kontrolka elektroniky motora - help
kontrolka elektroniky motora - help
zdravim, potrebujem pomoct, mam Astru H 88kw, Z19DT, 1.9 CDTi, dnes som si vsimol, ze auto straca vykon, musel som hlavne v nizsich otackach poriadne dupnut na plyn, ktory skoro vobec nereagoval, necitil som ziadnu akceleraciu, resp. az potom, co som nan poriadne sliapol, v jednom okamihu som postrehol, ze mi preblikla signalka elektroniky motora, t.j. oranzove auticko s klucom. Po vypnuti motora a po otoceni klucika do pohotovostbej polohy tato kontrolka nezhasla ( predtym vzdy po asi 2 -3 sekundach zhasla aj s inymi kontrolkami ), stalo sa tak az po nastartovani motora, po asi 2 sekundach. Ak mozete a viete, poradte. Predbezne v stredu by som mal ist na diagnostiku. Vdaka
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
- Reklama
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Ta kontrolka nehasne ani mne v pohotovostnej polohe, az po nastartovani cca po 2 sekundach ako pises. Takto je to ok myslim. Ale ak sa ti rosvecuje pocas jazdy, je horsie. 3 mozne problemy:
- vzduch (ale to by blbol aj volnobeh)
- iskra (tu by to tiez bolo pozorovatelne aj na volnobehu, ze vypadava valec, celkovo by viac motor hucal a mal by slaby vykon)
- palivo (tu jedine blby vstrek, al. problem v dodavke paliva - zasvinene palivo)
V cDTi motoroch sa nevyznam, tam su nejake zhavice ci co...
Idealne nez laborovat to supnut na diagnostiku, tam by mali zistit konkretnu pricinu. Ci uz si potom opravu vykonas sam, alebo v nejakom no-name lacnom servise, alebo autoriz. servise, to je druha vec. Ale toto bude najrychlejsia cesta bez zbytocneho laborovania, stracania dni a zasvinenych ruk Je mozne (moderne motory to tak robievaju), ze ak je problem na niektorom valci (ci uz nema iskru, al. dost paliva), uplne dany valec odstavia, aby nedochadzalo k poskodeniu katalyzatora.
Ale mozno je problem uplne inde a mas trebars zalepeny EGR ventil...
Ja by som toto hodil na diagnostiku (aj ked nerad, radsej si vec poriesim sam ked viem a mam istotu,ze je to urobene dobre).
- vzduch (ale to by blbol aj volnobeh)
- iskra (tu by to tiez bolo pozorovatelne aj na volnobehu, ze vypadava valec, celkovo by viac motor hucal a mal by slaby vykon)
- palivo (tu jedine blby vstrek, al. problem v dodavke paliva - zasvinene palivo)
V cDTi motoroch sa nevyznam, tam su nejake zhavice ci co...
Idealne nez laborovat to supnut na diagnostiku, tam by mali zistit konkretnu pricinu. Ci uz si potom opravu vykonas sam, alebo v nejakom no-name lacnom servise, alebo autoriz. servise, to je druha vec. Ale toto bude najrychlejsia cesta bez zbytocneho laborovania, stracania dni a zasvinenych ruk Je mozne (moderne motory to tak robievaju), ze ak je problem na niektorom valci (ci uz nema iskru, al. dost paliva), uplne dany valec odstavia, aby nedochadzalo k poskodeniu katalyzatora.
Ale mozno je problem uplne inde a mas trebars zalepeny EGR ventil...
Ja by som toto hodil na diagnostiku (aj ked nerad, radsej si vec poriesim sam ked viem a mam istotu,ze je to urobene dobre).
Astra H 1,6 16V kombi
Re: kontrolka elektroniky motora - help
no myslim ze diesel nejiskri
Opel Astra H 5D Z16XEP 05 Elegance Black
Re: kontrolka elektroniky motora - help
pekki, pekki, Rado sa aspom snazi pomoct ......
