Záběh nového vozu
Záběh nového vozu
Tak dnes nebo zítra se už konečně dočkám a půjdu si vyzvednout novou Zafiru.
A tak bych se chtěl zeptat: jak na záběh, abych něco nepohnojil a Zafču si správně vychoval?
Zcela nové auto jsem nikdy neměl, takže jsem toto nikdy neřešil.
Díky za tipy.
A tak bych se chtěl zeptat: jak na záběh, abych něco nepohnojil a Zafču si správně vychoval?
Zcela nové auto jsem nikdy neměl, takže jsem toto nikdy neřešil.
Díky za tipy.
Opel Zafira B, 1.8, A18XEL - 88kW, Royal Blue, r.v. 2014
- Reklama
Re: Záběh nového vozu
Já zajížděl auto 2 roky zpátky. Chevrolet Orlando LTZ 2.0 diesel. Hodně jsem o tom tehdy četl, abych odfiltroval bludy až jsem se myslím dopracoval k správnému výsledku.
Takže to málo co jsem se dozvěděl.
Prvních 500 až 1000 km, to chce jezdit co nejdelší trasy a co nejvíce řadit - dálniční styl jízdy tomu nesvědčí. Moc to nevytáčet ani nepodtáčet.
Do 10 000 až 15 000 tisíc se auto zajíždí a existují 2 způsoby, každý má své výhody a nevýhody.
1. Dávat autu líšu Prostě jezdit co to dá a pořádně mu dát zabrat. Motor je pak svižnější, lepší zrychlení, vyšší maximálka. Nevýhody je nepatrně větší hluk a snížená životnost motoru. Takhle jsme ve firmě zajeli fabii 3hrnek diesel (teď 180 000km) a jede super, spotřeba 4,5 litru a je jedno jak jedeš.
2. Jezdit "Karla". Prostě pohodička a piánko. Motor by měl více vydržet, menší hlučnost a nižší spotřeba v nižších otáčkách. Nevýhoda je pocitově slabší výkon oproti variantě 1., typický příklad felicie od důchodců s malým nájezdem - určitě znáš.
Typický příklad máme v práci - v roce 2008 se koupily 2 oktávky, 2.0TDi. Jedna ježděna agresivním stylem, druhá spíše pohoda (vozila hlavně děti na dovolenou). Teď má jedna najeto skoro 300 000 (agresivně zajetá) a druhá 210 000. Ta co byla ježděna agresivně, tak má spotřebu kolem 5,5 a méně a může se na to šlapat jak chce, turbo hvízdá ale jede nádherně. Tu druhou si odkoupila sekretářka a jí dává kotel, ale se spotřebou se nedostane pod 6litrů ani omylem. Na druhou stranu je, ale ta její octávka pocitově jako o 2 roky mladší, pokud pominu ten menší nájezd. I motor lépe zní.
Obecně si myslím a tak jsem to praktikoval i u Chevroletu, zajet to do 1000 a pak už jezdit jak jsi zvyklý. Ty motory vydrží hodně a nikdy nevíš kdo to bude mít po tobě. Asi nejdůležitější je to zbytečně nepodtáčet.
Takže to málo co jsem se dozvěděl.
Prvních 500 až 1000 km, to chce jezdit co nejdelší trasy a co nejvíce řadit - dálniční styl jízdy tomu nesvědčí. Moc to nevytáčet ani nepodtáčet.
Do 10 000 až 15 000 tisíc se auto zajíždí a existují 2 způsoby, každý má své výhody a nevýhody.
1. Dávat autu líšu Prostě jezdit co to dá a pořádně mu dát zabrat. Motor je pak svižnější, lepší zrychlení, vyšší maximálka. Nevýhody je nepatrně větší hluk a snížená životnost motoru. Takhle jsme ve firmě zajeli fabii 3hrnek diesel (teď 180 000km) a jede super, spotřeba 4,5 litru a je jedno jak jedeš.
2. Jezdit "Karla". Prostě pohodička a piánko. Motor by měl více vydržet, menší hlučnost a nižší spotřeba v nižších otáčkách. Nevýhoda je pocitově slabší výkon oproti variantě 1., typický příklad felicie od důchodců s malým nájezdem - určitě znáš.
Typický příklad máme v práci - v roce 2008 se koupily 2 oktávky, 2.0TDi. Jedna ježděna agresivním stylem, druhá spíše pohoda (vozila hlavně děti na dovolenou). Teď má jedna najeto skoro 300 000 (agresivně zajetá) a druhá 210 000. Ta co byla ježděna agresivně, tak má spotřebu kolem 5,5 a méně a může se na to šlapat jak chce, turbo hvízdá ale jede nádherně. Tu druhou si odkoupila sekretářka a jí dává kotel, ale se spotřebou se nedostane pod 6litrů ani omylem. Na druhou stranu je, ale ta její octávka pocitově jako o 2 roky mladší, pokud pominu ten menší nájezd. I motor lépe zní.
