LPG a záruka
Re: LPG a záruka
Naštěstí zatím nemám problém s autem ale jedno musím uznat. V každém případě prohlásit že padá kompletní záruka za vůz jenom proto, že někdo doinstaloval LPG zařízení na vůz, je dost pěkná blbost . Asi jako kydž i u Škodovek a podobných vozů prohlašovali, že záruka platí jen pro prvního majitele. Asi jsem z jiné planety, nebo nechápu věci kolem sebe, ale to že auto změní majitele, nebo mi někdo udělá 5 dir do vozu (z toho asi většinu v plastových dílech) asi nebude mít zrovna vliv na zrezivění někde u 5. dveří, nebo, že se mi pokazí pásy, stahování oken a podobně .
Jsem s Oplem spokojený, a zatím i se Žirafou ale mohu říct, že tento přístup, nehledě na tovární značku, zavání průserovou řadou (sérií) daných vozů, kde výrobce sám ví, že lze čekat problémy. Touto cestou se pak zbavuje své odpovědnosti za chyby, na které se při výrobě vykašlal. Ale to je jenom možná můj názor. Kdo z přítomných ale ví v jaké kvalitě se dané díly celého vozu vyrobili. Výroba se přesouvá postupně z Polska, Čech, Slovenska či Maďarska do Číny a Indie a tam už ta kontrola kvality není to co by měla být. To si můžete bít jisti. Až moc to tu propadlo síle peněz. Zmizela slušnost, ochota a jistá hrdost. Čest výjimkám, kterých naštěstí není málo. K velkým koncernovým zástupcům však tyto hodnoty asi ještě nedorazili.
Snad mi bude auto šlapat dobře, zatím s tím nemám problémy, do servisu na prohlídky chodím k prodejci a servisákovi co mi dával LPG. Ten má i diagnostiku a myslím, že už to za těch několik málo let od roku 1990 má v oku i v rukách.
Když jsem své auto koupil tak mělo na 5.dveřích malou rezavou tečku. Protože první majitel s tím nebyl v odpovídajícím čase na kontrole, případně mu do servisky nenapsali provedení kontroly karoserie tak záruka neplatí. Což opět svědčí jen o přístupu dealera, značky (nemusí to být jen OPEL) k zákazníkovi. Asi je pravdou, že kdyby se někdo na ty dveře podíval, případně prohlídku zapsal na papír (servisku), tak by tím tu rez zastavil, asi tam jsou takový specialisti. Nevím. Jsem jen obyčejný člověk a uživatel. Nechápu vyšší fyzikální zákonitosti a pricipy.
Ale to už jen na okraj.
Hodně spokojených kilometrů všem majitelům všech svých vozů, Oplákům obzvláště.
Jsem s Oplem spokojený, a zatím i se Žirafou ale mohu říct, že tento přístup, nehledě na tovární značku, zavání průserovou řadou (sérií) daných vozů, kde výrobce sám ví, že lze čekat problémy. Touto cestou se pak zbavuje své odpovědnosti za chyby, na které se při výrobě vykašlal. Ale to je jenom možná můj názor. Kdo z přítomných ale ví v jaké kvalitě se dané díly celého vozu vyrobili. Výroba se přesouvá postupně z Polska, Čech, Slovenska či Maďarska do Číny a Indie a tam už ta kontrola kvality není to co by měla být. To si můžete bít jisti. Až moc to tu propadlo síle peněz. Zmizela slušnost, ochota a jistá hrdost. Čest výjimkám, kterých naštěstí není málo. K velkým koncernovým zástupcům však tyto hodnoty asi ještě nedorazili.
Snad mi bude auto šlapat dobře, zatím s tím nemám problémy, do servisu na prohlídky chodím k prodejci a servisákovi co mi dával LPG. Ten má i diagnostiku a myslím, že už to za těch několik málo let od roku 1990 má v oku i v rukách.
