Pokec o čemkoliv a OT
Re: Pokec o čemkoliv a OT
RADY, AKO SA NA JESEŇ NEZABIŤ V AUTE KEĎ PRŠÍ.
Blíži sa zima a s ňou aj nepríjemné daždivé a hmlisté počasie. Zhoršená viditeľnosť, poveternostné podmienky a dážď nám budú najbližšie dni strpčovať aj každodennú jazdu autom. Prinášame niekoľko praktických rád, s ktorými sa môžete na jesennú jazdu sychravým počasím pripraviť o čosi lepšie.
Buďte opatrní na začiatku búrky – v prvých minútach je cesta najnebezpečnejšia. Ak bola cesta suchá, od prachu a veľa krát aj od oleja iných áut, voda všetko len zhorší. Vozovka sa stane klzkou a ešte nebezpečnejšou. Prvú pol hodinku po začiatku dažďa buďte obzvlášť opatrní. Dlhotrvajúci dážď nečistoty aj túto klzkú vrstvu zmyje, neskôr je jazda v daždi bezpečnejšia.
Pozor na aquaplaning – aquaplaning je na mokrej vozovke veľmi častým javom. Ak máte staršie auto bez ABS, uberte nohu z plynu a držte smer, nesnažte sa ani zrýchľovať, ani brzdiť. S ABS môžete pokojne aj pribrzdiť, o vaše bezpečie sa postará elektronika. Dôležité je mať auto vo vyhovujúcom stave. To znamená jazdiť s pneumatikami, na ktorých je aspoň 3 mm hlboký dezén a nesmú byť v žiadnom prípade podhustené. Dôvod je jednoduchý, takáto pneumatika v dobrej kondícií dokáže odviesť viacej vody a predíde tak kĺzaniu sa kolesa po vodnej vrstve.
Vypnite tempomat – ak používate tempomat, v daždi či hmle ho majte vypnutý. V prípade šmyku či problémov by malo auto tendenciu pridávať a to je niečo, čo v danej situácií potrebujete na poslednom mieste.
Pozor na hmlu – azda najmenej príjemnou je ranná a poriadne hustá hmla. Nie je vidieť ani na 50 metrov a jazda sa stáva hororom. V takomto počasí určite zapnite stretávacie svetlá. Iné autá vás budú vidieť zreteľnejšie a ide o to byť videný. Znížte rýchlosť a zvýšte ostražitosť. Mnoho vodičov jazdí v hmle neprimerane rýchlo. Dôvod je jednoduchý, vodičovi sa zdá, že ide príliš pomaly. Ak jazdíte za zníženej viditeľnosti za inými autami a ich svetlá využívate ako maják, ktorý sleduje, udržuje si väčší odstup. Na suchej vozovke za normálnej viditeľnosti stačia aj 2 sekundy, v hmle a daždi by ste mali mať rezervu tak na 4 sekundy.
Nejazdite za veľkými autami – iste poznáte, aká „príjemná“ vie byť jazda počas búrky za kamiónom, ktorý za sebou vytvára obrovský oblak rozprášenej vody. Ste radi, že vidíte aspoň jeho brzdové svetlá. V takomto prípade kamión radšej predbehnite, znova však s dostatočnou rezervou. Bezpečnejšie je však spomaliť, nechať si odstup aby ste mali lepší výhľad a už len vydržať.
Majte čistý výhľad – okná nesmú byť zahmlené, radšej zapnite klímu. V hustom daždi pomáha aj takzvaný nano stierač. Ide o prípravok, ktorý nanesiete na vaše čelné sklo a to lepšie odpudzuje kvapky vody. Uľaví sa stieraču, budete mať lepší výhľad, jazda bude bezpečnejšia./pozor však pri jeho použití vo väčšine prípadov nie je možne prípadnú jamku po kamienkoch opraviť/
Neponáhľajte sa – najhoršie čo môžete v hmle a daždi spraviť je neprispôsobiť svoju rýchlosť stavu vozovky. Počítajte so zdržaním, nebudete jediný, kto pôjde pomalšie. Preto vyrazte z domu radšej o niečo skôr a do cieľa sa dostaňte bezpečne a s rozvahou. Neexistuje situácia, kedy sa pre pár minút času oplatí riskovať život svoj aj iných. Takže to hlavné, nezabudnite si so sebou vziať do auta aj rozum.
