Spotreba oleja
Re: Spotreba oleja
Ahoj chalani. Už som zúfalý, tak sa obraciam aj na toto fórum. Prosím o vaše skúsenosti, rady, postrehy. Ďakujem.
Mám Astru H 1,6 Twinport 77kW kód motora Z16XEP.
Odkúpil som ju od "našej" firmy pri 50.000 km, takže dovtedy mala servis v autorizovanom stredisku a poznal som históriu. Nežrala olej ani ťuk, ja som ďalej menil olej podľa potreby alebo času.
Až po jednej z výmen to zrazu prišlo:
- pri 110.000 najazdených km sa začal míňať 1 liter oleja na 800km (dobre počujete - ešte raz si to prečítajte)
- motor suchý, ťahá rovnako, všetko sa správa normálne ani nedymí.
Nuž dovtedy aj odvtedy tam bola len 5w40 ako údajne od výroby. Pokračoval som v tomto tempe dolievania.
Auto malo už približne 150.000km kedy sa menili rozvody.
Spotreba oleja sa pomaličky predĺžila na 1 liter oleja na 1800km až 2000km. Usudzujem, že práve preto, lebo to začalo upchávať celý motor, tak sa trošku utesnil aj únik oleja.
Od 150.000km začalo auto pomaličky trhať pri 2tisíc otáčkach. Stupňovalo sa to až tak, že začal vynechávať jeden z valcov. Sviečky sa vymenili, taksito aj lišta, lambda sonda, no trhanie neprestávalo...po výmene boli 2 zo 4 sviečok zasa čierne. Takže už to bolo na 2 valcoch...
Pred týždňom (pri 180.000km) som dal auto na komplet repas hlavy, čistenie zadretých ventilov, brúsenie, aj vyfukové zvody sa brúsili, sanie sa čistilo aj olejová vana.
Robila sa kontrola valcov kompresiou aj priesakom, všetko ok.
Motor sa poskladal. Dal sa nový olej zasa 5w40 veď taký tam má ísť a v domnení, že je to po GO, tak by to malo fungovať. Trhanie prestalo! ale....
Tragédia pokračuje ďalej. Auto žerie 1 liter oleja na 500 až 800 km.
Motor je všade suchý, čistila sa vaňa aj sa pretesnila - tade to neuniká.
Nepostrehol som, že by motor dymil, ale predsa len sa niekde stratí ohromná jedna flaška oleja na jednej ceste do BA a späť.
Ako je toto možné ?
Ďakujem, za každý nápad!
Mám Astru H 1,6 Twinport 77kW kód motora Z16XEP.
Odkúpil som ju od "našej" firmy pri 50.000 km, takže dovtedy mala servis v autorizovanom stredisku a poznal som históriu. Nežrala olej ani ťuk, ja som ďalej menil olej podľa potreby alebo času.
Až po jednej z výmen to zrazu prišlo:
- pri 110.000 najazdených km sa začal míňať 1 liter oleja na 800km (dobre počujete - ešte raz si to prečítajte)
- motor suchý, ťahá rovnako, všetko sa správa normálne ani nedymí.
Nuž dovtedy aj odvtedy tam bola len 5w40 ako údajne od výroby. Pokračoval som v tomto tempe dolievania.
Auto malo už približne 150.000km kedy sa menili rozvody.
Spotreba oleja sa pomaličky predĺžila na 1 liter oleja na 1800km až 2000km. Usudzujem, že práve preto, lebo to začalo upchávať celý motor, tak sa trošku utesnil aj únik oleja.
Od 150.000km začalo auto pomaličky trhať pri 2tisíc otáčkach. Stupňovalo sa to až tak, že začal vynechávať jeden z valcov. Sviečky sa vymenili, taksito aj lišta, lambda sonda, no trhanie neprestávalo...po výmene boli 2 zo 4 sviečok zasa čierne. Takže už to bolo na 2 valcoch...
Pred týždňom (pri 180.000km) som dal auto na komplet repas hlavy, čistenie zadretých ventilov, brúsenie, aj vyfukové zvody sa brúsili, sanie sa čistilo aj olejová vana.
Robila sa kontrola valcov kompresiou aj priesakom, všetko ok.
Motor sa poskladal. Dal sa nový olej zasa 5w40 veď taký tam má ísť a v domnení, že je to po GO, tak by to malo fungovať. Trhanie prestalo! ale....
Tragédia pokračuje ďalej. Auto žerie 1 liter oleja na 500 až 800 km.
Motor je všade suchý, čistila sa vaňa aj sa pretesnila - tade to neuniká.
Nepostrehol som, že by motor dymil, ale predsa len sa niekde stratí ohromná jedna flaška oleja na jednej ceste do BA a späť.
Ako je toto možné ?
Ďakujem, za každý nápad!
Astra H 1,6 Twinport 77kW - Z16XEP
- Reklama
- jour
- Příspěvky: 657
- Registrován: 26 říj 2010, 14:17
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba oleja
Ahoj, mozno banalita, ale skusal si pozriet ci je v poriadku vypustna matica? Ci dobre tesni, nieje strhany zavit? To by bolo aj vidno po stati na mieste ze unika olej. Ked su dobre tesnenia a nepresakuje do hlavy valcov tak by to mal byt nejaky unik na neobvyklom mieste...
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba oleja
to je dost divny..mrkni se na svicky,nech zmerit tlaky jestli jsou dobry tak jak maji byt a nebo jestli ti nejde olej do vody..
