převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
matobp
Příspěvky: 119
Registrován: 18 bře 2009, 18:22

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od matobp » 29 srp 2014, 21:25

toto tam treba naliat?2,2L?
http://olejposta.sk/Tutela_Transmission ... _2028.html
dakujem
astra H caravan-1,9 cdti-88kW/120ps-2008-chip na 145ps od profituning.sk

frontera-3,2-V6-151kW-1999

Reklama
 

Kopejda
Příspěvky: 6
Registrován: 28 srp 2014, 20:26

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Kopejda » 30 srp 2014, 21:39

Dnes jsem olej v převodovce vyměnil. Vyteklo cca 1 - 1,5 litru odporné smradlavé hnědočervené cosi........
Nechal jsem vypoušťák otevřený cca hodinu, po této době už žádný olej nevykapával. Pro novou náplň jsem použil 2,4 litru oleje Tutela a po projetí cca 5 km došlo k rapidnímu zlepšení řazení, jde mnohem lehčeji doslova si převodovka "bere šaltpáku z pod ruky" Jsem spokojen, uvidíme, co přinesou další tisíce najetých km.
Astra H Caravan, Z16XEP, 77kW, rok 2005 (již nevlastním), Vectra C Caravan, Z19DT, 88 kW, rok 2006

Uživatelský avatar
softOPC
Příspěvky: 61
Registrován: 27 říj 2013, 21:27
Bydliště: Brno

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od softOPC » 31 srp 2014, 11:04

Ono skoro po každé výměně oleje dojde ke zlepšení mechanického chodu, někdy jako v Tvém případě změnou oleje, jindy jen novou náplní. Měnil jsem převodové oleje v pracovním Fiat Scudo2(Peugeot Expert/Citroen Jumpy) po 180.000, vyteklo správné množství, ale hnědočervené a s novou náplní se řadí daleko lépe, v Alfě Romeo 147 po 160.000 vyteklo správné množsví, krásně žlutá barva bez příměsí, nový olej měl naprosto stejnou barvu, výměnu oleje jsem nepoznal. Asi proto, že olej nebyl tak degradovaný, jako ve Scudu.
P.S. dával jsem do obou také Tutelu, i když do každého jinou(Matryx a Technix), v Alfě je to originální náplň, ve Fiatu dávají cosi pro Peugeot
ex.Astra J OPC 2013 280+downpipe, HJS cat, M-Tech
Ford Mustang V8 5.0 2016
Alfa Romeo 147 JTD 130+
Fiat Scudo JTD 120k

R3ndy
Příspěvky: 28
Registrován: 31 srp 2011, 16:18
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od R3ndy » 31 srp 2014, 21:40

Já už mám koupený olej GM má cenu ho tam tedy dávat případně i s aditivem a třeba za 40tis km znovu vyměnit za tu tutelu nebo jí tam dát rovnou? Jinak opel má ve všech převodovkách stejný olej? Žebych ho dal do corsy když už ho mám koupený tam s 200Nm problém nebude. :-D
Astra H Caravan cosmo 1.9cdti 88kW
Corsa C 1.0 social edition

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Stan. » 01 zář 2014, 10:12

Kopejda je vcelku logické, že se zlepšilo (je lehčí) řazení po výměně oleje, ale to by se Ti zlepšilo i použtí původního typu oleje, vzlášť když jsi tam měl již nedostatek humusu. Přesně jak píše softOPC. To že jsi tam dal olej vyhovující větším tlakům je v pořádku, vývoj jde stále dopředu a vyrábějí se proto produkty které stále více vyhovují podmínkám provozu. Tím více mě zaráží, jak si vzájemně protiřečíš. Na jedné straně píšeš, že je zapotřebí olej který snáší vysoké tlaky a na druhé straně napíšeš, že i když naleješ větší množství oleje do převodovky, tak se nic neděje. Odvzdušňovací šroub uvolňuje pouze atmosférické tlaky (páry), ale nikoliv vysoké tlaky které vznikají mezi zuby ozubených kol při velkém množství oleje, kdy se olej musí vytlačit mezi zuby a tyto tlaky pak axiálně působí negativně na ložiska převodovky. Proto se začalo u nových převodovek s dosazováním ložisek s trvalou náplní plastického maziva a ozubená kola se mažou dále pouze ostřikem. Ložiska jsou tak lépe chráněna proti vysokým tlakům a případnými kovovými třískami. U převodovek se používá mazání broděním v oleji (ostřikem) kde se vesměs používá výška hladiny oleje násobku výšky zubu brodícího se ozubeného kola (t.j. hladina je od spodu zubu ve dvou násobku výšky zubu), kdy při provozu vzniká olejový film pro mazání. Proto také při menším množství oleje v převodovce vzniká nedostatčný film a tvoří se kovové otřepy, které poškozují ložiska.
Opel používá u manuálních převodovek stejný olej, tedy i u Corsy.
Ještě doplnění z technické dokumentace. Opel plnil z výroby olej do převodovek dle váhy a tak někdy opravdu minimální množství pro funkci převodovky. Když vezmeme v úvahu úsporu minimílně okolo 0,2l oleje na každém autě, tak při počtu vyrobených aut je to již pěkná úspora. Proto se to asi nejvíce projevilo na převodovkách M32, kreré budou na menší množství oleje pravděpodobně více náchylné.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

