Mrtvá baterie?
Mrtvá baterie?
Zdravím.
Baterka se mi začala nějak divně chovat tak prosím o Váš názor.
O svátcích jsme najeli 1000km všechno dlouhé trasy, ta poslední byla cca 350km a to pouze s jedním zastavením. Pak auto stálo asi 2-3 dny (teploty těsně nad 0) a nenastartoval jsem. Ani jedno otočení to nedalo, přes kabely to však chytlo hned, nebylo třeba nějak moc čekat ani dobíjet ve vyšších otáčkách druhého auta. Moc jsem nechápal jak se mohla vybít, když jsem jezdil samé dlouhé trasy?
Baterku jsem dobíjel přes nějakou inteligentní nabíječku zásuvkou v autě. Dobíjel jsem ji neuvěřitelných cca 50h, ale byla to nabíječka na motorky, která dává v maximu jen 0,8A takže to asi není až tak divné.. Každopádně ta nabíječka má být nějaká chytřejší, umí i desulfataci a testování baterky. Testy to zahlásilo že je vše v pořádku a je nabitá. Nabíječka je půjčená ale je stále v provozu a měla by fungovat spolehlivě.
Cca 10min po odpojení nabíjení BC však hlásil pouze nějakých 12,3V (možná dokonce 12,1 ale to si nejsem už jistý). Při jízdě to dává 13,6-14,2. Po zaparkování to ukazuje 12,6. Což vypadá všechno logicky. Nemám ale přesný voltmetr, můžu se spoléhat na údaje z BC?
Nabíjení jsem skončil v pondělí odpo. Včera jsem nejezdil a dnes ve středu mi to před startem ukázalo pouze 11,6! Což by ale podle informací z netu mělo znamenat že je baterka na 0%. Nastartoval jsem však bez problému na jedno otočení.
Pokud můžu spoléhat na BC, tak alternátor je v pohodě a je teda mrtvá baterka? Jen mě přijde divné, že by umřela tak najednou po dlouhých cestách a bez toho aby vůbec byly mrazy... A taky je divné, že testy nabíječky proběhly v pořádku (testuje se samovolné vybíjení v cyklech 30min, a pokud to za 1 den spadlo o celý 1V tak by to mělo něco objevit..)
Díky za názory.
Baterka se mi začala nějak divně chovat tak prosím o Váš názor.
O svátcích jsme najeli 1000km všechno dlouhé trasy, ta poslední byla cca 350km a to pouze s jedním zastavením. Pak auto stálo asi 2-3 dny (teploty těsně nad 0) a nenastartoval jsem. Ani jedno otočení to nedalo, přes kabely to však chytlo hned, nebylo třeba nějak moc čekat ani dobíjet ve vyšších otáčkách druhého auta. Moc jsem nechápal jak se mohla vybít, když jsem jezdil samé dlouhé trasy?
Baterku jsem dobíjel přes nějakou inteligentní nabíječku zásuvkou v autě. Dobíjel jsem ji neuvěřitelných cca 50h, ale byla to nabíječka na motorky, která dává v maximu jen 0,8A takže to asi není až tak divné.. Každopádně ta nabíječka má být nějaká chytřejší, umí i desulfataci a testování baterky. Testy to zahlásilo že je vše v pořádku a je nabitá. Nabíječka je půjčená ale je stále v provozu a měla by fungovat spolehlivě.
Cca 10min po odpojení nabíjení BC však hlásil pouze nějakých 12,3V (možná dokonce 12,1 ale to si nejsem už jistý). Při jízdě to dává 13,6-14,2. Po zaparkování to ukazuje 12,6. Což vypadá všechno logicky. Nemám ale přesný voltmetr, můžu se spoléhat na údaje z BC?
Nabíjení jsem skončil v pondělí odpo. Včera jsem nejezdil a dnes ve středu mi to před startem ukázalo pouze 11,6! Což by ale podle informací z netu mělo znamenat že je baterka na 0%. Nastartoval jsem však bez problému na jedno otočení.
Pokud můžu spoléhat na BC, tak alternátor je v pohodě a je teda mrtvá baterka? Jen mě přijde divné, že by umřela tak najednou po dlouhých cestách a bez toho aby vůbec byly mrazy... A taky je divné, že testy nabíječky proběhly v pořádku (testuje se samovolné vybíjení v cyklech 30min, a pokud to za 1 den spadlo o celý 1V tak by to mělo něco objevit..)
Díky za názory.
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
- Reklama
Re: Mrtvá baterie?
Co tam máš za baterku, jak je stará, asi původní ?
Otcovi při prvních mrazících nenastartoval po koupi auta Focus s původní baterkou (2007). Hodil jsem to na mou nabíječku CTEK MXS 5.0 (http://nabijecky-a-startovaci-boxy.heur ... 2v-0_8-5a/)na režim Restore a jezdí s ní bezproblému dál - teda zatím ( start kable má raděj v kufru). Na bývalé Corse mi odešla baterka origo GM po 3 letech, možná byla načlá po vadném altíku. Zkusit hodit na jinou nabíječku ( mimo auto), pořádně nechat nabít a nechat proměřit baterku zátěžovým testem v nějakým servise ( udělaj ti snad někde za pivko či cigára).