Když jsem své auto koupil tak mělo na 5.dveřích malou rezavou tečku. Protože první majitel s tím nebyl v odpovídajícím čase na kontrole, případně mu do servisky nenapsali provedení kontroly karoserie tak záruka neplatí. Což opět svědčí jen o přístupu dealera, značky (nemusí to být jen OPEL) k zákazníkovi. Asi je pravdou, že kdyby se někdo na ty dveře podíval, případně prohlídku zapsal na papír (servisku), tak by tím tu rez zastavil, asi tam jsou takový specialisti. Nevím. Jsem jen obyčejný člověk a uživatel. Nechápu vyšší fyzikální zákonitosti a pricipy.
Ale to už jen na okraj.
Hodně spokojených kilometrů všem majitelům všech svých vozů, Oplákům obzvláště.
HokiKoki
Opel ZAFIRA 1.8-103 KW 8/2007, pamorama,klima, Navi,ESP,park.asist.,polokůže,4x el.okna,LPG-STAG 300Premium
Opel ZAFIRA 1.8-103 KW 8/2007, pamorama,klima, Navi,ESP,park.asist.,polokůže,4x el.okna,LPG-STAG 300Premium
- Reklama
Re: LPG a záruka
Zdravím všechny, kteří případně ještě zavítají na 3,5 roku staré téma. Auto víceméně jezdilo, nějaké problémy byly, ale nic vážného, i když i vadné těsněné pod benzínovým čerpadlem byl pro Opel servis problém odhalit. Až teď - při studeném startu motor přidá otáčky, hned zase ubere a pak se chvíli dusí tak, že auto poskakuje, div nechcípne. Za chvíli už jede normálně. Od prodejce mám po hádkách v roce 2010 písemně, že deklarovanou 6-ti letou záruku na motor mám jen a jen u nich (na věci nesouvisející s motorem jsem tu dvouletou měl podle téhož dopisu všude, ale nikde o tom nevěděli a všude mne stejně odkazovali na prodejce). Jeden pražský autorizovaný servis se domnívá podle typu motoru (Z18XER) a najetých km (33000), že jsou zaklepané ventily, prý už tam těch Zafir s tímhle motorem po úpravě na LPG měli celou řadu. Ale aby to zjistili, musí toho prý spoustu rozebrat a jen to zjištění mne bude bez ohledu na výsledek stát 5-6 tisíc.
Tak jsem se rozhodl strčit to do servisu prodejce v Kolíně, i když mne to stojí půl dne času + cena za lístek na vlak zpět a totéž obráceně po opravě. Ten samý pán (vedoucí servisu a zřejmě i majitel), který se mi podepsal do dopisu, kde uznává záruku, se tentokrát divil, že mám nějakou záruku. Doložil jsem mu to, ale ani po dvou týdnech údajně prověření všeho možného na nic nepřišli, takž je to plynem Ten montovali sice u nich před prodejem, ale toho pána (rovněž z Kolína), kterého si na to tehdy objednali, vůbec neznají a nikdy ho neviděli. Možná ho znal nějaký kolega, který už u nich ale nepracuje. Tj. nedomluví se s ním, mám přijet, auto si má vyzvednout, zaplatit za diagnostiku (údajně úspěšnou proto, že zjistili, že autu nic není, i když sami uznávají, že po studeném startu chvíli nefunguje, jak má) - zaplatím jen 1000 Kč, nechtějí to přeci hrotit, když to nespravili To auto mám předat plynaři ve stejném městě a jet zase domů vlakem, až on zjistí, co tomu je,l má si to spravit sám nebo jim poradit, co mají udělat oni. Pak zas smím přijet.
