přehřatý motor 1.6 77kW

Odpovědět
jindra07
Příspěvky: 40
Registrován: 28 bře 2013, 06:28
Bydliště: Krupka

přehřatý motor 1.6 77kW

Příspěvek od jindra07 » 17 dub 2013, 11:49

Tak mám auto chvíli a už se ho povedlo uvařit. Zastavil jsem dnes u garaže a náhle pára . Je divné že žadná signalizace na budíkách . Otázka kde je kontrolka a zda vůbec funguje . Je mi z podivem že víčko nahoře jako by nebylo utaženo . Teď je otázka zda kdyby to tak bylo byla by to možná příčina . A pak mě zaráží že neběžela sahara na chladiči nevíte někdo jak jí přezkoušet a kde je pro ní čidlo na chladiči , relé či pojistka . Vím že toho chci moc ale už jsem z toho auta vyřízený a to to mám chvíli. Pka mě ještě zaráží proč píšou že termostat otevírá až při 105 C a tak ho i prodavají když jsem koukal do katalogu . A poslední věc co by mě zajímala , když zmáčknu dlouze tlačítko seting a dostanu se do systéme a listuji tak se na jedné pozici objeví V to beru jako rychlost a sedí to a T kde je jaká si teplota otázka zda vody či oleje pokud vody tak než se to uvařilo teplota kolem 98 C při stání i 100 . Myslím že za uvaření může sahara u chladiče ale jak jí zkusit a kdy má začít nevím . Díky všem za případné rady
OPEL ASTRA H 2004 Combi Z16XEP, OPEL ASTRA F 2001 Hatchback X16SZR

Reklama
 

ladik99
Příspěvky: 59
Registrován: 02 čer 2012, 15:30
Bydliště: Kuřim-Podlesí

Re: přehřatý motor 1.6 77kW

Příspěvek od ladik99 » 17 dub 2013, 12:01

Zdarec,mám stejný motor jako ty a teplota se mi pohybuje mezi 95-100 stupni,když to sleduji pomocí MKJ.
Nikdy se mi nic neuvařilo,ale pravda je,že jsem se chtěl taky zeptat jestli je ta teplota správně.
Jinak ve skrytém menu je to Coolant a je to teplota chladící kapaliny.
Pak ještě záleží co máš za displej,pokud GID,tak se podívej sem: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... d+displeje
Astra H Z16XEP

Pavel007
Příspěvky: 48
Registrován: 26 bře 2013, 10:56
Bydliště: sem z Praheee

Re: přehřatý motor 1.6 77kW

Příspěvek od Pavel007 » 17 dub 2013, 12:01

Co jsem se dočetl, tak ten termostat, co spíná kolem 105 stupňů, je prej normální.
Možná ta pára je důsledkem toho nedotažení víčka-voda, když je pod tlakem, tak se vaří až nad 100 stupňů,
pokud jsi neměl natlakovaný systém, je možný, že to začalo vařit-asi bych začal kontrolou víčka...
Astra H Z16XEP
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.

jindra07
Příspěvky: 40
Registrován: 28 bře 2013, 06:28
Bydliště: Krupka

Re: přehřatý motor 1.6 77kW

Příspěvek od jindra07 » 17 dub 2013, 12:47

Zatím chlapy díky ted jeětě jak vyzkoušet ventilátor a kontrolku zda funguje
OPEL ASTRA H 2004 Combi Z16XEP, OPEL ASTRA F 2001 Hatchback X16SZR

Uživatelský avatar
irmscher
Příspěvky: 1226
Registrován: 15 říj 2010, 17:20
Bydliště: Praha 10, Praha 22
Kontaktovat uživatele:

Re: přehřatý motor 1.6 77kW

Příspěvek od irmscher » 17 dub 2013, 13:32

zvednou haobnu,nastartovat a čekat dle coolant,až teplota doleze na zminovanou teplotu,pak uslyšíš nebo uvidíš,zda ti sepnou ventilátory
http://www.astraopc.estranky.cz/ Astra OPC
na peklo se zvoní tlačítkem SPORT

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: přehřatý motor 1.6 77kW

Příspěvek od Stan. » 17 dub 2013, 14:38

Tento termostat otevírá termicky na volnoběh až střední výkon při 105°C, při středním až maximálním výkonu otevírá elektricky při 90°C. Proto je někdy při jízdě teplota okolo 105°- nebo 90°C. Ventilátor pak spíná okolo 110-115°C. Dle popisu Puebla při jízdě do kopců (Alpy) se teplota i na plný výkon dostala přes 105°C a okolo 110°C pak sepnul ventilátor. Pravděpodobně Ti uvaření udělalo špatně zavřené víčko, když se nerozsvítila kontrolka přehřátí ani nesepnul ventilátor.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

baboon
Příspěvky: 77
Registrován: 15 bře 2013, 19:25

Re: přehřatý motor 1.6 77kW

Příspěvek od baboon » 17 dub 2013, 15:03

Teplota 90-100 je v podstatě provozní a při stání se může ještě zvednout (při pomalém popojíždění v koloně na motorce to jde i ke 120°), fígl je v tom, že je to pod tlakem a tudíž je bod varu kapaliny více, než 100°. Pokud bylo nedotažené víčko, nebo třeba žvejknuté nebo nějak poškozené těsnění v něm, tak to byla určitě příčina problému! A sahara by skutečně měla spínat až když to vyleze výše - ideální na vyzkoušení je horko a popojíždění v koloně :)

Odpovědět