milanick
Příspěvky: 124
Registrován: 11 kvě 2013, 11:32
Bydliště: bratislava

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od milanick » 05 zář 2014, 10:22

chystam sa na vymenu oleja aj ja, chcem vediet ci ju mam alebo nemam preliat a ak tak o kolko. Budem tam davat GM1940004.
Ď
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od BikerMarius » 05 zář 2014, 10:41

Při výmněně oleje dle specifikace dolít 2,2 litru při rozebrání převodovky 2,4 litru. Někdo to tak dává někdo dá víc oleje. Myslim že ještě se nikomu s přelitou převodovkou nic nestalo. Za mně bych dal 100ml víc.
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Bubu
Příspěvky: 35
Registrován: 13 zář 2012, 11:28
Bydliště: Horní Moštěnice

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Bubu » 05 zář 2014, 12:44

Já mám výměnu oleje čerstvě za sebou, čistě preventivně - když to tu všechno čtu...
Mám najeto 170 t.km a (zatím) bez jediného problému - nic mi nehučelo a ani nehučí, ani řazení se neklepe.
Mám tam nově celkově ca 2,6 l., dolito bylo 2,4 l. + ca 0,2 l by měl být všeobecně odhadovaný zbytek v převodovce. Vyteklo víc, než by tedy mělo (2,2l ).
Zajímavá je ale souvislost - po koupi Zafirky (dovoz po leasingu z Belgie, měla 132 t.km) jsem přes VIN zjišťoval, co se na autě měnilo/servisovalo, jestli existuje nějaká dohledatelná servisní historie a ejhle-kromě známých věcí (montáž dodatečné spony na CIMu, přeprogramování sw na ECM, dodatečná montáž správných podložek na upevnění chladiče) vyběhla celková výměna převodovky v rámci garance po 1 roce provozu auta z důvodu stížnosti majitele na vysokou hlučnost !
A místní servis v Belgii tam po výměně automaticky nalil více oleje než je ve specifikaci. z toho odhaduju, že to pro ně rozhodně nebyla ani první ani poslední reklamace M32....
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.

R3ndy
Příspěvky: 28
Registrován: 31 srp 2011, 16:18
Bydliště: Plzeň

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od R3ndy » 06 zář 2014, 14:36

Tak už mám taky vyměněno. Dal jsem nakonec tu tutelu. Pocitově mi přijde převodovka tišší ale těžko říct,řazení jde lépe ale pořád né tak jak bych čekal. Olej jsem měnil hlavně kvůli tomu tuhému řazení a při hledání správného oleje jsem našel toto téma,takže mi převodovka nehučela a i řadička je v klidu,takže asi u mě budou spíš načatý synchrony... Ale jinak z převodovky vytekly cca 2l černočervené smradlavé břečky. Dolil jsem ke kontrolnímu šroubu těch 2,2l +0,2l navíc. Zatím najeto 300km a ok,zbytek ukáže až čas... Původní olej měl mít najeto 200tis.
Astra H Caravan cosmo 1.9cdti 88kW
Corsa C 1.0 social edition

milanick
Příspěvky: 124
Registrován: 11 kvě 2013, 11:32
Bydliště: bratislava

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od milanick » 07 zář 2014, 22:40

Dnes som menil aj ja a vytieklo stareho 2,2l a po naliati 2l noveho uz tieklo cez kontrolny srob.Potom som este pridal 0,2L.
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX

Odpovědět