Byl jsem ještě tak hodný, že jsem to s plynařem domluvil, že si auto u nich vyzvedne. V sobotu sice mají otvírací dobu, ale v sobotu to nejde, to tam chodí, jen když chtějí a auto nebude mít kdo vydat. Takže pan plynař jede dnes z Poděbrad dřív z práce, aby to stihl než mu v 16 zavřou. Jo a byl jsem upozorněn,že pokud jim za mne nedá tu tisícovku za diagnostiku na místě do ruky, auto mu nevydají. Prý účetní nedovolí, aby se tak malé částky posílaly přes banku, ty jdou u nich zaplatit jen hotově. Naštěstí pan plynař je v pohodě a zaplatí jim to a se mnou se vyrovná, až si pro auto půjdu k němu.
Takže tak nějak - autorizovaný prodejce i servis, kterým se sám Opel chlubí na webu, že pro ně pracuje. Opel to už ale jaksi nezajímá, oni to jen vyrobili. řeším to bez emocí a nechám si opravdu hodně líbit, ale i když to vypadá, že většině lidí Opel funguje celkem bez závad a když už, tak mu v servise pomůžou, moje zkušenost je jiná a už nikdy si tuhle značku nepořídím a budu od ní odrazovat každého, kdo se mi jen zmíní. Příště zkusím najít značku, v jejichž servisech dokážou najít závadu na tom, co prodávají a zaplatit si nechají jen za to, co skutečně opraví.
Přeji všem spokojeným oplistům, aby tohle s autem za půl milionu nikdy nezažili.
Tak jsem se rozhodl strčit to do servisu prodejce v Kolíně, i když mne to stojí půl dne času + cena za lístek na vlak zpět a totéž obráceně po opravě. Ten samý pán (vedoucí servisu a zřejmě i majitel), který se mi podepsal do dopisu, kde uznává záruku, se tentokrát divil, že mám nějakou záruku. Doložil jsem mu to, ale ani po dvou týdnech údajně prověření všeho možného na nic nepřišli, takž je to plynem Ten montovali sice u nich před prodejem, ale toho pána (rovněž z Kolína), kterého si na to tehdy objednali, vůbec neznají a nikdy ho neviděli. Možná ho znal nějaký kolega, který už u nich ale nepracuje. Tj. nedomluví se s ním, mám přijet, auto si má vyzvednout, zaplatit za diagnostiku (údajně úspěšnou proto, že zjistili, že autu nic není, i když sami uznávají, že po studeném startu chvíli nefunguje, jak má) - zaplatím jen 1000 Kč, nechtějí to přeci hrotit, když to nespravili To auto mám předat plynaři ve stejném městě a jet zase domů vlakem, až on zjistí, co tomu je,l má si to spravit sám nebo jim poradit, co mají udělat oni. Pak zas smím přijet.
Byl jsem ještě tak hodný, že jsem to s plynařem domluvil, že si auto u nich vyzvedne. V sobotu sice mají otvírací dobu, ale v sobotu to nejde, to tam chodí, jen když chtějí a auto nebude mít kdo vydat. Takže pan plynař jede dnes z Poděbrad dřív z práce, aby to stihl než mu v 16 zavřou. Jo a byl jsem upozorněn,že pokud jim za mne nedá tu tisícovku za diagnostiku na místě do ruky, auto mu nevydají. Prý účetní nedovolí, aby se tak malé částky posílaly přes banku, ty jdou u nich zaplatit jen hotově. Naštěstí pan plynař je v pohodě a zaplatí jim to a se mnou se vyrovná, až si pro auto půjdu k němu.
Takže tak nějak - autorizovaný prodejce i servis, kterým se sám Opel chlubí na webu, že pro ně pracuje. Opel to už ale jaksi nezajímá, oni to jen vyrobili. řeším to bez emocí a nechám si opravdu hodně líbit, ale i když to vypadá, že většině lidí Opel funguje celkem bez závad a když už, tak mu v servise pomůžou, moje zkušenost je jiná a už nikdy si tuhle značku nepořídím a budu od ní odrazovat každého, kdo se mi jen zmíní. Příště zkusím najít značku, v jejichž servisech dokážou najít závadu na tom, co prodávají a zaplatit si nechají jen za to, co skutečně opraví.
