Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Moje ďalšie skúsenosti S MKJ
Po každom naštartovaní auta sa zvýši zanesenie filtra o 1% - pri studenom aute do cca 1 km, pri zahriatom o niečo viac okolo 2 km , čiže 5 x štartovanie v jednom dni - cesta do práce, trochu na nákupy, cesta domov a už mám filter zanesený min 5 %, väčšinou je to okolo 10 % naviac.
Teraz mám od poslednej regenerácie najazdených 100 km a filter zanesený na 80%, ostáva už len 10 % a regenerácia je tu opäť. To sú také dve jazdy do práce.
V pondelok som odniesol do opláckeho servisu žiadosť o vrátenie programu riadiacej jednotky do predchádzajúceho stavu t.j. o program RJ , ktorý som mal po zakúpení auta alebo riešenie danej problematiky u výrobcu Zafír, pretože ako na fóre píšu viacerí vlastníci Zafír od r. 2010 majú podobné problémy s vypaľovaním filtra už pri cca 350 km. Reakcia bola taká, že čo s tým majú robiť, preto som im povedal, aby problém konzultovali s technickou podporou Opla. Taktiež som spis s rôznymi podkladmi a skúsenosťami s vypaľovaním filtra zaslal aj na kontaktného pracovníka na oficiálnej stránke Opel.sk, s ktorým som tieto záležitosti riešil už minulého roku.
Takže teraz len čakať čo sa udeje.
Po každom naštartovaní auta sa zvýši zanesenie filtra o 1% - pri studenom aute do cca 1 km, pri zahriatom o niečo viac okolo 2 km , čiže 5 x štartovanie v jednom dni - cesta do práce, trochu na nákupy, cesta domov a už mám filter zanesený min 5 %, väčšinou je to okolo 10 % naviac.
Teraz mám od poslednej regenerácie najazdených 100 km a filter zanesený na 80%, ostáva už len 10 % a regenerácia je tu opäť. To sú také dve jazdy do práce.
V pondelok som odniesol do opláckeho servisu žiadosť o vrátenie programu riadiacej jednotky do predchádzajúceho stavu t.j. o program RJ , ktorý som mal po zakúpení auta alebo riešenie danej problematiky u výrobcu Zafír, pretože ako na fóre píšu viacerí vlastníci Zafír od r. 2010 majú podobné problémy s vypaľovaním filtra už pri cca 350 km. Reakcia bola taká, že čo s tým majú robiť, preto som im povedal, aby problém konzultovali s technickou podporou Opla. Taktiež som spis s rôznymi podkladmi a skúsenosťami s vypaľovaním filtra zaslal aj na kontaktného pracovníka na oficiálnej stránke Opel.sk, s ktorým som tieto záležitosti riešil už minulého roku.
Takže teraz len čakať čo sa udeje.
Naposledy upravil(a) Imko dne 31 bře 2012, 23:09, celkem upraveno 1 x.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
- Reklama
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Pre Imko: Prosim ta v ktorom opli myslim meste si daval tuto ziadost? Ak sa ti vyjadria daj mi prosim vediet.
Dalsia skusenost po ubehnuti 280km len kratke trasy prislo opät vypalovanie samozrejme zivotnost oleja zo 73% na 72% a spotreba tiez o 0,3 l isla hore!
Teraz som presiel po dialnici 200 km tam a 200 spät a zatial sa filter nevypaľoval.
Takze mam otazku su tie intervaly pevne stanovene na +/- 350km?
Dalsia skusenost po ubehnuti 280km len kratke trasy prislo opät vypalovanie samozrejme zivotnost oleja zo 73% na 72% a spotreba tiez o 0,3 l isla hore!
Teraz som presiel po dialnici 200 km tam a 200 spät a zatial sa filter nevypaľoval.
Takze mam otazku su tie intervaly pevne stanovene na +/- 350km?
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Tak to vyzerá, že naozaj je tam naprogramované zanesenie filtra po každom naštartovaní. Dnes som naštartoval auto 5x, do kilometra som mal filter zanesený o 5 ďaľších %, potom niečo cesta navýšila , hoci motor bol zahriatý na takmer 90 stupňov
(urobil som pritom len cca 25 km ).
Pri nabehnutý saturácie 90% som spozoroval ako stúpa teplota výfukových plynov (postupne začala rásť od cca 300 stupňov hore, vtedy som už predpokladal, že sa blíži regenerácia a keď dosiahla cca 550 začala regenerácia. Našťastie to bolo po ceste domov takže najskôr vypáliť a tak sa vrátiť domov, naviac cca 4km . Od predchádzajúcej regenerácie iba 117 km.
Takže to čom som predpokladal, že urobím ešte dve cesty do práce sa mi nesplnilo, pretože k vypaľovaniu došlo už dnes.
Dodatočne doložím snímok z palubného počítača.
Robil si dlhé trasy naraz, alebo si zastavoval? Veľmi som zvedavý koľko krátkych trás ešte urobíš. Ak urobíš len niekoľko kilometrov resp. niekoľko málo štartovaní bude podľa mňa jasné, že nový program veľmi súvisí s počtom štartov.
(urobil som pritom len cca 25 km ).
Pri nabehnutý saturácie 90% som spozoroval ako stúpa teplota výfukových plynov (postupne začala rásť od cca 300 stupňov hore, vtedy som už predpokladal, že sa blíži regenerácia a keď dosiahla cca 550 začala regenerácia. Našťastie to bolo po ceste domov takže najskôr vypáliť a tak sa vrátiť domov, naviac cca 4km . Od predchádzajúcej regenerácie iba 117 km.
Takže to čom som predpokladal, že urobím ešte dve cesty do práce sa mi nesplnilo, pretože k vypaľovaniu došlo už dnes.