Prajem všetkým veľa šťastných a hlavne bezpečných kilometrov.
Blíži sa zima a s ňou aj nepríjemné daždivé a hmlisté počasie. Zhoršená viditeľnosť, poveternostné podmienky a dážď nám budú najbližšie dni strpčovať aj každodennú jazdu autom. Prinášame niekoľko praktických rád, s ktorými sa môžete na jesennú jazdu sychravým počasím pripraviť o čosi lepšie.
Buďte opatrní na začiatku búrky – v prvých minútach je cesta najnebezpečnejšia. Ak bola cesta suchá, od prachu a veľa krát aj od oleja iných áut, voda všetko len zhorší. Vozovka sa stane klzkou a ešte nebezpečnejšou. Prvú pol hodinku po začiatku dažďa buďte obzvlášť opatrní. Dlhotrvajúci dážď nečistoty aj túto klzkú vrstvu zmyje, neskôr je jazda v daždi bezpečnejšia.
Pozor na aquaplaning – aquaplaning je na mokrej vozovke veľmi častým javom. Ak máte staršie auto bez ABS, uberte nohu z plynu a držte smer, nesnažte sa ani zrýchľovať, ani brzdiť. S ABS môžete pokojne aj pribrzdiť, o vaše bezpečie sa postará elektronika. Dôležité je mať auto vo vyhovujúcom stave. To znamená jazdiť s pneumatikami, na ktorých je aspoň 3 mm hlboký dezén a nesmú byť v žiadnom prípade podhustené. Dôvod je jednoduchý, takáto pneumatika v dobrej kondícií dokáže odviesť viacej vody a predíde tak kĺzaniu sa kolesa po vodnej vrstve.
Vypnite tempomat – ak používate tempomat, v daždi či hmle ho majte vypnutý. V prípade šmyku či problémov by malo auto tendenciu pridávať a to je niečo, čo v danej situácií potrebujete na poslednom mieste.
Pozor na hmlu – azda najmenej príjemnou je ranná a poriadne hustá hmla. Nie je vidieť ani na 50 metrov a jazda sa stáva hororom. V takomto počasí určite zapnite stretávacie svetlá. Iné autá vás budú vidieť zreteľnejšie a ide o to byť videný. Znížte rýchlosť a zvýšte ostražitosť. Mnoho vodičov jazdí v hmle neprimerane rýchlo. Dôvod je jednoduchý, vodičovi sa zdá, že ide príliš pomaly. Ak jazdíte za zníženej viditeľnosti za inými autami a ich svetlá využívate ako maják, ktorý sleduje, udržuje si väčší odstup. Na suchej vozovke za normálnej viditeľnosti stačia aj 2 sekundy, v hmle a daždi by ste mali mať rezervu tak na 4 sekundy.
Nejazdite za veľkými autami – iste poznáte, aká „príjemná“ vie byť jazda počas búrky za kamiónom, ktorý za sebou vytvára obrovský oblak rozprášenej vody. Ste radi, že vidíte aspoň jeho brzdové svetlá. V takomto prípade kamión radšej predbehnite, znova však s dostatočnou rezervou. Bezpečnejšie je však spomaliť, nechať si odstup aby ste mali lepší výhľad a už len vydržať.