Přeji všem spokojeným oplistům, aby tohle s autem za půl milionu nikdy nezažili.
Zafira B 1.8, Edice 111, 2010, modrá "Royal"
Re: LPG a záruka
Přeji Ti zdárné vyřešení problému s LPG. Pokud se zde ale dočítám, tak problémy s LPG mají většinou pouze motory Z16XEP a Z(A)16(18)XER. tyto motory jsou konstrukčně velmi podobné (pokud neberu v potaz Twinport XEP a variabilní časování XER). Bohužel tyto motory nemají již hydroštely jako vynikající motor Z18XE 92kW (hydraulické seřízení ventilové vůle) a mají seřizovací podložky (hrnečky) náročné jak finančně i časově na údržbu a při použití plynu opravdu pak ve většině případů dochází k zaklepávání ventilů. Pokud je motor již z výroby určen pro dvojí palivo (benzin-LPG) tak má dle katalogu již z výroby jiné ventily. V odkazu z polského vebu jeden kolega popisuje vůli ventilů po poměrně nízkém náběhu kilometrů s LPG u motoru Z16XEP.
http://translate.google.cz/translate?hl ... &sandbox=1
http://translate.google.cz/translate?hl ... &sandbox=1
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: LPG a záruka
Děkuji za informace. Chci se tedy ještě zeptat, dá se říct, jaké jsou příznaky zaklepaných ventilů při startu nebo jízdě za studena za tepla ? Jsou nějaké příznaky nezaměnitelné s jinými závadami ?
Chápu to tedy dobře, že prodejce vůbec neměl umožnit montáž LPG na autě s tímto motorem (proběhlo to po domluvě, ale před tím, než mi to prodal, o žádných rizicích mne neinformoval) ?
A ještě jedna otázka když to nechám opravit, opraví se to tak, že už tomu plyn nebude vadit nebo ho mám tak jako tak nechat vymontovat ? Nebo stačí přestat jezdit na plyn a už se to nebude zhoršovat ?
Motor je právě Z18XER.
Díky a pěkný víkend.
Chápu to tedy dobře, že prodejce vůbec neměl umožnit montáž LPG na autě s tímto motorem (proběhlo to po domluvě, ale před tím, než mi to prodal, o žádných rizicích mne neinformoval) ?
A ještě jedna otázka když to nechám opravit, opraví se to tak, že už tomu plyn nebude vadit nebo ho mám tak jako tak nechat vymontovat ? Nebo stačí přestat jezdit na plyn a už se to nebude zhoršovat ?
Motor je právě Z18XER.
Díky a pěkný víkend.
Zafira B 1.8, Edice 111, 2010, modrá "Royal"
Re: LPG a záruka
Najdi si v Hledání - LPG. Je toho zde popsáno hodně v různých tématech. Kde se dočteš více.
Pouze informativně k seřízení ventilů: jedno kalibrované zdvihátko ventilu stojí okolo 450kč.
Motor Z(A)18XER druhy ventilů bez LPG a pro LPG
Ventil sací (kromě dvojího paliva -LPG) 55557741 (6 41 076) 1309kč
Ventil sací (pro dvojí palivo - LPG) 55572520 (6 42 030) 1283kč
Ventil výfukový (kromě dvojího paliva - LPG) 24405815 (6 41 391) 858kč
Ventil výfukový (pro dvojí palivo - LPG) 55572521 (6 41 099) 1156kč
Doufám, že si plynař poradí a nebudou to ventily, psal jsem to pouze proto,
že se o ventilech píše jako o časté závadě při provozování na LPG.
Pouze informativně k seřízení ventilů: jedno kalibrované zdvihátko ventilu stojí okolo 450kč.
Motor Z(A)18XER druhy ventilů bez LPG a pro LPG
Ventil sací (kromě dvojího paliva -LPG) 55557741 (6 41 076) 1309kč
Ventil sací (pro dvojí palivo - LPG) 55572520 (6 42 030) 1283kč
Ventil výfukový (kromě dvojího paliva - LPG) 24405815 (6 41 391) 858kč
Ventil výfukový (pro dvojí palivo - LPG) 55572521 (6 41 099) 1156kč
Doufám, že si plynař poradí a nebudou to ventily, psal jsem to pouze proto,
že se o ventilech píše jako o časté závadě při provozování na LPG.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: LPG a záruka
Zdravím a děkuji za detaily, moc mi pomohlo dozvědět se, že existuje možnost opravit to tak, aby se to už neopakovalo - sice to teď na ty ventily asi nevypadá, ale časem se to může tak jako tak projevit. Nicméně auto teď měl u sebe několik dní plynař, jeho závěry jsou, že:
1. není to LPG výbavou - i při úplném odpojení plynové řídící jednotky otáčky na chvíli spadnou po cca 10-15 s. chodu předtím studeného motoru
2. prý to není zaklepanými ventily, ty se mají pojeova tjinak, resp. hned po startu, i při teplém motoru, pozná se to prý i na zvuku motoru skoro se s tím údajně nedá jezdit
3. pro jistotu se vyzkoušely i jiné svíčky, ani to nezabralo
4. plynař vyslovil teorii, jestli by to nemohla mít na svědomí váha vzduchu nebo rovnou elektronika hlavní řídící jednotky (která se ale údajně jinak jeví funkční)
Tj. tohle je jen průběžné info, auto si vyzvednu a budu hledat dalšího odborníka pokud možno v Praze nebo blízkém okolí. V AutoVars se tváří, že jim plyn na dílně nevadí, tak možná tam .... ?
1. není to LPG výbavou - i při úplném odpojení plynové řídící jednotky otáčky na chvíli spadnou po cca 10-15 s. chodu předtím studeného motoru
2. prý to není zaklepanými ventily, ty se mají pojeova tjinak, resp. hned po startu, i při teplém motoru, pozná se to prý i na zvuku motoru skoro se s tím údajně nedá jezdit
3. pro jistotu se vyzkoušely i jiné svíčky, ani to nezabralo
4. plynař vyslovil teorii, jestli by to nemohla mít na svědomí váha vzduchu nebo rovnou elektronika hlavní řídící jednotky (která se ale údajně jinak jeví funkční)
Tj. tohle je jen průběžné info, auto si vyzvednu a budu hledat dalšího odborníka pokud možno v Praze nebo blízkém okolí. V AutoVars se tváří, že jim plyn na dílně nevadí, tak možná tam .... ?
Zafira B 1.8, Edice 111, 2010, modrá "Royal"
Re: LPG a záruka
Taky jsem už řešil vadu jednotky na tomto motoru.
Anomálie stejné jako popisuješ.Ráno za studena 1-2min strašné,pak to jelo.
Závada byla v jednotce bod chybné řízení doby vstřiku.
Simtec 71.6
Nejčastější závady
Info o produktu
Porucha ovládání zapalovací cívky.
Nefunguje nastavení vstřikovacích trysek.!!!
Nefunguje ovládání volnoběhu.!!!
Chybové hlášení v proudovém obvodu 5-V.
Jednotky nechávám opravovat v Holandsku přes tuto firmu
http://www.opravyjednotek.cz/
S panem Lustigem se vždy domluvíš,klidně se mu ozvi mojím jménem \Zdeněk Dědič\
Anomálie stejné jako popisuješ.Ráno za studena 1-2min strašné,pak to jelo.
Závada byla v jednotce bod chybné řízení doby vstřiku.
Simtec 71.6
Nejčastější závady
Info o produktu
Porucha ovládání zapalovací cívky.
Nefunguje nastavení vstřikovacích trysek.!!!
Nefunguje ovládání volnoběhu.!!!
Chybové hlášení v proudovém obvodu 5-V.
Jednotky nechávám opravovat v Holandsku přes tuto firmu
http://www.opravyjednotek.cz/
S panem Lustigem se vždy domluvíš,klidně se mu ozvi mojím jménem \Zdeněk Dědič\
Re: LPG a záruka
Zdravim Vas pane,
tu garanci, prodejce, znackovy servisy, výrobce to uz resit nebudu, to nemá cenu...všichni stejny.
Jen Vam preju at to opravdu nejsou ty ventily.
Mam Zafiru, 2006, 1.8, Z18XER, koupeno nekdy v 2010 s 30 tis.km, ihned po koupi instalovano LPG+ primazavani flashlube, jizda každý tyden zhruba 300 km D1, 100km město. Olej a filtry meneny po 20.000, kontroly a serizeni lpg pravidelne taky. Po nalitani 70.000 km na LPG, takze ukazatel byl na +-100tis km problémy pri studenym startu jake popisujete, nejdriv to nebylo tak hrozny a dokonce se to po nejaky době i zlepšilo (ted uz vim, ze jsem mel hned, po tom prvním malinkym zaklepani jet do servisu) ...No, jenze nejel jsem a postupne se to zhoršilo tak, ze...po studenym startu se to jakoby kopalo, když jsem pridal plyn, dusilo se to, nechtělo to jet, netahlo to, musel jsem cekat 1-2min nez jsem chtěl vyjet, přes den uz to bylo v pohode. Chtel jsem vyčistit klapku nebo nastavit bohatost smesi lpg... ventily jsem ja blbec vůbec neresil. Zhorsovalo se to nez jsem to zacal resit tak...jednoho dne jsem mel z toho 3.valec a diesel. Takze servis, zmereni tlaku ve valcich a jeden byl na 0...ustiplej talířek jednoho ventilu, uz nevim u jakyho jestli u sacího nebo vyfukovyho, tim padem netesnil. Takze...viko, hlava, rozvody, tesneni, ventily, vacky, gufera...vybrus sedel, brouseni ventilu, jeden uplne novy ventil, nastaveni vule, nemá to hydrostely takze vymezovaci misky (vyborna věc!)...delali to opravdoví specialisti v Praze a trvalo jim to 2,5 mesice, vracelo se jim to 4, nez to udelali spravne a opravili to co při tom rozbili. A po tom vsem jsem se dozvedel, ze je taky mozny, ze tim zbrousenim sedel se mohla zbrousit aspoň ta plocha trochu tvrzena a ze ted se to taky muze rozzvejkat za chvilku znova. V servisu-to je tim, ze to nemelo primazavani, ja-melo to primazavani hned od prestavby, 1kapka/10sec, servis-primazavani flashlube je nejhorsi a kapka za 10sec malo, první plynar-flashlube je dobry a kape tak akorát, druhy plynar-to je tou jizdou po dalnici ve vysokych otáčkách, to je to nejhorsi pro plyn, treti plynar-jizda po dalnici je idealni, protoze je v konstantních otáčkách, druhy plynar-nad 4 tis otáček je jizda s plynem spatne, treti plynar-byl spatny systém primazavani protože nemam ten,ktery rozdeluje mazadlo do každého valce zvlast, mam ten starsi kterým se to davkuje před klapkou(myslim,tak nejak), první plynar- po oprave musite min. 5 tis km najet na benzin, druhy plynar-uplne v pohode jezdete hned po oprave na plyn, protože to se tyka jenom uplne novych motoru, co rikal ten první plynar...a tak dále...to bych se z toho...
Takze, jenom...jestli jste z Prahy a chcete tak mi napiste soukr.zpravu a sejdeme se a ja si poslechnu Vas motor a hned Vam reknu jestli to není to, co jsem na uplnym zacatku slysel i ja a jinak: zeptejte se jestli merili tlaky ve valcich, jestli měli sundany viko a merili ventilovy vule a jestli ano tak kolik ty vule byly.
tu garanci, prodejce, znackovy servisy, výrobce to uz resit nebudu, to nemá cenu...všichni stejny.
Jen Vam preju at to opravdu nejsou ty ventily.
Mam Zafiru, 2006, 1.8, Z18XER, koupeno nekdy v 2010 s 30 tis.km, ihned po koupi instalovano LPG+ primazavani flashlube, jizda každý tyden zhruba 300 km D1, 100km město. Olej a filtry meneny po 20.000, kontroly a serizeni lpg pravidelne taky. Po nalitani 70.000 km na LPG, takze ukazatel byl na +-100tis km problémy pri studenym startu jake popisujete, nejdriv to nebylo tak hrozny a dokonce se to po nejaky době i zlepšilo (ted uz vim, ze jsem mel hned, po tom prvním malinkym zaklepani jet do servisu) ...No, jenze nejel jsem a postupne se to zhoršilo tak, ze...po studenym startu se to jakoby kopalo, když jsem pridal plyn, dusilo se to, nechtělo to jet, netahlo to, musel jsem cekat 1-2min nez jsem chtěl vyjet, přes den uz to bylo v pohode. Chtel jsem vyčistit klapku nebo nastavit bohatost smesi lpg... ventily jsem ja blbec vůbec neresil. Zhorsovalo se to nez jsem to zacal resit tak...jednoho dne jsem mel z toho 3.valec a diesel. Takze servis, zmereni tlaku ve valcich a jeden byl na 0...ustiplej talířek jednoho ventilu, uz nevim u jakyho jestli u sacího nebo vyfukovyho, tim padem netesnil. Takze...viko, hlava, rozvody, tesneni, ventily, vacky, gufera...vybrus sedel, brouseni ventilu, jeden uplne novy ventil, nastaveni vule, nemá to hydrostely takze vymezovaci misky (vyborna věc!)...delali to opravdoví specialisti v Praze a trvalo jim to 2,5 mesice, vracelo se jim to 4, nez to udelali spravne a opravili to co při tom rozbili. A po tom vsem jsem se dozvedel, ze je taky mozny, ze tim zbrousenim sedel se mohla zbrousit aspoň ta plocha trochu tvrzena a ze ted se to taky muze rozzvejkat za chvilku znova. V servisu-to je tim, ze to nemelo primazavani, ja-melo to primazavani hned od prestavby, 1kapka/10sec, servis-primazavani flashlube je nejhorsi a kapka za 10sec malo, první plynar-flashlube je dobry a kape tak akorát, druhy plynar-to je tou jizdou po dalnici ve vysokych otáčkách, to je to nejhorsi pro plyn, treti plynar-jizda po dalnici je idealni, protoze je v konstantních otáčkách, druhy plynar-nad 4 tis otáček je jizda s plynem spatne, treti plynar-byl spatny systém primazavani protože nemam ten,ktery rozdeluje mazadlo do každého valce zvlast, mam ten starsi kterým se to davkuje před klapkou(myslim,tak nejak), první plynar- po oprave musite min. 5 tis km najet na benzin, druhy plynar-uplne v pohode jezdete hned po oprave na plyn, protože to se tyka jenom uplne novych motoru, co rikal ten první plynar...a tak dále...to bych se z toho...
Takze, jenom...jestli jste z Prahy a chcete tak mi napiste soukr.zpravu a sejdeme se a ja si poslechnu Vas motor a hned Vam reknu jestli to není to, co jsem na uplnym zacatku slysel i ja a jinak: zeptejte se jestli merili tlaky ve valcich, jestli měli sundany viko a merili ventilovy vule a jestli ano tak kolik ty vule byly.
Re: LPG a záruka
Zdravím a opět děkuji za nápady a zkušenosti. Auto je aktuálně ještě v Kolíně, už ne u Kučevy, ale u nějakého údajně velice schopného technika, který si už poradil s lecčíms. Jakmile budu vědět víc, dám to sem, případně využiji kontakt na opraváře řídících jednotek. Je vidět že u tohoto auta je možné cokoliv od čidel, přes váhu vzduchu, zničené válce až po řídící jednotku, vše s velmi podobnými přiznaky a neschopností značkového servisu mezi tím nějak rozlišit
Tak jsem sám zvědav, co se bude dít dál. aktuálně se zkoumají mj. i čidla, které u Kučevy prý měli po vyzkoušení vyměněné z jiného auta (= diagnostika v jejich pojetí), ale podle dalších lidí, co mají auto po nich, se jich nikdo ani nedotkl, jsou prý zašpiněná beze známek toho, že by je někdo měl v ruce.
Tak jsem sám zvědav, co se bude dít dál. aktuálně se zkoumají mj. i čidla, které u Kučevy prý měli po vyzkoušení vyměněné z jiného auta (= diagnostika v jejich pojetí), ale podle dalších lidí, co mají auto po nich, se jich nikdo ani nedotkl, jsou prý zašpiněná beze známek toho, že by je někdo měl v ruce.
Zafira B 1.8, Edice 111, 2010, modrá "Royal"
Re: LPG a záruka
Zdravím,
tak mám novinku "v poločase" - v pátek se přišlo na to, že je porušená izolace třech vodičích z řídící jednotky, svazek se prprodíral o hlavu nějakého šroubu, zřejmě postupně už od výroby, bylo to originál zabalené. Oprava elektriky ale problém stejně nevyřešila.
Dnes je tu nový poznatek: při odpojeném časování ventilů se závada neprojevuje. Tj. asi se podařilo zúžit okruh pátrání. Byl jsem upozorněn na http://www.club-opel.com/forum-tema/vec ... olit-38841 , kde je zmínka o problémech s časováním při nevhodném oleji. Kdyby měl vyšší viskozitu, za studena by mohl špatně téct a nedokázal by ovládat časovače, dokud nezřídne. Ale vzhledem k tomu, že ten se mění (jestli to opravdu udělali) při servisní prohlídce, tak byla naposledy začátkem loňského léta a nic jsem tam sám nedolíval, nepřipadá mi to pravděpodobné. Navíc motor naskočí normálně a až po chvilce normálního běhu se začne naráz dusit a pak za další malou chvíli "z ničeho nic" začne pracovat normálně.
Prosím tedy o názor nebo zkušenost s problémy s časováním, třeba nějaký dobrý nápad povede konečně k řešení
Díky.
tak mám novinku "v poločase" - v pátek se přišlo na to, že je porušená izolace třech vodičích z řídící jednotky, svazek se prprodíral o hlavu nějakého šroubu, zřejmě postupně už od výroby, bylo to originál zabalené. Oprava elektriky ale problém stejně nevyřešila.
Dnes je tu nový poznatek: při odpojeném časování ventilů se závada neprojevuje. Tj. asi se podařilo zúžit okruh pátrání. Byl jsem upozorněn na http://www.club-opel.com/forum-tema/vec ... olit-38841 , kde je zmínka o problémech s časováním při nevhodném oleji. Kdyby měl vyšší viskozitu, za studena by mohl špatně téct a nedokázal by ovládat časovače, dokud nezřídne. Ale vzhledem k tomu, že ten se mění (jestli to opravdu udělali) při servisní prohlídce, tak byla naposledy začátkem loňského léta a nic jsem tam sám nedolíval, nepřipadá mi to pravděpodobné. Navíc motor naskočí normálně a až po chvilce normálního běhu se začne naráz dusit a pak za další malou chvíli "z ničeho nic" začne pracovat normálně.
Prosím tedy o názor nebo zkušenost s problémy s časováním, třeba nějaký dobrý nápad povede konečně k řešení
Díky.
Zafira B 1.8, Edice 111, 2010, modrá "Royal"