěvek od pueblo » 01 pro 2014, 08:49

martini píše:Tak jak dopadlo pozorovani........
Dostal jsem se k tomu až včera....

Zajel jsem na cestu za město, kde byla úplná tma - trochu jsem se i bál :mrgreen: No je to jak píše Roman 8-) . Moje prvotní nadšení plynulo jen z toho, že to prostě svítí jinak, než když je to nastavený na naše podmínky. Pokud se to přepne do módu, že kontrolka po zapnutí klíčku bliká, svítí to maličko dál, není patrný to zalomení zleva doprava nahoru. Je fakt líp vidět před auto, ale míň do škarpy. Takže chudáci protijedoucí řidiči a navíc nejsou vidět svítící očíčka prasátek, která se vám chystaj skočit do cesty :D

Takže jsem žádnej "novej kontinent" neobjevil ;) , nicméně trvá můj problém. Měl jsem sebou tatíka, kterýho jsem požádal, aby mi dělal zátěž na zadních sedačkách, případně v kufru. A poznatek je ten, že mi regulace funguje, na zadních sedačkách se to sklopilo míň, než když si vlezl do kufru.
Vypadá to, že mi to obecně svítí moc nízko. Ve městě to člověk až tak nepozoruje, to je všude světla dost, ale v tý tmě v lese to bylo znát. Takže když je výchozí poloha nízko, bude i každá další, vyvolaná zatížením zadní nápravy. Zajedu s tím na technickou, tam to dělají zadarmo a nechám seřídit a pokusím se ho ukecat, aby mi to hodil na horní hranici tolerance. Pak uvidím.....

Reklama
 

astros
Příspěvky: 177
Registrován: 03 zář 2012, 20:21

Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu

Příspěvek od astros » 01 pro 2014, 09:09

Ak to dáš na hornú hranicu, tak ti budú všetci vyblikovať. Aspoň ja mám taký poznatok a to som mal tesne pod hornou hranicou normy (kontrolované na dvoch regloskopoch). Tak som si ich sám dal nižšie asi 15-20cm na 10m vzdialenosti (pomôže stena, alebo budova pred autom) a od vtedy mám pokoj. Viditeľnosť je skutočne slušná (ono totiž tá hranica nie je na srandu, nízko nevidíš dobre, ale vysoko to tiež nie je ideálne, bez ohľadu na oslňovanie). Teda blikne mi ešte asi tak jeden z tisíca, pretože 1. ešte nikdy nevidel svietiť xenóny, alebo 2. doteraz nepochopil, že mať sedačku na full down je síce frajerina, ale pri jeho výške 151cm aj s topánkami má oči dosť nízko nad vozovkou a preto je oslepovaný :ugeek:

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu

Příspěvek od Westler » 01 pro 2014, 18:33

Tak ono je na svetlech presne napsany jak se maji seridit. Je tam udaj v %, ktery znaci o kolik cm ma klesnout svetelnej kuzel na dany vzdalenosti. Napr. 1% znamena ze na vzdalenost 10m (1000cm) ma byt hrana svetelneho kuzele o 10cm niz (nez pri 0m).

Co se tyka vyblikavani tak bohuzel i dneska se najdou retardi co vidi xenony poprve v zivote a pusti vam dalky kdyz je mijite na horizontu, protoze si mysli ze je oslnujete dalkovejma. Takovem vzdycky bliknu dalkovkama a kdyz toho nenechaj, tak jim je necham pusteny :mrgreen:
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu

Příspěvek od x-father » 02 pro 2014, 09:16

Neřekl bych, že to v servisech na to 1% seřizují. Měřil jsem si to a světlomet je na H skoro 1 metr vysoko. To by při 1% klesání mělo vypadat tak, že hrana světla se dotkne silnice 100m před vozem. Tak to nemá snad nikdo a kdyby to tak někdo měl, tak ho budou asi všichni vyblikávat, protože při každém hupu, než by zareagovala regulace by svítil protijedoucím do očí. Příjde mě to, že většina xenonů si svítí do silnice tak 30 metrů před autem. Nějaké to přizvednutí by tedy asi nikde neuškodilo.

Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 198
Registrován: 19 led 2011, 14:12

Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu

Příspěvek od tomax » 02 pro 2014, 09:47

Dlouho jsem na to take nadaval, xenony maji dost zretelne oriznuty dosah svetel a sviti hodne do zeme. Nakonec jsem si nechal u Dennyho obe svetla prizvednout, u spolujezdce skoro na maximum normy... a hned se jezdilo lepe. Kolik to bylo uz si presne nepamatuji, ale nikdo neproblikaval. Na kopecku se to holt musi chvili vydrzet at jsou jakakoli svetla. Ted me na Jcku problikava kazdou chvili nejaka trubka, protoze automaticke dalkove se prepinaji az na urcitou (dle meho spravnou) vzdalenost.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

Odpovědět