Opel Astra OPC
Re: Spotreba oleja
Předchůdce tohoto motoru X16XEL u Astra F a G byl zatracovaný právě z důvodu velké spotřeby oleje, údajně kvůli ovalitě válců. U motoru Z16XEP jsem zatím o tomto neduhu neslyšel. Ještě mě napadlo, těsnění dříku ventilů jsi vyměnil u všech ventilů? To bývá jedna z možností zvýšené spotřeby oleje.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Spotreba oleja
Stan.:
X16XEL mal problémy podľa dostupných info. kôli 6tim dodávateľom piestov, krúžkov a vložiek. Potom tam bola netesnosť ventilov a pod.
AReYco:
Možno strelím do luftu, ale ako ti radili skontroluj tlaky, ventily môžu tesniť, len vo valcoch, môže byť problém( krúžky, vložky). A, že nečmudí? Neviem aj emisna trieda je iná proti X16XEL, takže možno katik to chytá. Pretože ak ti nikde olej netečie (semeringy, tesnenia a pod.) tak musí len horieť vo valci. Ja by som sa uberal týmto smerom.
X16XEL mal problémy podľa dostupných info. kôli 6tim dodávateľom piestov, krúžkov a vložiek. Potom tam bola netesnosť ventilov a pod.
AReYco:
Možno strelím do luftu, ale ako ti radili skontroluj tlaky, ventily môžu tesniť, len vo valcoch, môže byť problém( krúžky, vložky). A, že nečmudí? Neviem aj emisna trieda je iná proti X16XEL, takže možno katik to chytá. Pretože ak ti nikde olej netečie (semeringy, tesnenia a pod.) tak musí len horieť vo valci. Ja by som sa uberal týmto smerom.
EX Opel kadett 1,6D, Opel vectra B 1,6 16V CD, Opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW 11/2009 (elegance)
Re: Spotreba oleja
Chalani, tlaky na valcoch sme skúšali, sú všade rovnaké a dobré...
Pri tomto kompletnom repase sa nemenili bohužiaľ piestne krúžky, pretože neboli dostupné u dodávateľov.
Lenže sme usúdili, že ich nie je treba meniť, pretože sa robil test kompresiou aj priesakom...
Stratilo sa 5ml za pol hodinu, čo je podľa mechanika prípustná miera.
Mohli by to teda spôsobovať aj zdanlivo dobré piestne krúžky?
Ak to budeme chcieť prekrúžkovať, treba ešte niečo okrem tesnenia na hlave meniť?
Lebo vrážať ďalšie peniaze do nej, to ju radšej rozpredám na diely bučoru jednu.
Veď už teraz sa blížime k hranici 1,000eur toho repasu
btw: auto stojí na betóne pod strieškou a pod ním je úplne sucho, matka je dobrá, vaňa zospodu suchá. Podľa mňa to netečie, ale práve sa to spaľuje nejakým záhadným spôsobom vo valcoch. Ale prečo, kedy, ako a čo to spôsobuje, to je záhada.
Pri tomto kompletnom repase sa nemenili bohužiaľ piestne krúžky, pretože neboli dostupné u dodávateľov.
Lenže sme usúdili, že ich nie je treba meniť, pretože sa robil test kompresiou aj priesakom...
Stratilo sa 5ml za pol hodinu, čo je podľa mechanika prípustná miera.
Mohli by to teda spôsobovať aj zdanlivo dobré piestne krúžky?
Ak to budeme chcieť prekrúžkovať, treba ešte niečo okrem tesnenia na hlave meniť?
Lebo vrážať ďalšie peniaze do nej, to ju radšej rozpredám na diely bučoru jednu.
Veď už teraz sa blížime k hranici 1,000eur toho repasu
btw: auto stojí na betóne pod strieškou a pod ním je úplne sucho, matka je dobrá, vaňa zospodu suchá. Podľa mňa to netečie, ale práve sa to spaľuje nejakým záhadným spôsobom vo valcoch. Ale prečo, kedy, ako a čo to spôsobuje, to je záhada.
Astra H 1,6 Twinport 77kW - Z16XEP
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba oleja
Vymeň piestne krúžky a hlavne guferá na ventiloch - tesnenia driekov ventilov (ak neboli menené). Ak sa Ti to netratí do vody, tak to motor jednoducho spáli...
Alebo najprv vyskúšaj ešte prípravok "engine stop leak", veľa krát to redukuje spotrebu na polovicu a uvidíš, čo ďalej, či krúžky, guferá atď.
Alebo najprv vyskúšaj ešte prípravok "engine stop leak", veľa krát to redukuje spotrebu na polovicu a uvidíš, čo ďalej, či krúžky, guferá atď.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
- rosta12345
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25 kvě 2014, 11:58
- Bydliště: Dolní Domaslavice
Re: Spotreba oleja
Ten test na průsak ti neřekne nic o stavu stíracích kroužků které jsou dole, takže nové kroužky a výměna těch gufer na ventilech , jinak těsnění pod hlavou bude potřeba samozdřejmě nové
ZAFIRA B 1,8 88KW Benzin
Re: Spotreba oleja
Kamarádce se na firemní Astře G Twinport, která byla pravidelně servisovaná, zničil motor podobným způsobem. Oprava prý byla možná, ale šíleně drahá, navíc na Twinport prý nebyly díly, tak jim dealer nabídl výměnu za háčko s doplatkem.
Zafira B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, DVD 90 NAVI, MKJ, adapt. xenony, park. asistent, vyhř. sedačky, flex lišty atd. r.v. 2006
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998
Daewoo Nubira Wagon, 1,6 16V, 77 kW, r.v. 1998
Re: Spotreba oleja
nevím co to bylo za repas když se nevyměnily kroužky a gufera na ventilech, to chtěl mít asi mechanik dost práce i na další tejden
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel