1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Tak ja som si vsimol jednu vec za poslednych par tyzdnov.
Mam 1.7 cdti 81 kW. Takisto ma stvu kolisajuce otacky na volnobehu. Uz som chcel objednavat ten regulator a ze to dam vymenit. Pred asi mesiacom som sa prebehol autom po dialnici tak trosku rychlejsie a vsimal som si teplotu katalyzatora (mam tu vecicku, ktora cez OBD konektor cita udaje a posiela do aplikacie v mobile). Ked som to roztiahol cca na 170, teplota vystupala cez 500 stupnov. Najblizsie dni otacky prestali kolisat. Po dvoch tyzdnoch jazdenia opat zacali kolisat.
Trvalo to asi dva dni a potom ked som vecer prisiel domov, vsimol som si, ze auto viac duni, spotreba na volnobehu bola 2.5l/h, takze vypalovalo DPF. Pozrel som na teplotu katalyzatora - pisalo cca 500 stupnov na volnobehu. Tak som to nechal dobehnut - asi 5 minutto trvalo. Dalsie skoro tri tyzdne motor priadol na volnobehu kludne az po dnes rano. Po prijazde na parkovisko k robote vsak opat vypaloval, tak som to nechal. Ani nie 5 minut a skoncil. A vecer motor uz zase siel v pohode.
Takze to kolisanie suvisi asi (aj?) so zanesenim DPF filtra.
Moje odporucanie teda je, ze si treba vsimat po skonceni jazdy ci auto akurat (este) nevypaluje DPF a nechat to dokoncit.
Dnes som si tiez vsimol, ze ked na volnobehu bola tpelota tych 500 stupnov tak pridavanie plynu teplotu znizovalo. Takisto, ked som sa pohol a jazdil napr na dvojke vo vyssich otackach (3500rpm).
Vseobecne sa odporuca, ze ak auto vypaluje DPF treba ho ist prebehnut na dialnicu a podobne. A vsak nemate poruke dialnicu, (alebo riadny kopec) kde to mozete roztiahnut aspon na tych 160 a viac a dostatocne tak zatazit motor, tak je lepsie nechat to dovypalovat na volnobehu.
Zatial teda ten regulator nebudem riesit...
(Moj predchadzajuci prispevok, ktory sa tykal tankovania na roznych cerpackach beriem teda spat . Posledny mesiac som tankoval len na Benzinole v RK. Plus zimny aditiv.)
Mam 1.7 cdti 81 kW. Takisto ma stvu kolisajuce otacky na volnobehu. Uz som chcel objednavat ten regulator a ze to dam vymenit. Pred asi mesiacom som sa prebehol autom po dialnici tak trosku rychlejsie a vsimal som si teplotu katalyzatora (mam tu vecicku, ktora cez OBD konektor cita udaje a posiela do aplikacie v mobile). Ked som to roztiahol cca na 170, teplota vystupala cez 500 stupnov. Najblizsie dni otacky prestali kolisat. Po dvoch tyzdnoch jazdenia opat zacali kolisat.
Trvalo to asi dva dni a potom ked som vecer prisiel domov, vsimol som si, ze auto viac duni, spotreba na volnobehu bola 2.5l/h, takze vypalovalo DPF. Pozrel som na teplotu katalyzatora - pisalo cca 500 stupnov na volnobehu. Tak som to nechal dobehnut - asi 5 minutto trvalo. Dalsie skoro tri tyzdne motor priadol na volnobehu kludne az po dnes rano. Po prijazde na parkovisko k robote vsak opat vypaloval, tak som to nechal. Ani nie 5 minut a skoncil. A vecer motor uz zase siel v pohode.
Takze to kolisanie suvisi asi (aj?) so zanesenim DPF filtra.
Moje odporucanie teda je, ze si treba vsimat po skonceni jazdy ci auto akurat (este) nevypaluje DPF a nechat to dokoncit.
Dnes som si tiez vsimol, ze ked na volnobehu bola tpelota tych 500 stupnov tak pridavanie plynu teplotu znizovalo. Takisto, ked som sa pohol a jazdil napr na dvojke vo vyssich otackach (3500rpm).
Vseobecne sa odporuca, ze ak auto vypaluje DPF treba ho ist prebehnut na dialnicu a podobne. A vsak nemate poruke dialnicu, (alebo riadny kopec) kde to mozete roztiahnut aspon na tych 160 a viac a dostatocne tak zatazit motor, tak je lepsie nechat to dovypalovat na volnobehu.
Zatial teda ten regulator nebudem riesit...
(Moj predchadzajuci prispevok, ktory sa tykal tankovania na roznych cerpackach beriem teda spat . Posledny mesiac som tankoval len na Benzinole v RK. Plus zimny aditiv.)
- Reklama
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Ahoj všem ,
toto vlákno jsem založil cca před 2,5 roky ) , zlobilo mě cukání ve volnoběhu ...provedena výměna ventilu a byl klid ...nyní se závada vrací ( po 2,5 letech ) ..úplně ty samé příznaky i zvuk ( pračka ) ...chtěl bych možná zkusit vyndat pročistit - natáhnout pružinku
nevím jak jiné motory, ale můj A17DTR ...ventil není vidět , je hodně zezadu , je potřeba asi sundat nějak plastové desky pod stěrači ??
jestli někdo dělal prosím o info , díky
toto vlákno jsem založil cca před 2,5 roky ) , zlobilo mě cukání ve volnoběhu ...provedena výměna ventilu a byl klid ...nyní se závada vrací ( po 2,5 letech ) ..úplně ty samé příznaky i zvuk ( pračka ) ...chtěl bych možná zkusit vyndat pročistit - natáhnout pružinku
nevím jak jiné motory, ale můj A17DTR ...ventil není vidět , je hodně zezadu , je potřeba asi sundat nějak plastové desky pod stěrači ??
jestli někdo dělal prosím o info , díky
Opel Zafira B sport , 1,7 CDTI , A17DTR , 92 kw , 2008
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Treba dat dole plasty , 4 x torx
Najskor treba dat dole tesnenie , potom plast s ostrekovacmi , nasledne 4x torx a vytiahnut - este su tam prichytene zvazky kablov , na motorcek stieracov/vlavo/ a cidla kvality vzduchu /vpravo/
Najskor treba dat dole tesnenie , potom plast s ostrekovacmi , nasledne 4x torx a vytiahnut - este su tam prichytene zvazky kablov , na motorcek stieracov/vlavo/ a cidla kvality vzduchu /vpravo/
SAAB 9-3 SS 1.8t MY09
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
....Dominievam sa, že by to mohlo mať súvis kolísanie otáčok a nedostatočnú regeneráciu DPF filtra nakoľko som si začal viac všímať palubný počítač hlavne ak postojím dajme tomu aj na križovatke a vyradím rýchlosť tak vtedy pozriem aká je momentálna spotreba na voľnobehu. Pokial je v normále okolo 0,5 l/h tak je to vporiadku. Akonáhle vystúpa spotreba na voľnobehu vysoko tz. aj dakych 2,5l tak viem že sa spustil proces regenerácie a vtedy nevypnem motor kým táto regenerácie neskončí. Jazdim pri cca 2500 otáčkach nakoľko veľmi vysoké otáčky regeneráciu prerušia a to nie je dobre. Odkedy si tento proces regenerácie všímam tak mi otáčky na volnobehu prestali kolísať. Samozrejme že počas regenerácie je zvýšena spotreba ale je to zanedbatelný údaj oproti tomu ak sa Vám ten filter pevných častic zniči, pretože výmena alebo hoci aj jeho vymazanie z RJ nie je tiež vôbec lacný špás.
A ešte mala pomôcka: mne sa regenerácia DPF spúšta zhruba každych cca 800 km. Čiže asi tak raz za jednu plnú nádrž.
Snád Vám to pomôže.
A ešte mala pomôcka: mne sa regenerácia DPF spúšta zhruba každych cca 800 km. Čiže asi tak raz za jednu plnú nádrž.
Snád Vám to pomôže.
Opel Astra H 1,7 CDTI motor 81kW Z17DTJ , diagnostika op-com
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Tak uz sme dvaja, ktori si to vsimli. Tiez sa mi regeneracia spusta tak po 800 km. Blbe vsak je, ze ked si to clovek nevsimne, napriklad podla soptreby na volnobehu, tak o tom ani nevies a mozes regeneraciu nechtiac prerusit.pavelA píše:....Dominievam sa, že by to mohlo mať súvis kolísanie otáčok a nedostatočnú regeneráciu DPF filtra
Naposledy upravil(a) mbohus dne 14 lis 2014, 12:12, celkem upraveno 1 x.
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Tak dufam ze to bolo tým, ale tak ja a asi aj kopec iných majitelov je zrejme v tom domnení že regenerácia DPF filtra je indikovaná kontrolkou na palubovke čo aspoň v mojom prípade nie je pravda. Vraj sa kontrolka nerozsvecuje, pretože ľudia zväčša kôli nej vypínali motor v domienke že sa jedná o niejaku chybu.
Možno by pomohla ešte aj výmena regulátora tlaku paliva no zatial ho asi teda meniť nebudem. Zatial mi otáčky nekolíšu pokial prebehne regenerácia vporiadku
Možno by pomohla ešte aj výmena regulátora tlaku paliva no zatial ho asi teda meniť nebudem. Zatial mi otáčky nekolíšu pokial prebehne regenerácia vporiadku
Opel Astra H 1,7 CDTI motor 81kW Z17DTJ , diagnostika op-com
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Toto s tou naftou som presne pozoroval aj ja s takymi istymi priznakmi. Raz som nataknoval na Lukoil-e a hned sa to stalo. Odvtedy to uz nerobimbohus píše:Jedno aktualne pozorovanie co sa tyka kolisania otacok. Ja mam 1.7 cdti 81 kW:
Po natankovani na Agipe v Poprade na volnobehu otacky nekolisu. Predtym som skusal tankovat na OMV v Poprade, Benzine v RK, Slovnaft za RK a vzdy otacky kolisali. Najhorsie to bolo po natankovani na spominanom OMV pri Opli v Poprade. Motor na volnobehu sa akoby prepinal do nejakeho modu a silno vibroval. Okamzita spotreba na volnobehu bola vtedy len 0.3. Trvalo to vzdy len chvilu a potom opat vyskocila na 0.5-0.6 s kolisanim otacok.
Netankoval som ziadne premiove paliva ani som nepridaval aditiva.
Takze co dodat? Nie je nafta ako nafta...
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Ahojte dnes som si vsimol ze ked sa zohrial motor tak otacky na volnobehu kolisali ale len pol mm hore dole neviem ci je to bezne alebo nie neska som si to vsimol prvy krat.regeneracia neviem ci isla lebo nemam pc. Dakujem
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007
1.9Cdti 74kw
R.V:2007
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Ahojte,ja se pochlubím,jiným problémem kolísání otáček to je asi normální,ale mne kolísají otáčky a ještě aj spotřeba v tedy spadne na 0,1l/h a co s tím? A pro jistotu v otáčkách nad 2000 divně zaštěká.
Re: 1,7CDTI 92kw - kolísání otáček na volnoběh + zvuk
Mne tie otacky zvykli kolisat ked regeneracia neprebehla cela naraz. Ale moze mat na to vpliv aj regulator tlaku paliva to si treba vsimat. Ale ked nemas pc tak to neviem ako zistis ze sa ti spustila regeneracia.Bracho90 píše:Ahojte dnes som si vsimol ze ked sa zohrial motor tak otacky na volnobehu kolisali ale len pol mm hore dole neviem ci je to bezne alebo nie neska som si to vsimol prvy krat.regeneracia neviem ci isla lebo nemam pc. Dakujem
Opel Astra H 1,7 CDTI motor 81kW Z17DTJ , diagnostika op-com