Dodatočne doložím snímok z palubného počítača.
Robil si dlhé trasy naraz, alebo si zastavoval? Veľmi som zvedavý koľko krátkych trás ešte urobíš. Ak urobíš len niekoľko kilometrov resp. niekoľko málo štartovaní bude podľa mňa jasné, že nový program veľmi súvisí s počtom štartov.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Moje dnesne vypalovanie,
Jazdievam 86km streky po okreskach a dnes prve vypalovanie co mam MKJ.
Prepacte za kvalitu, zamracene navyse fotene za jazdy mobilom.
Jazdievam 86km streky po okreskach a dnes prve vypalovanie co mam MKJ.
Prepacte za kvalitu, zamracene navyse fotene za jazdy mobilom.
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Už som z toho auta blázom.
Včera som odkladal auto do garáže, bolo po regenerácií filtra 1,5 km, keď som vošiel do garáže naskočilo 31%, dnes som vybral auto z garáže , zatvoril som garáž, vošiel do auta a v tom naskočilo zanesenie 32 %, bez toho aby som prešiel nejakú trasu, potom cez mesto 2 km tam, 2 km zpäť a už mám 35%.
Včera som odkladal auto do garáže, bolo po regenerácií filtra 1,5 km, keď som vošiel do garáže naskočilo 31%, dnes som vybral auto z garáže , zatvoril som garáž, vošiel do auta a v tom naskočilo zanesenie 32 %, bez toho aby som prešiel nejakú trasu, potom cez mesto 2 km tam, 2 km zpäť a už mám 35%.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
2 Imko: to je skutečně divočina bez logiky. Jak jsem psal v úvodu tohoto vlákna, určitě je možné vrátit do ŘJ motoru starší SW verzi. V autorizovaném servisu to asi nedokážou (i když by mohli, všechno na to mají a dost možná o tom ani neví), ale neautorizovaní šikulové to dokážou nebo mohou dokázat. Teoreticky i prakticky to je jednoduché ; vše potřebné má / může mít na Slovensku Arwy (Prievidza) a Signum (Bratislava). Jen nevím, zda-li by to chtěli absolvovat... teď píšu z mého pohledu technického.
2 fidlerp: náhodou moc pěkné fotky . Zrovna se zamýšlím na fotkou pro moje web stránky popisující MKJ a zjišťuji, že mám samé sterilní fotky. Pokud bys souhlasil, rád bych použil některou z tvých fotek (asi IMG017.jpg) na svém webu, mohu ?
2 fidlerp: náhodou moc pěkné fotky . Zrovna se zamýšlím na fotkou pro moje web stránky popisující MKJ a zjišťuji, že mám samé sterilní fotky. Pokud bys souhlasil, rád bych použil některou z tvých fotek (asi IMG017.jpg) na svém webu, mohu ?
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Pepas, mozes, kludne. Aspon sa pouzije
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Do ktoreho OPLA? V akom meste?Imko píše: V pondelok som odniesol do opláckeho servisu žiadosť o vrátenie programu riadiacej jednotky do predchádzajúceho stavu t.j. o program RJ , ktorý som mal po zakúpení auta alebo riešenie danej problematiky u výrobcu Zafír, pretože ako na fóre píšu viacerí vlastníci Zafír od r. 2010 majú podobné problémy s vypaľovaním filtra už pri cca 350 km. Reakcia bola taká, že čo s tým majú robiť, preto som im povedal, aby problém konzultovali s technickou podporov Opla.
Takže teraz len čakať čo sa udeje.
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
takze dalsia skusenost s DPF:
Po poslednej regeneracii bola zivotnost oleja 72% teraz klesla na 70% nie ako obvykle o 1% ale az o 2%!!
Asi mas Imko pravdu s tym poctom startov, pretoze ja som od poslednej regeneracie nastartoval raz presiel som 200km po dialnici vypol, potom nastartoval presiel 200 km spät a vypol! Potom zase start 40km a zase start 40 km spät! A zase start a 200km a start a 200 km spät cize po prehrati SW 19.1.2012 som prvykrat presiel viacej ako standardny interaval o ktorom sa tu bavyme a to je 880km a az potom sa zacal vypalovat!
takze zase znie otazka je ten SW naozaj nastaveny na +/- 350km? Ako to ze som najazdil 880km a az potom sa zacal vypalovat?
Podotykam ze medzi tym nebola ziadna regeracia pretoze som mal zivotnost oleja 72% a po ukonceni tejto je tam 70%! takze nic medzi tym neubudlo!
Po poslednej regeneracii bola zivotnost oleja 72% teraz klesla na 70% nie ako obvykle o 1% ale az o 2%!!
Asi mas Imko pravdu s tym poctom startov, pretoze ja som od poslednej regeneracie nastartoval raz presiel som 200km po dialnici vypol, potom nastartoval presiel 200 km spät a vypol! Potom zase start 40km a zase start 40 km spät! A zase start a 200km a start a 200 km spät cize po prehrati SW 19.1.2012 som prvykrat presiel viacej ako standardny interaval o ktorom sa tu bavyme a to je 880km a az potom sa zacal vypalovat!
takze zase znie otazka je ten SW naozaj nastaveny na +/- 350km? Ako to ze som najazdil 880km a az potom sa zacal vypalovat?
Podotykam ze medzi tym nebola ziadna regeracia pretoze som mal zivotnost oleja 72% a po ukonceni tejto je tam 70%! takze nic medzi tym neubudlo!
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92kW SPORT
Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx
Pošlem Ti to v súkromnej správe.
Zafira 1.7 CDTI, A17DTR, 81 kW, 2009