Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
u některých německých uživatelů nastala zajímavá, i když pro mě ne příliš příjemná situace s funkcí monitoru DPF v MKJ.
V servisní dokumentaci v popisu procesu regenerace DPF se píše: „Při regeneraci filtru DPF se musí teplota zvýšit na 600 °C. Při této teplotě se zbytky uhlíku při přítomnosti kyslíku rychle spálí. Regenerace probíhá při plném zatížení automaticky. Při menších rychlostech dochází ke kolísání a regeneraci musí spustit řídicí jednotka motoru ECU.“.
Nikdy jsem nechápal poznámku o automatické regeneraci filtru při plném zatížení, nyní již ano. Jde o to, že při plném zatížení motoru (rozuměj, jedeš co to dá) stoupnou teploty výfukových plynů nad 600 °C bez přičinění řídící jednotky motoru, tzn. že saze v DPF se spálí během normální jízdy. Vývojáři DPF (automaticky čištěný DPF pochází z vývojářských dílen GM/OPEL) asi vycházeli z faktu, že v Německu není omezená rychlost na dálnicích a všichni to pořádně valí, čímž si zahřívají filtry nad 600 °C a tím neustále regenerují. Při tomto stylu jízdy řídící jednotka motoru nemusí regeneraci vůbec spouštět (regenerace řízená z ŘJ motoru = uměle zvýšená teplota ve filtru DPF), resp. interval regenerace se velmi prodlouží.
V prvních verzích MKJ jsem udělal detekci zahájení regenerace filtru i na základě zvyšující se teploty výfukových plynů překračující 500 °C. Později mi RomanK hlásil, že při přejezdu Buchlovských hor dosáhnul 540 °C aniž by regeneroval, což vedlo k situaci, že MKJ falešně hlásilo zahájení a následně přerušení regenerace. Takže jsem na základě této zkušenosti posunul mez tepoty na 590 °C. Jenže ani to pro některé německé uživatele nestačí – oni dosahují 600 °C běžnou jízdou po dálnici (jeden jel na plný plyn (? km/h) a druhý jel 200 km/h). Musím tedy některým závodníkům udělat upgrade FW, jinak se jim při jízdě po dálnici bude neustále objevovat upozornění na zahájenou a následně přerušenou regeneraci DPF .
V servisní dokumentaci v popisu procesu regenerace DPF se píše: „Při regeneraci filtru DPF se musí teplota zvýšit na 600 °C. Při této teplotě se zbytky uhlíku při přítomnosti kyslíku rychle spálí. Regenerace probíhá při plném zatížení automaticky. Při menších rychlostech dochází ke kolísání a regeneraci musí spustit řídicí jednotka motoru ECU.“.
Nikdy jsem nechápal poznámku o automatické regeneraci filtru při plném zatížení, nyní již ano. Jde o to, že při plném zatížení motoru (rozuměj, jedeš co to dá) stoupnou teploty výfukových plynů nad 600 °C bez přičinění řídící jednotky motoru, tzn. že saze v DPF se spálí během normální jízdy. Vývojáři DPF (automaticky čištěný DPF pochází z vývojářských dílen GM/OPEL) asi vycházeli z faktu, že v Německu není omezená rychlost na dálnicích a všichni to pořádně valí, čímž si zahřívají filtry nad 600 °C a tím neustále regenerují. Při tomto stylu jízdy řídící jednotka motoru nemusí regeneraci vůbec spouštět (regenerace řízená z ŘJ motoru = uměle zvýšená teplota ve filtru DPF), resp. interval regenerace se velmi prodlouží.
V prvních verzích MKJ jsem udělal detekci zahájení regenerace filtru i na základě zvyšující se teploty výfukových plynů překračující 500 °C. Později mi RomanK hlásil, že při přejezdu Buchlovských hor dosáhnul 540 °C aniž by regeneroval, což vedlo k situaci, že MKJ falešně hlásilo zahájení a následně přerušení regenerace. Takže jsem na základě této zkušenosti posunul mez tepoty na 590 °C. Jenže ani to pro některé německé uživatele nestačí – oni dosahují 600 °C běžnou jízdou po dálnici (jeden jel na plný plyn (? km/h) a druhý jel 200 km/h). Musím tedy některým závodníkům udělat upgrade FW, jinak se jim při jízdě po dálnici bude neustále objevovat upozornění na zahájenou a následně přerušenou regeneraci DPF .
