Příspěvek
od PepaS » 05 dub 2012, 21:49
MKJ vždy po probuzení (= oživení palubních jednotek vozu) provádí identifikaci modelu vozu (A-H / Z-B či V-C) z VIN a následně detekci typu motoru. Na základě těchto údajů MKJ komunikuje s příslušnými jednotkami a také povoluje např. DPF monitor.
A co se tedy asi stalo, resp. mohlo stát v tvém případě:
1) po zapnutí zapalování se MKJ probudilo a pokoušelo se z řídící jednotky motoru přečíst VIN kód vozu a jelikož napětí v síti bylo nízké, nestabilní (?), ŘJ motoru nebyla zcela funkční a do MKJ neposlala odpověď na žádost o čtení VINka nebo byla komunikace při čtení VINka přerušena např. výpadkem ŘJ motoru či jiné jednotky
2) následně MKJ již úspěšně přečetlo z ŘJ typ motoru (ten se čte po 1,5 s od čtení VINka), ale jelikož VIN bylo v MKJ neplatné (čte se pouze jednou a čtení neproběhlo korektně), nastavil se režim bez DPF monitoru – proto byla zašedlá položka DPF monitor
3) v okně diagnostiky se zobrazuje stav akumulátor jako přeskakující čtverečky (symbolicky znázorněno dobíjené baterie) pokud je síťové napětí větší než 13,0 V a motor se točí. MKJ tedy musí znát stav otáček a jelikož v našem případě MKJ neví, v jakém autě sedí (nezná VIN), tak ani nečte z budíků otáčky (u A-H a V-C jsou různé verze budíků s různými verzemi komunikačních protokolů, proto než MKJ začne s budíky komunikovat, musí vědět s kým má tu čest). A jelikož se nečetly otáčky, MKJ nevědělo, že se motor točí a proto místo čtverečků zobrazilo 100 %, i když podle hodnoty napětí (13,5 V) motor už točil a akumulátor se dobíjel
Ve stručnosti: MKJ po zapnutí zapalování nedokázalo z ŘJ motoru přečíst VIN kód, vše ostatní už bylo pouze důsledkem nepřečtení VINka. Proč se nepodařilo přečíst VIN kód nevím, ale dával bych to do souvislost s „mrtvým“ spouštěním motoru jak si ho popsal.
Jak jsem psal, MKJ po každém probuzení dělá úvodní sken, tj. v tvém případě by stačilo, kdybys vše vypnul, počkal cca. 30 sekund – auto usne a sním i MKJ. Po opětném zapnutí zapalování by MKJ znovu četlo VIN a pokud by ŘJ motoru komunikovala korektně, vše by se vrátilo k normálu. Samozřejmě tvoje řešení je také řešení, ale nebylo nutné.
Ještě k tomu stavu akumulátoru: hodnotit stav nabití je ideální po min. 1 hodině bez dobíjení a s minimální zátěží (vše vypnuté krom rádia). Ideálně např. ráno po nástupu do vozu pouze zapnout rádio a podívat se na stránku diagnostiky MKJ. Jakmile se akumulátor začne dobíjet a následně se vypnete motor a ihned se podíváte na napětí akumulátor, bude jeho napětí vyšší, resp. jeho stav nabití, než skutečně je – v podstatě toto nemá valnou vypovídací hodnotu; ideálně po ránu nebo po delší době klidu…
Ještě by také bylo zajímavé zkontrolovat přesnost měření síťového napětí – ti kdož mají nějaký slušný multimetr mohou porovnat napětí změřené přímo na svorkách akumulátoru s napětím zobrazovaným MKJ. Zase je nutné provádět toto měření pouze se zapnutým rádiem; zatím jsem toto kontroloval na dvou autech (A-H a Z-B) a sedělo to přesně. MKJ jako takové měří napět velmi přesně (chyba < 0,1%), ale může se projevit vliv úbytků napětí na napájecí kabeláži vedoucí do diagnostické zásuvky