Otcovi při prvních mrazících nenastartoval po koupi auta Focus s původní baterkou (2007). Hodil jsem to na mou nabíječku CTEK MXS 5.0 (http://nabijecky-a-startovaci-boxy.heur ... 2v-0_8-5a/)na režim Restore a jezdí s ní bezproblému dál - teda zatím ( start kable má raděj v kufru). Na bývalé Corse mi odešla baterka origo GM po 3 letech, možná byla načlá po vadném altíku. Zkusit hodit na jinou nabíječku ( mimo auto), pořádně nechat nabít a nechat proměřit baterku zátěžovým testem v nějakým servise ( udělaj ti snad někde za pivko či cigára).
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kW Z17DTH 2/2005 Elegance
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
Re: Mrtvá baterie?
Já měnil baterii minulej rok po 3ch letech, dělalo mi to zhruba to stejný. Přes noc sem nabil a odpoledne sem mohl tlačit. BC ukazuje přesně napětí
Re: Mrtvá baterie?
Pardon to jsem zapomněl napsat...
Je tam Varta Blue Dynamic, takže to není ta původní, auto jezdí pouze 6 let (to ani ty origo už nic nevydrží že už je měněna???) Jestli jsem dobře pochopil ten divný kód na plastech tak je z roku 2010, tím si ale nejsem jistý. Taky by to znamenalo, že GM odešla už za 2 roky?
A jak je to tedy s tím nabitím v závislosti na napětí? Někde jsem četl že 12,6 je 100% 12,4 70% atd a myslím že pod 12,0 je to 0%... ale já si vesele startuji na 11,6... a při startování neklesne pod 10...
Tak se asi zkusit zastavit v nějakém tom servise a snad mi to teda změří za pár korun... Aby mě za 5ti stovku neřekli, že si mám koupit novou....
Je tam Varta Blue Dynamic, takže to není ta původní, auto jezdí pouze 6 let (to ani ty origo už nic nevydrží že už je měněna???) Jestli jsem dobře pochopil ten divný kód na plastech tak je z roku 2010, tím si ale nejsem jistý. Taky by to znamenalo, že GM odešla už za 2 roky?
A jak je to tedy s tím nabitím v závislosti na napětí? Někde jsem četl že 12,6 je 100% 12,4 70% atd a myslím že pod 12,0 je to 0%... ale já si vesele startuji na 11,6... a při startování neklesne pod 10...
Tak se asi zkusit zastavit v nějakém tom servise a snad mi to teda změří za pár korun... Aby mě za 5ti stovku neřekli, že si mám koupit novou....
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Re: Mrtvá baterie?
Napeti co ukazuje BC se proti multimetru lisi i o +- 0.5V...
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Mrtvá baterie?
Má pocit že Varta Blue Dynamic je "bezúdržbová" baterie, takže tam nic nezkontroluješ ani nedoleješ. Ilustrační foto
Baterii by ti měli být schopni proměřit i v nějaké speciálce a možná i gratis, kde prodávají baterie - pokud to nebudeš kupovat v hypermarketu a podobně..
Baterii by ti měli být schopni proměřit i v nějaké speciálce a možná i gratis, kde prodávají baterie - pokud to nebudeš kupovat v hypermarketu a podobně..
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kW Z17DTH 2/2005 Elegance
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
- smileboy
- Příspěvky: 314
- Registrován: 11 led 2011, 23:54
- Bydliště: Poříčí nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mrtvá baterie?
Přispěju mojí troškou do mlýna. Já měl ten samej problém, když jsem jezdil, bylo všechno v pohodě, když auto 3-4 dny stálo, blbě to startovalo a po týdnu stání jsem už ani neodemkl. Pár měsíců jsem pátral, čím to může být a nakonec se zdá, že to dělaly zkratované vodiče v pravých zadních dveřích (několik jich bylo naštípnutých, několik přeštípnutých). Vodiče jsem naspojkoval, zaizoloval a od té doby auto může stát 3 týdny a na baterce (při vypnutém motoru) je stále kolem 12,5 V. Třeba Ti to pomůže.
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Mrtvá baterie?
Ano clovece,to jsem si neuvedomil,a to mam stejnou v autehazmec píše:Má pocit že Varta Blue Dynamic je "bezúdržbová" baterie, takže tam nic nezkontroluješ ani nedoleješ. Ilustrační foto
Baterii by ti měli být schopni proměřit i v nějaké speciálce a možná i gratis, kde prodávají baterie - pokud to nebudeš kupovat v hypermarketu a podobně..
Co tak podivat se na klidovy odber???
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: Mrtvá baterie?
Asi bych taky vzal měřák a změřil klidový proud a pokud by byl pár milíků, vyměnil bych baterku.vojtavojta píše: Co tak podivat se na klidovy odber???