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: kontrolka elektroniky motora - help
to Rado77 : tym valcom to asi nebude, lebo by som asi citil trhnutie pri tom, ako sa rozbehne ostatny valec, vzdy islo o plynule zrychlenie. Ked to mam popisat, tak po stlaceni pedalu ziadna akceleracia, tak som ho stlacil este viac a potom som citil rozbeh, resp. som ho uvolnil a potom opat stlacil a auto tahalo. Co mam skusenost s 1,7 CDTI, ak by nesiel jeden valec, nesiel by cely motor. Skusal to jeden mechanik tak, ze odpojil nejaky el.pripoj na hornej casti vstreku a zhasol cely motor. Mozno to bude asi AGR ventil, k tomu sa priklonil aj jeden mechanik z Opla v BA, nick signum na opelclub-e.sk. Ak by to bol tento problem, bolo by to asi v este v pohode, lebo co viem, ten ventil, ak nebude nejaka mech. alebo zavazna elekt. porucha, by mal ist vycistit
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: kontrolka elektroniky motora - help
takze moj problem je mozno ciastocne vyrieseny, na diagnostike ukazalo tuto chybu : unik v systeme nasavaneho vzduchu P 2279. Mechanik v znackovom servise uviedol, ze bud ide o vadu nejakych virivych .... ( uz neviem co ) alebo EGR ventilu. Netesnost v trubiciach vylucil z dovodu, ze by inak kontrolka svietila stale. Potom zistil, ze moj motor tie virive .... (uz neviem co ) nema, cize je to ten sk.....ý EGR ventil. S navacsou pravdepodobnostou asi jeho elektricka cast ( ta mechanicka cast vraj nejde vycistit ). Cestou z prace som inak preklinal toho paka, ktory ten ventil vymyslel, auto pravidelne trhalo, hlavne v nizsich otackach. Vynikajuci pocit z jazdy ! Tak co mi teraz doporucujete ? Kolko taky EGR ventil stoji ?
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Nový na motor Z19DTL,DT stojí 4113.- Kč (kat.č. 5851827), výměnou 3138.- Kč (kat.č. 851757)
Nový na motor Z19DTJ,DTH stojí 6003.- Kč (kat.č. 5851067), výměnou 3138.- Kč (kat.č. 851823)
Pro tebe je ta levnější varianta (88 kW Z19DT), na druhou stranu je to tak všechno, co na tomto motoru odchází.
Nový na motor Z19DTJ,DTH stojí 6003.- Kč (kat.č. 5851067), výměnou 3138.- Kč (kat.č. 851823)
Pro tebe je ta levnější varianta (88 kW Z19DT), na druhou stranu je to tak všechno, co na tomto motoru odchází.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: kontrolka elektroniky motora - help
to RomanK : ak to nevyriesim inak, tak sa ti ozvem. Zatial dik.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Takze EGR-ko. Mozno je len ventil zlepeny, ako som pisal na zaciatku a staci vycistit, prefuknut. Ale ak nie, treba kupit novy Idealne riesenie ho potom zaslepit uplne a je pokoj - t.j. miesto tesnenia medzi EGR a hlavou valcov dat kus plechu (miesto origo tesnenia s dierou). Na EK to nezistia, a bude pokoj na furt.
Astra H 1,6 16V kombi
Re: kontrolka elektroniky motora - help
Tohle nedoporučuji dělat, ŘJ motoru to zjistí na poklesu plnícího tlaku. V určitém režimu je motor plněný vzduchem co jde přes váhu a spalinami přepouštěnými z výfuku. Pokud tam chybí vzduch se spalinami z výfuku, tak čidlo zaregistruje pokles tlaku v sání.Rado77 píše:Takze EGR-ko. Mozno je len ventil zlepeny, ako som pisal na zaciatku a staci vycistit, prefuknut. Ale ak nie, treba kupit novy Idealne riesenie ho potom zaslepit uplne a je pokoj - t.j. miesto tesnenia medzi EGR a hlavou valcov dat kus plechu (miesto origo tesnenia s dierou). Na EK to nezistia, a bude pokoj na furt.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301