- Reklama
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Ty bláho, já teď po 800 km očekávám regeneraci každým kilometrem (nemám tento modul), ale mačkal jsem z toho nedávno co to šlo (190 km/h) a asik jsem to zregeneroval sám..super, než uměle čekat kdy to začne, tak to jednou za čas proženu děkuji za tento příspěvek
- Frydex
- Moderátor
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
To by vysvětlovalo moje poslední zkušenost , a nebyla jediná. upgrade bude nutný
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Něco na tom bude, občas jezdím dálku (700 km) do DE ke známým, posledně jsem kontroloval přes op-com, kdy že se mi bude vypalovat filtr a měl jsem vdálenost od poslední regenerace 2100 km/ saturace 95% - právě po takovéto delší jízdě. (Při další jízde se spustila regenerace) Je pravda že jsem při této dlouhé cestě jel v DE po dálnici asi 100 kilometrový úsek rychlostí neustále okolo 200km/h. Při těchto podmínkách se musí ve filtru něco dít.
Sleduji tady diskuze o nových motorech a vypalování filtru třeba už po 300 km. Je zřejmé že těmto autům jsou rozhodně dlouhé trasy ku prospěchu, právě i díky "automatické regeneraci" jak psal PepaS. Přeci jen jsou to německá auta a dálniční síť je tam "trošku" jinná než v ČR. Proto i mnoho problému s filtry a časté pokusy ECU o vypalování je logicky způsobeno provozem vozu na krátké vzdálenosti "okolo baráku" kdy se motor ani pořádně neohřeje. Krátkodobé "protažení" po české dálnici nic neřeší............ Toto i je myšlenka pro zamyšlení, pro mnohé, co si chystají pořídit (nebo pořídili) diesel, zda je tento typ motoru určen právě pro ně a zda třeba není lepší benzín.......
Sleduji tady diskuze o nových motorech a vypalování filtru třeba už po 300 km. Je zřejmé že těmto autům jsou rozhodně dlouhé trasy ku prospěchu, právě i díky "automatické regeneraci" jak psal PepaS. Přeci jen jsou to německá auta a dálniční síť je tam "trošku" jinná než v ČR. Proto i mnoho problému s filtry a časté pokusy ECU o vypalování je logicky způsobeno provozem vozu na krátké vzdálenosti "okolo baráku" kdy se motor ani pořádně neohřeje. Krátkodobé "protažení" po české dálnici nic neřeší............ Toto i je myšlenka pro zamyšlení, pro mnohé, co si chystají pořídit (nebo pořídili) diesel, zda je tento typ motoru určen právě pro ně a zda třeba není lepší benzín.......
Astra H Sport, Z18XER 103 KW r. 2008, IDS+, Bi-Xenon, Keyless (Open&Start)
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
PepaS díky za aktualizaci, zatím všechno šlape jak má. Ještě sem nezkoušel úplně všechny funkce, ale zatím bez problému
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Pepo ten velky dojazd nie je to len tym ze sa vyfukove plyny zohreju na taku teplotu. AKo som uz v jednej diskusii pisal, je to hlavne lambda pomerom. Takze oni ani nemaju co spalovat.
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
řekl bych, že saze bude motor při spalování produkovat vždy – určitě bude nějaké závislost množství produkovaných částic na výkonu motoru a bůh ví na čem ještě. A pálit mají co, může např. jezdit po městě a pak si vyjede 200 km/h po dálnici a má co čistit. Otázka ale je, jak se zachová řídící jednotka motoru, když máš např. saturaci na 70% a rychlou jízdou filtr automaticky vyčistíš. Procenta saturace asi dolů neskočí a tím pádem už nebudou odpovídat realitě…
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
nie nie, pri vyssich otackach je ine zlozenie zmesy a tak sa inac spaluje a vzikaju ine exhalaty. Tiez som sa tomu divil ale je to tak.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Co je to rychlá jízda, já mám při 140 390 před a lehce víc nad. A jezdit 170 aby to žralo 9l a neregenoval se filtr, by stálo víc nafty než jedna či 2 regenerace...
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
ja jsem to také nemyslel jako doporučení, aby se kvůli DPF jezdilo 200 km/h