Obecně si myslím a tak jsem to praktikoval i u Chevroletu, zajet to do 1000 a pak už jezdit jak jsi zvyklý. Ty motory vydrží hodně a nikdy nevíš kdo to bude mít po tobě. Asi nejdůležitější je to zbytečně nepodtáčet.
Re: Záběh nového vozu
Tak Zafča doma !!!!
Díky za info.
Od dealera jsem jel asi 25 km, takže nic moc, než si taky zvyknu, vše je jiné.
Zítra právě plánujeme nějakej větší výlet, aspoň 50-60km tam a totéž zpátky, tak to už se budu snažit držet nějakých pravidel.
Překvapuje mě, že např. při 2200ot, mi to už ukazuje, abych přeřadil na vyšší stupeň, čímž ale klesnu na 1800 otáček. Není to už právě moc? Jaké jsou opt. otáčky při tom prvotním záběhu? Co už je podtáčení a co přetáčení? Ten kousek jsem se snažil držet v těch 2000-3000 ot.
Díky za info.
Od dealera jsem jel asi 25 km, takže nic moc, než si taky zvyknu, vše je jiné.
Zítra právě plánujeme nějakej větší výlet, aspoň 50-60km tam a totéž zpátky, tak to už se budu snažit držet nějakých pravidel.
Překvapuje mě, že např. při 2200ot, mi to už ukazuje, abych přeřadil na vyšší stupeň, čímž ale klesnu na 1800 otáček. Není to už právě moc? Jaké jsou opt. otáčky při tom prvotním záběhu? Co už je podtáčení a co přetáčení? Ten kousek jsem se snažil držet v těch 2000-3000 ot.
Opel Zafira B, 1.8, A18XEL - 88kW, Royal Blue, r.v. 2014
Re: Záběh nového vozu
ty pitomý ekorádce neposlouchej, nešel bych pod 2000ot
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Záběh nového vozu
trochu OT ale niektore zafy B už pekne kvitnu a niektore sa ešte len dnes predaju
opel zafira 1.9cdti
Re: Záběh nového vozu
Též si myslím, že pod 2000 nee, tak nějak to člověk i cítí. A to se týče horní hranice teď zkraje? Do těch 3000? Samozřejmě nemluvím o předjíždění, nutném náhlém zrychlení atd.
to dave152:
jo, ale už to končí. Už asi prý měsíc nepřijímají žádné nové objednávky na Zafiry B, výroba opravdu na podzim končí.
to dave152:
jo, ale už to končí. Už asi prý měsíc nepřijímají žádné nové objednávky na Zafiry B, výroba opravdu na podzim končí.
Opel Zafira B, 1.8, A18XEL - 88kW, Royal Blue, r.v. 2014
Re: Záběh nového vozu
Otáčky záleží podle motoru. Silný diesel ti ukazuje přeřadit při 1600 otáček, šéf má audi quatro také v dieslu automat a to mu řadí při eco režimu už při 1500 otáčkách. Má najeto přes 200 000 a zatím vše šlape jak má. Servisák Caddy 1,6Tdi, najeto 120 000 a nad 2000 netočí kromě dálnice, protože by se šéfům nevešel do spotřeby a taky v pohodě. Je to auto od auta a motor od motoru.
Já osobně u Astry (ale je to jen 1,7) také jezdím kolem 2000 což jí svědčí nejlépe, to člověk pozná. Ale obecně se nedá říct že chce vše točit nad 2000. U motorky točím nad 7000 aby to pořádně jelo a to je jen litr
edit: Benzín u auta nevím, to jsem jezdil jen na felině a tam bylo jedno jak se točilo, stejně to pořád stálo
Já osobně u Astry (ale je to jen 1,7) také jezdím kolem 2000 což jí svědčí nejlépe, to člověk pozná. Ale obecně se nedá říct že chce vše točit nad 2000. U motorky točím nad 7000 aby to pořádně jelo a to je jen litr
edit: Benzín u auta nevím, to jsem jezdil jen na felině a tam bylo jedno jak se točilo, stejně to pořád stálo
Re: Záběh nového vozu
A jak to vidíte s někdy doporučovanou výměnou oleje po cca prvních 1000 km? Ptal jsem se na to přímo v Oplu, tak se tak na mě hezky usmívali ... Prý mám dodržet 30tis. nebo rok, jak je v servisce.
Opel Zafira B, 1.8, A18XEL - 88kW, Royal Blue, r.v. 2014
Re: Záběh nového vozu
olej 15000km nebo rok a bude to v pohodě
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
- rosta12345
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25 kvě 2014, 11:58
- Bydliště: Dolní Domaslavice
Re: Záběh nového vozu
Jak dlouho jsi nakonec čekal ? Taky už se nemůžu dočkatNiraj píše:Tak Zafča doma !!!!
ZAFIRA B 1,8 88KW Benzin