Majte čistý výhľad – okná nesmú byť zahmlené, radšej zapnite klímu. V hustom daždi pomáha aj takzvaný nano stierač. Ide o prípravok, ktorý nanesiete na vaše čelné sklo a to lepšie odpudzuje kvapky vody. Uľaví sa stieraču, budete mať lepší výhľad, jazda bude bezpečnejšia./pozor však pri jeho použití vo väčšine prípadov nie je možne prípadnú jamku po kamienkoch opraviť/
Neponáhľajte sa – najhoršie čo môžete v hmle a daždi spraviť je neprispôsobiť svoju rýchlosť stavu vozovky. Počítajte so zdržaním, nebudete jediný, kto pôjde pomalšie. Preto vyrazte z domu radšej o niečo skôr a do cieľa sa dostaňte bezpečne a s rozvahou. Neexistuje situácia, kedy sa pre pár minút času oplatí riskovať život svoj aj iných. Takže to hlavné, nezabudnite si so sebou vziať do auta aj rozum.
Prajem všetkým veľa šťastných a hlavne bezpečných kilometrov.
Astra H Caravan 1.7 CDTi, 59 kW, r. v. 2005
- Reklama
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: Pokec o čemkoliv a OT
Přesně tak všechno je to mezi volantem a sedačkou
Jen stím tempomatem, nevim jak jinde, ale u našich aster se při aktivaci ESP automaticky vypne tempomat.
Jen stím tempomatem, nevim jak jinde, ale u našich aster se při aktivaci ESP automaticky vypne tempomat.
Re: Pokec o čemkoliv a OT
Nejhorší nejsou mlhy, déšť, ani zima. Ale řidiči, co si pustí mlhovky v dešti a ještě za tmy. Nechápu tyhle magory, co oslňujou všechny okolo
Re: Pokec o čemkoliv a OT
No anebo kdyz je mlha a oni si ani zadni mlhovku nezapnou, viz dnesni cesta Praha - Pardubice
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- destroyer_svk
- Příspěvky: 687
- Registrován: 08 úno 2011, 21:22
- Bydliště: Galanta - SVK
Re: Pokec o čemkoliv a OT
Nie,najradsej mam tych co maju denne svietenie a nejake tmave auto alebo strieborne ... ich uz v aj silnejsom dazdi na dialnici je problem identifikovat A veselo sa tvaria vsak co ?
No a tych co maju dorobene akoze nejake ledky a najlepsie take uzke a male tym by som zobral aj rodny list ak by to bolo v mojej kompetencii ...
No a tych co maju dorobene akoze nejake ledky a najlepsie take uzke a male tym by som zobral aj rodny list ak by to bolo v mojej kompetencii ...
Astra H Caravan Cosmo 1,9 CDTI OPC Look
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG Highline
Škoda Octavia III 2,0 TDI DSG Elegance - ex
Škoda Felicia 1,3 GLX
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG Highline
Škoda Octavia III 2,0 TDI DSG Elegance - ex
Škoda Felicia 1,3 GLX
Re: Pokec o čemkoliv a OT
Já říkám, že pokud denní svícení tak jedině s instalovaným automatickým rozsvěcením světel.
Re: Pokec o čemkoliv a OT
jocker s tym len musim suhlasit. Malo by to byt povinne.
Re: Pokec o čemkoliv a OT
funguje to skvěle, za deště, šera, tunely...
btw viděli jste někdo denní svícení v OPC nárazníku? Našel jsem dvojité LED mlhovky ( nééé ty co mají led dokola) jedna led zespoda na daylight a jedny jako hmlovky
btw viděli jste někdo denní svícení v OPC nárazníku? Našel jsem dvojité LED mlhovky ( nééé ty co mají led dokola) jedna led zespoda na daylight a jedny jako hmlovky
Re: Pokec o čemkoliv a OT
Jsou to Osramy asi za 6 tisíc. Do OPC nárazníku jsem našel asi 4 druhy kombinovaných mlhovek s denním svícením, když sem se o to kdysi zajímal. Nejlepší jsou asi mlhovky v čočce a okolo prstenec denního svícení. Vypadá to asi nejlíp. Mlhovka má být žlutá, aby dobře prosvítila mlhu, což bílá z LED neumí tak dobře. Tyto kombinovaný světla stojí cca 1700,-. Jak moc svítí LEDky sem nenašel. Aby to nebyl nějakej umíráček